بازدید 5715

افتتاح کلان بیمارستان غدیر با حضور رئیس جمهور/رییسی: در دولت سیزدهم مساله سلامت در اولویت قرار دارد

دومین کلان بیمارستان مدرن و مجهز کشور با نام «غدیر» صبح امروز (۱۶ تیرماه) در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش و با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.رئیس جمهور ضمن افتتاح کلان بیمارستان غدیر از بخش‌های مختلف این مجتمع پزشکی، آموزشی و درمانی بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ 07 July 2023

افتتاح کلان بیمارستان غدیر با حضور رئیس جمهور/رییسی: در دولت سیزدهم مساله سلامت در اولویت قرار دارد

 

تابناک _ پروژه ساخت کلان بیمارستان غدیر در قالب طرح توسعه بیمارستان شهدای تجریش به همت یکی از خیرین سلامت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع کلید خورد و در سال ۱۳۹۴ با پیشرفت فیزیکی حدود پنج درصد برای تکمیل و احداث به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) واگذار شد.

با شروع دولت مردمی سیزدهم و تاکیدات رئیسی مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عملیات اجرایی پروژه با فوریت پیگیری و با حمایت‌های مسئولان و اهتمام شبانه‌روزی، با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسید.

کلان بیمارستان مدرن و مجهز، غدیر با زیربنای ۶۲ هزار متر مربع در پنج بلوک و ۱۳ طبقه با ظرفیت ۸۲۱ تخت در تراز و استانداردهای جهانی از جمله اتاق عمل‌های جراحی هوشمند با ۲۴ تخت، بخش‌های ویژه CCU،NICU ،ICU، زایمان LDR، اورژانس پیشرفته مجهز به هلی‌پورت هوایی، آنژیوگرافی مغز، تصویر برداری، دیالیز فیزیوتراپی درمانگاه‌های فوق تخصصی، آزمایشگاه بخش‌های بستری زنان و مردان و کودکان، با به کارگیری کادر مجرب و بهره‌گیری از فناوری‌های روز جهان با رعایت استانداردهای درمانی به عنوان یکی از کلان بیمارستان‌های مطرح در غرب آسیا پروژه‌ای مهم در تسهیل هر چه بیشتر فرایند درمان برای بیماران از سراسر ایران اسلامی است.

این بیمارستان مجهز به پیشرفته‌ترین هلی پورت اورژانس با قابلیت ارتباط با سازمان هواپیمایی کشوری و اورژانس کشور است که از طریق آن مصدومان در کمترین زمان با بالگرد به این بیمارستان منتقل می‌شوند.

با افتتاح این کلان بیمارستان مدرن ۸۲۱ تخت مجهز به مدار ارائه خدمات درمانی کشور افزوده خواهد شد.

بیمارستان غدیر اقدام ماندگار و امیدآفرین است

رئیس جمهور با بیان اینکه بهره‌برداری از کلان بیمارستان غدیر اقدام ماندگار و امدیرآفرین در کشور است، گفت: تلاش می‌کنیم با امکانات و ظرفیت‌ها مراکز درمانی یکی پس از دیگری راه‌اندازی شوند و مردم احساس آرامش کنند.

سید ابراهیم رئیسی در آیین افتتاح بیمارستان غدیر که صبح امروز (۱۶ تیرماه) انجام شد، با اشاره به اینکه در این دولت اقدامات قابل توجهی در حوزه سلامت انجام شده است، اظهار داشت: براساس گزارش وزارت بهداشت، ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی یعنی حدود ۱۵۰ هزار تخت در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است،

وی بهره برداری از کلان بیمارستان غدیر را از اقدامات ماندگار و امیدآفرین در کشور دانست و اضافه کرد: افتتاح دو کلان بیمارستان (مهدی و غدیر) در فاصله‌ای کوتاه، نشان از توان بالای مهندسی و کادر درمانی در کشور دارد.

وی افزود: خداوند را بر نعمت ولایت فقیه در این کشور شاکر هستیم، پیغمبر می‌فرمایند ولایت یعنی گوش شنوا داشتن به ولی خدا و اطاعت کردن در میدان عمل و اجرا نسبت به آنچه که ولی می گوید.

وی ادامه داد: از افتخارات نظام است که با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هر سال یک مراجعه به آرای عمومی و رای مردم را داریم. این از افتخارات نظام مردم سالار است.

رئیس جمهور تأکید کرد: تجریش مردمان اصیلی دارد و آنچه که از آن سراغ داریم مردمی دین مدار، اصیل و اخلاق مدار است. شهدای تجریش، شهدای بزرگواری هستند که نامشان زینت بخش این بیمارستان شده است.

وی با اشاره به اینکه بنا بر تعبیر رهبر انقلاب بیمار نباید جز مریضی درد دیگری داشته باشد، بیان داشت: از همه نقاط کشور به این بیمارستان مراجعه می‌کنند. تصور نکنید که چون بیمارستان غدیر در تجریش واقع شده، تنها افراد ثروتمند به اینجا مراجعه می‌کنند. بیش از ۶۰ درصد مراجعان به بیمارستان غدیر از نقاط مختلف تهران و چه بسا کشور هستند

رئیسی در ادامه با اشاره به بحث بهداشت و درمان، خاطر نشان کرد: مسأله بهداشت مقدم بر درمان است و بهداشت جسم و جان کنار هم اهمیت دارد؛ بهداشت معنوی و بهداشت جسمی با هم‌مرتبط است. امروز روز غدیر و روز توجه به انسان و سلوک انسانی است. درفرهنگ علوی توجه به بهداشت جسم و روح و جان بسیار مورد تأکید واقع شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: آنگونه نیست که هرچه در آزمایشگاه اثبات نشده راه درمانی برایش وجود نداشته باشد، در دانشگاه‌های دنیا دپارتمان‌هایی است که سخن‌های نو در آن بررسی می‌شود و دانشمندان ما هم اگر با حرف نویی مواجه شدند باید آن را مورد بررسی قرار دهند.

وی مطرح کرد: زمانی که در آستان قدس بودم، دربیمارستان رضوی گفتم بخشی به عنوان طب سنتی زیر نظر پزشکان احداث شود، حتما آنچه که امروز به عنوان طب سنتی مطرح است، حائز اهمیت است و در کنار فرمول‌های شیمیایی این باید مورد توجه قرار گیرد. نوآوری‌های پزشکی همه باید مورد توجه باشد و پزشکان باید به طب سنتی هم بپردازند زیرا ممکن است با حرف و سخن جدیدی در آن مواجه شوند.

ایران در اولویت گردشگری سلامت منطقه

رئیسی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده سبب مراجعه درست به مراکز درمانی می شود، تاکید کرد: در دولت سیزدهم مساله سلامت در اولویت قرار دارد و تلاش می‌کنیم با امکانات و ظرفیت‌ها مراکز درمانی یکی پس از دیگری راه‌اندازی شوند و مردم احساس آرامش کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اخلاق پزشکی که از ویژگی‌های پزشکان است سبب آرامش بخشی به مردم می‌شود، اظهار کرد: درصد بسیاری از مراجعان این بیمارستان از مناطق مختلف تهران و مناطق مختلف کشور هستند. کشور ما به دست توانای پزشکان در حوزه سلامت افتخارآفرینی‌های بسیاری داشته است و در جایگاه خوبی قرار داریم.

رئیسی تاکید کرد: امروز گردشگری سلامت به نحوی است که کشورهای منطقه و آسیایی مرکزی برای درمان ترجیح می دهند به ایران سفر کنند تا به بیمارستان های اروپایی؛ زیرا از جهت تخصص و هزینه برایشان به صرفه تر است‌ و این باور برایشان شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مراجعین درمانی، هم از نظر تخصص و هم از نظر هزینه، ایران را به دیگر نقاط دنیا ترجیح می‌دهند، گفت: به اصحاب رسانه تاکید می‌کنم به این سرمایه های کشور یعنی پزشکان کم توجهی نشود، یک پزشک متخلف مانند یک روحانی متخلف و تاجر متخلف است، این در همه صنوف وجود دارد، کادر درمان و پزشکی باید همواره محترم شمرده شوند. تعمیم دادن یک نقطه آسیب به کل قشر بسیار غلط است‌.اگر کسی هم‌ متخلف است و رعایت شأن خود را نمی‌کند، باید نسبت به آن فرد معترض شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امیدواری در کشور نکته مهمی است، یادآور شد: رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد فرمودند «امروز دو رکن در جامعه اساسی است؛ یک ایمان و دوم امید. پیدا شدن امید فقط با سخن نیست، باید در عمل و اجرا مردم آن را احساس کنند و باید مدیران و دست اندرکاران این‌ها را برای مردم تبیین کنند».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۶
در دولت رئیسی تمام مسائل داخلی ایران( سلامت،اقتصاد،سیاست و مردم) و حتی کشورهای جهان اولویت دارد!!! اما فقط اولویت دارد،،نه راهکار!!؟
صد رحمت به قبلی ها...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
این بیمارستان و واکسن زدن و بیمه کردن بیست میلیون چیه اصلاح طلب
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
از حمایت دولت از بیماران خاص و سرطانی در سازمان غذا و دارو که در دولت قبل 40 درصد بود و در دولت 13 صفر درصد معلومه همه چیز
خیلی ممنون جناب رئیس جمهور که به فکر سلامت بهداشتی جامعه هستید!!!! از وضعیت کمیابی و افزایش شدید دارو اطلاع دارید؟!!! یا اینکه در دولت شما همه چیز گل و بلبل است؟!!!!
حرفهای رئیسی در مورد اهمیت سلامت با عملکرد دولتش نتاقض فاحش دارد:
گرانی و کمبود دارو
گرانی نرخ خدمات درمانی
بی خاصیتی بیمه های درمانی
مهاجرت روز افزون پزشکان و پرستاران
افت شدید سطح آموزش پزشکی در دانشگاهها
رواج روز افزون طب سنتی اسلامی
.....
.....
رئیسی دردولت سیزدهم مسئله سلامت درالویت هست برای همین هست داروهای معمولی وانتی وبیوتیک حتی دربیمارستانها نیست
اقای ریس کاش بجای این افتتاح می رفتید 4 تا داروخانه تا ببینید وضع دارو چگونه است بعد ادعا م یکردید که سلامت مهمترین مساله دولت تان است
مردم از نداری و فقر، بی خیال درمان بیماری شان می شوند اما اینان هی ابر بیمارستان در پایتخت افتتاح می کنند. انگار همه مردم، تهرانی اند. آن روستایی دورافتاده هزینه مضاعف سفر و اقامت را هم باید در گرانشهر هم بپردازد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
این بیمارستان از گذشته برای خواص امکانات جداگانه داشته است
تتمه ی روح و روان و سلامتی جسم ملت با حضور قوی شما در دولت به ته رسید و بسیاری از مردم عملا تمام شده اند و هیچ اند!
پروژه ساخت کلان بیمارستان غدیر در قالب طرح توسعه بیمارستان شهدای تجریش به همت یکی از خیرین سلامت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع کلید خورد و در سال ۱۳۹۴ با پیشرفت فیزیکی حدود پنج درصد برای تکمیل و احداث به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) واگذار شد.با شروع دولت مردمی سیزدهم و تاکیدات رئیسی مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عملیات اجرایی پروژه با فوریت پیگیری و با حمایت‌های مسئولان و اهتمام شبانه‌روزی، با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسید.) شما ببین چطور اون خیر توی خبر کمرنگ شد !!!و چطور اینطور وانمود میشه که از سال 94 تا دولت رییسی دولت روحانی هیچ کاری نکرده !!! و قرار گاه خاتم از جیبش این را ساخته !!!! و اصلا دولت رییسی اونو تموم کرده در صورتیکه اصلا مشخص نیست چقدر ازپروژه باقی مانده بود که رییسی ریس دولت شده!!!
مساله سلامت اولویت است ! که قرار است چه کنید که نکرده اید!؟
اين دو بيمارستان كه افتتاح شد، در دولت قبل ساخته شده و از يك سال قبل آماده راه اندازي بود.
راست میگه در مناطق محروم از این بیمارستانها بسازه نه در تهران آنهم در شمال تهران و برای درآمدزایی
افتتاح کلان یعنی چی؟یعنی خدمات نمیده ؟؟؟؟
تو اگه هنر داری دکترهای خوب که دارن مهاجرت میکنن رو نگه دار. بخاطر پول بی ارزش ایران که نتیجه بیسوادی مسوولینه خارجی ها میان برای دوا درمون. بیخود خوشحال نباش
به بیماران ناهار دادن؟!
زنده باد به کار افرینان و خیران مدرسه ساز و خیران بیمارستان ساز که با پرداخت هزینه های سنگین و هنگفت که مثلا برای این بیمارستان ۸۱۲ تختخوابی ۱۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده اند
تا درد و رنج و عذاب و بیماری های جسمی و روحی ناشی از فقر مادی اکثریت مردم که بدلیل ناکار امدی و فساد افسار گسیخته خیلی از مسولان در کشور میباشند را کم کنند و بیماری انها را درمان کنند
دعای خیر میلیونها نفر از جمعیت کشور پشت و پناه این خیران بزرگ باد و نذر و خیرشان قبول درگاه حق تعالی باد .
در دولت ابراهیم همه چیز در اولویت است:جاده،سلامت،مترو،دارو،مسکن،گردشگری،اشتغال،تامین آب و.....
کمبود نداریم. منتها تمام داروها و سرمهای ی ایران را میفرستند جبهه جنگ اوکراین . نگران نباشید.
اولاً انتظار ندارید باور کنیم که این بیمارستان در دوره دوساله آقای رئیسی ساخته شده باشد ثانیاً شنیدن این حرف که بهداشت مقدم بر درمان است از رئیس جمهور کشور واقعاً خنده دار است ثالثاً اگر درروز عید غدیر افتتاح شده از کجا فهمیدید 60 درصد مراجعه کنندگان فقرا هستند
در تهران صدها بیمارستان وجود دارد و نیازی به پروژه جدید نیست، اگر راست می گویید در زاهدان و بقیه شهرهای توسعه نیافته بیمارستان افتتاح کنید.
این بیمارستان خیلی وقته ساخته شده و ربطی به این دولت نداره. یه سازه بزرگ و بی قواره که کاملا جلوی دید کوه رو گرفته و آلودگی بصری برای منطقه شمیران ایجاد کرده. ضمنا چنین مرکز درمانی بار ترافیک تجریش توی خیابون باریک و روبروی بازار رو چندبرابر خواهد کرد که به زودی آثارش رو خواهیم دید. جای آینده نگری و فکر درازمدت واقعا خالیه
کاش اقای رئیسی به مشکلات بیمارستان های اطراف تهران که قبلا افتتاح شده و هنوز مشکل دارد رسیدگی می کردید مثل بیمارستان برکت شهرستان قرچک، همه مردم که در تجزیش و بالاشهرنشین نیستند جناب آقای رئیسی؟؟؟
اقای رئیسی سر زده و در لباس ناشناس به بیمارستانها دولتی سر بزن ببین که در انجاها چه میگذره مردم دارو پیدا نمی کنند تخت و دکتر متخصص کم است این هنر نیست که شما را جایی ببرن و تازه دارین افتتاحش میکنید و همه چیز خوب است و این میشه نقطه قوت شما که شعارنماینده و پیرو شما بگوید که سرعت پیشرفت در دوران شما مثل سرعت نور است اخه دروغ هم حد و مرزی دارد
راستی فقط مشکلات مربوط به دولت های قبلی است یا همچین پروژه هایی هم به آنها مربوط است؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست