بازدید 3381

ضرورت عضویت وکلای‌جوان درهیات مدیره کانون‌های وکلا

ساختمان کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان روز جمعه دوم تیر ماه جاری با حضور رئیس اسکودا، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و جمعی از مقامات قضایی این استان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸ 26 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)، در این مراسم که با حضور دکتر جعفر کوشا رئیس اسکودا، دکتر مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، دکتر جلیل مالکی رئیس سابق کانون وکلای دادگستری مرکز، دکتر صمد دهقانی رئیس محاکم عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس، دکتر محمدرضا محمودی معاون قضایی رئیس محاکم عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس و جمعی از وکلای دادگستری استان برگزار شد، ساختمان کانون وکلای دادگستری هرمزگان به صورت رسمی افتتاح شد.

در این مراسم دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا ضمن قدردانی از زحمات دکتر جلیل مالکی برای استقلال کانون وکلای دادگستری هرمزگان و تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: در هفته قوه قضائیه بسر می‌بریم و جا دارد یادی از شهید بزرگوار دکتر بهشتی کنم. بنده افتخار شاگردی مرحوم دکتر بهشتی را در سال‌های ۵۸ و ۵۹ دارم. در آن مقطع ایشان «کتاب القضاء» را برای ما تدریس می‌کردند و قرار بود که برای بار دوم از ما امتحان بگیرند که متاسفانه ایشان را شبانه به شهادت رساندند. ایشان، شخصیتی آزادمنش و معتدل داشت و سعی می‌کردند همه سلایق را بپذیرند و البته با سیاسی کردن دستگاه قضا به شدت مخالف بودند.

دکتر بهشتی، شخصیتی معتدل و آزادمنش داشت

این عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه نگاه مرحوم بهشتی این بود که باید با مناظره، طرف مقابل را به اقناع رساند و از طریق گفت‌وگو و طرح مباحث علمی به یک نقطه مطلوب برسیم و اختلافات را حل و فصل کنیم، گفت: ایشان از شخصیت معتدلی برخوردار بود. به همین دلیل از دست دادن دکتر بهشتی و بسیاری از همراهان ایشان را باید ضایعه‌ای بزرگ برای کشور دانست.

رئیس اسکودا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعامل کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان با دادگستری این استان گفت: انتظار داریم که دادگستری استان، تعامل خوبی با کانون وکلای هرمزگان برقرار کند و در شورای معاونین دادگستری هم از رئیس کانون وکلای استان دعوت به عمل آید. همچنین کانون وکلای هرمزگان نیز در بحث پژوهش و برقراری ارتباط با نمایندگان استان در مجلس فعال عمل کند تا مسائلی مانند طرح تحقیق و تفحص از مراجع صدور پروانه‌های وکالت دادگستری، برنامه هفتم توسعه و برخی لوایح و طرح‌هایی که در مجلس مطرح است را برای آنها شفاف کرده و اطلاع‌رسانی کنند؛ این مسئله از این حیث حائز اهمیت است که بدانیم تاسیس مرکز وکلای قوه قضائیه برگرفته از برنامه سوم توسعه است.

دکتر کوشا در ادامه با تاکید بر ضرورت عضویت وکلای جوان دادگستری در هیات مدیره کانون‌های وکلا گفت: وکلای جوان دادگستری باید جذب هیأت مدیره کانون‌های وکلای دادگستری شوند و حرف‌های آنها شنیده شده و با آنها تعامل برقرار شود. این مسئله به پویایی بیشتر نهاد وکالت کمک می‌کند.

رئیس اسکودا در پایان با اشاره به اهمیت شفاف‌سازی در نهاد وکالت گفت: ما باید شفاف‌سازی را از خود آغاز کنیم چراکه در عصر اطلاعات و فناوری زیست می‌کنیم و بایستی مسائل مشخص و به‌روز باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی