بازدید 4451

سلامت آب همدان مورد تایید است

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نتایج نمونه برداری های صورت گرفته موید منطبق بر استانداردهای ملی و جهانی بودن آب همدان از نظیر باکتری، فیزیکی و شیمیایی و آرسنیک بوده بنابراین سلامت آب آشامیدنی مورد تایید دانشگاه است
کد خبر: ۱۱۸۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱ 23 June 2023

به گزارش «تابناک»، محمد مهدی مجذوبی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: یکی از محورهای فعالیت دانشگاه علوم پزشکی در حوزه بهداشت است و به طور حتم یکی اساسی ترین کارهایی که در حوزه بهداشت انجام می شود سلامت آب است چرا که سالم بودن آب آشامیدنی نقش مهمی در پیشگیری از یکسری از بیماری های عفونی و عیر عفونی دارد.

وی افزود: بنابراین متولیان سلامت آب در دانشگاه علوم پزشکی ، به طور مستمر در طول سال از نظر باکتریولوژی، میکروبی، فیزیکی و شیمیایی و وضعیت فلزات سنگین، آب را پایش و رصد می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان یادآوری کرد: با توجه به حساسیت به وجود آمده در زمینه کیفیت آب همدان، پایش وضعیت آب این شهر با وسواس و حساسیت بیشتری صورت گرفته و نمونه های بیشتری دریافت می شود.

مجذوبی گفت: به تازگی آب از تصفیه خانه شیخی جان در مدار آبرسانی شهر همدان قرار گرفت بنابراین نمونه برداری هایی مختلف برداشته شد که طبق نتایج آزمایش ها، از نظر باکتری، فیزیکی ، شیمیایی و ارسنیک منطبق بر استانداردهای ملی و جهانی است و مشکلی در خصوص آلودگی آب وجود ندارد.
وی افزود: آزمایش آب به صورت مستمر انجام می شود در صورت خروج وصعیت آب از استاندارد های پیش بینی شده، دانشگاه علوم پزشکی به عنوان حافظ سلامت مردم اقدامات لازم از جمله انعکاس این مشکل به مسولان ذیربط را انجام می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با آغاز فصل گرما و افزایش میزان مصرف آب، به شهروندان توصیه می شود هتگام حضور در باغات ، تفرجگاه ها، مناطق روستایی برای گذران اوقات فراغت به علت احتمال غیراستاندارد بودن کیفیت آب در این مناطق، آب را با شکل بهداشتی تهیه کروه،

آب را قبل از مصرف بپوشانند تا از ابتلا به ویژه کودکان و سالمندان به بیماری های عفونی در فصل گرما پیشگیری کنند.

مجذوبی تاکید کرد: آب موجود در مدار آبرسانی شهرها و روستاهای تحت پوشش اطمینان می دهم که مصرف آب منشا بروز بیماری های عفونی نخواهد بود چرا که این آب ها تحت نطارت دقیق است اما به علت تحت نظارت نبودن آب باغ ها، چاه ها و آب روان مردم حین مصرف حساسیت و دقت لازم را

داشته باشند و پس از جوشاندن مصرف کنند.

وی درباره کیفیت آب چشمه صلوات در تاریک دره نیز گفت: کارشناسان بهداشتی دانشگاه به صورت دوره ای نمونه برداری و آزمایش هایی از کیفیت و سلامت آب و وضعیت آرسنیک این چشمه داشتند که فلزات سنگین موجود در آب این چشمه در حد طبیعی و منطبق بر استانداردهای ملی و بین المللی است.
وی ادامه داد: از نظر باکتریولوژی و میکرو بیولوژی نمی توان درباره آب چشمه صلوات تضمین داد چراکه به علت قرار گرفتن در کوهستان بنا به دلایلی نظیر تردد دام مواقعی محدود آلوده به باکتری شود و بنابراین برای پیشگیری از بروز بیماری جوشاندن آب این چشمه پیش از مصرف توصیه می شود.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان و مدیرعامل آب و فاضلاب و سایر دستگاه های متولی و ناظظر نیز پیش تر و در گفت وگو با ایرنا سلامت آب شهر همدان را تایید کرد بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست