نظر فراکسیون انقلاب درباره اصلاح قانون انتخابات

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی از بررسی جلسه این فراکسیون درباره بررسی روند تصویب اصلاح قانون انتخابات خبر داد و گفت: براساس رای گیری صورت گرفته، نظر فراکسیون انقلاب اسلامی پیگیری روند لازم الاجرا شدن قانون انتخابات بدون تناسبی شدن انتخابات تهران است.
کد خبر: ۱۱۸۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ 23 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، ابوالفضل عمویی در توضیج جلسه صبح امروز فراکسیون انقلاب اسلامی، گفت: مجمع عمومی فراکسیون برای هم اندیشی جهت پیشبرد روند تصویب اصلاح قانون انتخابات برگزار شد، آقای جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی گزارشی از روند تدوین و بررسی و تصویب این اصلاحیه در مجلس ارائه کرد و آقای طحان نظیف سخنگو و عضو حقوقدان شورای نگهبان نیز به اظهارنظر پرداخت.

وی توضیح داد: بر اساس این گزارش، هیات عالی نظارت در مورد دو ماده ۱۶ و ۵۳ این مصوبه اشکال داشته که اشکال ماده ۱۶ رفع شده است منتها ماده ۵۳ این مصوبه درباره موضوع تناسبی شدن انتخابات در شهر تهران را مخالف سیاست های کلی انتخابات تشخیص داده اند.

عمویی گفت: در ادامه جلسه با اظهارنظر تعدادی از اعضای فراکسیون اکثریت، نهایتا رای‌گیری صورت گرفت؛ ۷۸ نفر از حاضران یعنی معادل ۶۸ درصد حاضران جلسه به پیشنهاد حذف ماده ۵۳ و اصرار بر سایر مواد مصوبه رای دادند. بر این اساس نظر فراکسیون اکثریت در مرحله فعلی، پیگیری روند لازم الاجرا شدن قانون انتخابات بدون تناسبی شدن انتخابات تهران است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست