بازدید 2080

چطور از تنش‌های خانوادگی جلوگیری کنیم؟

گاهی زن و شوهری که با هزار و یک آرزو زندگی مشترک را آغاز کرده‌اند وقتی که به بن‌بست می‌رسند راهی جز طلاق پیدا نمی‌کنند؛ اما معمولا طلاق آسان نیست و این ماجرا وقتی سخت‌تر می‌شود که زوجین در جدایی نیز با یکدیگر سازگاری نداشته باشند.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ 16 July 2023

به گزارش تابناک، هر چند طلاق به ذات خود اتفاق ناخوشایندی است اما وقتی همه‌چیز به بن‌بست رسید و دیگر راهی برای ادامه وجود نداشت باید به طلاق فکر کرد؛ اما طلاقی که کمترین آسیب را داشته باشد. گاهی برخی طلاق‌ها هزینه و آسیب‌های زیادی دارد و هولناک است. حالا سؤال اینجاست که چه باید کرد که بعد از جدایی حوادث ناگوار اتفاق نیفتد؟

چنین افرادی اگر تحت آموزش‌های لازم قرار بگیرند هیچ وقت دست به چنین اقدامات هولناکی نمی‌زنند یا دست‌کم احتمال وقوع آن کمتر می‌شود. افراد باید با کمک مراکز مشاوره در نخستین گام انتخاب درستی داشته باشند و فردی را به‌عنوان شریک زندگی انتخاب کنند که بیشترین میزان اشتراکات ممکن را با او داشته باشند. نکته دیگر اینکه بیاموزند چطور از انتخابی که کرده‌اند نگهداری کنند و اجازه ندهند که به زندگی مشترک‌شان آسیبی وارد شود. همچنین افراد باید در مراکز مشاوره پیش از ازدواج آموزش ببینند که اگر در زندگی مشترک دچار اختلاف شدند چطور از سد مشکلات بگذرند و با همان عشق و علاقه اولیه به زندگی‌شان ادامه دهند.

متأسفانه آسیب‌های زیادی گریبانگیر برخی از خانواده‌هاست و افراد تا زمانی که مشکلات‌شان به مرز بحران نرسد تمایلی به برطرف کردن آن ندارند. از سویی افراد کمتر تلاش می‌کنند تا از طریق مشاوره مشکلات‌شان را برطرف کنند. درحالی‌که مشاور مهارت‌های مقابله با بحران‌ها و طوفان‌های زندگی را می‌آموزد و افراد را آگاه می‌کند. در چنین شرایطی باید به فکر پیشگیری بود. همانطور که در سلامت جسم پیشگیری بر درمان ارجحیت دارد در سلامت روانی نیز پیشگیری بهتر از درمان است.

نکته اساسی دیگر در این موارد این است که وقتی زوجین با یکدیگر دچار اختلاف هستند، باید برای برطرف‌کردن اختلاف‌شان دنبال راهکار باشند. اما گاهی زوج‌ها سالیان سال با اختلاف با یکدیگر زندگی می‌کنند و در نهایت کار به جاهای باریکی کشیده می‌شود. اگر با همسر دچار مشکل هستیم، باید سعی کنیم مشکل را برطرف کنیم اما واقعیت این است که اگر درجه اختلاف در حد زیادی است که زندگی با مخاطرات جدی روبه‌رو می‌شود، چرا باید به زندگی مشترک ادامه دهیم‌؟یکی از راهکارها، می‌تواند طلاق باشد.

نکته دیگری که می‌تواند در پیشگیری مؤثر باشد ترویج سنت میانجیگری و کدخدامنشی در حل اختلافات خانوادگی است. این سنت در حال کمرنگ و کمرنگ‌تر شدن است. پیش از این اختلافات خانوادگی با میانجیگیری بزرگ‌ترها برطرف می‌شد اما حالا با فراموش شدن این سنت حسنه اختلافات خانوادگی نیز بالا گرفته است. از سوی دیگر عوامل خارجی نیز در چنین حوادثی دخیل است و می‌تواند زمینه‌ساز بروز اختلافات خانوادگی شود. فرهنگ‌های نامتناسب با جامعه ایرانی به شکل فزاینده در حال گسترش است که یکی از مظاهر آن ماهواره‌ها هستند. شبکه‌های ماهواره‌ای در حال انتشار برنامه‌هایی هستند که غالبا با فرهنگ ما مغایرت دارند و همین برنامه‌ها به تغییر فرهنگ می‌انجامد و می‌تواند زمینه‌ساز اختلاف در خانواده‌ها باشد.


منبع: همشهری سرنخ

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی