بازدید 1553

رویای تاکسی هوایی به بزریل رسید

شرکت هواپیماسازی برزیلی امبرائر قصد تاسیس کارخانه جدیدی برای تولید تاکسی‌های برقی پرنده دارد. برزیلی‌ها امیدوار هستند از سال ۲۰۲۶ این تاکسی‌های هوایی روانه آسمان شوند. این یعنی تحقق رویایی که سال‌هاست انسان در سر می‌پروراند.
کد خبر: ۱۱۸۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲ 23 July 2023

به گزارش تابناک به نقل از بی‌بی‌سی، این هواپیما که توسط شرکت تابعه امبرائر به نام ایو ساخته خواهد شد، شبیه یک هلی‌کوپتر کوچک با فضای کافی برای حداکثر ۶ مسافر خواهد بود. هزینه سفر برای هر نفر ۵۰ تا ۱۰۰ دلار درنظر گرفته شده است.

طبق اعلام شرکت ایو در حال حاضر تقریبا ۳ هزار تاکسی هوایی برای ساخت به این شرکت سفارش داده شده است. آن‌ها امیدوار هستند در سال‌جاری میلادی نمونه اولیه این تاکسی‌ها را مونتاژ کنند. تنظیم‌کننده‌های آمریکا نیز پیش از این جدول زمانی را برای پرواز تاکسی‌های هوایی در اوایل سال ۲۰۲۵منتشر کردند.

هواپیما‌های برقی این چنین با پرواز و فرود عمودی نیازی به باند فرودگاه ندارند، اما مانند هواپیما‌های دیگر قابلیت پرواز در مسافت‌های طولانی را دارند. موتور‌های برقی این تاکسی‌های هوایی صدا و آلودگی را در مقایسه با هواپیما‌های استاندارد کاهش می‌دهد. مهم‌ترین استدلال برای معرفی و ارائه تاکسی‌های هوایی این است که این هواپیما می‌تواند به کاهش تراکم ترافیک در شهر‌های شلوغ کمک کند.

البته نرخ آن ممکن است در مقایسه با سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی زمینی متفاوت باشد، اما تلاش رگولاتور‌ها این است که مبلغ آن برای مسافران گران نباشد. به جز حمل‌ونقل مسافر، این هواپیما‌ها به‌عنوان جایگزینی برای حمل‌ونقل بار درنظر گرفته شده‌اند که این آیتم نیز به‌شدت به کاهش ترافیک زمینی کمک می‌کند.

این وسیله نقلیه برقی پرنده به شکل پهپاد در ابتدا با اجرای طرح آزمایشی در ناوگان مسافربری به‌کار گرفته خواهد شد. برای نخستین پرواز‌ها از خلبان استفاده خواهد شد، اما در ادامه و پس از پشت سرگذاشتن طرح آزمایشی، مدل‌های بدون خلبان و اتوپایلوت نیز در برنامه این شرکت گنجانده خواهد شد. این وسایل نقلیه پرنده ۱۰۰ درصد برقی خواهند بود و امکان پرواز‌های بدون آلایندگی را فراهم می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست