بازدید 1626
آل اسحاق:

تهاتر یک روش تجارت در دنیا است

کد خبر: ۱۱۸۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ 16 July 2023

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه قاره آفریقا مزیت‌های بسیاری برای تهاتر کالا با ایران دارد که باید از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد، گفت: کشورها در تولید کالایی توانایی بیشتری دارند و می‌توانند از تهاتر برای تامین کالای مورد نیاز خود استفاده کنند که این روند در جهان یک مزیت تجاری است.

«یحیی آل اسحاق» در گفت‌وگو با   ایرنا با بیان اینکه تهاتر یکی از راه‌های رایج تجارت در دنیا است، اظهار کرد: این روند بسیار خوب است؛ زیرا به جای تبدیل کالا به ارز و تبدیل همان ارز به کالای مورد نیاز کنیم، محصولات مورد نیاز دو کشور تهاتر و تامین می‌شود.

وی افزود: دو کشور به کالایی نیاز دارند و می‌توانند به صورت مکمل با یکدیگر مبادله کنند، به همین دلیل تهاتر روند درست یک تجارت مناسب محسوب می‌شود.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: تهاتر کالاها، تسهیلگری در تبادل نیاز دو کشور است که در دنیا سیستم رایجی است و دو کشور با داشتن مزیت تولیدی نیاز یکدیگر را مرتفع می‌کنند.

آل اسحاق با بیان اینکه تامین کالای مورد نیاز کشور با محصولات مازاد تولیدی به اقتصاد کشور کمک می‌کند، تصریح کرد: تهاتر در همه جهان یک مزیت تجاری است و با تبادل مزیت‌های کشورها می‌توانیم توسعه مبادلات را رقم بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه قاره آفریقا از مزیت‌های بسیاری برای تهاتر با ایران بهره‌مند است که باید از این فرصت استفاده کرد، گفت: ارزهای موجود در کشور برای خرید و واردات کالاهای مورد نیاز کشور هزینه می‌شود که می‌توان به جای پرداخت نقدی از تبادل کالایی برای تامین نیازها بهره برد.

عضو اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: کالای اساسی مورد نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود که با توافقات انجام شده با کشورهای آفریقایی، محصولی را به آنها می‌فروشیم و به جای آن مواد اولیه را وارد می‌کنیم که این روند برای چرخه اقتصادی کشور بسیار سودمند است.

آل اسحاق با اشاره به تحریم‌ها، تاکید کرد: تامین ارز و ورود آن به کشور به سختی انجام می‌شود که می‌توانیم به جای هزینه آن برای واردات کالاهای اساسی از مسیر تهاتر به خواسته‌های خود دست یابیم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری ایران در سفر خود به اوگاندا، کنیا و زیمباوه، موافقت‌نامه‌های را در زمینه‌های مختلف به امضا رساند که تهاتر کالاهای اساسی یکی از این توافقات بود که می‌تواند تجارت کشور را تسهیل و گسترش دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست