بازدید 12164
۲

رویت شویگو پس از شورش واگنر

برای نخستین بار از شورش گروه واگنر، وزیر دفاع روسیه که هدف اصلی این کودتا بود، در انظار عمومی دیده شد و از فرماندهی نیروهای غربی روسیه در خط مقدم بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ 26 June 2023

به گزارش تابناک،ایسنا نوشت: در ویدئویی که وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) منتشر کرد، سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور سوار بر یک هواپیما دیده می‌شود.

این ویدئو صدا ندارد و مشخص نیست که در چه تاریخی ضبط شده است. شبکه تلویزیون نزدیک به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شویگو در این ویدیو به گزارش یوگنی نیکیفوروف، فرمانده گروه نظامی غرب روسیه درباره خطوط مقدم جنگ با اوکراین گوش می‌دهد.

یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه نظامی واگنر در شورش جمعه‌شب خود خواستار تحویل‌گرفتن شویگو و والری گراسیموف، رئیس ستاد ارتش روسیه شده بود تا به گفته خود «عدالت» را برقرار کند.

پریگوژین این دو مقام را به بی‌کفایتی فاحش و فساد متهم کرده و مدت‌هاست که خواستار برکناری آن‌هاست.

گراسیموف از زمان شورش در انظار عمومی دیده نشده است. کرملین هم از زمان حصول توافق با واگنر با میانجی‌گری بلاروس، صحبتی درباره اعمال تغییر در مقامات مطرح نکرده است.

کرملین گفت که مسئله تغییرات پرسنلی تنها در اختیار ولادیمیر پوتین بوده و نمی‌توان در شروط توافق به آن پرداخت.

بااین‌حال، با انتشار خبر توافق کرملین و پریگوژین با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس، شایعه شد که کرملین به واگنر وعده داده که سرگئی شویگو را برکنار خواهد کرد.

شورشیان واگنر به رهبری پریگوژین اخیراً به سمت مسکو به راه افتادند تا به گفته خود رهبران نظامی «فاسد» روسیه را برکنار کنند، اما کمی بعد با میانجی‌گری رئیس‌جمهوری بلاروس، واگنری‌ها به مواضع تحت کنترل خود در خاک اوکراین برگشتند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که پرونده جنایی علیه پریگوژین مختومه شده و او با ضمانت شخص ولادیمیر پوتین به بلاروس می‌رود.

پوتین پیش‌تر گفته بود که عوامل این شورش را مجازات خواهد کرد، اما به گفته پسکوف، توافق با پریگوژین برای اجتناب از رویارویی و خونریزی حاصل شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
روسیه بازنده لشگرکشی به اوکراین خواهد بود. بزرگترین دشمن دیکتاتور، خود دیکتاتوری است.
جان روسها و اکراینی ها بازیچه قدرت طلبی این ارازل و اوباش متجاوز شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست