بازدید 36498
با پانصد و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله موشکی روسیه به کنسولگری چین در اودسا/پوتین: نیروهای مسلح اوکراین تلفات سنگینی متحمل شدند/هشدار مهم سازمان ملل درباره تشدید تنش ها در دریای سیاه

پانصد و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ 21 July 2023

حمله موشکی روسیه به کنسولگری چین در اودسا

بین الملل تابناک: پانصد و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه: در صورت لزوم کشتی‌های دریای سیاه را بازرسی خواهیم کرد
۱۴۰۲/۰۴/۳۰ - ۲۲:۴۶

سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو به دنبال بازرسی کشتی‌های موجود در دریای سیاه است تا مطمئن شود که از آن‌ها برای حمل سلاح استفاده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری "تاس" ورشینین درباره بیانیه وزارت دفاع روسیه مبنی بر اینکه مسکو همه کشتی‌هایی را که به بنادر اوکراین در امتداد دریای سیاه می‌روند به عنوان حامل محموله‌های نظامی در نظر می‌گیرد، در نشستی خبری گفت: منظور این است که ما باید از این موضوع مطمئن شویم، باید بررسی کنیم که آیا کشتی محموله بدی دارد یا خیر.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: این به معنای استعلام و در صورت لزوم بازرسی برای اطمینان ازاین موضوع است.

ورشینین این رویکرد را «کاملاً منطقی» خواند و گفت: «اکنون هیچ کریدور بشردوستانه دریایی وجود ندارد، در حال حاضر تعداد مناطق دارای خطر نظامی افزایش یافته است.»

این در حالی است که جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد ، روسیه احتمالا در حال آمادگی برای ایجاد یک حمله ساختگی در دریای سیاه است تا بتواند حملات خود را به کشتی‌ها در دریای سیاه توجیه کند.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ادامه داد: روز گذشته روسیه ویدئویی از کشف و انفجار مین دریایی اوکراینی منتشر کرد. ما معتقدیم که این یک تلاش هماهنگ برای توجیه هرگونه حمله به کشتی‌های غیرنظامی در دریای سیاه و مقصر دانستن اوکراین است.

کربی تصریح کرد: بنابراین ما این تحولات را از نزدیک دنبال خواهیم کرد. ما باید هشدار خود را اعلام می‌کردیم تا طرح‌های روسیه را روشن سازیم.

اردوغان و زلنسکی درباره تمدید توافق صادرات غلات گفت وگو کردند
۱۴۰۲/۰۴/۳۰ - ۲۲:۴۶

نهاد ریاست جمهوری ترکیه جمعه شب اعلام کرد که رجب طیب اردوغان و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درباره توافق صادرات غلات از دریای سیاه گفت وگو کردند.

 آناتولی اعلام کرد: اردوغان در این تماس تلفنی گقته که ترکیه تلاش مضاعف خواهد کرد تا صلح مستقر شود.

همچنین زلنسکی گفت : در تماس تلفنی با اردوغان هماهنگی تلاش‌ها برای تمدید توافق صادرات غلات از طریق دریای سیاه بررسی کردیم.

وی افزود : تلاش می‌کنیم شبه جزیره کریمه را به صورت کامل بازپس گیریم و پل آن برای تسریع جنگ کمک می‌کند.

زلنسکی ساعاتی پیش اعلام کرده بود که هرگز به روسیه اجازه نخواهیم داد که هرکاری دلش بخواهد انجام دهد و امشب با اردوغان تماس خواهم گرفت.

رئیس جمهور ترکیه ساعاتی پیش اظهار امیدواری کرد که از طریق رایزنی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه بتوانند فعالیت کریدور صادرات غلات دریای سیاه را احیا کند.

وی ادامه فعالیت کریدور غلات را دارای نتایج بسیار حیاتی و به نفع بشریت خواند و افزود: قبل از طولانی شدن روند توقف صادرات غلات، باید نظر مساعد روسیه را برای ادامه فعالیت این کریدور جلب کنیم.

اردوغان اضافه کرد: معتقدم که با گفتگوی مفصل موضوع با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، تداوم این حرکت بشردوستانه را تضمین خواهیم کرد ولی او نیز از کشورهای غربی انتظاراتی دارد و کشورهای غربی باید در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

چین به روسیه تجهیزات نظامی می‌فرستد
۱۴۰۲/۰۴/۳۰ - ۲۱:۳۲

مشاور ماکرون مدعی است که چین در حال ارسال تجهیزات نظامی به روسیه برای استفاده در اوکراین است.

به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، امانوئل بن مشاور امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در نشست امنیتی آسپن در پاسخ به اینکه آیا غرب شواهدی مبنی بر اینکه چین در حال مسلح کردن روسیه است یا خیر، گفت: بله شواهدی است که چین در حال انجام این کار است.

زمانی که امانوئل بن تحت فشار قرار گرفت که آیا چین تسلیحات ارسال می‌کند یا خیر، گفت: خب تجهیزات نظامی، تا جایی که ما می‌دانیم ظرفیت‌های نظامی گسترده‌ای را به روسیه تحویل می‌دهد.

مقام‌های فرانسوی به سی.ان.ان گفتند بن هم به فناوری‌های استفاده دوگانه و هم کمک‌های غیرکشنده مانند کلاه ایمنی و زره اشاره کرده است.

وی افزود: آنچه ما بیش از هرچیزی به آن نیاز داریم، امتناع و خودداری چینی‌هاست. ما نیاز داریم که آنها درک کنند که اوکراین یک درگیری با وسعت جهانی است و ما نمی‌توانیم به دلایل اصولی و همچنین به دلایلی که بسیار عملیاتی هستند، به اوکراین پیشنهاد بدهیم که شکست بخورد. آنچه در اوکراین برای ما در خطر است بسیار بیشتر از حاکمیت این کشور است. این مساله به ثبات جهان مربوط می‌شود.

مشاور ماکرون در پاسخ به اینکه چین چه کاری را نباید انجام بدهد، گفت: ارسال تسلیحات و حمایت اقتصادی.

هشدار مهم سازمان ملل درباره تشدید تنش ها در دریای سیاه
۱۴۰۲/۰۴/۳۰ - ۲۱:۳۱

سازمان ملل  روز جمعه هشدار داد که خروج روسیه از توافق غلات دریای سیاه، همراه با بمباران بنادر حیاتی اوکراین، تنش در دریای سیاه  را تشدید خواهد کرد.

 رزماری دی کارلو معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی روز جمعه به وقت محلی به شورای امنیت گفت: «اکنون شاهد ضربه بیشتر به امنیت غذایی جهانی بوده‌ایم، زیرا روسیه برای چهارمین روز متوالی بنادر دریای سیاه اوکراین در اودسا، چورنومورسک و میکولایف را با موشک و پهپاد مورد حمله قرار داده و زیرساخت‌های مهم بندری، تأسیسات و ذخایر غلات را تخریب کرده است.»

معاون دبیرکل سازمان ملل این حملات را به شدت محکوم کرد و از روسیه خواست فورا آنها را متوقف کند.

او هشدار داد: «موج جدید حملات به بنادر اوکراین تأثیرات گسترده‌ای بر امنیت غذایی جهانی، به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه دارد».

دی کارلو افزود: «تهدید در مورد هدف قرار دادن کشتی های غیرنظامی در حال تردد در آب های دریای سیاه غیرقابل قبول است.»

مارتین گریفیتس، معاون دیگر دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری، خروج روسیه از توافق صادرات غلات اوکراین را "بسیار ناامید کننده" توصیف کرد.

او گفت: " برای بسیاری از ۳۶۲ میلیون نفر، خروج روسیه نه تنها یک موضوع ناامید کننده، بلکه تهدیدی برای آینده آنها و فرزندان و خانواده هایشان است." آنها از این امر ناراضی و نگران هستند. برخی گرسنه خواهند بود و بسیاری ممکن است در نتیجه این تصمیمات جان خود را از دست بدهند."

گریفیتس از شورای امنیت خواست برای احیای توافق صادرات غلات دریای سیاه تمام تلاش خود را انجام دهد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه ۲۶ تیرماه با اعلام به تعلیق درآوردن طرح توافق صدور غلات اوکراین از سوی روسیه گفت که روسیه زمانی به توافقنامه بازمی‌گردد که پایبندی به بخش دوم توافق اجرا شود؛ این قسمت غرب را ملزم می‌کند تا محدودیت‌ها بر صادرات کشاورزی و کود را رفع کند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در واکنش به اقدام روسیه گفت: من عمیقاً از تصمیم روسیه برای توقف و پایان دادن به اجرای طرح دریای سیاه (توافق صادرات غلات) از جمله لغو تضمین های امنیتی روسیه در کشتیرانی در بخش شمال غربی دریای سیاه متاسفم.

پوتین: نیروهای مسلح اوکراین تلفات سنگینی متحمل شدند
۱۴۰۲/۰۴/۳۰ - ۲۱:۲۹

 «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در جلسه شورای امنیت ملی این کشور گفت: متصدیان غربی رژیم کی‌یف به وضوح از ضد حملات ارتش اوکراین علیه نیروهای روس ناامید شده‌اند. 

براساس گزارش راشا تودی، پوتین در این جلسه تاکید کرد: بسیج منابع و ذخایر تسلیحات غربی ارتش اوکراین رو به پایان است و قابلیتهای تکنولوژیکی مانع از پر شدن سریع آنها می‌شود. 

پیش از این رسانه‌های کشورهای غربی اعلام کردند که در دو هفته نخست از ضد حملات اوکراین، دست کم 20 درصد از تسلیحاتی که کی‌یف به میدان نبرد ارسال کرده بود، نابود شده است. 

در این گزارش به نقل از مقام‌های آمریکایی و اروپایی اشاره شده است: «در جریان دو هفته نخستی که ضد حمله سخت اوکراین آغاز شد، تا 20 درصد از تسلیحاتی که کی‌یف به میدان نبرد ارسال کرده بود نابود شده است که در بین آنها، تعدادی زره پوش‌، تانک و نفربرهای کشورهای غربی نیز وجود داشته است».

رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود: درحالیکه نخبگان سیاسی در آمریکا از طولانی شدن درگیری در اوکراین سود می‌برند اما مردم اوکراین روز به روز در حال هوشیارتر شدن هستند و افکار عمومی در اروپا نیز تغییر کرده است. 

پوتین با اشاره به وطن فروشی خائنان اوکراینی گفت: خائنان در اوکراین آماده هستند درهای کشورشان را به روی اربابان غربی باز کنند و دوباره کشورشان را بفروشند. 

پوتین پیش از این با اشاره به چتر امنیتی ناتو به اوکراین هشدار داد و گفته بود؛ عضویت اوکراین در ناتو امنیت اوکراین را بیشتر نخواهد کرد و به تشدید تنش‌ها در جهان منجر می‌شود.       

حمله موشکی روسیه به کنسولگری چین در اودسا

همزمان با پایان توافق غلات میان روسیه و اوکراین و هشدار روسیه درباره ورود کشتیهای تجاری به بنادر اوکراین از دریای سیاه، شبکه راشا تودی به نقل از رسانه‌های اوکراینی از شنیده شدن صدای چندین انفجار در شهر بندری اودسا خبر داد. 

هنوز مشخص نیست صدای این انفجار به چیزی ارتباط دارد اما اخباری از اصابت موشک به نزدیکی کنسولگری چین در اودسا حکایت دارد. 

وزارت خارجه روسیه در این زمینه گفته؛ مسکو در خصوص عملیات نظامی ویژه روسیه و وضعیت در اطراف کنسولگری چین در اودسا توضیحات لازم را به طرف چینی ارائه کرده است و همه کانالهای ارتباطی با چین پیرامون این وضعیت به خوبی کار میکند. 

این وزارتخانه همچنین گفته؛ با توجه به خساراتی که به ساختمان کنسولگری چین در اودسا وارد شده به همکاری نزدیک خود در این زمینه ادامه خواهیم داد. 

وزارت خارجه چین اعلام کرده که چندین انفجار در نزدیکی ساختمان کنسولگری چین در اودسا رخ داده که منجر به شکستن شیشه ها شده و بخشی از دیوارهای ساختمان آسیب دیده اما به هیچ یک از اعضای کنسولگری آسیبی وارد نشده است. 

به گزارش شبکه خبری «ریا نووستی» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «از ۲۰ ژوئیه (پنجشنبه ۲۹ تیر) همه کشتی‌هایی  که از دریای سیاه  به بنادر اوکراین سفر می‌کنند به عنوان حامل‌های بالقوه محموله‌های نظامی در نظر گرفته می‌شوند.»

وزارت دفاع روسیه برخی مناطق شمال غربی و جنوب شرقی دریای سیاه را خطرناک اعلام کرده است

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه از فسخ و عدم تمدید توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین در دریای سیاه خبر داده بود.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «قرارداد صادرات غلات اوکراینی از طریق دریای سیاه امروز به پایان می‌رسد و این توافق برای روسیه عملاً فسخ شده است».

واشنگتن: تغییری در آمادگی اتمی روسیه مشاهده نکردیم

بعد از هشدارهای روسیه درباره احتمال استفاده از تسلیحات اتمی در جنگ اوکراین در صورت ارسال مهمات حاوی مواد رادیواکتیو و اورانیوم ضعیف‌شده به کی‌یف توسط غرب، آمریکا مدعی عدم تغییر در آمادگی اتمی روسیه شد.

«ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بامداد امروز (جمعه) گفت که واشنگتن هیچ تغییری در وضعیت آمادگی روسیه برای استفاده از تسلیحات اتمی علیه اوکراین مشاهده نکرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، برنز طی سخنرانی در اندیشکده امنیتی «اَسپِن» توضیح داد: «در حال حاضر، هیچگونه آمادگی برای استفاده بالقوه [روسیه] از سلاح‌های هسته‌ای نمی‌بینیم».

وی ضمن اشاره به دیدار خود با «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه، گفت که در آن نشست درباره عواقب استفاده روسیه از سلاح اتمی در جنگ با اوکراین هشدار داده بود.

رئیس سیا اظهار داشت: «به‌نظر من اینکه شی [جین‌پینگ رئیس جمهور چین] و دولت پکن نیز در مورد این موضوع صحبت کردند، اهمیت دارد زیرا نادیده گرفتن نظر چین برای کرملین آنهم در زمان کنونی، تقریبا غیرممکن است».

سفیر اوکراین در لندن برکنار شد

زلنسکی، سفیر اوکراین در لندن را امروز (جمعه) از کار برکنار کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دلیل برکناری "وادیم پریستایکو" ، سفیر این کشور در لندن انتقاد این سفیر از ولودیمیر زلنسکی عنوان شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، وادیم پریستایکو، سفیر کی‌یف در بریتانیا را پس از آنکه اظهارات زلنسکی خطاب به وزیر دفاع انگلیس را «بدبینانه و نابجا» دانست، برکنار کرد.

در این حکم گفته شده که این سفیر حتی از سمت نمایندگی اوکراین در سازمان دریایی بین‌المللی نیز برکنار شده است.

دولت انگلیس متحد اصلی اوکراین از زمان آغاز جنگ در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

پیش از این سفیر اوکراین به بن والاس وزیر دفاع انگلیس توصیه کرده بود با زلنسکی تماس گرفته و نارضایتی خود را در یک گفت‌وگوی خصوصی اعلام کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۷
در این دو هفته امریکا هزاران هواپیما و نیروی جدید به خلیج فارس و سوریه فرستاده. خیلی ها میگن چه اتفاقی مگر قرار هست بیافتد؟ باید به کلیه مقامات ایران و روسیه هشدار داد که اگر می بینید که ناگهان جو خواب الو بر خلاف سیاست قبلی خود در دوری از اعراب و بن سلمان کلی نیرو و هواپیما و اف 35 داره به خلیج فارس میفرسته و از انطرف کیسنجر مستقیم به دیدار شی می رود و به گرمی از سوی شخص شی پذیرفته می شود فقط و فقط نشان از مذاکرات و چانه زنیهای بسیار فشرده پشت پرده بایدن و بن سلمان و شی برای یک معامله بزرگ و بازی قرن هست. حتی اروپاییها و لهستان هم فعال شدند تا بن سلمان را با خود کنند. اگر این معامله جوش بخورد بزودی می توانیم شاهد تغییر موضع بن سلمان در مورد بازار نفت باشیم یا حداقل یک اهرم بزرگ بازدارنده علیه روسیه شکل گیرد که پوتین از خطوط قرمز غرب عبور نکند . این تعییر موضع می تواند قیمت نفت را به زیر 45 دلار برساند و اقتصاد جنگ زده پوتین را از هم بپاشاند.

بن سلمان برای بر گشت سیاستهای نفتی عربستان و اوپک به نفع امریکا و اروپا و چین هم از امریکا و هم از چین تقاضای تضمین های امنیتی کرده. همین هست که روسیه هم متوجه شده و حاضر شده امتیاز بیشتری به بن سلمان ارایه دهد و علیه ایران با اعراب همنوا شود. اما بن سلمان می داند به محضی که همکاری نفتی خود را با پوتین قطع کند دوباره عربستان اماج حملات موشکی یمنی ها و دوستان قرار خواهد گرفت. حالا بایدن می خواد در استانه انتخابات قیمت بنزین و تورم را در امریکا کاهش بده و اقتصاد را رونق بده داره به بن سلمان میگه اگر همکاری کنی ما این بار تو را تنها نمی گذاریم . حالا ریس جمهور چین هم که مشکلات کلان اقتصادی چین بروز کرده شخصا میزبان کیسنجر برای تنظیم سیاست کلی دنیا برای کنار گذاشتن نهایی روسیه و پوتین از بازی هست و تمام قد شی پشت بن سلمان و اعراب هست و اگر یمنی ها شروع به حمله مجدد به عربستان و امارات کنند این بار متفاوت هست و چین و شخص شی روسیه و ایران را مستقیم مسئول خواهد دانست. دیدنی شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
برو بابا نفت 45 دلاری بدرد آمریکا نمیخوره چون هزینه استخراج نفت برای آمریکا بالاست و در این صورت کلی از شرکت های نفتیشون ورشکست خواهند شد تحلیلت آبکیه و چرته مثل افکارت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
رو آوردی به کپی پیست؟ نکنه خدای نکرده دستت چلاق شده؟ ترکش خوشه ای که نخوردی عزیز؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
تو این دو هفته نوکران پرپر شده ارباب چنار/ اه ببخشید ارباب بایدن مشنگ بسیار فعال شدن ولی خبری نیست و هیچ اتفاق مهم جدیدی رخ نداده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
چین دیروز با روسیه بزرگترین رزمایش نظامی را برگزار کرد، به نظر شما این چه معنی می دهد؟
اگر شی به آمریکا و ملاقات کسینجر رفته بود می توان گفت که حرف شما شاید تا حدودی درست باشد ولی این کسینجر است که به چین رفته است تا مقامات چین را از ارسال تجهیزات نظامی ای که به گفته نماینده ماکرون به روسیه صورت می گیرد (کلاه ایمنی و زره) و حمایت اقتصادی ، منصرف سازد.
شاید شی با هوشمندی سیاسی و به دلیل مبادلات تجاری ای که
با تمام دنیا منجمله آمریکا و اروپا دارد آنها را بپذیرد ولی به خوبی آگاه است که اگر قدرت روسیه بزرگترین شریک استراتژیک پکن کاهش یابد فردا نوبت خود چین است که از طریق تایوان و
توسط همین آمریکای کسینجری برای مهار قدرت سیاسی - اقتصادی اش نقشه کشیده شود، بنابراین اگرچه امروز با کسینجر دست می دهند و با اعراب معامله نفتی می کنند ولی در عمل به
افق آینده نگاه می کنند و حفظ قدرت روسیه را مکمل حفظ بقای قدرت خود می دانند و به روسیه پشت نمی کنند، اگر این گفته را قبول نداری منتظر بمان تا تاریخ برایت ثابت کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
این کانادایی یک دیوانه است
جوابش رو ندهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
پس احسنت روسیه
اوکراین هر روز داغون تر و ویران تر می‌شود ولی تا الان حتی یک ساختمان روسیه هم آسیب ندیده است
اقای پوتین. انوقت شما که پول و ثروت ملت روسیه را تبدیل به روزی 50 هزار گلوله توپ و موشک و خمپاره و ... می کنید تا سر نیروهای اکراین بریزید ضرر نمی کنید؟ البته که ضرر نمی کنید. این ملت روسیه هست که باید هزینه اصلی را بپردازد تا شما به کار خود ادامه دهید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
نگران مردم روسیه نباش آخرین برگ چنار خشک شده، اونا خودشون زبون دارن خودشون میتونن اعتراض کنن اگه بخان، تو نگران برگای خودت باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
اشتباه نکن روسیه تنها نمی پردازد ... ببین غرامت کشته شدگاه یازده سپتامبر را امریکا از کی گرفت ان کشور هم به همراه روسیه باید عرامت و هزینه ها را بپردازد
امیر
| Moldova (Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
بلخره‌کارمان‌تمامه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
اوکراین نسل کش فاسد جنایتکار کافر مرتد که نوکر آمریکاست با اون رئیس جمهور دلقک عیاشش محکوم به نابودی است
اقای پوتین .ذلنسکی یه دونه هست. گلی است میان صدها هزار مین شما .تمام جرم ذلنسکی از دید شما دفاع از کشورش هست. ایا وقتی کریمه را گرفتید و شرق اکراین را در سال 2014 با نیروی خود جدا کردید ذلنسکی ریس جمهور بود؟ یا اگر کشورش را مانند حامد کرزای دو دستی تقدیم شما می کرد و میر فت دوبی و خوش می گذروند میهن پرست از نوع پوتینی بود و شما می توانستید مانند سوچی یک خانه ساده زیستی دو خوابه در ساحل اودسا و خیابان تاریخی تولستوی ان داشته باشید و اطرافیان مجیز گوی شما هم صلحا شهرهای اکراین بودند و مزارع اکراین را به 9 هزار روبل در ماه اجاره یا بین هم تقسیم می کردند تا خرج مستمندان کنند! ولی عوضش ذلنسکی همان روزهای اول که همه ارتش و نیروهای شما دنبال از بین بردن این تروریست و مزدور و دلقک و نازی و.... بودند با شجاعتی ذلنسکی گونه با اعضای دفتر و دولتش امد وسط میدان اصلی شهر کیف و به شما گفت ما هیچ جا نمی ریم همین جا هستیم. اگر می توانید بیایید ما را بگیرید. الان پوتینی ها 500 روزه می خوان بگیرنش نمی تونند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
تو اوکراین زمین خریدی که اینقدر برات مهمه اونجا چه خبره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
خدا شفات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
برگ چنار مراقب باش پات رو مین یا رو گل نره خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
ذلتسکی کهیست که کشور خود را در راه اربابان خود به خاکستر مبدل نمود و تمام برگهای چنارش یکی یکی پرپر نمودندی :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
امیدوار باش تا در جنگ مقابل روسیه برگای بیشتری ازت نریزه
ارباب ذلتسکی عزیز نابود کننده اوکراین ناراحت بشه
ارباب بایدن مشنگت هم ممکنه ناراحت بشه چون هیچ کس به اندازه تو و ذلت خان براش سودآور نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
نگران پوتینی ها نباش بالاخره با پوتین یا چکمه اوکران به طور کامل پودر خواهد شد به لطف ذلت خان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
زلنسکی یک دلقک هست که کشورش رو نابود کرد... همین... حالا زیر هر پیغامی بیا اینا رو بنویس هیچ فرقی نمیکنه. وقتی کنار یک دیوانه مثل پوتین هستی باید عقلانه رفتار کنی نه مثل یک دلقک.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
بگذار جواب این توهین کننده به زلنسکی رابدم خواهشا
اوباش و عربده کشان حاکم شده در روسیه زنجیر پاره کرده و پاچه هرکسی را ببینند میگیرند که به کنسولگری چین هم موشک پرتاب میکنند. قمه کشان هیات حاکمه روسیه انتظارداشتند چین به علت اختلافاتش با غرب از حمله وحشیانه آنها به اوکراین حمایت نکند غافل ازاینکه چین کشورذلیلی مثل اریتره و سوریه و کره شمالی نیست که برای خوشایند لاتهای حاکم بر روسیه چنین خفتی را بپذیرد. چین همانند هرکشور مستقل وعاقل دیگر اولویت اولش منافع ملی خود است. ضمن اینکه چین هرچند زیاد به افکارعمومی جهانی اهمیت نمیدهد ولی حمله وحوش روسیه چنان جنایتکارانه وضدبشری بود که چین هم ترجیح به سکوت داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
آخی دلت برای چین سوخت؟ اشکال نداره شاید کمتر از روسیه نفت بخره
بیچاره چین ببین چه خیانتی بهش شده احتمالا فردا هم به پکن بمب هستهه ای یا هسته هلو یا چیزی پرت میکنه
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
خوشحال و شاد میشم هرهموطن که پوتین و دولت جنایتکارش را عربده کش و لات و ودکاخور صدا میکنه/ نور در زندگیتان
از نظر اسلام هر کس که روزی مردم را نابود کند لازمالقتل است و دشمن خداست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
مزخرفات چیه به هم میبافی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
مگر آنکه آن مردم دشمن اسلام باشند
اونوقت ثواب دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
بستگی داره منظورت چه مردمی هستش؟
اگر مثل اوکراینی ها و فرانسوی ها باشند که حتی کشتن این مردم واجب و دارای ثواب عظیم هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
روزی که امریکا میریزه داخل دریا ولی به افریقایی ها نمیده پس همین دشمن خداست
دمت گرم پوتین جان که اون نقطه رو زدی، فدات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
یه کلام از بایدن مشنگ عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
اشتباهی دست م خورد و تایید کردم

پوتین هم یک خوناشام هست و تا خون نخوره ، آروم نمیشه
مشاور ماکرون خطاب به چینی ها؛
"ما نیاز داریم که آنها درک کنند اوکراین یک درگیری با وسعت جهانی است و ما نمی توانیم به دلایل اصولی و به دلایلی که بسیار عملیاتی هستند به اوکراین پیشنهاد بدهیم که شکست بخورد، آن چه در اوکراین برای ما در خطر است بسیار بیشتر از حاکمیت اوکراین است. این مساله به ثبات جهان مربوط می شود"
خب مشاور اوکراین با گفتن این جمله که " اوکراین یک درگیری با وسعت جهانی است" به صورت غیر مستقیم عنوان داشته که درگیری کی یف - مسکو، درگیری ناتو (پیمان نظامی آمریکایی - اروپایی) با مسکو است که تنها در خاک اوکراین اتفاق افتاده وگرنه چه چیزی جز این می تواند " درگیری با وسعت جهانی" را معنی کند و حتی اگر این جنگ فرسایشی شود احتمال جنگ جهانی سوم با چاشنی اتمی وجود دارد که مشاور ماکرون در پایان سخن خود که " این مساله به ثبات جهان مربوط می شود" در لفافه به این موضوع اشاره کرده است.
و این که در ادامه عنوان می دارد که " ما نمی توانیم به اوکراین پیشنهاد بدهیم که شکست بخورد" به خوبی بیانگر این است که اگر اوکراین شکست بخورد در واقع این ناتو بوده که در برابر روسیه شکست خورده نه اوکراین.
و در پایان می گوید که " آنچه در اوکراین برای ما در خطر است بیشتر از حاکمیت اوکراین است" یعنی آنچه در اوکراین برای ما در خطر است شکست ناتو در برابر روسیه است که این شکست خطری بزرگ تر از نابودی اوکراین است.
و با این سخنان باید شاهد ادامه دار بودن مناقشه کی یف - مسکو باشیم چون مشاور ماکرون با این سخنان کنایه آمیز به سادگی عنوان داشته که "ناتو شکست در برابر روسیه را نمی پذیرد" و از سوی دیگر نیز محال است که مقامات کرملین براحتی تن به شکست در برابر ناتو بدهند.
و اما در مورد " هشدار سازمان ملل در برابر تنش ها در دریای سیاه" که تیتر کرده اید باید عنوان داشت که این اقدام یک استراتژی دفاعی و برگ برنده ای از سوی مقامات کرملین است تا غرب و آمریکا را در فشار قرار دهند و ببینند که آیا آنها از موضع خود مبنی بر ارسال تجهیزات نظامی گسترده به کی یف کوتاه نمی آیند و به این سیاست بدون توجه به هشدارهای سازمان ملل ادامه خواهند داد.
و این که رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) عنوان داشته "واشنگتن تغییری در آمادگی اتمی روسیه مشاهده نکرده" حرفی بس کوته بینانه است، زیرا ابر قدرت ها ثابت کرده اند که اگر موجودیت خود را در خطر ببینند هیچ خط قرمزی نخواهند داشت همان طور که آمریکا امروز برای حفظ آبروی ناتو از ارسال بمب های خوشه ای ممنوعه استفاده کرد فردا هم هیچ بعید نیست طرف روس برای حفظ بقایش از بمب اتمی استفاده کند حتی ممکن است همین آمریکایی که امروز بمب خوشه ای ممنوعه به اوکراین ارسال کرد، فردا پیشدستی کرده و برای خاتمه دادن به جنگ خود از بمب اتمی استفاده کند مگر در بحبوبه پایان جنگ جهانی دوم آمریکا در برابر ژاپن و در دو شهر هیروشیما و ناکازاکی از بمب اتم استفاده نکرد و علاوه بر کشتن انسان های بی شمار، نسل های بسیاری را در ژاپن با مشکلات ناشی از مواد هسته ای مواجه نساخت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
اینهمه سفسطه میکنی که بگی پوتین اگه تا کمر توی باتلاق اوکراین فرو رفته به خاطر اینه که داره با ناتو میجنگه ؟!
آره درسته ! فقط با تجهیزات بیست سال پیش ناتو .و اون هم بعضی مواردش
وگرنه اگر اوکراین به تجهیزات روز ناتو مثل موشک های دوربرد و جنگنده های اف 35 مجهز شده بود الان روسیه باید برای آزادسازی شهرهای مرزیش از دست اوکراین باهاش مذاکره میکرد !
مرگ بر رژیم اشغالگر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
نگو نوه های محمد علی شاه و فتح علی شاه که40 درصد خاک ایران را دو دستی به روسها دادند دلگیر میشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
نگو روسفیلها و نوادگان محمد علی شاه و فتح علی شاه و مظفرالدین شاه ناراحت میشن
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
به جهنم که پوتین تو باتلاق گیر کرده و به جهنم که ناتو‌ میخواد از سلاح اتمی‌ استفاده‌ که حودمون‌ باید یه کاری کنیم‌ که از دست این دشمنان در امان باشیم‌‌ .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
کلا جنگ خوب نیست تو میدان جنگ نبودید ببینید دوستانت پرپر می‌شوند انسان با گفتگو می‌تواند اختلافات را حل کند اوکراین با اقدام نسنجیده خودش را روبروی روسیه قرار داد
خوشم میاد از پوتین که مثل شطرنج باز حرفه ای سیاستمدار و مقتدرانه عمل می‌کنه.این عجوبه برای غلات هم از قبل منتظر این روز بود و بخوبی از این کارتش استفاده کرد.ناتو تا همینجاش باخته.
دلیل جنگ روسیه زیاده خواهی اوکراین بود قصد دوستی با امریکا وامکان تحدید کشور روسیه بود مثل اینکه دور کشورت مین بکارن و موشک نصب کنن معلوم کشوری با قدرت روسیه نمیزاره این اتفاق بیفته تمام این جنگ بخاطر دولت مردان اوکراین اتفاق افتاد و به هیچ وجه نمیشه گفت اشتباه روسیه بوده الانم با شرایط روسیه کنار بیاد و جنگ تمام بشه اگه اول کوتاه میاومد بهتر از وضع کنونی بود با این همه خرابی و کشته
کنسولگری ارباب و زده !! :)) روسیه شرط گذاشته بود که اگر قراره غلات صادر شه از اوکراین باید بانک کشاورزی شون و از تحریم خارج کنند و به سیستم جهانی متصل کنند !! الان شده بازرسی کشتی های اوکراین که سلاح نباشه یه وقت و غلات باشه ؟! :)) غلاته اوسو....سلاح و که با راه ریلی و هوایی از لهستان وارد می‌کنند....خودت ام خبر داری ، ولی جرأت نمی‌کنی بزنی.....! خخخخخخخخ
ارباب دمپایی داره از چین گدایی میکنه الان ؟! ابر قدقد مگه خودش صادر کننده نبود ؟! شد وارد کننده ؟! :))
چرا یک ایرانی باید از جنایات روسیه حمایت کند؟؟ این حمایت ها شاید یک پاسخ دارد و ان هم‌ مربوط به صد سال پیش است وگرنه کسی که ایرانی واقعی باشد از دشمن قسم خورده خود دفاع نمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
ما نمیخواهیم از روسیه حمایت کنیم فقط میخواهیم با اوکراین تحریم گر ایران و اروپایی ها دشمنی کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
یه ایرانی خوب فقط از انگل لیس و انریکا حمایت میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
چرا از جنایات امریکا در سوریه لیبی یمن عراق حمایت کردید گفتید جهان باید یک اقا داشته باشه
لعنت بر غرب و انگلیس که اونه که با آمریکا اسرایل مثلث شوم بدبختی در دنیا هستن.واقعا ناقض حقوق هستن.شرم بشون.بوی از انسانیت نبردن.الان این قرآن سوزی فکر کردی برا چیه اسرایل رو متحد کنه تو این آخرین روز هاشون.مثلا مردمش ببین مسلمانان یکی هستن یا شدن.کار همون اشغال اسرایل هست قرآن سوزی
پوتین به همه جنایت کاران فهماند جنگ فقط برای خاورمیانه نیست نوش باشه
به زندگی خودتون برسین سیاست مدار ها پشت پرده مسایل هارو حل وفصل میکنن بفکر نان شب خودتون باشین چرا ازگرانی هاومشکلات مملکت حرفی نمیزنید اما یه راس میرین سراغ ناتو وروسیه واوکراین و.....بیخیال بابا غم نخورین تایکسال دیگه این جنگ تموم میشه 30درصد اوکراین میرسه به روسیه اوکراین عضوی ازناتونخواهد شدبایدن چندماه دیکه میمیره ترامپ میشه رییس جمهور یه جنگ هم توآفریقا رخ میده همه زوم میکنن به اون جنگ وجنگ اوکراین وروسیه هم ازیادهافراموش میشن روسیه هم‌ پای ایرانو میکشه وسط بخاطرپهبادهایی که داده به روسها وغرامت میگیره اوکراین خلاصه دنبال سیاست نرین بهتره اعصابتون راحت میشه وآخر سر کیوتر باکبوتر سیاست باسیاست این وسط کل مردم جهان بازیچه چندنفزوکشورن بچسین به زندگی خودتون سیاست بی پدرمادرو بیخیال
زنگ های خطر برای روسیه به صدا در آمد
کسینجر وشی
بایدن واعزام نیرو به خلیج فارس
پروژه کنار گذاشتن روسیه کلیک خورده بی دلیل نیست که روسیه از بیانیه کشور های حوزه خلیج فارس حمایت واسه جزیره ایرانی را مثل ارث پدریش به امارات هدیه داد
البته در خواب
تجمع نیروهادرخلیج فارس و ملاقات کسینجر وشی نشان از یک تغییر وپایان جنگ اکراین است
خدایا ظالمین را با ظالمین مشغول کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
شعار هر روسی : مرگ بر انگلیسی
درود بر امریکا ، درودبر روسیه مرگ بر سواد دارهای غرب گرا وشرق گرا
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
پس خودت چه ...
مرگ بر دلقک که با حماقت کشورش رو نابود کرد
مرگ بر امریکا که مردم اوکراین رو به جنگ کشوند تا اروپا رو محتاج تر به خودش کنه و سلاح های قدیمی رو مصرف کنه
مرگ بر روسیه که خلق وحشی گریش رو حفظ کرده و میخواد کشورها دیگه رو اشغال کنه

مرگ بر هر ظالمی که زندگی راحت رو از مردم دنیا میگیره
زلنسکی یک غلام حلقه بگوش غربی هاست وتاریخ مصرفش وقتی تمام شدتوسط خودغربی هاترورخواهدشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
زلنسکی یعنی دلقک پلاستیکی
دروسیه‌واسددنیاراخراب‌کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
ولی اربابت بایدن مشنگ و کاخ قهوه ای به همراه انگل لیس دنیا رو آباد کردن
چین در ازای دسترسی به حوزه های ژئواستراتزیک تحت تسلط غرب و منافع ژئوپلیتیکی ناشی از آن پیرو سیاست های آنها است و بحث فشار غرب به چین در اقیانوس ارام و دریای چین جنوبی و تایوان هم وزنه فشار برای تضمین است....نزدیکی این کشور به ایران و عربستان هم با اجازه آنها صورت می گیرد و وجه مصالحه است و بازار خاورمیانه و بخصوص ایران و عربستان هم الان و در اینده دست چین خواهد بود و غرب بویژه امریکا بدون هزینه درصدشان را از چین خواهند گرفت و هزینه های امنیتی و نطامی کشورهای خاورمیانه هم به عهده چین خواهد بود. ..تقویت چین از چند دهه قبل توسط غرب برای استفاده از نیروی ارزان و کم خطر آن شروع شده....اما به طور مثال این سرمایه گذاری در خاورمیانه صورت می گرفت به دلیل عناصر فرهنگی مذهبی منابع و...بسیار برای آنها خطرناک می بود....
حجاب مهمه پوتین جان فکری به حال بیحجابی کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
قصه حجاب روسیه رو نخور
روسیه یخبندان و زمستانی و سیبری هستن برای همین مردمش پوشش و حجاب خوب و زیادی دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
??????
آفرین پوتین
چند تا موشک هم از طرف ما شلیک کن
نه حالا چین و رو سیه کمونیست دنیا را آباد کرن هرجا رفتن بدبختی اوردن
قوام‌السلطنه نقش به سزایی در بازپسگیری آذربایجان داشت ولی نقش مرحوم رزم آرا و محمد رضا و تهدید اتمی رییس جمهور سابق آمریکا مرحوم ترومن هم نقش به سزایی در ختم غائله آذربایجان و مهاباد داشت آقای هلندی در ضمن گور بابای روسیه و انگلیس ایران را دریابید که جزایر ما را دارند می‌برند و خلیج فارس ما را جعلی کردند
سلام
پوتین کار درستی کرده که به کنسولگری چین حمله کرده
بزارید به جان هم بیوفتند و همدیگه را تکه تکه کنند
سیاست خارجه ایران باید در حال حاضر بر تفرقه بین چین و روسیه و غرب استوار باشد
تا این قدرت‌ها هستند ایران روی خوش نخواهد دید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست