بازدید 2803

هشدار زرد بارندگی و سیلاب برای ۱۲ استان کشور

سازمان هواشناسی امروز با پیش بینی وزش باد و گردوخاک، برای ۳ استان هشدار نارنجی و برای ۱۴ استان هشدار زرد صادر کرده است. در ۱۲ استان نیز باتوجه به پیش بینی بارندگی، هشدار زرد برقرار است.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 20 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، امروز برای خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی و هشدار نارنجی صادر شده است. در سایر مناطق خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان و همچنین استان های خراسان شمالی، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، سمنان، تهران، قزوین، البرز، قم، مرکزی و شمال فارس نیز باتوجه به وزش باد و گردوخاک، هشدار زرد صادر شده است.

بر اساس این پیش بینی، در این مناطق احتمال خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

اجتناب از حضور در فضای باز، ترددنکردن جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی و پارک نکردن خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال از توصیه‌های سازمان هواشناسی به هموطنان در این استان هاست.

همچنین امروز هشدار زرد رگبار باران و وزش باد شدید موقت برای زنجان، کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال قزوین، دامنه و ارتفاعات استان‌های مازندران، البرز، سمنان، تهران، شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان برقرار است.

سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفر‌های بین شهری، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها از مخاطرات این پدیده جوی است.

سازمان هواشناسی به هموطنان در این مناطق توصیه کرده است از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کرده و در سفر‌های بین شهری احتیاط نمایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست