بازدید 2115
مؤسسه نیکوکاری مهرطه برگزار می کند:

اختتامیه دهمین دوره جایزه کتاب مهر

مؤسسه نیکوکاری مهرطه برگزار می کند: اختتامیه دهمین دوره جایزه کتاب مهر با انتخاب و معرفی برترین کتاب رمان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱اختتامیه دهمین دوره جایزه کتاب مهر با انتخاب و معرفی برترین کتاب رمان منتشرشده در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در حوزه نوجوان، توسط مؤسسه نیکوکاری مهرطه، با همکاری پنج مؤسسه دیگر در تاریخ ۲۶ تیر ماه در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵ 09 July 2023

جشنواره کتاب مهر با هدف ترویج کتاب‌خوانی جهت آشنایی بیشتر دختران نوجوان با جهان ادبیات و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس و مهارت‌های آنان در سال ۱۳۹۰ شکل گرفته است و فرزندان علاوه بر مطالعه، به بررسی و نقد رمان‌ها می‌پردازند و با ارتباط مؤثر و فعالیت گروهی، انتخاب بهترین کتاب را نیز تجربه می‌کنند؛ ایده جایزه کتاب مهر برای افزایش سطح آگاهی دختران نوجوان و در قالب یک فعالیت فرهنگی شکل گرفته و به مرور با همکاری نهاد‌های مدنی و موسسات مرتبط با فعالیت‌های اجتماعی، گروه‌های مختلفی به این جشنواره اضافه شدند.

دوره دهم این جشنواره با حضور داورانی از مؤسسه نیکوکاری مهرطه، موسسه مهر و ماه، انجمن پرنده درخت زندگی تهران و قزوین، کانون پرورش کودکان و نوجوانان و مؤسسه شکوفا برگزار و دختران نوجوان ۱۳ تا ۱۸ سال داوری، اجرا و اهدای جوایز جشنواره را به عهده خواهند داشت.

در این دوره از برگزاری جشنواره، کتاب‌های ترجمه و تألیف شده توسط ناشران برتر کودک و نوجوان در سال گذشته مورد داوری قرار گرفته‌اند و دختران نوجوان در طی یک سال در گروه‌های مختلف با همراهی سرگروه‌ها، به مطالعه و بررسی کتاب‌ها پرداخته‌اند و پس از خواندن هر کتاب، فرم‌های مخصوص داوری را تکمیل کرده و در اختتامیه پیش‌رو نظر و بررسی آن‌ها به‌صورت مکتوب اعلام خواهد شد.

کتاب‌های منتخب برآیند داوری همه‌ی دختران نوجوان از موسسات مختلف بوده و هر ساله چهار برگزیده در زمینه کتاب ویژه تألیف، کتاب ویژه ترجمه، کتاب تقدیری تألیف و کتاب تقدیری ترجمه انتخاب می‌شوند.

جایزه کتاب مهر در سال ۱۳۹۰ با هدف ترویج کتابخوانی و داوری رمان نوجوان توسط مخاطبان اصلی این آثار یعنی نوجوانان طراحی و ارائه شده است.

اختتامیه دهمین دوره جایزه کتاب مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی