بازدید 12215
با مذاکرات منطقه‌ای و هسته‌ای

امیرعبداللهیان: خبر‌های خوبی در راه است/سی ان ان: گفتگو‌های دو روزه دیپلمات‌های ایران و اتحادیه اروپا مثبت بود

مذاکرات هسته‌ای و رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های منطقه، همزمان در حال پیگیری است؛ به گونه‌ای که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان پس از سفر خود به قطر، عمان و کویت، امروز به امارات رفت و با مقامات ارشد این کشور دیدار و رایزنی کرد. همزمان نیز مذاکرات مربوط به پرونده هسته‌ای نیز در جریان است.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 22 June 2023

امیرعبداللهیان: خبرهای خوبی در راه است

بین الملل تابناک: مذاکرات هسته‌ای و رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های منطقه، همزمان در حال پیگیری است؛ به گونه‌ای که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان پس از سفر خود به قطر، عمان و کویت، امروز به امارات رفت و با مقامات ارشد این کشور دیدار و رایزنی کرد. همزمان نیز مذاکرات مربوط به پرونده هسته‌ای نیز در جریان است.

سی ان ان: گفتگوهای دو روزه دیپلمات های ایران و اتحادیه اروپا مثبت بود
۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ۲۱:۴۴

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داد: به نظر می رسد گفتگوی دو روزه در دوحه بین انریکه مورا، دیپلمات اتحادیه اروپا و علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران، به تحولات مثبت در بسیاری از موضوعات منجر شده است.

 شبکه خبری سی ان ان آمریکا نوشت: به نظر می رسد حرکت رو به جلو برای احیای مذاکرات پیرامون برنامه هسته ای رو به رشد ایران، ایجاد شده است.

این شبکه تلویزیونی آمریکا به نقل از یک منبع دیپلماتیک که نام آن را فاش نکرده است، نوشت: گفتگوهای ایران و اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه بر روی نکات کلیدی از جمله سطوح غنی سازی هسته ای و همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی متمرکز بود.

سی ان ان به نقل از این منبع افزود: به نظر می رسد گفتگوی دو روزه در دوحه میان انریکه مورا دیپلمات اتحادیه اروپا و علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران، به تحولات مثبت در بسیاری از موضوعات منجر شده و محیط فعلی برای کاهش تنش مثبت بوده است.

این منبع ادامه داد: ایرانی‌ها با اروپایی‌ها و به صورت غیرمستقیم با آمریکایی‌ها گفت‌وگو کرده‌اند. این مذاکرات با حمایت قطری‌ها منجر به تحولات مثبت در بسیاری از مسائل مربوط به دو طرف شده و در ارتباط با برجام و مساله زندانیان حرکت رو به جلو ایجاد کرده است.

پیش از این، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پستی توئیتری از گفتگوهای فشرده دو روزه خود با علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در دوحه خبر داد.

وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: گفت و گوها در مورد طیف وسیعی از مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، از جمله راه‌های موجود پیش روی مذاکرات برجام و استراتژی‌های مربوط به حوزه خلیج فارس مورد بحث قرار گرفت.

علی باقری نیز روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: جلسه‌ای جدی و سازنده با انریکه مورا معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوحه داشتم. در مورد طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه و معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

امیرعبدالهیان: خبرهای خوبی برای مردم داریم
۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ۲۱:۴۲

 حسین امیرعبداللهیان  که در روز پایانی سفر دوره‌ای خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس در ابوظبی به سر می‌برد، روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: همکاری‌های ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس فصل نوینی در روابط با منطقه ایجاد کرده است و ما در یکایک این کشورها موضوعات دو جانبه را در دستور کار خودمان قرار دادیم. 

وزیر امور خارجه افزود: ما در هر کدام از این کشورها در خصوص رفع موانع در خصوص همکاری‌های تجاری، اقتصادی، گردشگری، همکاری‌های علمی و فناوری و سایر موضوعات مورد علاقه دو طرف بحث و تبادل نظر کردیم و 
در عین حال پیگیری توافقات روسای ایران با قطر و عمان را در دستور کار دو سفر اول قرار داده بودیم.

امیرعبدالهیان با تاکید بر اینکه در این سفر مساله دیپلماسی پارلمانی هم در دستور کارمان بود، گفت: از جمله موضوعاتی که در هر چهار کشور با مقامات عالی این کشورها مطرح کردیم مساله ایرانیان مقیم این کشورهاست‌ چراکه برخی مشکلات در خصوص فعالیت ایرانیان در این کشورها مانند کویت و امارات وجود دارد که اتفاق نظر داشتیم باید به سرعت از طریق تشکیل کمیسیون کنسولی این مشکلات حل و فصل شود و از ظرفیت ایرانیان در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور استفاده لازم را کرده باشیم‌. 

وی خاطرنشان کرد: در خصوص همکاری‌های منطقه‌ای بین کشورهای حاشیه شمالی و جنوبی خلیج فارس طرح تشکیل مجمع گفت وگو و همکاری‌های منطقه‌ای عنوان شد و مورد استقبال چهار کشوری که به آن سفر کردیم قرار گرفت.

رییس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اینکه ما در شهریورماه سال جاری به ابتکار دبیرکل سازمان ملل اولین نشست وزرای خارجه همسایه هشت کشور یعنی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به علاوه جمهوری اسلامی ایران و عراق برگزار می‌شود تصریح کرد: ما با این چهار کشور اتفاق نظر داشتیم که ابتکار دبیرکل سازمان ملل را به فال نیک بگیریم و نسبت به برگزاری نشست سران هشت کشور حاشیه شمالی و جنوبی دریای خزر در یکی از پایتخت‌ها اقدام کنیم.

امیرعدالللهیان ضمن اشاره به این مهم که فرهنگی و دیپلماسی عمومی هم در جریان این سفر مورد توجه قرار گرفت افزود:  در چارچوب همکاری‌های اقتصادی و تجاری نیز خبرهای خوبی را در آینده برای مردم عزیزمان و ملت‌های چهار کشور خواهیم داشت.

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس امارات

 حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در نخستن برنامه سفر خود به امارات با شیخ محمد بن زاید رئیس دولت امارات متحده عربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، موضوعات مختلف روابط دوجانبه در ابعاد سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و کنسولی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین ضمن اظهار خرسندی از روند گسترش روابط دو کشور، در خصوص هماهنگی، برنامه‌ریزی و اقدام مشترک برای ارتقای همکاری های دوجانبه به ویژه در زمینه تجاری و اقتصادی توافق نظر و همچنین نسبت به به‌کارگیری ابتکاراتی برای تقویت همکاری منطقه‌ای در چارچوب منافع مشترک کشورها و ملت‌های منطقه اتفاق نظر داشتند.

در این دیدار برخی موضوعات منطقه ای و بین‌المللی نیز مورد تبادل نظر قرار گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان مراتب دعوت رئیس جمهور کشورمان از رئیس دولت امارات جهت سفر به ایران را به وی ابلاغ کرد.

شیخ محمد بن زاید ضمن تشکر و استقبال از این دعوت و اعلام آمادگی جهت سفر به ایران، متقابل مراتب دعوت خود از رئیس جمهور کشورمان جهت سفر به امارات را ابلاغ کرد.

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه امارات

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در چهارمین مقصد سفرش به حاشیه خلیج فارس در ابوظبی حضور دارد، امروز (پنجشنبه) اول تیر ماه با «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات عربی متحده در محل وزارت امور خارجه امارات دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

در دیدار وزیر امور خارجه با وزیر امور خارجه امارات، موضوعات اولویت دار دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، کنسولی، فرهنگی، علمی و کنسولی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وی پس از آن در مراسم ضیافت ناهار همتای اماراتی حضور یافت.

امیرعبداللهیان در این دیدار، با اشاره به روند رو به گسترش روابط دو کشور، ابراز امیدواری کرد که منطبق با تصمیم و اراده سیاسی رهبران ایران و امارات، شاهد افزایش بیش از پیش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف روابط دوجانبه و منطقه‌ای باشیم.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران محدودیتی برای گسترش روابط با امارات قائل نیست، زمینه سازی برای برگزاری کمیسیون‌ مشترک دو کشور را خواستار شد.

در این دیدار، مسائل مرتبط با جامعه بزرگ ایرانیان مقیم امارات و برخی مسائل و مشکلات کنسولی، خدماتی و آموزشی آنان توسط امیرعبداللهیان مطرح شد و جزئیات و نحوه حل و فصل آنها مورد بررسی مشترک قرار گرفت.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بر آمادگی وزارت خارجه کشورش برای کمک به پیشبرد روابط دوجانبه و تحقق نیات خوب رهبران دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار ایده تشکیل کمیته‌های مشترک تخصصی برای آماده سازی اسناد لازم به منظور امضا در چارچوب دیدار روسای دو کشور و کمک به پیشبرد روابط دوجانبه بویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری مورد تاکید مشترک قرار گرفت.

همچنین توافق شد، تیم‌های مشترک دو کشور متون اسناد اولویت دار در حوزه همکاری‌های اقتصادی و تجاری را تدوین و تکمیل کرده و برای امضا در برنامه دیدار روسای دو کشور آماده کنند.

دیدار علی باقری با مقام قطری

 علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه در سفر به دوحه، چهارشنبه شب با محمد الخلیفی وزیر مشاور در وزارت امور خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.  

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اراده راسخ دو کشور برای تحکیم ثبات منطقه‌ای، تصریح کرد: صلح و ثبات پایدار منطقه‌ای در گرو عزم جدی همه برای شکل‌گیری زیرساخت‌های لازم در جهت توسعه و پیشرفت در همه کشورهای منطقه است.

وی افزود: صلح و ثباتی که توسعه و پیشرفت را به دنبال نداشته باشد، مقطعی، ناپایدار و میراست.

محمد الخلیفی نیز با اشاره به روابط رو به پیشرفت دو کشور اظهار داشت: ایران و قطر همواره شریک در صلح و ثبات منطقه هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵۵
امیر عبدالهاهیان هفته ای چهار تا سفر با هواپیمای اختصاصی و هزینه ارزی سنگین و ماهی ده تا سفر به قطر و عمان می رود و در ماه ده بار خبر ازادی همه پولهای ایران از عراق تا کره جنوبی و تا مریخ را میدهد و باز داستان همان هست. واقعا چه اندازه ایران ما ثروتمند بود که توانست این عاشقان خدمت را با دلار نفتی سیراب کند ولی باز تشنه هستند و از هم برای حق ماموریت ارزی و سفر بی حاصل برای ملت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
داری میسوزی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
بسوز غربگدا که سوز تو کارها بکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
چقدر از جیب مردم ایران حق ماموریت دلاری گرفتید که دلار ها را آزاد کنید دلار ها آزاد نشد ولی شما به دلارها رسیدید
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
البته باید در نظر داشت و بسیار توجه کرد که فی المثل در یک وضعیت مانند این که مسایل گوناگون از طیف های مختلف جامعه و مسایل کلان اقتصادی فرهنگی معیشتی و زیرساختهای نفتی و حوزه انرژی و برق و آبرسانی و حتی هدایت صحیح فاضلاب و تصفیه صحیح آن و توسعه کشاورزی و مهار سیلابها و نیز همچنین شرایط مشابهی که مثلا کشورهای مختلف نظیر ژاپن کره غربی گواتمالا هند آرژانتین آثمیلان منچستر و شموشک بندر انزلی یا نساجی گل گهر با یک تاکتیک مناسب و چیدمان 4_4_18 حتی بر برزیل هم غالب می شویم
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
با افرادی صحبت کنید که برجام پاره کردند ریختند دور مذاکره با طرف اروپایی اهمیتی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
بازم طوطی های ساندیس خوار ریختن زیر کامنت
وقتی میگیم سد عظیم بتنی-وزنی ناخودکا را خود روسها با هزاران کیلو مواد منفجره دقیقا محاسبه شده و تعبیه شده منهدم کردند دوستان میگن مدرک؟! خوب. روسها اعلام کردند که اکراین با موشکهای دوربرد خود سد ناخودکا را منهدم کرده. از اینطرف پوتینی ها خودشون عکسها حمله امروز این موشکهای دوربرد به پل کریمه را منتشر کردند که تنها توانسته یک سوراخ کوچک در عرشه پل ایجاد کند. حالا بماند ان پدافند ضد موشک اس 400 و اس 500 روسی که بی مصرف از اب درامده فقط یک سوال ساده از پوتینی های معرکه! چطور این موشکها توانستند در یک عرشه پل که قطر بتون ان کمتر از سی سانتیمتر هست تنها یک حفره ایجاد کنند ولی همین موشکها به گفته پوتینی ها توانسته سد ناخودکا که ضخامت بتن ان بدلیل وزنی بودن ان حداقل بیست متر هست منهدم کند! واقعا همین هست که دستگاه تبلیغات پوتینی ها و روسیه و خود پوتین دیگر در دنیا اعتباری ندارند و اگر بگوید الان روز هست باید خودتون چک کنید!
هیچ خبری در راه نیست،بااین چرندیات بازار را خراب نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
مردم دشمنان واقعی شما این غربگداها هستن که نگران کاهش قیمت ها شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
طوطی ساندیس خوار عزیز،چند سال دیگه باید بگذره تا بفهمی وعده وعید و خبر خوب مسوولان فقط سرابه،
البته برا شما و امثال شما خوبه ها، برای مردم سرابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
پماد بزن
از اول هم مشخص بود به هیچ گروهی غیر از خودشون اجازه مذاکره نمی دن.
تمام ممنوعه ها برای دولت قبل، الان حلال شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
تو مشخصه تو دولت روحانی حقوق نجومی خیلی کلانی داشتی که اینجوری میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
طوطی ساندیسی محترم،اگه چیزی خلاف اینه درست بگو، نشین حرف مفت بزن، قشنگ بگو ببینم برا چی حرفش نادرسته
همه این اتفاقات می‌توانستند ۵یا ۶ سال پیش موقعی که فضا آرام بود و پراید ۴۰ میلیون شده بود یا دلار ۵ هزار تومن بود رخ بدهند و شاهد تورم ۷۰، تا ۱۲۰ درصدی سالیانه نبودیم! افسوس که مسولین تصمیم گیر خسارت‌های جبران ناپذیری به هستی و دارایی مردم ایران زدند و دسترنج ایرانین را برای خارجی‌ها به اصطلاح مفت کردند بخاطر بی ارزشی ریال ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
توافق کردیم که ترامپ زد زیرش اینم ایران مقصره؟
ناشناس
| Canada |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
ترامپ زد زیرش ولی یه سری شرط گذاشت برای توافق عالی که بخاطرش مذاکره رو ممنوع کردید ولی الآن دقیقا همون شرط ها رو دارید اجرا میکنید!
دولت قبل رو متهم میکردید که بعد برجام باید بریم سراغ برجام دو و سه که میشه منطقه و موشکی و ... ولی خودتون برجام دو و سه رو یواشکی اجرا کردید
خبرهای خوبی در راه است
انشالله بزودی دلار برمیگرده به زیر ده هزار تومان و ملک و ماشین هم یک دهم قیمت فعلی میشه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
هیچ خبرخوبی که باعث ورود ثروت به مملکت و ثبات اقتصادی وایجادگشایش درزندگی مردم شوددرراه نیست وشاهد اینستکه دولت باجدیت وبافشارتمام حتی ازاب خوردن ما هم مالیات میگیرد و تاسف بارتر آنستکه تعداد قرص نان مصرفی رامردم رااجباربه استفاده ازکارت خوان تحت نظرداشته وشمارش میشوند که درهیچ کشوری چنین نیست تمام این فرمایشات وزیر محترم امورخارجه بخاطر انستکه بلکه وضع خراب ورکود امورات اقتصادی بیشتروکرانیها افزون ترنشوند که بدبختانه آنها راه خودشان رامیروندومایحتاج روزبروزگرانر وزندگی سخت ترمیشود نظرخیراست ولی اثر هیچ
پس بعد از هشت سال به این نتیجه رسیدیم که مذاکره به معنی وادادگی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
حقیقت اینه که آمریکا رو جنیش فواحش حساب باز کرده بود اما دیدن نمیشه همه دارن زانو میزنن جلوی ایران
هیچ خبر و توافقی صورت نخواهد گرفت این تیم اصلا اهل مذاکره برای حصول نتیجه نیست صرفا مذاکره برای مذاکره
نوشیدن جام زهر نزدیک است.؟
خبرخوب یعنی امتیازی که مخفیانه به امریکا دادید وامریکا چراغ سبز به البانی نشان داد تا مقرر منافقین را حمله کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
امتیاز ندادن سلاح های پیشرفته به روسیه
این فعلا برای غرب مهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
شما غرب زده ها که همیشه میگفتید باید سازش کرد و توافق کرد چی شده الان باز نگران توافق شدید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
آخه لامصب همه چی زندگیت از بیدار شدنت تا خوابیدن همه یا از غرب اومده یا کپی تکنولوژی غربه،
بعد به دیگران میگی غربزده؟ ؟؟؟؟؟
خب مرد باش هر چی غربی هست بزار زمین، تا روت بشه به دیگران بگی غربزده و غربگدا
چون در قسمت خبر رئیسی نظرات مردمی نگذاشتید پس مجبورم اینجا کامنت بگذارم !!!
رئیسی با این سخنرانی در حضور دو مجری دولتی و رسانه وابسته به نظام و دولت واقعا به شعور مردم توهین کرد.
چرا آمار و سخن دروغ مخصوصا واردات واکسن و پیمان شانگهای ؟؟؟
چرا حرف های تکراری و حمله به دولت قبل ؟؟؟
چرا اینهمه گشایش پیشرفت که در توهم رئیسی عنوان شد در اوضاع کشور و زندگی و سفره مردم دیده نمی شود؟؟
چرا ما هنوز در حلقه محاصره کاسبان تحریم و در انزوا هستیم ؟؟
چرا با آمار سازی و شاخص سازی می خواهد بگوید من و دولت علیل موفق بودیم ؟؟؟
چرا در خصوص شاخص تورم امسال صحبتی نکرد؟؟
و چرا .......
بنظر من ایران باید شرط اروپایی ها را به یک شرط مهم قبول کند آنهم ایجاد یک نظام مستقل پولی که قابلیت دیجیتالی هم داشته و به نفع تمام کشورهای جهان باشد

اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد بزرگترین پیروزی نه تنها برای ایران بلکه حتی برای خود اروپا و چین و روسیه و ... هم است و از وابستگی اقتصادی خارج و اقتصادشان تا حدودی مستقل خواهد شد
ترجیحا یک کشور است که با آن مخالفت خواهد کرد یعنی کشوری که به ضررش تمام خواهد شد
پیش داوری نمی کنم اما پیشنهاد بدهید تا بفهمید کدام کشور مخالفت خواهد کرد

البته این موضوع قبل از اینکه شرط باشد یک پیشنهاد بین المللی است و حتی می توان یک نظام پول بین المللی بر اساس طلا داشت و هر کشور هم نظام پولی خودش را داشته باشد که با پول بین المللی مقایسه و تنظیم و محاسبه شود

بنظر من از لحاظ منطقی در فقه اسلامی یعنی مباحث مربوط به ربا در پول کاغذی یا داخل بانک ها نمی تواند مصداق داشته باشد و شاید بر اساس نرخ طلا باشد
چون پول قابلیت بی ارزش شدن دارد و دارای ارزش ثابت نیست که بتوان گفت ارزش امروز آن با مثلا یک سال بعد برابر است و طبیعتا سودی هم که روی آن می رود اگر کمتر از تورم باشد مصداق سود ندارد و حتی پول بعلاوه سود نه تنها سود بلکه در حالت ضرر است
متاسفانه فقه اسلامی در مورد این موضوع یا سکوت کرده و یا پاسخی ندارد

اگر دنیای لیبرالیسم دچار اشکالاتی است فقه ما هم دچار اشکالاتی است و باید از منطق بهره گرفت و واقعیات را قبول و لجبازی نکرد

در قرآن به ما سفارش شده است که خردمندان کسانی هستند که حرف ها را شنیده و بهترین آنها را انتخاب می کنند
طبیعتا باید نظرات را چه در لیبرالیسم و چه مسائل فقهی و ... شنید و بهترین آنها را بیرون کشید و از آنها استفاده کرد
این موضوع حتی به نفع دین هم است و دین متهم به تحجر و واپسگرایی و حالت دافعه پذیری نخواهد شد
خبرایه خوبی در راه است!!!!!! چهل ساله در راه!!!البته برا مردم هیچوقت نمیرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
پیام آور خبرهای خوبشان لاکپشت است که تا از اروپا و مریکا خبرها را برساند یک قرن سپری شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
خبر خوبشون برا طوطی های ساندیس خواره
پس رباتهای تیرانا کجاند؛ باید زیر این خبر جولان می‌دادند!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
، منافقین هیچ جایی تو ایران نداشته و ندارن . لطفا اسم و خبرشونم نیارین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
سرورهاشون رو قطع کردن تمام پلنگای اینستاگرام ناپدید شدن
به ۱۰ نفر از کسانی که بتوانند این خبر خوب را قبل از افشا شدنش درست پیشبینی کنند و واقعا توخالی نباشد یک سکه آزادی از طرف تابناک هدیه داده می شود







تابناک نگران پولش نباش تا حالا شده خبری از مسئولین وزارت خارجه بشنوی و توخالی نباشد!
خبرهای خوبی در راه است
انشالله بزودی دلار برمیگرده به زیر ده هزار تومان و ملک و ماشین هم یک دهم قیمت فعلی میشه !!!
خبر خوب حق ماموریت روزی هزار دلار وزیر است که هیچ نتیجه ملموسی برای کشور نداشته
متکی هم مثل این بنده خدا همش دنبال ماموریت بود که احمدی نژاد اخراجش کرد.
خبر خوب را در سیاست خارجی دنبال نکنید
خبر خوب را در سیاست بانک ها پیدا کنید

تا وقتی بانک های ما عامل سرطانی به نام تولید نقدینگی هستند خبر خوبی وجود ندارد
نرخ بهره در بانک ها و ایجاد تسهیلات تکلیفی و غیر تکلیفی نتیجه اش چاپ پول است که منجر به بی ارزش شدن پول می شود

سیاست بانک ها باید عوض شود باید بانک ها به وظیفه ذاتی خودشان که نقل و انتقال پول و سرمایه گذاری در صنعت و ... است بپردازند اما از روش درست و صحیح
باید سود سپرده گذاری بانک ها واقعی و بر اساس سرمایه گذاری آنها در بورس و یا صنعت کشور باشد و بی جهت با بالا بردن نرخ بهره و سودهای غیر واقعی و تسهیلات غیر اصولی موجب رشد نقدینگی و چاپ پول از سمت دولت نشوند هر چند که ساختار غیر بهینه دولت هم به رشد نقدینگی دامن زده است
رشد نقدینگی را متوقف کنید همه چیز درست می شود حتی معنویت مردم هم درست می شود چون معنویت مردم رابطه مستقیمی با حلال خوری دارد
فضای دلالی هم خاموش می شود مسکن و خودرو و زمین هم به قیمت واقعی خواهند رسید
اگر عامل تورم دلال باشد در حد ۵ و ۱۰ درصد است عامل اصلی تورم سیستم بانکی و سیتم دولتی ما است که ۹۰ و ۹۵ درصد در آن نقش دارد

این کار شدنی است چون کشورهای مطرح آنرا انجام و موفق شده اند و تورم به جز چند کشور معدود در سطح جهان کنترل شده است

کشور ما مثل یک بیمار قندی است که قند آن تا ۴۰۰ رسیده و نه تنها دارو نمی خورد بلکه از شیرینی جات هم دست نمی کشد و یا مثل فشار خونی است که از نمک خوردن دست نمی کشد و نمایندگان مجلس هم مشغول غذاهای شور یا قندی دادن به آن هستند
همه با هم آشتی کردیم جنبش فواحش موند و حوضش
امیر عبدالهیان این بزرگ مرد رو ولش کنی جنگ اوکراین روسیه هم تموم میکنه همینطوری دور افتاده تو دنیا داره همه میاره سمت ایران
بارها و بارها اين حرفهارو از امير شنيديم ! اتفاقي هم نيفتاد ! خيلي جدي نگيريد !
با اروپا صحبت کنید برای اینکه تنها نمونه و جنگ روسیه گریبان شونو نگیره بیاد سمت چین و روسیه چون در جنگی که آمریکا براه انداخته هیچ زمان ،در صورت وقوع احتمالی جنگ اروپا با روسیه آمریکا از اروپا حمایت نخواهد کرد
اينا در جنگ تحميلي با عراق ، اول جنگ عربستان گفت ايران ٥٠ ميليارد دلار بگير و دو كشور بريد پشت مرزها، صدام گفت فبول ، ايران گفت نه نميشه، خلاصه ٨ سال جنگ طول كشيد و ٣٠٠ هزار شهيد داديم و ميگن هزار ميليارد دلار خسارت به كشور وارد شد و وقتى صدام مجددا قدرت گرفت و اومد اهواز و انديمشك و منافقين هم تا نزديك كرمانشاه اومدن ، با نوشيدن جام زهر تسليم شدن، وقتى ملت گفت نمى شد اول جنگ خسارت ميگرفتيد و جنگ رو تموم كنيد، ، گفتند اين اولين جنگى بوده كه چيزى از دست نداديم، در هسته اي هم اوباما گفت بياييد دست منو بگيريد و با برجام به توافق برسيم، گفتن نه كاكا سياه دست تو چدنيه و دستكش مخملي كردي دستت، خلاصه بعد از ١٥ سال از اون تاريخ و دادن ٢٠٠٠ ميليارد دلار خسارت با التماس به پاي چين و عربها افتادن كه اشتباه كرديم و به امريكا بگيد كوتاه بيا و ما حاضريم جام زهر بخوريم و قول ميديم ديگه سمت اين هسته اي كثيف و ممنوعه نريم ....، ما مردم هم ويلون و سيلون اين وسط گير كرديم، خدايا فرجى
تنها خبر خوب میتونه رفتن این دولت باشه!
کامپیوتر های آلبانی رو هم جمع کردند ،از حالا میخواین بگید کامنت هایی که منفی میگیرند کار کیه؟؟؟؟؟
تابناک، لطفا در جهت تنویر افکار عمومی توضیح دهید فرق بین توافق ظریف و امیر عبداللهیان با غرب در چه مواردی بوده است. سپاس
هر وقت اینا میگن خبر خوبی در راه است یعنی آماده باشد برای یه بدبختی جدید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
خبر بد ، گرانی بنزین خواهد بود
سفرهای دولتی هیچ سودی برای ملت نداشته است، معیشت مردم روز به روز بدتر میشه، اگر آقای رییسی مرد میدان هستند و دلشون بر ای مردم میسوزد گرانی و آروم را کاهش دهد بخدا حقوق ما کارمندان در دهه اول ماه تموم میشه ، کسی نیست به این آقای رییسی بگوید چرا با آمدنت ارزش پول کشور صدردصد بی ارزش شد دلار از 23 هزار اومد به 50هزار!
عبداللهیان عرضه داشت حقابه رو گرفته بود
خبرهای خوبی از خارج خواهیم شنید و ( انشالله ) خواهیم دید ولی از داخل با گران شدن بنزین این خوشحالی به ..... تبدیل نشود .....
خبر آمد خبری در راه است .......
شاید بخواهند توازنی بین این ۲ خبر برقرار کنند.
خبر خوبتون اینه که تا افق ۱۴۰۴ تمام قیمتها را آزاد میکنید و مردم زیر فشار تورم له میشن و این گرونی ها هم ربطی به تحریم نداره و اثر قطع یارانه دولت و افزایش شدید مالیاته
دمت گرم امیر جان نا میتونی برو ماموریت هم‌فال است و هم تماشا، روزی هزار دلار حق ماموریت
خدا وکیلی توی خواب هم‌میدیدی یک روزی توی این جایگاه قرار بگیری و لباس گشاد وزارت بر تن کنی.، قدر این مردم را بدان و برایشان کار کن و شعار نده.
امیر عبد … بگه الان روز ملت میگه نه شبه چون از بس که نادرست گفته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی