عرضه اولیه بعدی بازار سرمایه مشخص شد

زمان معارفه آنلاین شرکت ۲۴ میلیارد تومانی خمیر مایه رضوی مشخص شد تا عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام آن در آینده نزدیک انجام شود. مشخصات و جزییات این نماد را در این مطلب می خوانیم.
کد خبر: ۱۱۸۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳ 03 July 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، درسال ۱۴۰۲ و تاکنون ۷ نماد در بازار سرمایه عرضه اولیه شده اند و باتوجه به اطلاعیه فرابورس که روز گذشته منتشر شد شرکت آسیاناما با نماد ناما در روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه بعنوان هشتمین نماد وارد بازار سرمایه خواهد شد؛ و باتوجه به مشخص شدن زمان معارفه آنلاین شرکت ۲۴ میلیارد تومانی خمیر مایه رضوی با نماد غمایه  انتظار می‌رود این نماد آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی از سهام آن در آینده نزدیک شود.

درج نماد غمایه

شرکت خمیر مایه رضوی پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ با نماد "غمایه" در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر به عنوان صد و هفتاد و هشتمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام بایستد. این شرکت در گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر» و زیرگروه «تولید نان و محصولات وابسته» با کد «۴۲۴۱» طبقه‌بندی شده است.

عرضه اولیه بعدی بازار سرمایه مشخص شد | شرکت ۲۴ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی شد  

درباره غمایه

شرکت خمیر مایه رضوی واقع در کیلومتر ۶۷ جاده مشهد – قوچان، خراسان رضوی یکی از واحد‌های تولیدی زیر مجموعه آستان قدس رضوی است که با درک نقش پراهمیت خمیرمایه در بهبود کیفیت نان و در نتیجه ارتقای سطح سلامت افراد جامعه، در تاریخ ۱۳۷۶/۰۹/۰۱ در زمینی به مساحت کلی حدود ۱،۰۰۰،۰۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۰،۰۰۰ متر مربع تاسیس شد.

کارخانه این شرکت در تاریخ ۱۳۸۰/۰۴/۱۲ با تولید خمیر مایه‌تر (تازه) به عنوان اولین تولیدکننده این محصول در ایران رسما به بهره‌برداری رسید. در مرداد ماه سال ۱۳۸۳ نیز خط تولید محصول خمیرمایه خشک فعال فوری این شرکت (Instant active dry yeast) با استفاده از تکنولوژی (Frings technology) مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

جلسات معارفه جهت عرضه اولیه 

جلسه معارفه شرکت خمیر مایه رضوی با نماد "غمایه" ساعت ۱۰ روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۱۳ و ۱۴ تیر بصورت آنلاین و از طریق www.wachartv.com بصورت زنده پخش خواهد شد.

براساس این گزارش، سرمایه گذاران و اشخاص دارای مجوز مشاور سرمایه گذاری می‌توانند سوالات را تا ساعت ۱۶ سه شنبه ۱۳ تیر از طریق سامانه مختص عرضه‌های اولیه در تارنمای رسمی شرکت فرابورس به نشانی www.ifb.ir ارسال کنند.

عرضه اولیه بعدی بازار سرمایه مشخص شد | شرکت ۲۴ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی شد  

میزان سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه اولیه شرکت با ۱۳۶ نیروی انسانی، ۲۵۰ میلیون تومان بوده که طی ۶ مرحله افزایش سرمایه به ۲۴ میلیارد تومان رسیده است. سازمان اقتصادی رضوی مالکیت ۷۰.۳ درصد سهام و آستان قدس رضوی ۲۹.۴ درصد سهام را در اختیار دارند.
با توجه به انجام افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۰، شرکت برنامه افزایش سرمایه جدید ندارد، اما باید در سال جاری دارایی‌ها را مورد تجدید ارزیابی قرار دهد. پس از انجام تجدید ارزیابی از این محل افزایش سرمایه خواهد داد که ممکن است در سال جاری یا آینده محقق شود.

جایگاه شرکت در صنعت

صنعت خمیر مایه در ایران دارای ۵ شرکت فعال است. شرکت خمیر مایه خوزستان و خمیر مایه رضوی دارای سهم از بازار ۱۷ درصدی است. خمیر مایه رضوی به منظور افزایش سهم از بازار و تولید در صنعت اقدام به پروژه افزایش ظرفیت ۱۵۰۰ تنی کرده است. انتظار می‌رود با این افزایش ظرفیت، شرکت بالاتر از شرکت خمیر مایه خوزستان قرار گیرد.

عرضه اولیه بعدی بازار سرمایه مشخص شد | شرکت ۲۴ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی شد  

سیاست تقسیم سود ۵ سال اخیر

عرضه اولیه بعدی بازار سرمایه مشخص شد | شرکت ۲۴ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی شد  

غمایه برای سرمایه گذاری مناسب است؟

شرکت خمیر مایه رضوی در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ به ازای هر سهم ۳,۶۶۰ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹% افزایش داشته است.
 
 «غمایه» با سرمایه ثبت شده ۲۴۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ مبلغ ۸۷۸,۴۳۰ میلیون ریال سود محقق کرده است.

عرضه اولیه بعدی بازار سرمایه مشخص شد | شرکت ۲۴ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی شد
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست