بازدید 3191

واردات برنج تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی از ممنوعیت واردات برنج تا به تعادل رسیدن وضعیت برنج تولید داخل خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲ 03 July 2023

به گزارش تابناک اقتصادی، شاهپور اعلایی مقدم با اعلام این خبر افزود: واردات برنج معمولا سه ماه قبل از برداشت و سه ماه بعد از برداشت محصول ممنوع است، اما با توجه به پتانسیل و ذخایر استراتژیک برنج به لحاظ سرانه مصرف واردات برنج تا اطلاع بعدی ممنوع خواهد شد.

وی همچنین افزود: تا زمانی که وضعیت برنج تولید داخل به تعادل نرسد و منافع کشاورزان و مصرف کنندگان تامین نشود این ممنوعیت ادامه دارد.

 معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی افزود: سال گذشته به دلیل جنگ اوکراین و روسیه و با هدف تامین امنیت غذایی کشور میزان زیادی برنج وارد کشور شده بود.

وی با بیان اینکه این وزارتخانه برای حمایت از تولید برنج کشور سه راهبرد را پیاده خواهد کرد، گفت: در طولانی مدت یک راهبرد اقتصادی با نگاه تنظیم بازار، حمایت از مصرف کننده و تولیدکنندگان است که با همکاری سه استان شمالی تدوین می‌شود.

به گفته وی برای حل مشکلات برنج کاران در کوتاه مدت نیز دستگاه‌ها و سازمان‌های اقتصادی وابسته به جهاد کشاورزی در سه استان شمالی خرید برنج را از شالیکاران شروع می‌کنند.

علایی مقدم که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد تقویت زنجیره‌های ارزش محصولات کشاورزی در استان‌های شمالی را راهبرد سوم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و ادامه داد: سه محصول برنج، مرکبات و کیوی استعداد ذاتی این سه استان هستند، اما تولید و بازرگانی آن با فراز و نشیب‌های فراوانی مواجه است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: از طریق ایجاد زنجیره‌های ارزش از مزرعه تا سفره، پای کار آمدن تشکل‌ها و ارائه تسهیلات کم بهره می‌توان نگرانی کشاروزان و باغداران را کاهش داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست