بازدید 1928

الجزایر رسماً خواستار پیوستن به «بریکس» شد

رئیس‌جمهور الجزایر اعلام کرد برای پیوستن به گروه کشورهای «بریکس» این کشور درخواست رسمی ارائه داده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 22 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «عبدالمجید تبون»، رئیس‌جمهور الجزایر در گفت‌وگو با تلویزیون چینی «CCTV» اعلام کرد که کشورش برای پیوستن به گروه «بریکس»، درخواست رسمی به این گروه تقدیم کرده است.

ماه گذشته نیز«گئورگی بوریسنکو»، سفیر روسیه در قاهره اعلام کرد که مصر برای پیوستن به گروه بریکس درخواست داده است. بوریسنکو دراین‌باره گفت: مصر درخواست پیوستن به گروه بریکس را داده، زیرا یکی از ابتکاراتی که بریکس در حال حاضر در آن مشارکت دارد، تسهیل تجارت تا حد امکان با ارزهای جایگزین (دلار) است، خواه ارز ملی باشد. یا ایجاد یک واحد پولی مشترک. و مصر به این موضوع بسیار علاقه‌مند است.

گروه بریکس هم‌اکنون متشکل از کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین، و آفریقای جنوبی است.

سرواژه بریکس (BRICS ) از کنارهم‌قرارگرفتن حرف اول نام انگلیسی این کشورها تشکیل شده است. ۳۰ درصد تولید ناخالص و ۴۰ درصد جمعیت جهان در حوزه بریکس تعریف می‌شود.

پیش از این اوایل اردیبهشت و در آستانه نشست سالانه گروه بریکس در ماه ژوئن، «آنیل سوکلال»، نماینده آفریقای جنوبی در گروه بریکس اعلام کرد ۱۹ کشور خواهان پیوستن به بریکس هستند.

سوکلال در این‌باره گفت: ۱۳ کشور به صورت رسمی و ۶ کشور دیگر نیز به صورت غیررسمی تمایل خود برای پیوستن به بریکس را اعلام کرده‌اند؛ ما روزانه درخواست‌های برای پیوستن به بریکس را دریافت می‌کنیم.

تیرماه پارسال «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وقت وزارت خارجه ایران اعلام کرد تهران درخواست رسمی برای عضویت بریکس ارائه داده است. «آلبرتو فرناندز»، رئیس‌جمهور آرژانتین نیز در نشست مجازی سران «بریکس پلاس» (اعضای بریکس و چند کشور دیگر) گفته بود این کشور خواهان عضویت کامل در گروه بریکس است.

چهاردهمین نشست سران بریکس پارسال تیرماه به علت شرایط کرونا به صورت مجازی و با شعار «تقویت مشارکت با کیفیت بالای بریکس، آغاز دوره جدیدی برای توسعه جهانی» برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی