بازدید 282567

علت بازداشت «رائفی‌پور» در عربستان چیست؟

علی‌اکبر رائفی‌پور به دلایلی که هنور رسانه‌ای نشده، از عربستان ممنوع الخروج شده است. برخی مدعی‌ند دلیل ممنوع الخروجی او توهین به مقدسات یا استفاده از پاسپورت جعلی بوده، اما همزمان برخی می‌گویند خواسته یا ناخواسته، این ماجرا رائفی پور را به سمت مجلس هدایت می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ 13 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از رویداد۲۴، موسسه مصاف متعلق به علی‌اکبر رائفی‌پور در روز‌های گذشته با انتشار بیانیه‌ای در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود از ممنوع‌الخروج شدن رائفی پور از خاک عربستان خبر داده است. این موسسه گفته رائفی پور برای انجام حج واجب «به صورت قانونی» وارد خاک عربستان شده و «هیچ عمل مجرمانه‌ای در آن سرزمین» نداشه، اما در فرودگاه جده از خروج او جلوگیری شده است. موسسه مصاف تاکید کرده رائفی پور بازداشت نشده و ساکن کنسولگری ایران در عربستان است.

در پی انتشار این بیانیه، خبرگزاری ایرنا به نقل از ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرده علی‌اکبر رائفی‌پور «به عنوان یک شهروند حج‌گزار ایرانی در پایان مناسک حج و به هنگام خروج از فرودگاه جده به دلیلی که هنوز برای ما به درستی مشخص نشده، با مشکل خروج مواجه می‌شود.» کنعانی هم تاکید کرده که رائفی پور بازداشت نیست.
در حال حاضر دو شایعه در رابطه با علت ممنوع‌الخروجی رائفی پور از عربستان دست به دست می‌شود؛ استفاده رائفی‌پور از «پاسپورت جعلی» یا «سب النبی.»

بسیاری از مقامات و نمایندگان به خبر ممنوع‌الخروجی رائفی‌پور از عربستان واکنش نشان داده‌اند. مصطفی طاهری، جلال رشیدی کوچی و رمضانعلی سنگدوینی، سه نماینده مجلس گفته‌اند پیگیر وضعیت او هستند. سنگدوینی از دولت عربستان خواسته در مورد ممنوع‌الخروجی رائفی پور توضیح بدهد چرا که او برای انجام حج واجب به صورت «کاملا قانونی» وارد خاک عربستان شده است.

وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سوال رویداد۲۴ در مورد وضعیت رائفی پور و دلیل بازداشت او پاسخ نداده، اما گفته در حال پیگیری موضوع است.

تاکید نمایندگان و موسسه مصاف بر ورود «قانونی» رائفی پور به عربستان از روز نخست اعلام این خبر نشان می‌دهد شایعه ورود غیر قانونی، قوی است. موسسه مصاف در اطلاعیه دیگری به این شایعه اشاره کرده و گفته «ادعای گذرنامهٔ جعلی که در برخی شبکه‌های اجتماعی به آن اشاره شده بیشتر به شوخی شبیه است. چه آنکه اگر گذرنامهٔ استاد رائفی‌پور مشکلی داشت، ایشان از ابتدا نمی‌توانستند وارد خاک عربستان شوند و ۴۰ روز با این گذرنامه تردد کنند.»

برخی مدعی‌اند رائفی پور به دلیل توهین به «عایشه» همسر پیامبر از عربستان ممنوع‌الخروج شده است. برای اثبات این ادعا به ویدئویی از یک سخنرانی توسط رائفی‌پور درباره قتل پیامبر توسط عایشه استناد می‌کنند که ماجرای آن به سه سال پیش بر می‌گردد.

البته این فرضیه هم توسط موسسه مصاف تکذیب شده است. این موسسه گفته «ستاد رائفی‌پور در طول حضورشان در سرزمین وحی به مقدسات اهل‌سنت اهانت نکرده‌اند و همواره توصیه‌شان به حفظ وحدت و احترام به اهل‌سنت و مقدساتشان بوده است.»
از سوی دیگر وزارت خارجه و موسسه مصاف هر دو تاکید کرده‌اند که رائفی پور بازداشت نیست، اما اجازه خروج به او داده نشده است. این امر نشان می‌دهد فرضیه سب نبی یا توهین به اعضای خانواده پیامبر منتفی است چرا که در صورت متهم بودن رائفی‌پور به توهین به مقدسات، بازداشت طولانی مدت و حتی شلاق در انتظار او بود.

مهدوی مسئول دفتر رائفی‌پور به رسانه‌ها گفته طرف عربستانی خواستار تحویل گرفتن رائفی پور شده، اما با توجه به مساله خاشقچی این‌ها مورد اطمینان نیستند و کنسولگری ایران تاکنون این اجازه را نداده است. او گفته امیرعبداللهیان قرار شده راسا وارد عمل شود با وزیر خارجه عربستان تماس بگیرد.

رابطه ایران و عربستان بعد از هفت سال تیرگی به تازگی با میانجی‌گری چین و نقش‌آفرینی شورای عالی امنیت ملی بهبود پیدا کرده است. ایران سفارتش را بعد از سال‌ها در عربستان بازگشایی کرده و طرف عربستانی در تدارک بازگشایی سفارت در حال حاضر نیروهایش را در هتل اسپیناس تهران مستقر کرده است. اینکه وزیر خارجه ایران شخصا برای مساله فردی نظیر رائفی‌پور وارد عمل شود و با همتای خود تماس بگیرد، با توجه به فراز و نشیبی که روابط ایران و عربستان طی کرده، انتظار زیادی است. هرچند در مورد رائفی‌پور همیشه این سوال مطرح بوده که چرا در چنین جایگاهی قرار گرفته است.

طرح ادعای ورود ایرانی‌ها به عربستان با گذرنامه جعلی در دوران حج تازگی ندارد. در جریان حج خونین سال ۱۳۹۴ که در آن دو حادثه منا و سقوط جرثقیل به کشته شدن بیش از ۸۵۰ نفر منتجر شده بود، سرنوشت غضنفر رکن‌آبادی سفیر ایران در بیروت برای مدت‌ها در هاله‌ای از ابهام بود.
در آن زمان خبرگزاری عربستانی «العربیه» در گزارشی مدعی شد که «غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان، با نام اصلی خود وارد کشور پادشاهی سعودی نشده است و نام وی در حج امسال، در هیچ یک از معابر ورودی هوایی، زمینی یا دریایی سعودی ثبت نشده است. در صورت صحت خبر مشارکت رکن آبادی در حج امسال، وی با نام جعلی وارد این کشور شده است.»

در واکنش به این خبر «حمید محمدی» معاون وقت امور حج سازمان حج و زیارت ایران گفته بود: «این خبر را تکذیب می‌کنیم، زیرا تمام اسناد و مدارک حضور غضنفررکن آبادی در کشور عربستان و تشرف وی به حج موجود است.» مرضیه افخم سخنگوی وقت وزارت امور خارجه ایران هم اعلام کرد: «سفیر سابق ایران در لبنان با گذرنامه عادی خود عازم سفر حج شده و اطلاعات دقیق پاسپورت مربوط به همه حجاج و از جمله ایشان در اختیار مراجع رسمی دولت سعودی است».

رسانه‌ها و مقامات ایرانی ادعای العربیه را تکذیب کرده و تصاویر اسکن‌شده گذرنامه رکن‌آبادی را منتشر کردند که حاوی صفحه اول و مشخصات هویتی رکن‌آبادی، به علاوه مهر ورود او به عربستان و همچنین ویزای عربستان سعودی بود.

ادعا یا بازداشت حقیقی افراد توسط دولت‌های متخاصم ایران، سوءقصد یا حتی تحریم افراد توسط این دولت‌ها به طور مرسوم در تاریخ جمهوری اسلامی برای رزومه افراد امتیاز مثبت است. تجربه چهار دهه اخیر نشان داده افرادی که به هر دلیلی مورد هجمه دولت‌های غیر دوست با جمهوری اسلامی قرار می‌گیرند، در کوتاه‌مدت یا بلندمدت به امتیازات قابل توجهی دست پیدا می‌کنند. سوءقصد علیه فریدون عباسی او را به ریاست سازمان انرژی اتمی رساند؛ نادر طالب‌زاده تا آخر عمر مدعی بود که تحت ترور بیولوژیک آمریکایی‌ها قرار گرفته و این ادعا در پیشرفت‌های شغلی او موثر بود.

در ماجرای رائفی‌پور هم بعضی فعالان سیاسی معتقدند او به دنبال نامزدی در انتخابات مجلس است و ماجری ممنوع‌الخروجی او می‌تواند فرش قرمزی به سمت بهارستان باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۰
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۱۴۹
مملکت به کجا رسیده که برای یه نفر که در توهین به ملت ایران در مقاطع مختلف سخنرانیهای بسیاری انجام داده بحث وزیر امورخارجه و جمع کردن طومار و ... برای رخ داده
ایا برای یک فرد عادی هم همین اتفاقات می افتد؟؟؟!!!
ما اعتراضی به بازداشتش نداریم همونجا نگهش دارن!
کسی که وقتی پشت بلندگو نشست مدام به این آن پرت و پلا می‌گوید باید به عواقب کار خودش نیز آگاه باشد.
وقتی می‌خواین یه مطلب رو نشر بدین
اول بخونین و اطمینان پیدا کنید چقدر صحت داره
درسته واسه بالا بردن آمار دیدار از خبر و سایت
هر خبری رو میذارید
ولی یخورده سعی کنید اصل ماجرا رو نشر بدین
استاد با ضریب هوشی صفر!!!!!!!
اینا همه داستانه این به اصطلاح استادک میخواد خودشو سر زبونها بندازه و امتیاز از مسوولین ساده لوح بگیرد
اولا‌خدارا شکر که رائفی پور مظهر اختلاف باز داشت شده ۲ حتما مشکلی داشته شک نکنید ۳ شاید می خواهد خودش را مطرح‌کند‌
میشه آنجا نگرش دارن لطفآ
عجب میگن رائفی پور تو این مدتی که عربستان بوده هیچ وقت به مقدسات اهل سنت توهین نکرده یعنی وقتی تو ایران بوده خیلی توهین میکرده
استاد چی هستن آقای رائفی پور حالا ؟
عزیزان ؛هموطنان گرامی ،وهابیت وصهیونیست دو لبه یک قیچی هستند فعلا ظاهردولت وهابی عربستان باادعای دوستی وروابط دیپلماتیک اهداف پشت پرده ای رادنبال میکند که امریکا وصهیونیست اسراییل به وی دیکته میکنند،طینت گرگ درندگی وطینت عقرب نیش زدن است؛فاجعه منا وشهادت غضنفررکن ابادی درهاله ای ازابهام است؟که بعیدنیست دست بسته رژ یم ال سقوط اوراتحویل صهیونیست جلادنداده باشد!!!
دنبال مراسم با شکوه وگرفتن امتیاز است رائفی پور خدارا شکر که این جبهه نر فته است
اجازه بدید یخورده بیشتر بمونه ثواب داره
جناب استاد رائفی پور نیاز به این موارد جهت شناساندن خود ندارد چون همه ایران ایشان را می شناسند ،و ایشان به دنبال پست نمایندگی مجلس شورای اسلامی نمی باشد ، چون الان در بین مومنین و مردم ولایت مدار ایران جایگاه ویژه ای برخوردار هستند ، البته اگر هم کاندیدای مجلس شورای اسلامی نیز باشند ،کار خلاف عرف و شرع انجام ندادن.
بلاخره شناخت بیشتر ایشان از وضعیت کشور بسیار بالاتر از نمایندگان کنونی و بصیرت ایشان ستودنی است ، در ضمن احتمال اینکه ممنوع الخروجی ایشان از کشور عربستان ،تپسط رژیم صهیونسیتی و دستهای پنهان این رژیم و یا آمریکا و عوامل آنها در عربستان باعث باشد ،بی ربط نباشد ،به هر حال استاد رائفی پور در هر صورت برای مردم ولایت مدار ایران عزیز و محبوب هستند و امیدواریم بسلامت به کشور برگردد
دمش گرم مگر عربستان با این افراد حراف برخورد کنه ..
چرا تحلیلتان اینقدر آبکی و مزخرفه!!!؟؟؟ مرحوم طالب زاده به چه پست ومقامی رسید!!؟؟ آخه چرا بی انصافی!؟؟
این مطالب اخری تماما مضخرف و چرند بود اینکه بازداشت یک نفر باعث بشه که ب جایگاهی چون نمایندگی مجلس راه پیدا کنه واقع بینانه نبست !!!
آقاکلا اشتباه کرده از فرودگاه جده تردد داشته ما ایرانیها خاطره خوشی از فرودگاه جده نداریم شهروند ایرانی بایستی مورد حمایت کامل دولت ومردم ایران باشد در صورت قصور حمله توسط نیروهای مسلح وبا خاک یکسان کردن عربستان پیشنهاد میشه
پادشاه عربستان سعودی گرگی درپوست میش است که به موقع خودش برای شکار حمله می کندانشاالله خداشرش راکم کند.
ما فقط دوتا استاد داریم یکی استاد رایفی و دوم استاد باقری
این خزئبلات و عقده گشایی ها چیه نوشتید .اگه بلدید چطوری با پاسپورت جعلی میشه رفت عربستان به ما هم یاد بدید
حالا اگر عربستان داستان توهین به عایشه نمی‌دونست با این خبر موسسه قشنگ فهمیدن و میرن سراغ سخنرانی استاد رائفی پور
این نظر کاملاً مزخرف هست چرا که رافعی پور از بسیاری از نمایندگان مجلس به مراتب معرف تر و محبوبتر است دوم اینکه عربستان چنین تبانی با ایران نخواهند داشت
خودت میگی بازداشت نیست بعد تیتر زدی بازداشت؟؟؟؟
میخام بازداشتش کننداین ادم خیلی حرف مفتو بی ربط میزنددخالت درکشورهای همسایه ودرایران دخالت درکارمردم ودولت میکند
همونجا نگهش دارین ، دمتون گرم
ایشان مبارز خوبیه.بگذارید همانجا بماند و مبارزه کند.
اِلبته ممکن است موادی یا تریاکی و قرصی همراهش بوده و گرفتن.......اینا خیلی روی این مسایل حساس هستند
خداخواسته بیشترنگهش داره توسرزمینش یه لطف الهی نگران نباشیدبرمیگرده واسمون دوباره حرفای قشنگ میزنه
استاد رائفی پور شخص شناخته شده ای هستن واگر قصدشون رفتن به مجلس باشه، از راه درستش وارد می شن.
این پاراگراف آخر متن که خدایی زر مفت بود
علتش اینکه وقتی یکی تو خونه کسی میره باید باادب باشه نه اینک.....
فکر‌کردکه‌توی‌ایران‌است‌که‌هرکاری‌که‌دلش‌بخواهد‌بکند
ای وای دانشمندمون رو گرفتن،
تحلیلی مزخرف که این حادته زمین ساز گرودش به مجلس میشود رائفی پور شایسته از خیلی از نماینان مجلس هستش چه الان چه قبل.
دوستان و همفکرانش را هم با خودش می برد بهتر بود .
بنظر من رائفی پور درمناسک حج دعا کرده بازداشتش کنن تا عذر موجه داشته باشه تا به جمهوری اسلامی بر نگرده دعایش بر آورده شده. اینکه میگن بازداشت نیست تد سفارت چه ..
دوستی با آل سعود دوستی خاله خرس است اینا از یهود بدترند خدا کنه استاد رایفی بدون مشکل برگرده ایران
توهین به عربستان سعودی بود که قبلاً انجام داده فکرش نمیکرد به این روز بیفته
کی هست ،چه کار هست این
اینقدر سر این بی ارزش رابزرگ نکنید برای 90درصد این ملت ارزشی ندارد که چه اتفاقی برای این شخص افتاده است
تو رو خدا اینو ولش نکنید
بخدا جای حضرات باشم حتما یه پولی هم میدادم این رو بیشتر از این مردم دردمند دور میکردم
رائفی پور اصلا سنی ها را قبول نداره،الانم گریبان گیر خودش شده حرف های فضایی اش.فقط یک راس امیرعبداللهیان میتونه مشکل را حل کنه.نون خور اضافی که نمیخواهند
خیلی راحت میشه فهمید که به خواست کسانی که با وجود رائفی پور عرصه رو برای خودشان تنگ میدیدند سفارش ممنوع الخروج کردن وی را به مقامات عربستان کرده اند .چه کسانی ؟ همانها که با دمشان گردو میشکنند
چطور دولت ایران شهروندان کشورهای دیگر که برای گردشگری به ایران سفر کردند
به عنوان جاسوس دستگیر و زندانی می‌کنند....فکر کردید مردم شعور سیاسی ندارند..‌‌
از رسانه ی زردی نظیر تابناک چنین نتیجه گیری مبتذلی که در بند آخر درج شده بعید بخصوص در مورد مرحوم طالب زاده و آقای رائفی پور .شاید هم سیم تابناک و انتخاب خط رو خط شده باشد
این عتیقه را نگهش دارن بهتره بدرد همونا میخوره .
شاید می‌خواسته رابطه تازه ترمیم شده را به هم بزنه اگه اینطور باشه باید مستقیما به زندان و ....ایران راهنمایی کنند
از اونور رفته آمریکا اینا چیزیشون نمیشه
میگن حاجی واقعی از حج بر نمیگرده امیدوارم رائفی پور حاجی واقعی باشد و در جوار خانه خدا و پیامبر به آرزوش برسه ‌.لعنت بر این ال سعود
زبانت را ببند
واقعا این ادم صلاحیت نماینده شدن کدام شهر را دارد؟ فقط توی تهران میشه ایشون روهل داد وسط جمعیت
اون همه حاجی چرا اینو گرفتن حتما یه چیزی بوده آیا سفر حج با پاسپورت جعلی مقبول درگاه حق می باشد؟
آقا همون جا نگهش دارین!ما نمی خواهیمش!
الان این علت باز داشت این اقا بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا کار خوبی است تبعیدش کنند جنگلهای آمازون
کاشکی نگهش دارن
اصلا ایرانی است یا شناسنامه ایرانی دلرد
اگر ایشون برای نمایندگی مجلس شرکت کنن من حاضرم از اون سر ایران بشینم تو ماشین و 24 ساعت رانندگی کنم بیام تهران و بهشون رای بدم ایشون یک سرمایه اجتماعی دارن که شما ندارین جواب کل متنتون این بود که چرا وزیر خارجه خودش رو درگیر کرده.
اظهاراتش همیشه مشکل سازاست
افرادی چون رائفی پور با خلوص نیت بدنبال شهادت و حضور در محضر خداوند هستند، پس چه باک و چرا نگرانی!
خوب شد دیگه حرف مفت نزنه چرا شهید نمیشی
بنده از کسانی هستم که در کرمانشاه از طریق اینترنت با اقای رائفی پور یک صهیونیست شناس و عاشق امام حسین منتظر ظهور مهدی موعود هستند آشنا شدم.
ودوسشون دارم چون جرات اینکه از چپ و راست و مجلس نمیترسه و تموم مشکلاتشون که اولیش شفافیت هست رو بیان میکنن.
در مورد نمایندگی مجلس هم ایشون گفتن این دوره نمیخوان کاندید بشن.
بنظرم نویسنده این متن دل خوشی از اقای رائفی پور ندارند
یک ادم بی خصیت داره رابطه ایران و عربستان رو مخدوش میکنه. بهتره بدنش عربستان
حتما یه کاری کرده
ای وای مگه این آقا کیه که این همه آدم دنبال کاراش هستن...وای اگه یه شهروند معمولی به مشکل میخورد چی میشد...اگه شما هم مثل این آقا....
طرف میاد چند سال جفنگیات به هم میبافه بعد میشه استاد
حالا میاد سرتیتر اخبار میشه نماینده و ... همینطور میره بالا
راه رسیدن به پست و مقام در ایران با همه جای دنیا فرق داره ،چیزی که مهم نیست قابلیت و شایستگی احراز آن پسته
عربستان چندمورد ازاین بیشرف بازیها درآورده ،منتها باید بداند که ایران تشبیه به دیگران نکند ،رائفی پور خاشقچی نیست ،اتفاقی بیفته عربستان را به قعرجهنم میفرستیم
شاید خودش بر نامه ریزی کرده چون همش میخاد دیده بشه
احتمالا بن سلمان میخاد یه حرکتی رو دوباره تکرار کنه
فقط تو روخدا رنده نکن
اسید بپاش تیر بزن قطعه قطعه کن
رنده نکن
رنده مال آشپزخونه ته آخه خونی میشه
نمیشه نگهش دارن برا خودشون
رائفی پور دنبال پست و مقام نیست.هر چند لیاقت ریاست جمهوری هم داره
بلاخره ی کاری کرده بی دلیل ک کسیو بازداشت یا ممنوع الخروج نمیکنند
خوب رایفی پور فهمید که حرفهایی که میزنه برای داخل ایرانه و در خارج شنونده ای نداره
دوره قبل هم شما میگفتین هدف از برگزاری مراسم نیمه شعبان کاندیداتوری تو مجلسه که غلط از آب در اومد
این استاد بزرگ مال خودشان
پس معلوم شد این علی اکبر هم از مقامات هست و گرنه کلی ایرانی در عربستان بازداشت و ممنوع الخروج شدن کسی هم ککش نگزید!
شایدهم برای اطلاعاتی که درباره ظهور امام زمان (عج،) دارد !
انسانهای آزاده ای مانند دکتر رائفی پور برایشان افتخار است در جوار خانه خدا به دست عمال استکبار وال سعود به شهادت برسند ...
خدا حفظش کنه
با هرکی دوست باشه اون دیگه به دشمن نیازی نداره .
بکوری چشم همه رائفی پور داره به ایران میاد تا کور شود هر آنکس که نتواند دید
کمپوت چاپلوسی و توهم .
سلام آقای رایفی پور شما تبلیغ دینی بکند شمارا به چه سیاست.رابطه بین بین کشور دخالت نکنید.
خوش به حالش
واقعا که چقدرحسودید شما .
حسود لا یسود
آیا قاشقچی دیگری در راه هست
محترمانه دخالت
این ادم که همیشه صادق بود . دروغ در ذات ش نبود ... عجب ب ب !!
به نام خداوند جان و خرد : درود خداقوت احسنت مرحبا ایوالله ماشاءالله بر اقتدار قدرت نظام مقدس ایران اسلامی عزیزمان باد . به حمدالله وبا اقتدار قدرت بلاشک ایران اسلامی عزیزمان در منطقه جهان اسلام ناب محمدی ص استاد حاج رائفی پور با عزت سلامتی به ایران اسلامی عصر امروز بازگشتند این موضوع گروگان گیری استاد رائفی پور توسط آل سعودی خبیث سفاک برای نظام مقدس ایران اسلامی عزیزمان حیثیتی غیرتی متعصبانه بود برای ثابت کردن قدرت و اقتدار بلاشک ایران اسلامی عزیزمان در منطقه سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص و همچون گذشته ایران اسلامی عزیزمان از هر لحاظ درخشید و خوشحالیم که جنابعالی صحیح سالم به آغوش وطن بازگشتید . و من الله التوفیق . التماس دعا و صلوات .
چه نتیجه گیری بی خودی آخرش کرده، کی با جون خودش بازی میکنه برای مقام؟
ای والله چه تحلیل جانانه ای کردید بله فرش قرمز براش دیگه تو ایران مهیا شده. قطعا بدانید طرف میخواد وارد سیاست بشود
زبان سرخ سر سبز می‌دهد بر باد
یه شو جدید
اگراین خبر درمورداقای رائفی پور ازسوی عربستانیها برای ممنوع الخروجش صحت داشته باشد بااین همه اسناد صحیح وقانونی که رائفی پوردارد واقعا عربستانیها خصومت احمقانه ازخودشان نشان دادند
گاهی اوقات زبان سرخ سرسبزمیدهدبرباداگه ایشون قصدش حفظ وحدت بوددر رابطه با اهل سنت هیچوقت به هیچکدام ازاعضای نبی اکرم اهانت نمیکرداینجور مواقع حفظ وحدت میکنن که دیگه ازکارگذشته اگه ماهمگی ازیک دین واحدپیروی میکنیم بایددرتمامی زمانهارعایت شئون رابنمائیم نه اینکه تا تومخمصه می افتیم تازه یادشون میادکه بایستی حفظ وحدت کنیم خدانجاتش بده!
هر رسانه ای که از اصل اساسی وفاداری و پرهیز از جهت گیری های مغرضانه حتی در استخدام کلمات و ابهام جملات یا ایجاد ایهام بوسیله واژگان قطعا به دلایلی همچون تلاش برای معاش و ... دور افتاده اند خوب است بدانند،همین جوان رشید و مومن یعنی جناب استاد رائفی پور،خود به تنهایی جور کوتاهی و یا حتی در مواردی شبهه افکنی خائنانه ی برخی را بر دوش کشیده،به راستی ایشان در این جبهه ی نامتقارن فرهنگی به اتفاق دوستانش،رسانه ای در جهت اعتلای تشیع ، مهدویت و ولایت و ارتقای فکری و فرهنگی جوانان ایران عزیزمان می باشند.انشالله که به سلامت به وطن باز می گردند و همچنان در جهت حق چونان همیشه با شمشیر کلام جهادگرانه ادامه می دهند.
آمین
شایان ذکر است در مواقع ضرور برای مشکل یک هموطن عام نه حتی استادی ارزنده حق است که شخص وزیر محترم خارجه ورود نمایند چه رسد به رائفی پور عزیز
وقتی کشور کوچیک میشه، رائفی پور هم میشه جزو رجال.
خدا بدادمون برسه. الهی آمین
الحمدالله‌بسلامت‌‌برگشتند‌چشم‌دشمنش‌کور
این افراد وابسته به جناح های خاص تا کی باید با رانت و پارتی با مقدرات مردم و کشور بازی کنند؟؟؟
سلام.
استاد دکتر علی اکبر رائفی پور ، محقق و پژوهشگر بنامی است که تمام آکادمی های معتبر پژوهشی دنیا ایشان را می شناسند.
خدمات ایشان خدمات پژوهشی فرهنگی بسیار زیادی به فرهنگ کشور کرده اند. تمام دانشجویان کشور ایشان را به عنوان زنده کننده ارزشهای اسلامی با زبان و ایده های جدید می شناسند.
ارزش این محقق محبوب کشور با سبک گرفتن ایشان توسط خبرگزاری مثل شما کم نخواهد شد .
این سه چهار خط آخری حرف مفت است.
شاید حرف مفت زده
چرا آنقدر مهمه این رافعی پور مگه کیه چیکارست چه پست مهم و یا قدم مهمی برداشته که واسش تیتر زدیم
از دیوار سفارت عربستان سعودی بالا رفته و باعث آتش زدن سفارت شده و مدت هفت سال روابط قطع شد
آقای رائفی پور استاد چی هستند؟
آقای رائفی پور استاد چی هستند؟
شما هر چقدر هم خود را بکشید نمیتوانید رائفی پور را کوچک کنید این وعده خداست که هرکس با او معامله کند هیچ کسی نمی‌تواند مانع بزرگی او شود
عجی ادم زبون درازی هست این یارو،زبونش خود نمیگیره
بسیار هم عالی آقای رائفی پور باید یاد بگیره ‌که هرچی دلش بخواد نمیتونه بگه
مطب آخر بیشترین احتمال را در این پرونده دارد موضوع حج امسال رائفی پور او را برای ورود به بهارستان بیمه کرده است
خدارو شکر که به وطن عزیزمون برگشت??
باسلام، لطفا قضیه یک شخص عادی را اینقدر بزرگ و سیاسی نکنید چون هزینه را باید 80 میلیون نفر بپردازد
یه شیتنطی کردحتکا
کارخوبی کردند،،
همونجانگهش دارن چون افکارش بدردهمونامیخوره
بنده خدا چکار به فلسطینی‌ها دارن دیگه
اه مردم گرفتش
باسلام آقای رائفی پوربه نظرم باشخصیت ترین آدم مذهبی هست بایدبه اواحترام گذاشت ومن به نوبه خودم ازایشون بخاطرباخدابودنش ومعرفتش ازش تشکرمیکنم وازخدامیخوام همیشه سالم وسلامت وتندرست باشد،وچنین انسانهایی درکشورنیازداریم موفق باشدوسلام
رائفی پور و وحدت این ازمحالاته
لطف کنید همونجا نگه اش بدارید.‌
کافر همه را ب کیش خود پندارد
چه تهمت هایی؟!!!سب النبی
واقعا این حرفها به رایفی پور میخوره؟!!!!
لطفاً دوزار وجدان داشته باشید
در مورد اهانت به .. نهایت به ایشان ویزای ورود به خاک عربستان را نمیدهند احتمالا مشکل پاسپورت ایشان است
شایدمیخواداسم‌درکنه
تابناک این فعالان سیاسی کی هستند که این نظرات خنده دار رو میدن و تو نقل قول میکنی؟البته که نظرات فعالان سیاسی خودت هست ، آقای رائفی پود که حجش مقبول شد و برگشت
سلام لطفاً بعد از ۵دهه ملت ایران را سر کار نگذارید
اینقدر بزرگش نکنین این را
اگر سب النبی کرده حقشه .
حالا چه اصراری که در اولین سالی که رابطه بهتر شده ایشون قصر رفتن به سفر حج رو داشتن خوب یکم به مصالح ملی و دیپلماتیک فکر می کرد در سالهای اینده مشرف میشد . ادم نمی دونه چه چیزهایی پشت پرده قرار داشته .
ایشون در عربستان حرف گنده تراز دهنش زده کاری خوبی کرد دولت عربستان
منافع ملی فدای منافع شخصی و گروهی!!!! هیچ وقت عبرت نمی گیرن ..
من جای دولت عربستان بودم اجازه خروج نمی دادم همسال ایشون هستن ملت بیچاره کردن
عربها تحلیلگر ندارن میخوان از استاد استفاده کنند چرا مردم اینقدر بخیلند استاد چارتا سخنرانی کنه ازادش میکنن
کاش نگذارند بیاد
درمورد نادر طالب زادهواقعا دارید خیانت می کنید
علتش توهین های زشت و بدی بود که به آل سعود کرده. برید سرچ کنید تا بفهمید. گردن کلفتی می‌کرد ولی خبر نداشت نمیشه در هر موردنظر داد و فقط با این سخنرانی ها خودشو خراب میکنه و گیر میندازه.
کسی که از دیوار سفارت بالا رفته باید پاسخگو باشد
درود بر استاد گرامی دکتر رائفی پور.
به شدت چرت و پرت می‌گید
چقدر مغرض و بچگانه
خیر مقدم حاجی قلابی
سب ال نبی
چرا باید امثال اینها هرسال برند مکه چه خبر مگه؟ اینا که دم از طرف داری از مستضعفین میکنند
چرا اینقدر این ادم رو بزرگ میکنند.اصلا خدمات ایشان به کشور تاکنون چی بوده.انسانهایی هستند گمنام که همه عمر خدمت میکنند.و لی هیچوقت مدعی و در دید نیستند.اگر خلاف کرده تاوان باید بده اگر نکرده آراد میشه میاد .
خدا رو شکر استاد بزرگ استاد رائفی پور رو برگردوندن ایران ???☺️❤️?
بهترین استاد و محقق دشمن شناسی و مهدویت و بهترین محقق شیعه ?
امثال استاد رائفی پور گوهری کمیاب هستند و ما رو با دشمن اصلی یعنی یهود آشنا کردن و ما رو از فتنه هاشون آگاه کردن، سپاسگزارم استاد رائفی پور و لعنت بر حسودان و بد خواهان ایشان
همین مونده این آدم تندرو وارد مجلس بشه..
سر گرم کردن مردم
درود.هنرپیشه خوبیست .انگار ۲۰سال اسیر بوده .بوسه به پرچم میزنه .تمام حرکات ایشان فقط ظاهر ایشان است .
مخلصان سر میدهند نه اینکه حرف بزنن..
حصرت علی.امام حسین حرف زدن ولی جلو دار لشکر خود بودن .
پس همه این رفتارها بازی بیش نیست
انصافا یکی استاد رو گردن گرفته
به هر علتی
ترو خدا پیگیری نکنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی