بازدید 28734
با پانصد و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

آغاز استفاده اوکراین از بمب‌های خوشه‌ای علیه روسیه/حملات روسیه به بنادر اوکراین در دریای سیاه

پانصد و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲ 20 July 2023

آغاز استفاده اوکراین از بمب های خوشه ای علیه روسیه/حملات روسیه به بنادر اوکراین در دریای سیاه

بین الملل تابناک: پانصد و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

سازمان ملل: حملات روسیه تاثیری فراتر از اوکراین دارد
۱۴۰۲/۰۴/۳۰ - ۰۰:۱۳

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل با بیان اینکه دبیرکل سازمان ملل حمله به بندر اودسا و سایر بنادر دریای سیاه اوکراین را بشدت محکوم می کند، گفت:  حملات روسیه تاثیری فراتر از اوکراین دارند و شاهد تاثیر منفی آن بر قیمت جهانی گندم و ذرت هستیم.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی افزود: دبیرکل سازمان ملل متحد حملات روسیه به تأسیسات بندری در اودسا و دیگر بنادر دریای سیاه اوکراین را به شدت محکوم می‌کند.

وی تصریح کرد: این حملات با تعهدات روسیه بر اساس یادداشت تفاهم با سازمان ملل مغایر است. در این یادداشت تفاهم آمده است: « روسیه صادرات بلامانع مواد غذایی، روغن آفتابگردان و کودهای شیمیایی از بنادر دریای سیاه تحت کنترل اوکراین را تسهیل خواهد کرد.»

سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد: دبیرکل سازمان ملل همچنین یادآوری می کند که تخریب زیرساخت های غیرنظامی نقض قوانین بین المللی بشردوستانه است.

دوجاریک تاکید کرد: این حملات همچنین تأثیری فراتر از اوکراین دارند. ما در حال حاضر شاهد تأثیر منفی بر قیمت جهانی گندم و ذرت هستیم که به همه به ویژه افراد آسیب پذیر در کشورهای فقیر آسیب می رساند.

سخنگوی سازمان ملل گفت: دبیرکل از تلاش‌های خود برای اطمینان از عرضه مواد غذایی و کودهای اوکراینی و روسی در بازارهای بین‌المللی به عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم جهت مبارزه با گرسنگی جهانی و اطمینان از ثبات قیمت‌های مواد غذایی برای مصرف‌کنندگان در همه جا، کوتاهی نخواهد کرد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۱۲۰ فرد و نهاد روسی
۱۴۰۲/۰۴/۲۹ - ۲۱:۱۰

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: وزارت خانه های امور خارجه و خزانه‌داری آمریکا امروز تحریم‌هایی را علیه نزدیک به ۱۲۰ فرد و نهاد مرتبط با اعمال می‌کنند تا این کشور را به دلیل تهاجم غیرقانونی به اوکراین پاسخگو کنند و توانایی مسکو برای حمایت از عملیات های جنگی را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: این تحریم‌ها توانایی روسیه در دسترسی به کالاهای حیاتی و توانایی‌های تولید و صادرات انرژی این کشور در آینده، استفاده از سیستم مالی بین‌المللی را محدود و کسانی را که به روسیه در دور زدن تحریم‌ها کمک می کنند، متوقف می کند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: از زمانی که روسیه تهاجم همه جانبه خود را به اوکراین آغاز کرد، ایالات متحده آمریکا با همکاری متحدان و شرکای خود، اقدامات بی سابقه ای برای تحمیل هزینه ها به روسیه و ارتقای پاسخگویی برای افراد و نهادهایی که از جنگ غیرقانونی آن حمایت می کنند، انجام داده است. ما تا هر زمانی که طول بکشد در کنار اوکراین خواهیم ایستاد.

وزارت خزانه داری آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه افراد و دهها سازمان مرتبط با روسیه و با هدف مسدود کردن دسترسی مسکو به کالاهایی که از جنگ این کشور علیه اوکراین حمایت می‌کنند، اعمال کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که تحریم های جدید همچنین برای "کاهش درآمد روسیه از بخش فلزات و معادن، تضعیف توانمندی های این کشور در بخش انرژی و کاهش دسترسی روسیه به سیستم مالی بین المللی" طراحی شده است.

والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای گفت: «اقدامات امروز گام دیگری در تلاش های ما برای محدود کردن توانایی های نظامی روسیه، دسترسی این کشور به تجهیزات جنگی و محدود کردن اقتصادی آن است».

اوکراین شناورهای عازم روسیه را تهدید کرد
۱۴۰۲/۰۴/۲۹ - ۲۱:۰۹

 تارنمای خبری اوکراینی "کی یف ایندیپندنت" امروز به نقل از وزارت دفاع این کشور نوشت که از نیمه شب ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) تمامی شناورهایی که در دریای سیاه عازم بنادر روسیه و یا بنادر اوکراینی در اشغال این کشور هستند به عنوان حامل محموله نظامی قلمداد شده و تمامی مخاطرات مربوطه متوجه آنان خواهد شد.

وزارت دفاع اوکراین روسیه را متهم کرد که با تهدید شناورهای غیرنظامی و مسیرهای تجاری و حمله به زیرساخت های غیرنظامی شهرها، دریای سیاه را تبدیل به یک منطقه خطرناک کرده است.

علاوه بر این، مقام های اوکراینی آمد و شد در بخش شمال شرقی دریای سیاه و تنگه کِرچ – یِنیکال را از ۵ بامداد امروز به وقت محلی خطرناک و ممنوع اعلام کرده بودند.

به نوشته این تارنمای اوکراینی، اندکی پس از خروج از "راهکار غلات دریای سیاه"، روسیه اعلام کرد که از امروز تمامی شناورهای عازم بنادر اوکراینی "حامل احتمالی محموله نظامی" تلقی شده و در نتیجه اهدافی مشروع خواهند بود.

تمرینات نظامی نیروهای بلاروس و واگنرها نزدیک مرز لهستان
۱۴۰۲/۰۴/۲۹ - ۲۱:۰۸

وزارت دفاع بلاروس پنجشنبه (۲۰ ژوئیه) در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای گروه واگنر آموزش به نیروهای ویژه بلاروس را در یک پایگاه نظامی در چند مایلی مرز این کشور با لهستان آغاز کرده‌اند.

به گزارش رویترز، این وزارتخانه اعلام کرد: «نیروهای مسلح بلاروس به آموزش مشترک با نیروهای واگنر ادامه می‌دهند. در طول هفته، نیروهای عملیات ویژه به همراه نمایندگاه این شرکت (واگنر) وظایف آموزشی و رزمی در زمین آموزشی برستسکی انجام می‌دهند». 

بلاروس همچنین امروز تصاویری از اولین تمرین مشترک نظامیان این کشور با واگنرها را منتشر کرد.

«السکاندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس نیروهای واگنر را به این کشور دعوت کرده تا به آموزش ارتش آن کمک کنند. این دعوت بعد از آن انجام شد که شورش مسلحانه ماه گذشته گروه واگنر علیه روسیه با میانجیگری لوکاشنکو در کمتر از ۲۴ ساعت پایان یافت. 

لوکاشنکو اخیرا هم در یک سخنرانی از شبه‌نظامیان واگنر درخواست کرد ارتش بلاروس را تحت آموزش نظامی قرار دهند اما در صحبت‌هایش در ششم ژوئیه (۱۵ تیر) گفت موضوع نقل مکان نیروهای واگنر هنوز حل نشده و به مدیریت گروه و مقام‌های روسیه بستگی دارد. 

«یوگنی پریگوژین» فرمانده شرکت خصوصی نظامی واگنر دیروز چهارشنبه برای اولین بار بعد از شورش ناکام علیه روسیه در انظار ظاهر شد. طبق گزارش سی‌ان‌ان، ویدئویی که روز چهارشنبه منتشر شد ظاهرا پریگوژین را در حال سلام و احوالپرسی با نیروهایش در بلاروس نشان می‌دهد. 

شبکه آمریکایی ادعا کرد مکان‌یابی این ویدئو نشان می‌دهد در پایگاه نظامی متروکه در «آسیپوویچی» در حدود ۸۰ کیلومتری جنوب شرق مینسک پایتخت بلاروس ضبط شده است. 

واکنش آمریکا به هشدار روسیه درباره دریای سیاه
۱۴۰۲/۰۴/۲۹ - ۲۱:۰۷

«کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (چهارشنبه) در واکنش به سؤال یکی از خبرنگاران درباره هشدار وزارت دفاع روسیه در خصوص ورود کشتی‌ها به بنادر اوکراین در دریای سیاه گفت که ایالات متحده قصد کمک به کشتی‌ها برای ورود به بنادر اوکراین را ندارد.

بنابر گزارش شبکه روسی «راشاتودی» وزارت دفاع روسیه روز گذشته هشدار داده بود تمامی کشتی‌هایی که عازم بنادر اوکراین در دریای سیاه می‌شوند، اهداف نظامی تلقی خواهند شد.

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به بسته کمکی ۲۵۰ میلیون دلاری به اوکراین به همراه بذر، کود و کمک به ذخیره‌سازی و فرآوری محصولات و در واکنش به هشدار روسیه گفت که واشنگتن، «به حمایت از تلاش اوکراین برای رساندن غلات اوکراین به بازارها» ادامه می‌دهد.

با این‌حال، وقتی خبرنگاری از او درباره نحوه برنامه‌ریزی ایالات متحده برای «تقویت قابلیت‌های دریایی اوکراین» سؤال کرد، او به طور مبهم متعهد شد که «اطمینان حاصل می‌کنیم آن‌چه که برای دفاع از خود نیاز دارند، در اختیار داشته باشند».

آغاز استفاده اوکراین از بمب های خوشه ای علیه روسیه

بنا به گفته مقام‌های اوکراینی آگاه، کی‌یف، شلیک مهمات خوشه‌ای که آمریکا در اختیار این کشور قرار داده، علیه نیروهای روسیه در جنوب شرقی اوکراین آغاز کرده است؛ به امید آن‌که سنگرهای مستحکم روسیه را که ضدحملات تابستانی اوکراین را کند کرده است، درهم بشکند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در این خصوص گزارش کرد، استفاده از این تسلیحات بحث‌برانگیز آمریکا که پیش از این گزارش نشده بود، در پی تصمیم جنجالی هفته گذشته «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا برای ارسال مهمات خوشه‌ای ممنوعه به اوکراین صورت گرفته است.

تصمیم بایدن برای ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین واکنش‌های منفی زیادی را به همراه داشت، به طوری که گروه های حقوق بشری، متحدان اروپایی آمریکا و برخی دموکرات‌های کنگره از این تصمیم به واسطه خطر تشدید تلفات غیرنظامیان انتقاد کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه با اشاره به مهمات خوشه‌ای تهدید کرد که «اگر آن‌ها (اوکراین) علیه ما استفاده کند»، از اوکراین انتقام خواهند گرفت.

بمب های خوشه‌ای که در بیش از ۱۲۰ کشور غیرقانونی شناخته شده، در هوا بر فراز یک هدف منفجر می می‌شود و دهها تا صدها بمب کوچکتر را در منطقه‌ای به بزرگی چندین زمین فوتبال رها می‌کند. کودکان به طور خاص آسیب‌پذیر هستند، زیرا بمب‌های منفجر نشده برای چند دهه خطر به همراه دارند.

این خبر در حالی منتشر شده است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، روز سه شنبه هفته جاری با تأیید دریافت بمب خوشه‌ای گفت که ارتش این کشور در خاک خود از این تسلیحات علیه نظامیان روسیه استفاده می‌کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه  روسیه هم با بیان اینکه غرب می‌خواهد با دست کی‌یف به مسکو صدمه بزند، گفت  که جنگ در اوکراین تا زمانی‌که کشورهای غربی از فکر تسلط خود و تحمیل شکست راهبردی بر روسیه دست برندارند، ادامه خواهد یافت.

یکی از مقام‌های اوکراینی که خواست نامش فاش نشود، به روزنامه واشنگتن‌پست گفته است که مهمات خوشه‌ای به مواضع روسیه شلیک شده تا سنگرهای این کشور که سرعت ضدحملات اوکراین برای بازپس‌گیری قلمروها را کند کرده، در هم بشکند.

ایالات متحده اوایل ماه جاری میلادی، ارسال مهمات خوشه‌ای به کی یف را مورد تأیید قرار داد و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا این اقدام را یک چاره موقت خواند که به تولید نظامی اجازه دهد که با افزایش چشمگیر تقاضا هماهنگ شود، زیرا واشنگتن و کی‌یف هر دو با کمبود مهمات متعارف و معمولی مواجه شده‌اند.

«پیمان ممنوعیت بمب‌های خوشه‌ای» یک معاهده بین‌المللی است که هر گونه استفاده، انتقال، تولید و انبار این بمب‌ها را ممنوع اعلام می‌کند. این پیمان روز ۳۰ مه ۲۰۰۸ در دوبلین به تصویب رسید و از اوت ۲۰۱۰ اجرایی شد. آمریکا، روسیه و اوکراین جزو کشورهایی هستند که این معاهده را امضا نکرده‌اند. این بمب‌ها پس از پرتاب به شمار زیادی بمب کوچکتر تبدیل می‌شوند که می‌تواند باعث کشتار گسترده غیرنظامیان شود. بمب‌های منفجر نشده نیز برای چند دهه خطر دارند.

پنجشنبه هفته گذشته در خبرها آمده بود که اوکراین بمب خوشه‌ای را از آمریکا دریافت کرده است. ژنرال «اولکساندر تارناوسکی» فرمانده عملیات نیروهای مشترک «تاوریا» در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» ضمن اعلام این خبر افزود: دشمن هم می‌فهمد که با دریافت این مهمات، ما برتری خواهیم داشت. دشمن آن بخش از اراضی که امکان استفاده از این مهمات در آن وجود دارد را رها خواهد کرد.

حملات روسیه به بنادر اوکراین در دریای سیاه

پس از آنکه مسکو هشدار داد، کشتی‌هایی که به سمت بنادر دریای سیاه اوکراین پیش می‌روند، می‌توانند به عنوان اهداف نظامی در نظر گرفته شوند، مقامات محلی امروز (پنجشنبه) از تداوم حملات روسیه به مناطقی از بنادر اوکراینی خبر دادند.

به گزارش رویترز، همزمان با اینکه روسیه مشارکت در طرح انتقال غلات اوکراین از دریای سیاه را به ‌حالت تعلیق درآورد، مقامات در مناطق میکولایف و اودسا گزارش دادند که ۲۰ تن در پی این حملات مجروح شدند.

با خروج روسیه از این قرارداد و بدتر شدن تامین غذای جهانی، اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که می‌خواهد یک مسیر ارسال موقت را از طریق رومانی، کشور همسایه دریای سیاه، راه‌اندازی کند.

واسیل شکوراکوف، سرپرست وزارت جوامع، مناطق و توسعه زیرساخت‌های اوکراین در نامه‌ای به سازمان کشتیرانی بین‌المللی سازمان ملل گفت: هدف از این طرح، تسهیل رفع انسداد رفت‌وآمد کشتی‌های بین‌المللی در بخش شمال غربی دریای سیاه است.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد، کشتی‌هایی که با پرچم کشورها به بنادر اوکراینی می‌روند، طرف دیگر جنگ اوکراین تلقی می‌شوند.

پس از اینکه آخرین کشتی روز یکشنبه تحت ابتکار غلات دریای سیاه، اوکراین را ترک کرد، روسیه دوشنبه و سه‌شنبه شب به منطقه اودسا حمله کرد. سه بندر این منطقه تنها بندرهایی بودند که تحت قرارداد غلات در اوکراین فعال بودند.

فرماندهی ارتش جنوب اوکراین ادعا کرد: روسیه با موشک‌های مافوق صوت، از جمله مدل Kh-۲۲ که برای منهدم کردن ناوهای هواپیمابر طراحی شده، به زیرساخت بندر اودسا حمله کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنرانی ویدئویی شبانه خود گفت: در این بنادر که حملاتی صورت گرفته، حدود یک میلیون تن غذا ذخیره است. دقیقا این مقدار باید به کشورهایی در آفریقا و آسیا ارسال می‌شد.

طبق گزارش فرماندار محلی، اوایل امروز دست کم ۱۸ تن در بندر شهر میکولایف مجروح شدند، درحالی که یک مقام در اودسا از بستری شدن دو تن پس از حملات روسیه خبر دادند.

رویترز اعلام کرده که مستقلا نمی‌تواند ادعاهای اوکراین را تایید کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه گفت که مسکو مشارکت خود در ابتکار غلات دریای سیاه را به حالت تعلیق درآورده است؛ اما به محض اینکه توافقات مربوط به روسیه به درستی اجرا شود، آماده بازگشت به این توافق خواهد بود.

هفدهم ژوئیه (۲۶ تیر) آخرین مهلت تمدید قرارداد غلات بود و مسکو در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بارها هشدار داده بود که مشارکت خود را در این توافق متوقف خواهد کرد تا زمانی که خواسته‌هایش در مورد توافقات انجام شود.

قرارداد غلات یا ابتکار غلات دریای سیاه، توافقنامه ای دو بخشی بود که در ژوئیه ۲۰۲۲ توسط روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل متحد برای تسهیل صادرات محصولات کشاورزی از روسیه و اوکراین - دو کشور پیشروی جهان در تولید محصولات کشاورزی- به امضا رسید.

بخش اول این توافقنامه (تسهیل صادرات مواد غذایی اوکراین از بنادر دریای سیاه از طریق آب‌های تحت کنترل نیروی دریایی روسیه) کامل اجرا شده و ده‌ها میلیون تن غلات به ارزش بیش از ۵.۵ میلیارد دلار از طریق کریدورهای امن صادر شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تمدید توافق غلات در وضعیت فعلی را "بی‌معنی" دانست و گفت: این توافق اگر شروط روسیه را برآورده کند، بلافاصله به آن باز خواهیم گشت.

پوتین در ادامه تصریح کرد که غربی‌ها از توافق غلات به عنوان ابزاری برای «باج گیری سیاسی» استفاده می‌کنند.

لاوروف: روسیه هرگز از اهداف عملیات نظامی خود دست نمی‌کشد

وزیر امور خارجه روسیه در نشست سالانه خود با سازمان‌های غیردولتی و غیرانتفاعی داخلی توضیح داد که اهداف روسیه در اوکراین «غیر قابل مذاکره و وجودی» است.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت: «ما هرگز نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم از اهدافی که به عنوان بخشی از عملیات نظامی ویژه اعلام شده بود، دست بکشیم. مسکو سال‌ها نسبت به ایجاد اوکراین به عنوان یک تهدید مستقیم نظامی در نزدیکی روسیه هشدار داده بود.»

او افزود: «برنامه‌هایی برای ایجاد پایگاه‌های نظامی در دریای آزوف و کریمه وجود داشت. رژیمی که ماهیت نئونازی خود را بیش از چند بار ثابت کرده بود، پیوسته تشویق می‌شد که هر چیزی روسی را از بین ببرد؛ فرهنگ، آموزش، رسانه‌ها و خود روس‌ها در سرزمین‌هایی که اجدادشان برای قرن‌ها در آن زندگی و شهرها را به پا کردند.»

لاوروف افزود: «غرب می‌تواند روزهای خود را صرف بحث در مورد اثربخشی "تهاجمی" اوکراین کند، اینکه هدف آنها از "آزادسازی قلمرو خودشان تا مرزهای سال ۱۹۹۱" چقدر دور است و روسیه چگونه آنها را خنثی می‌کند.»

سرگئی لاوروف در این کنفرانس به نام یکی از اساطیر یونان که محکوم شده بود تا تخته سنگی را به دوش گرفته و تا قله یک کوه حمل کند که این اشاره به کاری بی‌حاصل و بی‌پایان دارد، گفت: «در حالی که رد ادعاهای ماشین تبلیغاتی غربی ممکن است شبیه کار "سیزیف" به نظر برسد، جهان در حال تغییر است. ما شاهد رشد خودآگاهی، احساس هویت خود و تمایل به دفاع از آن در کشورهای اوراسیا، در منطقه آسیا و اقیانوسیه، در خاورمیانه، در آفریقا، در آمریکای لاتین هستیم. روند شکل‌گیری جهان چندقطبی غیر قابل توقف است.»

وزیر خارجه روسیه گفت: «باید به این اذعان کرد. من درک می‌کنم که انجام این کار برای غرب دشوار است. اما اگر آنها بخواهند مصنوعی روند عینی تاریخی را کند کنند، این صرفا هزینه‌ای را که بشریت - از جمله غرب - برای عدالت می‌پردازد، افزایش می‌دهد.»

این دیپلمات ارشد روسیه خاطرنشان کرد که در داخل ناتو دموکراسی وجود ندارد، تنها فشار همتایان پشت نقاب «اتفاق‌نظر» دیده می‌شود. به گفته او، اتحادیه اروپا هم اجماع را کنار گذاشته و به دنبال وادار کردن اعضایی مانند مجارستان و لهستان است که به پایمال شدن ارزش‌ها و سنت‌های ملی اعتراض دارند.

لاوروف گفت: «چنین قوانینی در انجمن‌هایی که ما در آن شرکت می‌کنیم و آنها را به عنوان اولویت توسعه می‌دهیم، وجود ندارد و به طور خاص می‌توان از سازمان پیمان امنیت جمعی، اتحادیه اوراسیا، سازمان همکاری شانگهای و بریکس و ...نام برد.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۷۹
یکی از بزرگان روانشناسی می گه دنیا از مرد قوی می ترسه در صورتی که باید از مرد ضعیف بترسه. حکایت جنگ اکراین و روسیه است.

بایدن ضعیف ترین رییس جمهور تاریخ آمریکا به اعتقاد خود آمریکایی هاست. کسی که حتی نمی تواند یک سخنرانی ده دقیقه ای بدون توهم و لکنت زبان و آبروریزی داشته باشد و به دلیل جراحی تومور مغزی و سرطان پوست تعادل جسمی و روانی را از دست داده است و کسانی که بهش رأی دادند را بدجور پشیمان کرده است.

الان هم در جنگ اکراین به غلط کردن افتادند و آویزون چین شده اند تا چاره ای بیندیشد چون غرورشان اجازه نمی دهد به پوتین التماس کنند که صلح کند.

روسها اوایل خیلی دنبال آتش بس و توافق بودند و الان که جبهه غربی را ضعیف و غیر متحد دیدند و هزینه زیاد جانی و مالی کردند به کمتر از الحاق چند استان اکراین به روسیه راضی نخواهند شد.
اکراین با این کار اخرین میخ را به تابوت خودش کوبید
در دنیا فقط تعداد بسیار معدودی کشور از بمب خوشه ای استفاده کرده اند و جزو جنایات جنگی محسوب می شود
در واقع باعث شدند روسبه دستش باز باشد تا رادیکال تر عمل کند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
استفاده از مهمات خوشه ای جنایت جنگی نیست. تعدادی از کشورها معاهده ای برای منع آن امضا کرده اند، ولی نه آمریکا، نه روسیه و نه اوکراین به این معاهده نپیوستند و منع قانونی در استفاده از آن را ندارد. روسیه هم از اول حمله به اوکراین از مهمات خوشه ای استفاده کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
بذار هر بمبی آمریکا و نوکران میخوان بدن و بزنن ضد روسیه.. آخرش میدونی چیه؟ کشور جعلی و خودساخته ای به نام اوکرایینا وجود نخواهد داشت. صبر روس ها زیاده. آروم آروم بقیه زمین‌ها رو هم میگیرن و آقای زلنسکی یهودی زاده‌ و زن و بچه های یهودی با ۱۰۷ ملیارد دولار که تو این ۳ سال دزدیده میره اسرائیل یا لندن. و تمام.. زنده باد بایدن و سبزهای آلمانی و مقرون فرانسوی. یعنی فقط خدامیتونست اینجور بزنه نابود کنه اقتصاد آمریکا و نوکران رو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
کانادایی روسیه ازبمب های خوشه ای استفاده نکرده
اکراین مثل غریقی شده که به هر ریسمانی چنگ می زند.
ارتش اکراین رسما منهدم شده و عملا سربازهای خارجی دارند می جنگند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
یعنی ارتش چند صد هزار نفری اوکراین که به اصطلاح دومین ارتش بزرگ دنیا را به خاک سیاه نشانده همه خارجی هستند؟ اگر کمی سواد داشتی می دانستی که تعداد داوطلبان خارجی در نیروهای اوکراین فقط چند صد نفر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
بیشترشون داعشی هستن که امریکا براشون آورده
واقعا عجیب هست که چرا برخی از ما ادمها برای دنیا و امتیاز و رانت و سود شخصی و... از خدا غافل می شویم در حالیکه حضور او را هر روز می توانیم با تمام وجود ببینیم. همین سرنوشت پوتین را ببینید. ایا کسی حتی خوابش هم را می دید که پوتینی که دیدار با او حتی از سوی رهبران دنیا حتی رهبر چین و امریکا به افزایش اعتبار انها می انجامید و پوتینی که خیلی از مقامات کشورهای دنیا را پشت در دفتر خود ساعتها منتظر می گذاشت و حتی روسای جمهوری کشورهای دوست را انجور از کرملین بدرقه می کرد و چهار ساعت سفر واقعی یا بدلش را به عنوان امتیاز می فروخت! به روزی برسد که حتی دوستان شفیق او یعنی چین و هند و افریقای جنوبی هم در دیدار خود عذر حضور او را بخواهند؟ اگر این تحقق وعده الهی در مورد جابران و مستبدان متکبر تاریخ نیست پس چیست؟ اما برخی از ما هرگز به خود نمی اییم. سرنوشت قذافی و صدام و پوتین را می بینیم ولی....
تابناک عزیز. چرا به این پوتینی های در اکراین مانده سخت میگیری. هم نظرات انتقادی برگ چناز و سایر دوستان از انها را منتشر میکنی و هم امروز پرسیدی چرا به شکر و روغن سوبسید تعلق میگیره ولی به شیر نه. اخه نمیگی اگر روغن و شکر سوبسیدی نباشه انوقت پوتینی ها حلوا پوتین را با چی بپزند. نکنه با شهد درخت برگ چنار!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
نمکدون بی نمک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
ظاهرا سوزشت زیاد شده رو آوردی به چرند نویسی تو بهتره زمانی که تو اوکراین میجنگی جایی نری که بمب خوشه ای بزنن تو سرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
خیلی با نمکی
کیسینجر سیاستمدار کارکشته امریکایی با صدسال سن دیروز جهت مذاکره در امور اکراین و تایوان به چین رفت این حرکت تنها یک پیام دارد
غرب جنگ را باخته می بیند و محتاج وساطت چین است
امیدوارم چینی ها به این مار خوش خط و خال اعتماد نکنند
استفاده اکراین از بمب خوشه ای تنها یک پیام دارد
جنگ را به روسیه باخته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
تو این تنها پیام را از کجا خوندی؟ روی کیسه ساندیس؟
ژنرال بازنشسته
| Argentina |
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
نه عزیز برادر شما سررشته ای از جنگ و جبهه نداری. روسها زمین هایی رو اشغال کردند . در این زمینها نیرو و توپخانه انباشه کردند و حواشی اون مناطق رو بصورت فشرده مین کاشتند بمب های خوشه ای بهترین گزینه برای تخریب این انباشتگی نیرو و حتی مین هست. از طرفی توجه کن که از همان ابتدای تجاوز به اوکراین روسها بطور مداوم از بمب های خوشه اس استفاده کرده اند..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
رو کیسه ساندیس نبوده روی گونی رانی بوده اوکراین داره خاک خودشو نابود و غیر قابل سکونت میکنه با اینکار
روسیه هم با خیال راحت استفاده میکنه و تا ابد زمین اوکراین سوخته خواهد ماند
تابناک عزیز. چرا به این پوتینی های در اکراین مانده سخت میگیری. هم نظرات انتقادی برگ چناز و سایر دوستان از انها را منتشر میکنی و هم امروز پرسیدی چرا به شکر و روغن سوبسید تعلق میگیره ولی به شیر نه. اخه نمیگی اگر روغن و شکر سوبسیدی نباشه انوقت پوتینی ها حلوا .‌.... را با چی بپزند. نکنه با شهد درخت برگ چنار!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
اینکه واقعیت های تاریخی را انکار کنیم به نتیجه نمی رسیم،کار نداریم که پوتین و مقامات کرملین چگونه انسان هایی هستند ولی وقتی امروز برخی از سیاسیون آمریکا به صراحت عنوان داشته اند که جنگ کی یف - مسکو حاصل تحریکات ناتو بوده و آن گاه ما نمی خواهیم بپذریم. بحث این است که اگر تصمیمات غلط آمریکا برای نفوذ سیاسی در اوکراین به قصد مهار روسیه
نبود، پوتین و مقامات کرملین دلیل موجهی برای حمله به اوکراین نداشتند و مردم اوکراین این طور آواره نمی شدند و کشور اوکراین این گونه ویران نمی گشت. بحث این است که کشورهای سلطه طلب نباید کشورهای ثالث را قربانی سیاست های منفعت طلبانه خود کنند که مردمانشان بعد از گذشت بیش از ۵۰۰ روز
روز و شب خوش نداشته باشند.پس حقیقت های تاریخی را با متهم کردن افراد به پوتینی بودن آغشته نکنید که اگر این گونه کنید شما خود متهم به دریافت دلارهای آمریکایی و غربی برای گذاشتن چنین کامنت هایی می شوید.
پس از مذاکرات ۲۰۰۸ در اسلو، بیش از ۱۰۰ کشور در مورد پیمان ممنوع شدن استفاده از بمب‌های خوشه ای که در همان زمان تولید می‌شدند به توافق رسیدند.[۲] پس از پیمان اسلو،[۳] در سال ۲۰۱۰ بیش از ۱۰۰ کشور در مورد پیمانی به توافق رسیدند که براساس آن ساخت، استفاده، انبار یا فروش بمب‌های خوشه‌ای ممنوع شود.
زلنسکی جان وقتشه جام زهر و سر بکشی.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
چرا؟ برای اینکه کشورش را دودستی تقدیم ارباب پوتین تو نکرد؟
ناشناس
| Canada |
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
تا شما ساندیسی ها آخرین جام ساندیستان را سر نکشید اوکراین تسلیم نمی شود.
اااا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
ما خودمون ۸ سال مظلومانه درگیر جنگ و بیرون کردن دشمن از خاک کشورمان بودیم و میتونیم چقدر سخته که حتی یه وجب از خاک کشورت اشغال بشه، پس لطفا از تجاوزگر حمایت نکنید
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
اشتباه حالیت شده / جام زهر که چه عرض کنم جام سرب داغ را پوتین جنایتکار سر میکشه به فضل خدای بزرگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
جام زهر را همان اربابانش به خورد زلنسکی خواهند داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
کانادایی زیاد عصبی شدی چندتا نفس عمیق
حالا پوتینی ها میگن اکراین جنایتکاره و تروریسته و از بمب خوشه ای استفاده می کنه و..... ولی هرگز نمیگن که روسیه خودش هرگز پیمان منع استفاده از بمب خوشه ای را امضا نکرده و حتی از ان در اکراین استفاده کرده. کلا پوتینی ها امر به خودشون مشتبه شده که فقط اونها هستند که حق دارند بزنند و مسئولیت قبول نکنند. اگر امضا نکردید و استفاده کردید نمی تونید انتظار داشته باشید که اکراین امضا کنه و استفاده نکنه. مثل حالا که بنادر و غلات مردم اکراین را بمباران می کند. البته حالا فوری نرید سر پرونده هسته ای ایران . اسراییل و کره شمالی و هند و پاکستان و ... عضو اژانس نشدند و هیچ تعهدی را امضا نکردند. کر شمالی هم که عضو بود ابتدا خارج شد و بعد شروع به غنی سازی و ... کرد. هیچ کشوری مجبور نیست که عضو اژانس باشد. و داوطلبانه هست. ولی اگر داوطلبانه عضو شد و تعهد داد که به مقرارات ان عمل می کند نباید دیگر بگوید چرا فلان و بهمان عضو نیستند. خوب ما هم می توانیم عضو نباشیم. به همین سادگی.
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
اگه اندکی سواد داشتی که نداری می دونستی آمریکا و اکراین هم امضا نکردند.
صدام در بمباران شیمایی حلبچه در سرزمین خود مدعی شد سرزپین خود را می خواستم سمپاشی کنم و هزاران کرد حلب نشین را به قتل رساند و آنموقع هیچکدام از کشورهای غربی و یا شرقی در این خصوص اعتراض نکردند حال زلنسکی می گوید خاک کشور خود را بمباران می کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
تفاوتش این است که اوکراین داره نیروهای اشغالگر را منهدم می کنه ولی صدام حسین مردم غیرنظامی کشور خودش را قتل عام می کرد. آیا درک این تفاوت برای تو خیلی دشواره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
این اوکراین بود که قبل از روسیه به شرق کشور خودش حمله کرد چنار پرپر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
ظاهراً خیلی ها مفهوم سلاح ممنوعه را نمی فهمند سلاح ممنوعه نباید در هیچ شرایط جنگی استفاده شود
ضمنا از سلاح غیر ممنوعه هم نباید برای غیر نظامیان استفاده و مصداق جنایت جنگی دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
کانادایی خودت تنهایی اعظم بار حمایت از دلقک را به عهده داری
هیات حاکمه اوباش وعربده کش روسیه که زمان حمله به اوکراین فکرشم راهم نمیکرذندبا چنین مقاومتی از طرف اوکراین و واکنش مجموعه جامعه جهانی (حال هرکشوری بدلیلی جز چند کشور در حد اریتره وکره شمالی) مواجه شوند اکنون درمانده و رسوا به سیم آخر زده صریحا میگویند اجازه انتقال غلات از اوکراین واجازه ورود به بنادر اوکراین را به هیچ کشتی نمیدهند چون آنهارا درهرصورت نظامی تلقی میکنند ومورد حمله قرارخواهند داد. ولی خودشان هم میدانند به آخر خط رسیده اند وبزودی بسزای اعمال جنایتکارانه خود که مصداق تمام عیارجنایت علیه بشریت وکاری بینظیر بعدجنگ جهانی دوم است خواهندرسید.
آمریکایی ها با تحریک مقامات کرملین از طریق ناتو که منجر به حمله نظامی روسیه به کی یف شد، بیش از ۵۰ درصد مردم اوکراین را یا آواره کرده اند یا کشته اند و گویی می خواهند با ارسال بمب های خوشه ای ممنوعه و خون آشام و ... روند جنگ را طولانی و نیمی دیگر از مردم اوکراین را نیز با اتخاذ چنین سیاست های اشتباهی از بین ببرند که این اقدامات مصداق بارز جنایت علیه بشریت و قطع نسل در اوکراین است.
جنایت علیه بشریت فقط این نیست که مثل رژیم کودک کش اسرائیل، مستقیما صبرا و شتیلایی به وجود آوری، همین که به صورت غیر مستقیم شعله جنگ را برافروزی و با تزریق باروت (منظور ارسال همین بمب های خوشه ای ممنوعه و خون آشام و ...) به جبهه جنگ بر آتش جنگ افروزی بدمی خود نوعی جنایت علیه بشریت است و دادگاه بین المللی کیفری لاهه باید ورود کند و بدون تعارف سران کاخ سفید و مستشاران نظامی ناتو را که در برافروختن آتش جنگ نقش داشتند محاکمه کند تا دیگر ابر قدرت ها جرات چنین کاری را نداشته باشند اگر همان موقع که بوش پسر بدون مجوز سازمان ملل به عراق حمله کرد و بزرگترین بمب خود موسوم به بمب مادر را بر سر مردم بیچاره بصره و بغداد آزمایش کرد، سازمان ملل و دادگاه کیفری لاهه ورود می کرد الان دیگر سردمداران آمریکایی جرات نداشتند با تحریکات بیجای ناتوی تحت رهبری شان، سبب بحران آفرینی در شرق اروپا شوند و این بار خاک اوکراین را محل آزمایش ابزار الات نظامی خود کنند که حاصل آن در یک کلمه "نابودی همه چیز در اوکراین" شد.
عراق به طور مستقیم و اوکراین به صورت غیر مستقیم در پی سیاست های غلط آمریکا ویران گشت و زندگی نسل جوان و آینده دارشان در آتش جنگ و درگیری سوخت ولی اگر همین طور کشورها چشم و گوش خود را بر این بی قانونی ها ببنند چه بسا که فردا نوبت بحران آفرینی دیگری توسط آمریکا در شرق آسیا بین چین و تایوان باشیم و این بار مردم بی گناه تایوان باید تاوان چنین سیاست های غلطی را بدهند و فرداهای آینده شاید شاهد بحران آفرینی در سایر نقاط کره خاکی توسط آمریکا باشیم.
مگر آمریکایی ها نمی دانند که روسیه و چین دو ابر قدرت نظامی دنیای امروز هستند و اوکراین و تایوان هیچ برگ برنده ای در برابر این دو کشور ندارند؟ پس چرا با اقدامات تحریک آمیزشان سبب چنین درگیری هایی می شوند که حاصل آن نابودی اوکراین امروز و شاید تایوان فردا باشد؟
لاوروف دنبال اهداف عملیات نظامیه خب ناتو که گسترش پیدا کرد و غیر نظامی کردن اوکراین هم که دیدم به کجا رسید با f16 و پاتریوت و غیره حالا دقیقا دنبال کدوم هدف عملیات نظامی هستی لابد حفاظت از دانباس که زدید ترکوندینش؟
ایول به اکراین درود بر usa بزرگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
مرگ بر آمریکا این کشور مافیایی بزرگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
افکار مسخ شده نمی فهمند که usa به اکراین خدمت نکرد بلکه کمک کرد تا در باطلاقی بیشتر فرو برود
اساسا روسیه بخاطر تحرک ناتو و غرب در اکران به اکراین حمله کرد تا از ایجاد یک پایگاه نظامی خطرناک در کنار کشورش جلوگیری کند و تا الان هم موفق شده است به غرب ضربه کاری بزند
موضوع طرفداری از روسیه نیست بلکه تحلیل اوضاع است
ارتش جنایتکار روسیه از آغاز تجاوزش به اوکراین از مهمات خوشه ای به شکل گسترده استفاده کرده است و شواهد آن هم موجود است. حالا که پس از 17 ماه اوکراین با کمک دوستانش مقابله به مثل می کند به عالیجناب پوتین بر خورده. رفیق پوتین، چیزی که عوض داره گله نداره! اگر عرصه خاک اوکراین بر مزدوران متجاوز روسیه تنگ شده، همین فردا به پشت مرزهای خودشان برگردند پیش از اینکه مانند 200 هزار همرزم سابقشان به کود مزارع اوکراین تبدیل بشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
من از نزدیک اوضاع را با ذره بین رصد می کنم روسیه از بمب
خوشه ای استفاده نکرده
ناشناس
| Denmark |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
لابد شواهدش دست شماست چون خود غرب دروغگو هیچی نداشته برای رو کردن.
جهت اطلاع، جمهوری اسلامی ایران هم «پیمان ممنوعیت بمب‌های خوشه‌ای» را امضا نکرده است و چنین مهماتی را تولید می کند.
به نظرم روش درست تر این است که اگر ناتو از بمب های خوشه ای استفاده کرده، روسیه باید سریعا یک حمله اتمی متوسط یا کوچک به نزدیکترین کشور عضو ناتو مثلا لهستان انجام دهد و ناتو را مجبور به نشستن روی میز مذاکره کند.
والله اعلم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
تو ... کی باشی که نظر آغاز جنگ اتمی میدهی؟ ساندیس با مغز شماها چه کرده؟ روسیه می تواند با عقب نشینی به پشت مرزهایش فورا به این جنگی که خودش آغاز کرد پایان دهد و نیازی به مذاکره با ناتو نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
البته پشت میز میشینن و نه روی میز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
بله باشه
روسیه بندر اودسا را هم تصرف می‌کند آمریکا با دادن بمب خوشه ای حملات روسیه را
شدت و کمک های ناتو آتش روی بنزین است جنگ جهانی بشود همه درگیر و اروپا خسارت می‌بیند بهتره مذاکره و صلح بشود بایدن و زنسکی قاتل مردم و موجب خراب
شدن کشور هستن بهتره جنگ تمام کنند آمریکا چرا در جهان قلدری می‌کند و دخالت
پاسخ ها
ااااا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
ما خودمون ۸ سال مظلومانه درگیر جنگ و بیرون کردن دشمن از خاک کشورمان بودیم و میتونیم چقدر سخته که حتی یه وجب از خاک کشورت اشغال بشه، پس لطفا از تجاوزگر حمایت نکنید
دمپایی
کل اروپا و آمریکا دارن با روسیه میجنگن و جنبش فواحش بداند ما انتقام روسیه رو از این جنبش کثیف میگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
تو توان گرفتن بلیط شرکت واحد را هم نداری، چه برسه به انتقام روسیه از هم میهنان آزادی خواهت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
انتقام را ادمهای با عیرت می توانند بگیرند نه تو اگر کمی در عمرت کتاب می خواندی اینطور عربده نمی کشید همین روسیه که سنگش را به سینه میزنی 130 سال پیش 40 درصد خاک ایران را از ایران به زور گرفت حرم امام رضا را به توپ بست مجلس ملی را به توپ بست اچداد ما را کشت و از جنگی که شروع کرده بود از ما غرامت جنگی هم گرفت. البته از شما شرق گدا ها که بی سوادی بین تان امر عمومی است بعید نیست ولی اگر اینها را می دانی ولی باز هم از روس ها دفاع می کنی پس معلومه از حسادت میخای کور بشی که کاری که اجداد تو نتوانستند انجام دهند شیر مردی از اوکراین برای هشت کیلو متر از کشورش هشت ما ه جنگید
اگر سربسر تن به کشتن دهید ازان به که کشور به دشمن دهی
جنایات روسیه با جنایات داعش و القاعده و .... یکی است، تروریست ها وقتی نمیتوانند به اهدافشان برسند از کشتار و ناامنی درست کردن در بین مردم عادی برای پیشبرد مقاصد کثیف خود استفاده میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
جنایات آمریکا در سوریه لیبی عراق وایران را دیده ایم ولی شما چه جنایتی از روسیه در منطقه دیده ای
پوتین یک جنایتکار جنگی است که باید تاوان حمله به اوکراین رابدهد .‌‌متاسفانهایران نیز با سیاستهای بسیار غلط بجای بی طرفی از رژیم پوتین حمایت کرد .‌‌‌پوتین یه دیوانه به تمام معناست و حمایت ازین شخص به نفع عیچ‌مملکتی نیست . پوتین شکست سختی خواهد خورد
چقدر دردناکه وقتی یه مشت ایرانی دارن برای روسیه و غرب اینجوری با هم دعوا میکنن. کامنت ها رو بخونین...

روسیه متجاوزه و دشمن ابدی ایران هست و مطمئن باشید به ایران خیانت می‌کنه صبر داشته باشید. ما رو مثل خیار خواهد فروخت. اروپا و آمریکا هم فقط یک نقاب خوشگل دارن وگرنه هیچ فرقی با روسیه ندارن. غرب اوکراین رو به دهان شیر فرستاد و نابود کرد... نتیجه جلوی چشمهای ماست.
اخه هم وطن من عزیزمن چرا ازروسیه که درطول تاریخ رذل بودنش بما ثابت شده حمایت میکنی روسیه متجاوزه وبه خاک اوکراین حمله کرده .مثال هرکشوری به ایران حمله کنه من به عنوان سرباز یک سربازمتجاوزرا باهروسیله ای به شدیدترین نحو ممکن خواهم کشت اوکراین ازبمب شیمیایی خوشه ای وهرچیزدیگهدای استفاده کنه حق مسلمشه چون خاک خودشه ومتجاوزین درخاک اوکراین باید کشته شوند خلاف قوانین بین المللی هستش ولی حتی اسیرانوجنگیرباید تیرباران شوند تا معنای تجاوزوحمله به خاک کشوردیگرا بفهمند پس طرفداری ازپوتینو وروسیه خبیث اشتباه محضه پوتین دشمن وبدخواه ایران بوده وهست نحوه رای دادن دربرجام وقضیه جزایر ایران علنا اخیرا برای همه نمایان شد که روسیه چه نیتی دارد پس ازخواب غفلت بیدارشوید وازحق داع کنید بزودی جنگ داخلی درروسیه صورت خواهدگرفت ورژیم کثیف پوتبن به زیر کشیده میشود
زلنسکی احمق و ناتو احمق تر اینو نمیتونن درک کنند که روسیه چند برابر اونا بمب خوشه ایی داره و در پی بهونه است.در هر حال همه بمب ها در خاک اوکراین فرود خواهند آمد و این فقط به ضرر اوکراین و مردم اوکراین خواهد بود????
ژلنسکی پوتین و باید باید تیر بارانشوند بدون محاکمه بوقی با محاکمه
روسیه و طرفدارانش به زودی برای همیشه از صحنه روزگار محو میسن
تا نزند اوکراین به سیم اخر روسیه ادم نمی شود حتی کشورها باید سلاح هسته ای را در اختیار اوکراین قرار دهند حتی به صورت نمایشی
سرنوشت پوتین و صدام یکیست...........چالشهای جهانی روسیه رومحومیکند جهان ..روز جهان وازادیست...........
ما ایرانیها ادعای این راداریم که در چهارراه تمدنی وفرهنگی هستیم
دوستان هموطنان گرامیان بدون در نظر گرفتن هیچ طرفی
با توجه به حقایق با الویت دادن به منافع ملی به مو ضوعات توجه کنید
امیداورم حالا که علیرغم میل باطنی مان جنگ پیش آمده ناتو وروسیه
همزمان ضعیف تر شوند وجنگ برنده ای نداشته باشد شاید شاید درس عبرتی برای همه باشد .درپناه حق
تا چند وقت دیگه منتظر جنگ جهانی سوم باشین این بار با بقیه فرق داره چون بمب اتم و سلاح های لیزری در کاره
سوال:مابرای نهادینه کردن چه ارزشی میجنگیم؟
متجاوز بودن روسیه دراین جنگ مثل روز روشن است کسانی که با دلایل واهی از روسیه حمایت می کنند روزی را در نظر بگیرند که خودشان قربانی سیاست‌های تجاوزکارانه پوتین کثیف باشند
چقدر دردآور و خجالت آوره وقتی می بینی یک عده ایرانی برای دفاع از جنایت های آمریکا و روسیه و غرب و ناتو به جان هم افتاده اند (حمال بی مزد شرق و یکی مزدوری از غرب )این اوج جهالت و از تعصب های کور کورانه بیرون بیایید
با ورود تسلیحات ممنوعه آمریکایی ها به اکراین جنگ وارد مرحله جدید و خطرناک خودش می شود
آمریکا عامل چنین فاجعه خطرناک است
روسیه نمی نشیند تا اکراین براحتی از سلاح های ممنوعه استفاده کند او هم سلاح های مرگبارتر دارد
بدنبال آن اگر آمریکا و غرب هم وارد جنگ اکراین شوند بعید نیست جنگ به مراحل بین قاره ای ختم شود
آمریکا را باید مهار کرد تا جنگ ها مهار شود جامعه جهانی باید به سمت بین المللی کردن واقعی سازمان جهانی باشد
چرا باید اختلاف بین دو کشور با دخالت غرب و طرفداری از اکراین تبدیل به مصیبت جهانی شود
غرب باید چشمش را باز کند و سیاست بی طرفی و سیاست حل مشکل را داشته باشد
جنبش فواحش و غربگراهای مقلد فکر می کنند ما شرقگرا هستیم
نخیر ما می گوییم که غرب احمق و نادان با این طرفداری احمقانه از اکراین اکراین را به دره نابودی برد اگر حماقت های غرب و ناتو نبود با مصالحه می شد جلوی یک جنگ خانمان‌سوز و شاید یک جنگ جهانی خطرناک را گرفت
حالا بنشینید بگید پوتین چی و چه
بنشینید بگید که روسیه ۴۰۰ سال پیش چی و چه آخه ۴۰۰ سال پیش چه ربطی به نسل الان داره چهار صد سال پیش نادرشاه هم خیلی جنایت کرد حساب گذشتگان به پای ما نوشته نمی شده

تعقل خوب چیزی است
با سلام
دیگه مشخصه آمریکا و‌نوکرش زلنسکی اسراییلی نئونازی،به ته خط رسیدند و جنگ‌رو باختند و‌کرنه هیچ احمقی نمیاد علنا بگه من جنایتکارهستم و بمب خوشه ای میزنم و دوست خوبمون نکته خوبی اشاره کردند که اول جنگ هم روسیه وهم اوکراین مخفیانه و به شکل محدود استفاده کردند ولی با این کار اوکراین برای روسیه هم خوب شد که هم ماهیت کثیف و جنایتکار آمریکا و زلنسکی دلقک احمق یهودی برملا شد و هم الان دوست شوروی باز شده که قشنگ چرخ گوشت رو راه بندازه و سربازان ارتش ناتو رو که در واقع ناتو هست که می جنگه به کنه و البته دوستان توجه داشته باشند ما فقط تو‌این جنگ‌روسبه رو برحق می دونیم و گروه در اشغال افغانستان و حمایت روسیه از صرب های جنایتکار و ارتش جنایتکار میانمار،روسیه مقصر است
من از نظرات فهمیدم که بقدری که غربگراها خودشون رو برای زلنسکی و غرب جر می دهند شرقگراها خودشون رو برای پوتین جر نمی دهند
اما به یک چیز منطقی فکر کنید حال را در نظر بگیرید و ۵۰۰ سال قبل رو رها کنید
در حال حاضر کسی که بیشترین جنایت را در کارنامه اش دارد آمریکا است
نمونه آن در کشور خودمان به این فکر کنید که ما مردم ایران که سیاسی نیستیم و کاری به حکومت هم نداریم چرا غرب باید ما را تحریم کند
من مخالف فیلترینگ داخلی هستم چرا باید مشمول تحریم های اینترنتی و مالی غرب باشم
آیا این مصداق جنایت نیست
به من چه که روسیه درگیر اکراین است به من چه که حاکمان ما چه تصمیمی می گیرند با کس دیگه مشکل داری چرا من را تحریم می کنی
سازمان ملل که ادعای حقوق بشر می کند چرا آمریکا را به خاطر ظلمی که به من غیر سیاسی می شود محاکمه نمی کند
آقای غربگرا تو جواب بده دو نفر دعوا دارند من باید چوبش را بخورم حقوق بشر کجاست؟
هر وقت غربگراها متوسل به ساندیس در تحلیل خودشان شدند بدانید که چیزی در چنته شان باقی نمونده تا از اون استفاده کنند و نشانه خالی بودن چنته و عقل آنها است
بنازم به این ساندیس که مثل حرارت سنج هم خالی بودن عقل رو نشون می ده و هم درجه حرارت عمق ...
ما در پیرامون خودمان با انواع موضوعات سر و کار داریم و هر موضوعی شامل ظاهر موضوع و عمق و محتوای موضوع است
برخی اوقات ظاهر موضوع بقدری پررنگ و مهم می شود که عمق و محتوای موضوع گم و بی اهمیت می شود
باید اعتراف کرد که ما در بیشتر موضوعاتی که مد نظر ما است ظاهر موضوع مهم و عمق موضوع گم شده است
در سیاست خارجی عمق موضوع همان چیزی است که ارتباطات را محکم تر و باعث افزایش سرمایه گذاری و صادرات و واردات بیشتر می شود
در جنگ روسیه و اوکراین نظاره گری و بی طرفی عمق موضوع است
در قرآن فهم محتوای قرآن و عمل به آن مهم است
در سیاست داخلی مواردی که منجر به اقتصاد سالم مثل حفظ ارزش پول ملی عمق موضوع است
در اطلاع رسانی عمق و محتوای خبر و صحت و سقم خبر مهم تر از خود خبر است و اگر عمق و صحت خبر نادیده گرفته شود باعث احساسات کور و طرفداری بیجا و کور می شود
در هر موضوعی باید دید که عمق موضوع چیست تا از انحراف جلوگیری کرد
اگر غرب پای خودش را از اکراین بیرون بکشد مشکل اکراین و روسیه حل شدنی است و تا وقتی غرب در اکراین حضور دارد مشکل اکراین و روسیه حل نمی شود مگر اینکه یکی از دو کشور نابود شود و یا مثل جنگ ایران و عراق جنگ به جای باریک بکشد و بعد از کلی خسارت به توافق برسند
جهان تک قطبی درحال تغییر است وتا رسیدن به نتیجه شاهد بحران و نظامی گری آمریکا باشید
به امید پیروزی اوکراین در این جنگ ،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست