بازدید 10771

اتریش مشتری گاز روسیه ماند

گروه انرژی اتریشی OMV با وجود قراردادهایی که نیازهای وارداتی را از منابع دیگر پوشش می‌دهد، به خرید گاز روسیه در زمستان امسال ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ 09 July 2023

گروه انرژی اتریشی OMV با وجود قراردادهایی که نیازهای وارداتی را از منابع دیگر پوشش می‌دهد، به خرید گاز روسیه در زمستان امسال ادامه خواهد داد.

به گزارش تابناک اقتصادی، آلفرد اشترن، مدیرعامل این شرکت گفت: ۱۸ ماه پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، شرکت OMV برنامه‌ای برای خروج از قرارداد تامین بلندمدتی که در سال ۲۰۱۸ با شرکت گازپروم روسیه امضا کرد، ندارد. گاز روسیه تحت تحریم‌های غربی نیست.

اشترن در مصاحبه‌ای با روزنامه فایننشیال تایمز گفت: تا زمانی که گازپروم، گاز را تامین کند، ما به خرید این مقدار گاز از گازپروم ادامه خواهیم داد.

وی در پاسخ به واکنش احتمالی این شرکت به تحریم‌های اتحادیه اروپا گفت: این مسئله‌ای است که سیاستمداران باید درباره آن تصمیم بگیرند اما حذف برخی از منابع تامین، قیمت‌ها را افزایش خواهد داد. ما به عنوان یک شرکت صنعتی، متعهد هستیم که تضمین کنیم از این منابع تا زمانی که از نظر حقوقی قابل قبول هستند، استفاده می‌کنیم.

غول انرژی منطقه‌ای OMV، یک شرکت بزرگ نفت و مواد شیمیایی است که سال میلادی گذشته، ۶۲ میلیارد یورو درآمد داشت و حدود ۳۰ درصد از بازار گاز اتریش را تامین می‌کند. این شرکت که بزرگترین سهامدارش، دولت اتریش است، برای وابستگی به انرژی روسیه، به شدت هدف انتقاد قرار گرفته است. این شرکت در مقطعی در زمستان گذشته، ماهانه بیش از یک میلیارد یورو برای گاز به روسیه پرداخت می‌کرد.

قطع وابستگی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به انرژی روسیه، یکی از بخش‌های اصلی واکنش این بلوک به حمله نظامی مسکو به اوکراین بوده است. بروکسل در ژوئن سال ۲۰۲۲، ممنوعیت واردات نفت روسیه را تصویب کرد اما اعمال ممنوعیت مشابه برای گاز روسیه به دلیل اهمیت آن برای اقتصاد بسیاری از کشورهای اروپایی، دشوار بوده است.

در حالی که آلمان و جمهوری چک، واردات گاز روسیه را به نزدیک صفر کاهش داده‌اند اما اتریش و مجارستان، اقدام چندانی در کاهش وابستگی به گاز روسیه انجام نداده‌اند.

لئونور گوسلر، وزیر انرژی اتریش، ماه گذشته با اذعان به این که اقدام کافی در این زمینه انجام نشده است، از شرکت‌های انرژی اتریشی خواست پیشرفت ملموس‌تری در جهت کاهش واردات گاز روسیه انجام دهند. با این حال، مدیرعامل OMV این انتقاد که این شرکت کاری انجام نداده است را رد کرد.

در هر حال، عرضه گاز روسیه به اتریش ممکن است سال آینده با پایان قرارداد ترانزیت فعلی میان روسیه و اوکراین، به طور دائمی مختل شود.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، قرارداد OMV با گازپروم، تا سال ۲۰۴۰ ادامه دارد و در سال ۲۰۱۸ با هیاهوی زیادی توسط مدیرعامل قبلی این شرکت اتریشی امضا شد. در آن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، برای حضور در مراسم امضای این قرارداد، به وین پرواز کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار