بازدید 12109
رئیس‌ کل بانک مرکزی خبر داد؛

گشایش‌های ارزی در راه است / مجوز صرافی‌هایی که زیرمیزی طلب می‌کنند باطل خواهد شد

فرزین در نشست با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: با توجه به گشایش‌هایی که در حوزه ارزی در راه است؛ خط اعتباری ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های آینده قابلیت افزایش نیز خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸ 29 June 2023

گشایش‌های ارزی در راه است/ مجوز صرافی‌هایی که زیرمیزی طلب می‌کنند باطل خواهد شد

به گزارش تابناک اقتصادی؛ محمدرضا فرزین ظهر امروز در دیدار و نشست معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و جمعی از تشکل‌ها و شرکت‌های پیشرو در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان، با تاکید بر حمایت همه جانبه نظام بانکی از این شرکت‌های موثر گفت: به منظور حل مشکلات ارزی شرکت‌های دانش‌بنیان و در راستای حمایت عملی از آنان، خط اعتباری ۵۰۰ میلیون دلاری در سال‌جاری برای این بخش اختصاص می‌یابد.

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به تشکیل کمیته تامین و تخصیص ارز در بانک مرکزی با حضور وزارتخانه‌های صنعت معدن و تجارت، بهداشت درمان و اموزش پزشکی و جهاد کشاورزی گفت‌:‌ در این کمیته نیاز‌های ارزی سالانه بخش‌های مختلف بر اساس منابع، تعیین و سهمیه هر یک از بخش‌ها برای گشایش اعتبار مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی با توجه به ضرورت توجه جدی به شرکت‌های دانش‌بنیان و به منظور تسریع در حل نیاز ارزی فعالان این بخش، امسال جدای از سهمیه این بخش، ۵۰۰ میلیون دلار خط اعتباری جدید به آن اختصاص می‌دهد.  

فرزین در ادامه تاکید کرد: شرایط تخصیص این خط اعتباری هم با همکاری معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صمت تعیین می‌شود. البته در همین راستا، نمایندگان این شرکت‌ها نیز می‌توانند در کمیته تامین و تخصیص ارز مشارکت و حضور فعال داشته باشند.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: با توجه به گشایش‌هایی که در حوزه ارزی در راه است، خط اعتباری ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های آینده قابلیت افزایش نیز خواهد داشت.

به گفته دکتر فرزین، در راستای برطرف کردن نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های صادراتی با هدف بازاریابی، این شرکت‌ها همچنین می‌توانند ارز مورد نیاز خود را در این زمینه از محل سرفصل نیاز‌های خدماتی از سامانه مربوطه تامین کنند.

در این نشست، با توجه به مشکلات شرکت‌های فعال درحوزه شرکت‌های دانش‌بنیان برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش و همچنین ضرورت تسریع در تامین بموقع نقدینگی این شرکت‌ها، رئیس‌کل بانک مرکزی دستور داد تا کمیته‌ای برای تدوین آیین‌نامه تسهیلات ریالی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان با مشارکت بخش اعتبارات بانک مرکزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شود.

رشد اعطای تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها

 

فرزین خاطرنشان کرد:‌ در سال گذشته ۱۸۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافت که رشدی معادل ۱۶۵ درصد داشت. همچنین در دو ماهه سالجاری نیز ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در این بخش پرداخت شده که از رشدی معادل ۸۵ درصد برخوردار است.

رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه این نشست ضمن تاکید بر حمایت جدی شبکه بانکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه ارتباطات بانکی نیز گفت: توسعه روابط بانکی با کشور‌های همسایه از اولویت‌های اصلی بانک مرکزی است و در این راستا، استفاده از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی قطعا استفاده خواهد شد.

فرزین افزود:‌ هم‌اکنون ارتباط شبکه کارتی شتاب ایران با میر روسیه در حال اتصال است و برقراری این ارتباط با چین و ترکیه نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس‌ کل بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به گلایه برخی شرکت‌های دانش‌بنیان از روند طولانی تامین و تخصیص ارز و وجود برخی تخلفات در شبکه صرافی کشور تاکید کرد:‌ برخورد با تخلف وظیفه ذاتی نهاد‌های حاکمیتی است و از تمامی فعالان این بخش تقاضا می‌کنم در صورت مشاهده هر‌گونه تخلف در شبکه صرافی، مصادیق را با بانک مرکزی منعکس کنند. قطعا بانک مرکزی با متخلفین برخورد قاطع خواهد کرد و مجوز صرافی‌های متخلف که از متقاضایان ارز، زیرمیزی طلب می‌کنند باطل خواهد شد.

فرزین برگزاری جلسات مشترک با فعلان بخش‌های مختلف تولیدی به منظور حل مشکلات آنان را از اولویت‌های کاری خود عنوان کرد و گفت: در همین راستا، تاکنون جلسات متعددی با فعالان صنعت دارو برگزار شده که نتایج خوبی هم داشته است.

گشایش‌های ارزی در راه است/ مجوز صرافی‌هایی که زیرمیزی طلب می‌کنند باطل خواهد شد

صرفه‌جویی ارزی ۵ میلیارد دلاری برای کشور 

بر اساس این گزارش، دهقان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور هم با ارائه گزارشی در خصوص ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: هم اکنون ۸۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالند که ارزش فروش محصولات این شرکت‌ها سالانه بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است. این شرکت‌ها با ارزبری سالانه حداکثر ۵۰۰ میلیون دلار نزدیک به یک میلیارد دلار ارزآوری دارند و سالانه بالغ از ۵ میلیارد دلار برای کشور صرفه‌جویی ارزی ایجاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه کمک به شبکه بانکی و ارتقای سیستم‌های پرداخت و ارتباطات بانکی دارند که در صورت نیاز شبکه بانکی امکان توسعه همکاری در این زمینه بانک مرکزی وجود دارد.

گفتنی است، در این نشست نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به بیان مسائل و مشکلات خود در حوزه تامین ارز و نقدینگی پرداختند که زمان‌بر بودن تامین ارز، در اولویت قرار گرفتن شرکت‌های دانش بنیان در دریافت تسهیلات ریالی، تخلف برخی صرافی‌ها در زمینه دریافت زیرمیزی و ضرورت تسهیل در تامین به موقع نیاز ارزی از جمله محور‌های مطرح شده در این نشست بود.

در پایان این نشست، مقرر شد، بسته‌ای جداگانه برای شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت مشترک بین معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری و بانک مرکزی تهیه و راهکار‌های حل مشکلات براساس تفاهمات به عمل آمده اجرایی شوند.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳۱
یه مدت با اخبار مذاکرات دلار رو کنترل کردت

حالا نوبت گشایشهای ارزیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
گشايش ارزی تون رو هم میبینیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
آقای دروغ
گشایشها در راه کجاس؟
مرسی عمو فرزین که هی برامون گشایش ارزی میکنی
مرسی رییسی
آره ....ما هم ذوق کرده باور کردیم .......
ملت زیر بار گرونی دچار گشایش شدن
صرافی ها اخیرا راه فرار مالیاتی شغل های پر درآمد شده اند که با بستن قرارداد های صوری مثل خدمات پزشکی و ... هم دارد انجام می شود که از ماهی ۶, ۷, میلیارد تومان شروع و الی ماشاالله ادامه پیدا می کنند....
در راه است
بزودی
دراینده نزدیک
انشالله
خواهدشد
خواهیم کرد
خبر درمانی برادر
یعنی مسئولین مردم را چی فرض کردند که مدام از روش خبر درمانی برای کنترل بازار ارز استفاده می کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
نمایندها حقوق نجومی میگیرن که هی گرون کنن و‌مجوز گرونی بدهن نمایندهها حقوق نجومی میگیرن که شعار بدهن نمایندها حقوق نجومی میگیرن که محوز فیلترینگ بدهن نمایندها خقوق نحومی میگیرن که شاسی بلند بگیرن و به رانت و اختلاس از ما بهتران کمک کنن نمایندها حقوق نجومی میگیرن که اطرافیانشون در مقامها ومناصب دولتی بگزارن نمایندها حقوق نجومی میگیرن که برای کمر مردم زیر بار تورم خورد بشه
ترلیاردها تومن ارز و ریال با هر ترفندی وارد اقتصاد مریضتان می کنید تا بانکهای فوق لیبرالتان را نجات دهید ... از قیامت بترسید
رسیدگی به شرکت های دانش بنیان باید اولویت اول کشور باشد زیرا درست است که هزینه شرکت دانش بنیان ممکن است زیاد باشد ولی اگر این هزینه اصولی در اختیار شرکت دانش بنیان گذاشته شود وقتی آن شرکت دانش بنیان در زمینه نوآوری جدید به خط تولید برسد علاوه بر صادرات آن نوآوری، کشور از واردات آن نیز خودکفا شده و صادرات آن نوآوری باعث ارز آوری برای کشور خواهد شد در عین این که خودکفایی از واردات آن نوآوری باعث کاهش خروج ارز از کشور خواهد شد و منابع ارزی کشور بیشتر خواهد شد.
گذشته از همه این مسائل در دنیای امروز از یک طرف سرعت پیشرفت علم شتاب دو چندانی گرفته و از سوی دیگر امروز کشورهایی در دنیا حرف اول را می زنند که در زمینه های جدید علمی به پیشرفت دست یافته باشند و خوشبختانه همین پیشرفت کشور در زمینه های مختلف علمی از دفاعی گرفته تا پزشکی و صلح آمیز هسته ای است که باعث شده کشور ما نقش مهمی در تحولات جهانی ایفا کند و باید این مسیر ادامه پیدا می کند که راه درست همین است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
"پیشرفتهای کشور در زمینه های مختلف علمی.. باعث شده کشورنقش مهمی در تحولات جهانی ایفا کند." خودمونیم ! یه کوچولو اغراق نیست؟
فعلا شرایط سخته واجناس به بهانه مختلف توسط تولید کننده بالا دولت هم طرفدار تولید کننده
روز ، روزدانش بنیانهاست.یه مدت هم با این اسامی بودجه ها را بگیرند.8600 شرکت دانش بنیان! چه تحولی در کشور ایجاد کرده اند.؟اگرفقط 86 تاشرکت درست و حسابی بودو در زمینه های اساسی محصولات روز دنیا را تولید می کرد اثرش در جامعه پیدا بود.
دروغ ممنوع .
تحریمها سخت تر میشه گشایش ارزی بیشتر میشه !!!!!!
دروغ درمانی و حرف درمانی
فعلا با همین خبرهای دروغ و جعلی بازار ارز رو آروم نگه داشتن منتهی بزودی دروغشون در میاد و دوباره قیمت‌ها اوج میگیره متاسفانه الآن بجای مدیریت مملکت که بلدم نیستن به دروغ درمانی رو آوردن
این آمار تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان را چه کسی به شما داده آقای فرزین؟ یک تسهیلات حداقلی که از ۶ ماه پیش برای شرکت دانش بنیان ما تصویب شده را بانک مهر ایران به عناوین مختلف پرداخت نمیکنه
این خبر های دوزاری به درد لای جرز می خوره.
دلار ۲۸۵۰۰ ملت خواب بودند شد ۳۸۵۰۰ ... لطفا طرح ندهید سنگین ترید!
نهایت زور خبر درمانی مذاکرات با کدخدا که شد دلار 49 تومانی ، ببینیم با خبردرمانی گشاینده !!! تون دلاز چند میشه !
خدا بهتون انصاف بده، خوب مردمو به بازی گرفتید
این ملت 4 سال اول روحانی با توهم برجام منتظر گشایش ارزی بودند و حالا هم دو ساله با توهم گشایش ارزی در رویا به سر می برند. می گن عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شه ولی اگر کسی سالها با یک روش فریب خورد، چشمش کور . حتما لیاقتش بوده
جالبه قيمتها را ١٠ الي ١٥ برابر افزايش داده اند و حقوق كارمند را ٢٠ درصد اضافه كردن كه مثلا سود توليد كننده چندين برابر بشه و هزينه اونا بشدت كاهش پيداكنه تا توليد زياد بشه و صادرات زياد بشه و ارز براى حاتم بخشى نظام در خارج تامين بشه ، نتيجه اينه، چون كالاى ايرانى بنجل و بي كيفيته خارجى ها اونا رو نمى خرن و پولدارى هاى داخلى هم كه كالاى ايرانى نميخورن و از طرفى چون قدرت خريد قشر متوسط مثل كارگر و كارمند پايين اومده اونا هم توان خريد ندارن ، نتيجه اين سياست منجر به نابودي و تعطيلي توان توليدي كشور شده است .
اقای فرزین برو همون بانک ملی ،ارج و قری بیشتری داشتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
بانک کشاورزی ب.د
باید ابتدا حلقه های مفقودۀ صنعت و تولید مشخص شود و بعد بررسی شود که آیا صنعت نظامی می تواند آنها را پوشش دهد یا نه.در نهایت برای حلقه های خالی باقیمانده از زنجیرۀ تولید ، پروژه های مرتبط تعریف شود.و در اختیار دانش بنیانها قرار گیرد. و فقط به شرکتهایی که روی پروژه های فوق کار می کنند کمک مالی متناسب با پیشرفت کارشان پرداخت شود.
آقای فرزین فعلا درگیر تقسیم بانک های دولتی میان کارکنان بانکهاست

انواع حقوق پاداش وام های میلیاردی
یکبار برای همیشه قاطعانه عمل کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست