بازدید 4627
۹

ورود زنان و دختران به استادیوم شیراز در جشن غدیر

جشن بزرگ بیعت بود در میان نور و صدا و شور و غوغای دوستداران علی(ع) سه شنبه شب در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد.  قرار بود جشن بزرگ بیعت ساعت ۲۰ در ورزشگاه حافظیه برپا شود اما دوستداران پسر فرزند ابوطالب (ع) بسیار زودتر بر سر قرار حاضر شده بودند.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹ 05 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، هنوز یک ساعت به آغاز این جشن بزرگ مانده بود که ورزشگاه پر بود در حالی که هنوز جمع بزرگی مشتاقانه برای ورود به جشن ولایت مولایشان منتظر بودند.

جشن ۱۵ هزار نفری بیعت با مجری گری حامد سلطانی آغاز شد در حالی که حافظیه شیراز با صدای پر شور "یا علی" شیعیان شیرازی می‌لرزید و اینبار از سکوهای ورزشگاه همراه با صدای دست‌های عاشقانه، نوای یکپارچه حیدر بر می‌خواست.

پیر و جوان و زن و مرد همراه با کودکان و حتی نوزادان چند روزه خود به تجدید بیعت با مولایشان آمده بودند و در فضای شور علوی که در ورزشگاه حافظیه برپا شده بود سر از پای نمی‌شناختند، برادرانه و خواهرانه در اتحادی مثال زدنی با یکدیگر همنوایی می‌کردند و صدای سرور علوی را تا بیروین از درهای ورزشگاه تا خیابان حافظیه به گوش می‌رساندند.

نوبت به شعر خوانی احمد بابایی رسید؛ او سروده‌هایی پر شور و حماسی در ستایش و وصف شیر خدا خواند در سر هر بند حاضران قافیه‌های علوی را همراهی می‌کردند، هر جا که به وجد می‌آمدند با صدای ممتد دست‌های خود نشان می‌دادند و هر جا که حرف دلشان را از میان ابیات بابایی می‌شنیدند بخش‌هایی از مصرع‌ها را یکصدا تکرار می‌کردند.

سپس حافظیه شیراز و محفل سرور دلدادگان علی (ع) میزبان علی اکبر قلیچ خواننده نام آشنای کشور بود تا با ترانه‌ "صبح غدیر" شور و حال سکوهای حافظیه را دگرگون کند؛ این را می‌شد از همراهی دست‌ها و نورباران گوشی‌ها فهمید؛ "تا صورت و پیوند جهان بود علی بود، تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود"، "چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است، بی سنگ ترازوی علی سود زیان است"، "زلفش شب قدر است رخش صبح غدیر است، چون اسم علی آمده این قافیه شیر است".

حالا حافظیه یکپارچه نور شده بود، از سکوها نور می‌بارید و مومنان همنوا با خواننده صبح غدیر ترانه علوی سر می‌دادند: "اسدالله علی ید الله علی یا مولا یا مولا".
پس از آن آسمان حافظیه نو افشانی شد و صدا هلهله شیعیان شادمان از جشن ولایت، گذر حافظیه را فرا گرفت.

سپس نوبت به محمد رضا ذریه طنزپرداز نام آنا رسید تا با تقلید صدا و شادگویی‌های مختلف خنده را بر روی سکوهای ورزشگاه منتشر کند و بر شادمانی جشن بیعت شیراز بی‌افزاید.

در ادامه جشن ۱۵ هزار نفری که به مناسبت بزرگترین عید شیعیان در شیراز به پا شده بود عبدالرضا هلالی و گروهی ۴۰۰ نفره از کودکان و نوجوانان به دایره میانی حافظیه آمدند و سرود خواندند؛ نوباوگان شیرازی با این همخوانی با امام زمان خویش بیعت کردند و سرسپردگی خود به ولایت علی و آل محمد (ص) را فریاد زدند.

پایان زیبای جشن بزرگ بیعت نیز تجلیل و اهدای هدیه به عروس و دامادهای جوانی بود که بنا به سنت پیامبرشان ازدواج را سخت نگرفته بودند و تنها با ۱۴ سکه مهریه و به سادگی پیوند دلدادگی بسته بودند.

سه‌شنبه ۱۳ تیرماه امسال را گذر حافظیه شیراز همیشه در خاطر سپرد؛ شبی که عاشقان علی آنجا را پرشورتر از همیشه کرده بودند نوای علی یا علی تا فراز شهر می‌رسید، عطر خوش ۱۵ هزار اطعام متبرک علوی در فضا پیچیده بود و از آسمان نور می‌بارید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹
اشکالی نداشت؟
پاسخ ها
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
نزدیک رای گیری هست خلاصه یواش یواش باید بند شل کنند تا رای گیری تمام بشه بعد دوباره روز از نو روزی از نو مردم هم که زود همه چی یادشون میره
واویلا واحصرتا چه کردید دین به کلی نابود شد !!!!
اگرفوتبال بودکه راشون نمیدادبن
ای وای ممنون که بخاطر عید دخترها را به ورزشگاه راه دادید. پس چی می گفتند اینها با زنها بد هستند؟ بیا این هم نمونه اش. چه دستاورد بزرگی. حالا عربستان طوری عمل کرده که زن ها فرصت رشد داشته باشند و فضانورد زن هم داشته باشند، موضوع داخلی خودشونه. اما چه پیشرفتی بزرگ تر از این که زنها را نه برای دیدن مسابقه بلکه برای یک جشن به ورزشگاه راه دادند. باریکلا
من اونجا بودم حدود 1000 نفر بیشتر نبودن همه را در یک سمت نشاندند که دوربین بتونه فیلم بگیره. مدام هم می گفتند متفرق نشید که بشه فیلم گرفت. کلی هم به محیط زیست ضربه زدند. لیوانهای یکبار مصرف و بریز بپاش های بیخود که ضروری نبود.
جمع کنید این ولنگوواری
ورزشگاه جای زن نیست
وااسفاها وا دینها
وا اسلاما
خدا کنه همیشه ب خانمها احترام بزارین ن فقط حالا بخاطر عید غدیر اجازه دادین خانمها بیان تو ورزشگاه حافظیه
خدا رو شکر زیر ساخت‌ها فراهم شد !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی