بازدید 4500
۳

ادعاهای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

وزیر خارجه انگلیس در گفت‌وگویی عنوان کرد که اگر ایران رفتارهای خود را تغییر دهد،‌ پاسخ انگلیس به این رفتارها نیز تغییر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ 07 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با العربیه درخصوص توافق ایران و عربستان گفت: ما از گفتگو استقبال می‌کنیم و امیدواریم که که مذاکرات و دیدار‌هایی که سعودی‌ها با ایرانیان داشتند، با تغییر رفتار آن‌ها شود، اما در نهایت همه چیز به انتخاب سران ایران بستگی دارد.

کلورلی در ادامه مدعی شد که اگر گفتگو‌های سعودی‌ها و ایرانیان به توقف حمایت ایران از گروه‌های مسلح منتهی شود، تغییر "مثبتی" محسوب می‌شود.

این مقام انگلیسی در ادامه میانجی‌گری چین میان ایران و عربستان سعودی را "اقدامی مثبت" خواند؛ به شرط آنکه پکن بتواند ایران را به توقف سیاست‌های خصمانه علیه همسایگانش ترغیب کند.

وی در ادامه گفت: ما در نهایت همه چیز را اقدامات‌شان قضاوت می‌کنیم. برای ایران ساده است که توافق‌هایی را امضا کند و این گامی مثبت بالقوه‌ای محسوب می‌شود، اما مسئله مهم‌تر این است که ببینیم ایران واقعا دست به چه کاری می‌زند. باید ببینیم که آیا ایران به آن تعهدات پایبند و کشور صلح‌جوتری می‌شود یا نه.

کلورلی درخصوص تهدیدات ایران علیه منتقدان انگلیسی گفت: ما آزادی بیان و آزادی مطبوعات را یکی اولویت‌های اصلی خود می‌دانیم پس ما به تهران می‌گوییم که ستیزه‌جویی خود علیه منتقدانی که در انگلیس هستند را متوقف کند.

به نوشته العربیه، کلورلی مدعی شده است که ایران از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون ۱۶ تلاش برای آدم‌ربایی یا قتل اشخاص حاضر در انگلیس انجام داده است.

کلورلی باوجود ابراز تمایل انگلیس مبنی بر تعامل دیپلماتیک با ایران جهت تغییر رفتار‌های این کشور، بر اهمیت اتخاذ اقداماتی در جهت "دفاع از خود، مردم انگلیس و منافع‌مان" در قبال اقدامات ایران تاکید کرد.

وی با اشاره به تحریم‌های جدید خود علیه ایران گفت که ایران باید متوجه فشار اقتصادی که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی با آن مواجه است را درک کند.

وزیر خارجه انگلیس گفت: تغییر این موارد در دستان خود ایران است. سران ایران می‌توانند رفتارشان را تغییر دهند. آن‌ها می‌توانند بازیکنان مسئولیت‌پذیرتری در منطقه و ورای آن باشند و اگر آن‌ها رفتارشان را تغییر دهند، ما نیز در وضعیتی قرار خواهیم گرفت که پاسخ‌مان را تغییر بدهیم. ما به ایران این پیشنهاد را می‌دهیم که بازیکن بهتری در مرز‌های خود، در منطقه و در قبال انگلیس و دوستان‌مان باشد و ما نیز پاسخ‌مان را تغییر خواهیم داد.

وی همچنین مدعی شد که قرارگیری نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی گزینه‌ای است که لندن "همیشه آن را مورد ملاحظه قرار می‌دهد.

کلورلی عنوان کرد: این کاری نیست که در حال حاضر انجام داده باشیم، اما کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده‌ایم. ما همیشه گزینه‌های‌مان را باز نگه می‌داریم و پاسخ‌مان همیشه با اقدامات ایران مرتبط خواهند بود. اگر آن‌ها می‌خواهد پاسخ ما تغییر کند، باید اقدامات‌شان را تغییر دهند.

وی همچنین مدعی شد که غنی‌سازی اورانیوم در سطح تسلیحات هسته‌ای توسط ایران نقض تعهدات این کشور ذیل توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ محسوب می‌شود.

دیپلمات ارشد انگلیس بیان کرد: ما آشکار کرده‌ایم که مایل به تعامل با ایران هستیم، اما آن‌ها باید درک کنند که تلاش‌های مداوم آن‌ها برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای کاملا غیرقابل قبول است و ما به همکاری با شرکای بین‌المللی‌مان برای جلوگیری از وقوع این اتفاق همکاری خواهیم کرد.

ادعای تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای در حالی تکرار می‌شود که مقامات ایران علیرغم تاکید بر توانمندی‌ها و پیشرفت‌های ایران در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای، گفته‌اند که تولید و بکارگیری تسلیحات هسته‌ای جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد. آژانس بین‌المللی اتمی نیز تاکنون ادعا‌های غرب و رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران را تأیید نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
این انگلیسی ها مثل کفتار هستند که همیشه دنبال خون و جسد ادمها هستند !!!!!!!!!!!!

اینها همان افرادی هستند که در ایران خونها ریخته اند شما یک جنایت و جنایت ها را در ایران نشان دهید که ردپای انگلیسی ها در آن نباشد !!!!!

شما با قدرت به این رهزنان تاریخ باج ندهید اونها مثل شغال زوزه می کشند شما دلاوران ایران مثل شیر برای آنها غرش کنید !!
به امید پیروزی مردان ایرانی بر کفر !!!!!!!!!!!!!!!!!
رو نیست که. سنگ پای قزوینه!
یک نگاه به میزان آمار و حجم بودجه نظامی تسلیحات انگلیسی و غزبی که به همسایگان ایران صادر شده بندازیم تا مشخص شود کدام کشورها "سیاست‌های خصمانه علیه" ایران را در همسایگی ایران دنبال می کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی