بازدید 9057

ماجرای نصب کامپیوترهای سرقتی خودرو در محل!

کد خبر: ۱۱۸۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲ 08 July 2023

یک باند مالخری و فروش کامپیوترهای سرقتی در حالی متلاشی شد که اعضای آن فقط با یک تماس تلفنی، لوازم سرقتی را در محل درخواست خریدار روی خودرو نصب می کردند.

به گزارش خراسان، دستگیری اعضای این باند حرفه ای از شب سوم تیر هنگامی با دستورهای ویژه سرهنگ احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد) در دستور کار پلیس مشهد قرار گرفت که نیروهای کارآزموده تجسس کلانتری شهرک فراجا همزمان با رصدهای اطلاعاتی در فضای مجازی به سرنخ هایی از فروش و نصب کامپیوتر (ای سی یو) خودرو در محل درخواست خریدار دست یافتند و به کنکاش در این باره پرداختند.

بررسی های تخصصی آنان با توجه به نوع و قیمت کامپیوترها بیانگر آن بود که کامپیوترهای مذکور سرقتی است. به همین دلیل گروهی از افسران تجسس با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری شهرک فراجا) وارد عمل شدند و عملیات نفوذی را آغاز کردند.

طولی نکشید که ماموران انتظامی با شماره تلفنی تماس گرفتند که فروشنده و نصاب کامپیوترها در سایت دیوار اعلام کرده بود.

 ساعتی بعد جوانی که خود را «ابوالفضل – الف» و نصاب کامپیوتر معرفی می کرد   از یک دستگاه پژو 405 در خیابان آموزگار (محل قرار صوری) پیاده شد که رانندگی آن را جوان 35 ساله دیگری به عهده داشت.

نصاب مذکور که قرار بود با گرفتن یک میلیون و 900 هزار تومان، کامپیوتر را روی خودروی افسر نفوذی نیروی انتظامی نصب کند، ناگهان دستان خود را گرفتار در حلقه های قانون دید و به این ترتیب به همراه راننده به کلانتری هدایت شد.

اما راننده پژو پس از طرح چند سوال فنی در حالی با دستور مقام قضایی آزاد شد که پلیس تشخیص داد وی نقشی در ماجرای خرید وفروش کامپیوترهای سرقتی ندارد.

از سوی دیگر «ابوالفضل- الف» (نصاب) هنگامی به سرقتی بودن دو دستگاه کامپیوتر اعتراف کرد که لوازم و قطعات دیگر خودرو نیز از وی کشف شد. وی که همه راه های گریز قانونی را مسدود می دید به ناچار اعضای باند را لو داد و مدعی شد یک مغازه دار و زنی به نام «عفت بانو» از سرکردگان فروش کامپیوترهای سرقتی هستند. دقایقی بعد سیستم های شنود پلیسی به کار افتاد و نیروهای تجسس از متهم خواستند برای خرید تعدادی کامپیوتر با دیگر اعضای باند تماس بگیرد. دو عضو باند در پاسخ به درخواست متهم بیان کردند هرچند عدد کامپیوتر لازم داری تا فردا ظهر برایت آماده می کنیم! چراکه تعدادی از کامپیوترها باید از شهر جدید گلبهار برسد!

 این جوان 27 ساله که ادعا می کرد از حدود یک ماه قبل در این زمینه فعالیت دارد،همچنین گفت: فرد دیگری  در یک اوراق فروشی در بولوار شهید مفتح شرقی نیز قرار بود 9 دستگاه کامپیوتر را تحویل بدهد که به توافق نرسیدیم. در پی اعترافات این متهم، بلافاصله عملیات دستگیری اعضای دیگر این باند با دستورهای خاص قاضی نعمتی (بازپرس شعبه 601 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) ادامه یافت و گروه عملیاتی به سرپرستی سروان سیفی (رئیس تجسس کلانتری شهرک فراجا) با یکی دیگر از اعضای باند به نام «اسماعیل- ز» تماس گرفتند.

این فرد در تماس تلفنی اظهار کرد: من کامپیوتر سالم ندارم و فقط کامپیوترهای «لب پر» می فروشم! (لب پر اصطلاحی در بین سارقان و مالخران است که به کامپیوترهای سوکت شکسته می گویند؛ چراکه هنگام دستبرد سارقان به خودرو   به دلیل عجله و ترسی که دارند قسمتی از سوکت کامپیوتر شکسته می شود) وی همچنین از افسر نفوذی پلیس خواست مبلغ یک میلیون و 900 هزار تومان برای هر کامپیوتر کارت به کارت کند و کامپیوتر سرقتی را از یک زن در اطراف میدان شهید فهمیده تحویل بگیرد.

با این قرار صوری، کارآگاهان در میدان شهید فهمیده به انتظار نشستند تا این که بالاخره «عفت بانو» از پشت فرمان یک دستگاه خودروی کوئیک بیرون آمد و دو دستگاه کامپیوتر سرقتی (لب پر) را به افسر نیروی انتظامی تحویل داد. لحظاتی بعد بانوان پلیس وارد عمل شدند و این زن جوان را در حالی دستگیر کردند که 5 دستگاه کامپیوتر سرقتی دیگر نیز از صندوق عقب خودروی وی کشف و ضبط شد.

این زن جوان که در کلانتری مورد بازجویی های فنی قرار گرفته بود، یکی دیگر از سرکردگان باند «لب پرفروش ها» را لو داد و گفت: کامپیوترهای کشف شده را مغازه داری به نام «اسماعیل» در اختیار وی گذاشته است به همین دلیل افسران انتظامی عازم منطقه شیر حصار در حاشیه بزرگراه آسیایی مشهد – چناران شدند و با دستگیری «اسماعیل» اقلام زیادی از قطعات خودرو مانند باند، ساب، رینگ، لاستیک پژو و تیبا و کپسول گاز خودرو را به همراه لپ تاپ و دیاگ کشف کردند.

در ادامه تلاش های عوامل تجسس کلانتری که با راهنمایی های رئیس پلیس مشهد وارد مرحله جدیدی شده است، هویت یک مغازه دار دیگر در بزرگراه شهید بابانظر نیز لو رفت که در زمینه خرید و فروش کامپیوترهای سرقتی فعالیت می کرد. به همین دلیل نیروهای انتظامی این جوان 28 ساله را هنگامی دستگیر کردند که در بازرسی از تعمیرگاه برق خودروی وی 3 دستگاه کامپیوتر نیز کشف و ضبط شد. با انتقال متهمان به کلانتری، عملیات پلیس برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای مرتبط با باند «لب پرفروش ها» همچنان با دستورهای محرمانه قضایی ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی