بازدید 40694
با چهارصد و نود و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

رئیس واگنر توسط پوتین کشته شده است؟ /بمب‌های خوشه‌ای آمریکا به اوکراین رسید / گفت‌وگوی سران اطلاعاتی روسیه و آمریکا درباره اوکراین

چهارصد و نود و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲ 13 July 2023

رئیس واگنر توسط پوتین کشته شده است؟

بین الملل تابناک: چهارصد و نود و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

رایزنی لاوروف با مقام ارشد چینی درباره مذاکرات با اوکراین
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ - ۱۹:۰۵

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (پنجشنبه) با «وانگ یی» رئیس کمیسیون مرکزی امور خارجه حزب کمونیست چین، در جاکارتا دیدار و رایزنی کرد.

وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای درباره این دیدار در حاشیه نشست وزرای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن)، خبر داد که لاوروف درمورد تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای آغاز روند مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف با وانگ گفتگو کرده است.

دولت چین بعد از گفتگوهای نماینده ویژه این کشور با مقام‌های روسی و اوکراینی، طرح صلحی ۱۲ بندی شامل تاکید بر حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها و لزوم احیای مذاکرات بین روسیه و اوکراین را ارائه کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «درباره وضعیت کنونی پیرامون بحران اوکراین تبادل نظر صورت گرفت و به ارزیابی تلاش‌های جامعه بین‌الملل برای آغاز روند مذاکرات صلح برای پایان دادن به این درگیری پرداخته شد».

طبق این بیانیه، لاوروف و وانگ از توسعه گفت‌وگوهای سیاسی و تعامل عملی بین روسیه و چین در بحبوحه افزایش تنش‌ در نظامی جهانی بسیار استقبال کردند.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه روسیه توضیح داد: «در این دیدار توجه ویژه‌ای به اجرای توافقات حاصل‌شده در تماس‌های دوجانبه در بالاترین سطح سیاسی بین روسیه وچین از ابتدای سال جاری تاکنون شد».

بمب های خوشه ای آمریکا به اوکراین رسید
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ - ۱۸:۵۹

یک ژنرال اوکراینی امروز پنجشنبه (۱۳ ژوئیه) در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گفت کی‌یف مهمات بحث‌برانگیز خوشه‌ای را از واشنگتن دریافت کرده است. 

ژنرال «اولکساندر تارناوسکی» فرمانده عملیات نیروهای مشترک «تاوریا» گفت: دشمن هم می‌فهمد که با دریافت این مهمات، ما برتری خواهیم داشت. دشمن آن بخش از اراضی که امکان استفاده از این (مهمات) در آن وجود دارد را رها خواهد کرد. 

پیش‌تر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا تایید کرده بود که با ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین موافقت کرده اما رسیدن آن‌ها به دست کی‌یف قبلاً گزارش نشده بود. 

تارناوسکی ضمن بیان این که این تسلیحات بسیار قدرتمند است، گفت: مقامات ارشد (اوکراین) درباره مناطقی که این مهمات را می‌توان در آن‌ها استفاده کرد، تصمیم‌گیری خواهند کرد. 

بمب خوشه‌ای پس از پرتاب به شمار زیادی بمب کوچکتر تقسیم می‌شود که می‌تواند باعث کشتار گسترده غیرنظامیان شود. بمب‌های منفجر نشده نیز برای چند دهه خطر به همراه دارند.

این ژنرال اوکراینی در ادامه صحبت‌هایش با خبرنگار ارشد سی‌ان‌ان در حوزه امنیت ملی، به محدودیت‌ها در استفاده از مهمات خوشه‌ای اشاره کرد و گفت «استفاده از آن‌ها در مناطق پرجمعیت ممنوع است حتی اگر آن مناطق در اشغال نیروهای روسیه باشد». 

بیش از ۱۰۰ کشور هر گونه استفاده، انتقال، تولید و انبار این بمب‌ها را بر اساس کنوانسیون مهمات خوشه‌ای ممنوع کرده‌اند. آمریکا و اوکراین به این معاهده متعهد نیستند. تصمیم آمریکا برای ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین علاوه بر انتقادهای داخلی، از سوی سازمان ملل، متحدان واشنگتن در ناتو مثل انگلیس، کانادا و اسپانیا هم مورد انتقاد قرار گرفته است.

آمریکا گفته ضمانت‌های مکتوب از اوکراین دریافت کرده مبنی بر این که از این مهمات در مناطق با جمعیت غیرنظامی استفاده نمی‌کند و استفاده از آن‌ها پیگیری خواهد شد. 

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در بیانیه‌‌ای در نشست سران ناتو در «ویلنیوس» لیتوانی مدعی شد اوکراین قصد ندارد از بمب‌های خوشه‌ای در سرزمین روسیه استفاده کند.

تارناوسکی گفت: روس‌ها فکر می‌کنند ما از آن‌ها در همه مناطق خط مقدم استفاده خواهیم کرد. این بسیار اشتباه است. اما آن‌ها بسیار نگران هستند. 

تحلیلگران مسائل جنگ اوکراین می‌گویند یکی از دلایلی که آمریکا تصمیم گرفته با ارسال این بمب‌ها به اوکراین موافقت کند این است که شرایط در میدان جنگ به هیچ عنوان به نفع اوکراین نیست. ضدحملات اخیر اوکراین علیه مواضع روسیه هیچ‌گونه دستاورد چشمگیری به همراه نداشته و ارتش اوکراین تعداد زیادی از تانک‌ها و خودروهای زرهی که غرب در اختیار این کشور قرار داده بود را در نبرد با روسیه از دست داده و آن‌طور که وزارت دفاع روسیه گزارش داده بیش از ۲۶ هزار نظامی اوکراینی کشته شده‌اند. 

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هشدار داده اگر آمریکا بمب‌های خوشه‌ای را در اختیار اوکراین قرار دهد، این کشور مجبور به استفاده از ابزارهای مشابه خواهد شد. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری فدراسیون روسیه هم چهارشنبه هشدار داد: اگر اوکراین از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کند، اقدامات متقابل انجام خواهیم داد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه هم با بیان اینکه غرب می‌خواهد با دست کی‌یف به مسکو صدمه بزند، گفت جنگ در اوکراین تا زمانی که کشورهای غربی از فکر تسلط خود و تحمیل شکست راهبردی بر روسیه دست برندارند، ادامه خواهد یافت.

گفتگوی سران اطلاعاتی روسیه و آمریکا درباره اوکراین
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ - ۱۸:۴۶

 «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز چهارشنبه گفت که اواخر ماه گذشته میلادی با «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به‌صورت تلفنی درباره اوکراین گفتگو کرده است.

در تاریخ سی‌ام ژوئن بود که نشریه‌های «نیویورک تایمز» و «وال استریت ژورنال» گزارش دادند، برنز با ناریشکین تماس گرفته تا به کرملین اطمینان دهد که آمریکا نقشی در شورش نافرجام شرکت نظامی خصوصی «واگنر» نداشته است.

ناریشکین در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» تأیید کرد که رئیس سیا در تماس تلفنی با او، درباره وقایع روز بیست و چهارم ژوئن و دستور «یِوگنی پریگوژین» رئیس شبه‌نظامیان واگنر برای شورش علیه دولت روسیه صحبت کرده است.

وی اما تاکید کرد که بخش اعظمی از این تماس تلفنی که حدود یک ساعت طول کشید، دو طرف درباره اینکه چه کاری درمورد اوکراین باید انجام داد، صحبت کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اما از اظهار نظر در مورد این اظهارات رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه خودداری کرد.

ناریشکین همچنین با بیان اینکه مذاکرات در مورد جنگ اوکراین بالاخره زمانی ممکن می‌شود، افزود: «طبیعی است که مذاکرات دیر یا زود امکان‌پذیر خواهد بود، زیرا هر درگیری، از جمله جنگ مسلحانه، با مذاکره خاتمه می‌یابد، اما شرایط برای آن هنوز فراهم نشده است».

رئیس واگنر توسط پوتین کشته شده است؟

یکی از مقامات نظامی اسبق آمریکا مدعی شد که فرمانده شورشی ارتش خصوصی «واگنر» احتمالا مرده است!

به گزارش نیویورک‌پست، رابرت آبرامز، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا مدعی شده است که یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه واگنر که در شورشی نافرجام و کوتاه‌مدت، علیه مسکو اقدام کرده بود، احتمالاً مرده یا زندانی شده است!

آبرامز که پیش از بازنشستگی به‌عنوان فرمانده ارتش آمریکا در کره جنوبی فعالیت می‌کرد، مدعی شد: ارزیابی شخصی من این است که شک دارم پریگوژین دوباره در ملأ عام دیده شود. فکر می‌کنم یا پنهان شده، یا زندانی است یا به طریقی دیگر مساله‌اش حل و فصل شده اما شک دارم دوباره او را ببینیم.

وی در پاسخ به این که آیا میلیاردر روس پس از شورش علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، زنده است یا خیر، مدعی شد: شخصاً چنین فکری نمی‌کنم و اگر هم زنده باشد، جایی دیگر زندانی است.

ژنرال بازنشسته آمریکایی همچنین درباره تاکید دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین درباره برگزاری جلسه بین پریگوژین و پوتین پس از شورش واگنر، ابراز تردید کرد و مدعی شد: اگر مدرکی واقعی دال بر ملاقات پوتین و پریگوژین ببینم، قطعاً غافلگیر خواهم شد و معتقدم این جلسه برگزار نشده و صحنه‌سازی بوده است!

پسکوف دوشنبه هفته جاری تایید کرد که پوتین ۳۵ تن از جمله پریگوژین را به جلسه‌ای دعوت کرده و این جلسه سه ساعت طول کشیده است. وی همچنین به وضوح اعلام کرد که پوتین در این نشست ارزیابی خود از اقدامات واگنر در جریان جنگ اوکراین و تصرف شهر راهبردی باخموت و همچنین اتفاقات ۲۴ ژوئن (روز شورش واگنر) را برای مدعوین جلسه تشریح کرده است.

پریگوژین ۶۲ ساله در دوره‌ای که فرماندهی واگنر را بر عهده داشت، علنی مقامات ارشد نظامی روسیه به ویژه سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور را به‌ دلیل نحوه مدیریت جنگ اوکراین، به شدت هدف انتقاد قرار داده بود. موضع‌گیری او علیه مقامات جنگی مسکو در نهایت به شورش او و گروه واگنر و تصرف کوتاه‌مدت شهر روستوف منجر شد.

اما اندکی پس از حرکت او و افرادش به سمت مسکو، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس بلافاصله میانجی‌گری کرد و پریگوژین به افرادش دستور عقب‌نشینی داد. براساس توافق کرملین و پریگوژین، او از اتهامات خیانت تبرئه و به بلاروس تبعید شد. با این حال، لوکاشنکو هفته گذشته گفت که فرمانده واگنر به روسیه بازگشته است.

براساس داده‌های یک تارنمای ردیابی پرواز، یکی از جت‌های شخصی پریگوژین پس از شورش نافرجام، چندین بار در مسیر بلاروس-روسیه تردد کرده است. گفته می‌شد، او هفته گذشته در دفتر سرویس امنیت فدرال روسیه در سن‌پترزبورگ دیده شده است.

همچنین مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا به تازگی مدعی شد که شورش نافرجام پریگوژین، باعث خشم روسیه شده است. وی مدعی شد: زنده ماندنش را تضمین نمی‌کنم. مشخصاً پریگوژین صاحب یک فرصت شد. اگر می‌خواهید علیه پادشاه شورش کنید، با اسلحه پلاستیکی این کار را نکنید. او این کار را کرد و شکست خورد.

اردوغان: آماده میانجی‌گری بین روسیه و اوکراین هستیم

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از آمادگی کشورش برای ایفای نقش میانجی بین روسیه و اوکراین در صورت ارائه این پیشنهاد به آنکارا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان که در کنفرانس خبری پس از پایان نشست سران ناتو صحبت می‌کرد، گفت: اگر طرف‌های روسیه و اوکراین، نقش میانجی را به ما پیشنهاد دهند، با کمال میل، این میانجی‌گری را انجام خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه بار دیگر تاکید کرد که آنکارا می‌خواهد دوباره صلح را در منطقه احیا کند.

وی در ادامه به ابتکار دریای سیاه موسوم به توافق غلات اشاره کرد و گفت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از تمدید توافق غلات حمایت می‌کند و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز پیشنهادهایی در این خصوص داشت و تلاش می‌کنیم با در نظر گرفتن این پیشنهادها، به راهکاری برسیم.

اردوغان افزود: با ادامه درگیری‌ها، ویرانی‌ها و مرگ و میر همچنان افزایش می‌یابد و تنها طرفین این درگیری نیستند که تاوان این جنگ را می‌دهند، بلکه بسیاری از کشورها در مناطق مختلف جغرافیایی از اروپا تا آفریقا و آسیا تا بالکان متاثر از آن هستند.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: کمبود مواد غذایی برای برادران آفریقایی ما، نرخ تورم که در شصت سال گذشته در سراسر جهان به اوج خود رسیده و افزایش بی رویه قیمت انرژی، تنها چند نمونه از نتایج منفی این درگیری است.

وی تاکید کرد که ترکیه تلاش زیادی برای پایان دادن به جنگ بین کی‌یف و مسکو انجام داده و آنکارا کنوانسیون مونترو در مورد عبور کشتی‌های جنگی از تنگه‌های خود را از اولین روز آغاز جنگ روسیه و اوکراین اجرا کرده است.

اردوغان همچنین گفت: با تلاش ما دو بار قرارداد غلات تمدید و به خاطر این توافق تاکنون بیش از ۳۳ میلیون تن محصول غلات به بازارهای جهانی تحویل داده شده است.

رئیس جمهور ترکیه افزود: اما زمان این توافق ۲۸ تیرماه به پایان می رسد و مذاکرات برای تمدید آن ادامه دارد، چراکه صدها میلیون تن را امیدوار می‌کند.

هشدار لاوروف در مورد ارسال اف۱۶ها به اوکراین

وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) تاکید کرد: اگر غرب تصمیماتی اتخاذ نکند که منجر به خطرات استراتژیک شود، هیچ دلیلی برای صحبت درباره استفاده از تسلیحات اتمی توسط روسیه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ با خبرگزاری روسی Lenta.Ru گفت:  آمریکا و متحدانش در ناتو با برنامه ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین، خطرات رویارویی مستقیم با روسیه را به وجود می‌آورند که ممکن است منجر به پیامدهای فاجعه‌باری شود و مسکو این برنامه را تهدیدی از جانب غرب تلقی خواهد کرد.

وی همچنین بار دیگر خاطرنشان کرد که شرایط برای استفاده از تسلیحات اتمی صریح و شفاف در دکترین نظامی روسیه تعریف شده‌اند.

لاوروف تصریح کرد: می‌خواهم توجه‌تان را به این حقیقت جلب کنم که آمریکا و متحدانش در ناتو در حال ایجاد خطرات یک رویارویی مسلحانه با روسیه هستند که می‌تواند منجر به پیامدهای فاجعه‌باری شود.

وی همچنین برنامه‌های آمریکا را برای تامین جنگنده‌های اف-۱۶ برای اوکراین تنها یک نمونه از تحول فوق‌العاده خطرناک رویدادها توصیف کرد.

لاوروف گفت: ما به قدرت‌های اتمی از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه اطلاع داده‌ایم که روسیه نمی‌تواند توانایی این جنگنده‌ها را برای حمل تسلیحات اتمی نادیده بگیرد.

این دیپلمات ارشد افزود: سربازان روسیه در حین نبرد از این مساله سر درنمی‌آورند که آیا جنگنده‌های خاصی قابلیت حمل تسلیحات اتمی را دارند یا خیر؟!

وی هشدار داد: حقیقت این است که حضور جنگنده‌های اف-۱۶ در بین نیروهای مسلح اوکراین از سوی ما به عنوان تهدیدی از جانب غرب در حوزه اتمی تلقی خواهد شد.

معاون ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده که کی‌یف امیدوار است نخستین مجموعه از جنگنده‌های اف-۱۶ را تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی از سوی کشورهای غربی دریافت کند. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در ماه ژوئن سال جاری میلادی گفته بود که ناتو در تابستان امسال آموزش خلبان اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های اف-۱۶ را آغاز خواهد کرد.

وزیر خارجه روسیه درباره ابتکارات صلح در مورد اوکراین گفت که صلح همیشه اولویت روسیه بر جنگ بوده است.

لاوروف در پاسخ به این که آیا ابتکارات صلح‌آمیز آتش‌بس پیشنهاد شده توسط چین، اندونزی، واتیکان و آفریقا زودرس است یا خیر، پاسخ منفی داد. وی گفت: مایلم از شرکایمان به خاطر تلاش هایشان برای جستجوی راه هایی برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین تشکر کنم. ما ابتکارات آنها را زودرس نمی دانیم؛ برای طرف روسی، صلح همیشه بر جنگ اولویت دارد؛ بنابراین، اجازه دهید به شما یادآوری کنم ما قبلاً در بهار ۲۰۲۲ در یک روند مذاکره با کی‌یف شرکت کرده بودیم و به یک نتیجه مثبت نزدیک شدیم. با این حال، تمام تلاش‌ها توسط آنگلوساکسون‌ها، که برنامه‌هایشان به وضوح شامل توقف درگیری‌ها نبود، تضعیف شد. آنها همچنان در رویای تحمیل یک شکست استراتژیک به روسیه هستند.

لاوروف در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: روسیه هیچ سیگنالی از جانب کشورهای شرکت‌کننده در نشست اوکراین در دانمارک دال بر اینکه مذاکرات صلح ممکن بود اوایل ژوئیه برگزار شود، دریافت نکرد. دلایلی وجود دارد برای باور اینکه این اطلاعات نامعتبر و غیرقابل اعتماد هستند.

در ژوئن سال جاری میلادی، دانمارک میزبان نشست مقامات عالی رتبه از کشورهایی چون برزیل، هند، آفریقای جنوبی و چین و همچنین جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود. در جریان این دیدار، ظاهرا تصمیم گرفته شد که مذاکرات صلح درباره اوکراین در ماه ژوئیه برگزار شود. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین کمی بعد اعلام کرد که مسکو از هیچ برنامه‌ای برای برگزاری چنین مذاکراتی اطلاع ندارد.

لاوروف گفت: ما چنین سیگنال‌هایی را از جانب شرکای روسیه دریافت نکرده‌ایم. با توجه به لجبازی کی‌یف و حامیان غربی‌اش برای دنبال کردن مسیر تشدید خصومت‌ها، دلایل زیادی وجود دارد که باور کنیم این اطلاعات نامعتبر و غیرقابل اعتماد هستند. همان طور که بارها تاکید کرده‌ایم، روسیه هرگز گفت‌وگو را به عنوان یک ابزار سیاسی برای دستیابی به اهداف این عملیات در اوکراین کنار نگذاشته است.

وی افزود: هدف اصلی این نشست در دانمارک، تلاش برای متقاعد کردن نمایندگان جنوب جهان به حمایت از فرمول صلح زلنسکی بود. این ابتکارعمل کاملا غیرقابل قبول و مایوس‌کننده است؛ درست همان طور که روسیه به شرکا از آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین گفته است.  

وزیر امور خارجه روسیه گفت، روسیه موضع خود را در مورد مسائلی که برای حل و فصل اوضاع در اوکراین لازم است حفظ می کند. موضع ما تغییر چشمگیری نکرده است. ما پذیرای گفت وگو هستیم، اما بر اساس منافع مشروع خود هدایت خواهیم شد و رویکردها برای حل و فصل احتمالی را با وضعیت موجود متعادل خواهیم کرد.

لاوروف همچنین در این مصاحبه گفت: مسکو برای افتتاح سفارتخانه در چندین کشور آفریقایی آماده است.

وی افزود: وزارت امور خارجه روسیه در تلاش است تا سفارتخانه‌های جدیدی در یکسری از کشورهای آفریقایی افتتاح کند. زمانی که با مقامات کشورهای میزبان به توافق کامل رسیدیم و روندهای حقوقی و قانونی کامل شد، اعلام خواهیم کرد که این سفارتخانه ها در کجاها افتتاح می شوند.

لاوروف نتایج نخستین اجلاس روسیه-آفریقا را که در سال ۲۰۱۹ میلادی در شهر سوچی برگزار شد و در پی آن روسیه تصمیم گرفت تا حضور دیپلماتیک خود در آفریقا را گسترش دهد، یادآور شد.

وی همچنین ابراز اطمینان کرد که دومین اجلاس روسیه- مجمع اقتصادی و بشردوستانه آفریقا که قرار است، ۲۷-۲۸ ژوئیه (پنجم و ششم مرداد) برگزار شود، نقش مهمی در ایجاد شراکت استراتژیک با کشورهای قاره آفریقا در سال‌های آتی ایفا خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳۹
برای امثال پوتین، افراد و کشورها تنها یک دستمال کاغذی بی ارزش هستند. بعد از استفاده دور انداخته می شوند!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
دقیقا امریکا رو توصیف کردی
کاری که با عراق و افغانستان و لیبی کرد
بدون شک و تردید، پوتین یکی از بزرگترین و خبیث ترین جنایتکاران تاریخ است.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
بازم شعار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
دارم به این نتیجه می‌رسم که هیتلر آدم خوبی بوده چون خوب این روس های کثیف و انگلیسی های بی شرف رو شناخته بود
حیف که آلمان نازی فقط یک متحد درست و حسابی نداشت
با اینکه هیتلر 40 میلیون روس بی شرف رو کشت ولی نتوانست نسل این ها رو منقرض سازد
عالیجناب پوتین!!!
توسط پوتین؟!
هیچ حکومتی فرد خائن که توی شرایط جنگی به کشورش خیانت کنه رو نمیذاره زنده دربره. بحث پوتین نیست که.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
آخه آمریکا نازشون می کنه
نمونه اش جولیان آسانژ
تازه بدبخت استرالیایی هست نه آمریکایی
بیس سال دنبالش کردن تا تو آمریکا انداختنش حبس ابد
تازه خیانت هم نکرده بود فقط جنایات آمریکا در علیه غیرنظامی های عراق و فاش کرد.
انشالله اوکراین بر روسیه پیروز خواهد شد تا متجاوزین روس و حامیانشان بدانند جهان افراد مقاوم و عدالت طلب دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
یکی زلنسکی عدالت طلبه یکی رهبر کره شمالی
بنده اعتقاد دارم که تفکر شرق گرایان و طرفداران پوتین منکر هست. ایا به ما حق می دهند که ایشان را نهی از منکر و امر به معروف کنیم؟ اگر بگویند بر چه اساسی! بر همان اساس که شرق گرایان که نه قاضی نه دانشمند و نه حتی مجتهد هست به همه نهی از منکر و امر به معروف می کند. البته نهی از منکر اینها یعنی کسی حق ندارد به ایشان و دوستان و تفکر ایشان انتقاد داشته باشد و امر به معروف اینها یعنی همه باید مطیع بدون چون و چرا و تایید کننده نظرات اینها و تفکر ایشان و پوتینشان باشند . محال است. محال! تا شما هستید که نهی از منکر می کنید ما هم هستیم که شما را امر به معروف کنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
برگ چنار از رییس جمهور همجنسگراتون چه خبر
اکثریت مردم روسیه تابع کلیسای ارتدوکس روسیه می‎باشند. دین مسیح و به تبع آن کلیسای ارتدوکس از اوایل قرن دهم در روسیه گسترش یافت. بعلاوه پیروان مذاهب کاتولیک و پروتستان در شمار محدودی در این کشور حضور داد و در نواحی شمال قفقاز و شمال دریای خزر مسلمانان از اکثریت برخوردارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
خب که چی؟ مثلاً میخوای بنویسی که روس ها کمونیست نیستند؟
اما محض اطلاعات حتی رئیس جمهورشون پوتین هم از مقامات اصلی شوروی کمونیست سابق بوده
(محض اطلاع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
ولی بعضی از بی سواد ها چیز دیگه ای میگند
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
روس ها کماکان کمونیست هستند ، اسمشون مسیحیه
پوتین که از مامورین کا گ ب و از بازماندگان خلف جماهیر کمونیستی شوروی است برای بقای خود از هیچ جنایتی رویگردان نمی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
امیدوارم حداقل یک حمله شیمایی درست حسابی به کی یف داشته باشه
بمب های خوشه ای بلای جان ارتش روحیه باخته روسیه خواهد شد به نظر من وقتی کشوری مورد تجاوز قرار می گیرد حق دارد با هر سلاحی حتی با اتمی و شیمیایی یا میکروبی متجاوز را نابود کند و امیدوارم بمب های خوشه ای ارتش پوتین را بیش از پیش از بین ببرد.

پوتین یا خودکشی می کند که بعید می دانم شجاعتش را داشته باشد چون اصولا شرق گداها و کمونیست ها مثل هیتلر چنین شجاعتی ندارند یا اینکه به دست افراد مورد اعتمادش به درک فرستاده می شود و جهانی را خوشحال می کنند و روسیه نیز ازاد می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
هیتلر خودکشی نکرد فراریش دادن به افریقا
یه مستند کامل راجع بهش هست
جنازه ای که به جای هیتلر دفن شد جنازه بک زن بود
شعبون باید عقلش میرسید تو مهمونی پوتین چایی قهوه ای میوه ای چیزی نمیخورد.
سپاه براي مقابله با اف ١٦بايد شكاري بمب افكن فوق صوت كوثر به روسيه بدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
:))
روسیه هر روز به التماس افتاده
ظاهر قرار است پوتین دست از حماقت بردارد آیا چنین کسی بااین جنایت نابخشودنی می تواند همچنان در مقام فعلی بماند ؟
خدایا مطمنی انسان اشرف مخلوقات؟ جز جنگ و هزار آزارو اذیت و حیف ومیل کردن نعمتهای روی زمین چکارکرده که شده اشرف مخلوقات!
ما مردم ایران مردمی شجاع و قوی هستیم هشت سال جنگیدیم و دست گدایی جلوی دیگران دراز نکردیم که به ما اسلحه و سرباز و مهمات مجانی بدهند.

تازه تحریم هم بودیم.
فقط یک وطن فروش می تواند وضعیت اکراین را با ایران زمان جنگ مقایسه کند.

تمام دنیا دارند به اکراین کمک می کنند و پروپاگاندای غرب 24 ساعته طرف مقابل را می کوبد و حتی گربه های روسی را از مسابقات سالانه گربه ها تحریم کرده اند ! :))
بعد وطن فروشان و غربگدایان از مظلومیت زلنسکی مرثیه می سرایند.

مردی که از اول جنگ کاسه گدایی به دست یا دنبال دم آمریکاست یا اتحادیه اروپا یا اتحادیه عرب. خلاصه هر جایی بوده و شده رو چاپیده.
و سلاح و مهمات هم که سر از بازار سیاه تروریستها درآورده.
پوتین در دامی که دمکرات ها برایش پهن کرده بودند افتاد!!! با دادن چراغ سبز به اکراین برای عضویت در ناتو و شروع شایعه پراکنی در مورد ضعف ارتش اکراین که سه روزه سقوط می کند،زمینه چینی برای خطای استراتژیک پوتین را فراهم کردند!!! اما چرا دمکرات ها می خواستند که پوتین را نابود کنند؟!! جوابش ساده است ،هر کشوری که بخواهد به نفع حزب رقیب دمکرات لابی بکند همین بلا را بر سرش می آورند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
اقای علامت تعجب
درک غربزده ها از تاریخ اینقدر است که می گویند روسیه بخشهایی از ایران را جدا کرده این را نمی فهمند که اکراین هم جزوی از روسیه تزاری بوده است :)))

اصولا این کشور جعلی اکراین کلا سی سال هست که موجودیت پیدا کرده از سال 1991
و اولین کشوری که استقلال اکراین را به رسمیت شناخت ایران بود.

کاش اینقدر که پیروی کورکورانه از حرفهای غرب می کنید کمی هم مطالعه می کردید.
حالا چه اف16 چه اف15 و چه اف35 چه فرقی میکند؟مگر شما ادعا نمیکنید که هیچ پرنده ای نمیتواند از سد پدافند روسی عبور کند؟
حق با روسیه هست اوکراین اجازه نداره بره سمت آمریکا قبلا برای روسیه بوده
پاسخ ها
محمد عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
کشور مستقل اوکراین اجازه نمی‌دهد کسی برایش تصمیم بگیرد.با منطق شما باشه خیلی از کشورها قبلاً برای ایران بوده ولی الان مستقل هستند.تاجیکستان،افغانستان،اذربایجان،ترکمنستان، حرف های ساندیسی جماعت یا همون شرقگدایان
واقعا باید به مردم ترکیه تبریک گفت که چنین رییس جمهوری چون اردوعان دارند

که بسیار ماهرانه با بازی بین شرق و غرب و بدون انکه برای کشور و مردم هزینه کند

از هردو شان بخوبی امتیازات بسیار خوبی را گرفته و میگیرد و حفظ منافع ملی

کشور و مردم ترکیه بزرگترین هدف اردوعان و وزرایش بوده و هست و خواهد بود
چقدر تهدید های روسیه برای سلاح اتمی شبیه تهدیدهای کره شمالی شده.
ایا اگر اکراین از بمب خوشه ای استفاده کند روسها تماشاگر خواهند بود؟مسلما نه،پس چرا دارند از این سلاح استفاده می کنند؟چه کسی بیشترین ضرر را خواهد کرد؟مشخص است؟تنها می خواهند اتش جنگ را زیاد کنند؟؟می خواهند افتصاد روسیه را بخوابانند به هر قیمتی؟تنها چیزی است که می تواند روسیه را بپاشاند؟یکبار قبلا اتفاق افتاده...؟
رابرت مالی به جرم اجرای دستورالعمل های تل اویو در مذاکرات هسته ای و تبادل اسناد طبقه بندی شده با نهادهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تحت پیگرد قانونی قرار دارد. سناتور های جمهوریخواه وی را متهم به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی نموده و نظر به حساس بودن ماجرا از ارجاع پرونده به مقامات قضایی خودداری کرده و فعلا جلسه استماع را به جلسات دادگاه ترجیح میدهند. نقش سازمان امنیت المان BND در لو رفتن رابرت مالی حائزاهمیت است
روش حذف اپوزیسیون در روسیه، معمولا روش مرگ سبز است یعنی مسموم کردن با سم بسیار قوی ، ازجمله ناوارنی، سرمایه داری ناراضی ،ویکتور پوشچنکو ریس جمهوری اوکراین در 2005. چه بسا موارد دیگری هم توسط سازمان مخوف اطلاعاتی روسیه انجام می شود و لی جهان بی خبر از کنار آن می گذرد. سامانه رهبری در روسییه که به یک نهاد بزرگ و با نفوذ و با پشتیبانی های اقتصادی غول های انرژی در روسیه مرتبط هستند، کمترین انتقاد و منتقدی را تحمل نمی کنند.
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی ناسیونالیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست