بازدید 4854

ورزشکار حرفه ای در باند دزدان احشام!

کد خبر: ۱۱۷۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹ 19 June 2023

باند 4 نفره دستبرد به دام های منازل روستایی در حالی با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد متلاشی شد که یکی از مدال آوران ورزش حرفه ای نیز از اعضای باند سارقان احشام است.

به گزارش خراسان، ماجرای سرقت گوسفندان از روستاهای شرق مشهد هنگامی پلیس را به تکاپو انداخت که  دستبرد به دام های منازل روستایی روند صعودی به خود گرفت و پرونده های متعددی از اواخر سال گذشته در مراکز انتظامی شکل گرفت. بنابراین فرمانی ویژه از سوی سرهنگ احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد) موجب شد تا رسیدگی تخصصی به پرونده سرقت های احشام به پلیس آگاهی سپرده شود.

به همین دلیل گروهی از کارآگاهان زیر نظر مستقیم سرهنگ مصطفی صادقی (رئیس پلیس آگاهی مشهد) وارد عمل شدند و کنکاش های میدانی خود را با بازدید از محل های سرقت آغاز کردند.

بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که سارقان بدون تخریب قفل یا در منازل روستایی به «گاش ها» (طویله) دستبرد زده اند. اگرچه در فرضیه های ابتدایی، سرقت توسط افراد آشنا مورد توجه پلیس قرار گرفت اما آثار خراشیدگی و ریزش اندک دیوارهای خاکی و سیمانی نشان داد که دزدان حرفه ای وارد گاش نشده اند بلکه با استفاده از یک رشته طناب به سرقت گوسفندان از روی دیوار اقدام کرده اند و سپس آن ها را با یک  دستگاه خودروی سواری انتقال داده اند چرا که آثاری از لاستیک خودرو نیز در محل وجود داشت.

در حالی که تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی دزدان وارد مرحله جدیدی شده بود، اواسط فروردین امسال سرقت مشابه دیگری در یکی از روستاهای شرق مشهد رخ داد که همه صحنه های دستبرد به طور کامل توسط دوربین مدار بسته ثبت و ضبط شده بود. صبح روز بعد مال باخته با ارائه فیلم دوربین مدار بسته به کارآگاهان، یکی از سارقان را نیز به راحتی شناسایی کرد و مدعی شد سارق یکی از جوانان همان روستا به نام «هادی- چ» است.

با این سرنخ مهم، بی درنگ کارآگاهان مراتب را به قاضی حسنی (بازپرس شعبه 404 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) اطلاع دادند و با کسب مجوزهای قضایی، عملیات دستگیری وی را آغاز کردند اما مال باخته قبل از اقدام عملیاتی پلیس و برای جبران خسارت ، موضوع را به متهم تحت تعقیب خبر داد و بدین ترتیب این جوان 25 ساله فراری شد.

از سوی دیگر ردزنی های اطلاعاتی برای شناسایی مخفیگاه وی ادامه داشت تا این که مشخص شد او به عنوان نگهبان در یکی از مراکز صنعتی مشهد مشغول کار شده است. این بار کارآگاهان در یک عملیات نامحسوس و ضربتی وارد عمل شدند و متهم 25 ساله را به دام انداختند. همزمان با انتقال وی به مقر انتظامی، تحقیقات و بازجویی در حالی آغاز شد که حدود 14 تن از مال باختگان از وی شکایت کردند.

متهم یاد شده در بازجویی های فنی، ضمن اعتراف به سرقت از گاش های روستایی، 3 همدست دیگر خود را نیز به پلیس لو داد و گفت: سرقت گوسفندان را با 3 عضو دیگر باند که همگی از اهالی یک روستا هستند با استفاده از خودروی پژو 405 انجام داده اند و احشام سرقتی را به مالخری در اطراف شهرک شهید باهنر فروخته اند!

در پی اعترافات این متهم 25 ساله، بلافاصله کارآگاهان به منظور دستگیری عضو دیگر باند وارد یک منزل روستایی شدند اما پدر متهم ادعا کرد پسرش مشغول کار در زمین های کشاورزی است و در منزل حضور ندارد! در همین حال کارآگاهان که از اوضاع و احوال منزل، احتمال می دادند متهم در منزل مخفی شده باشد با ترفندی پلیسی از خانه خارج شدند و چنین وانمود کردند که عازم زمین های کشاورزی هستند ولی هنوز از حیاط خارج نشده بودند که دوباره افسر پرونده به بهانه فراموش کردن سوییچ های خودرو به منزل روستایی بازگشت و با متهم تحت تعقیب روبه رو شد که روی مبل نشسته بود اما او خود را با نام جعلی دیگری معرفی کرد و در پاسخ کارآگاه گفت: زوج حاضر در منزل نیز دایی و زن دایی او هستند با وجود این ناگهان «هادی- چ» (عضو دستگیر شده باند) را در کنار پلیس دید که هویت واقعی او را همان «هادی- ع» (متهم تحت تعقیب) می دانست. این متهم 26 ساله که خود را صاحب نام در یکی از رشته های ورزشی نیز معرفی می کرد به پلیس آگاهی منتقل شد و سپس کارآگاهان به سراغ «محمدعلی – س» (عضو دیگر باند) رفتند و او را هنگام خواب در منزل روستایی در حالی دستگیر کردند که مدعی بود مدال های قهرمانی کشوری و حتی مقام سوم آسیایی در یکی از رشته های ورزش حرفه ای را بر گردن آویخته است.

این متهم نیز در بازجویی ها اعتراف کرد فقط در یکی از سرقت ها به همراه اعضای باند بوده و تنها به خاطر رودربایستی با دوستانش در سرقت احشام آن ها را همراهی کرده است.

طولی نکشید که کارآگاهان با دستورات مقام قضایی «ابراهیم – ع» (یکی دیگر از اعضای باند سرقت) را هم دستگیر کردند و به دنبال مالخری رفتند که گوسفندان سرقتی را از آن ها می خرید. این مالخر جوان که شبانه در منزل مسکونی اش به چنگ کارآگاهان افتاده بود، در حالی مورد بازجویی قرار گرفت که یکی از مال باختگان دو راس گوسفند سرقتی خود را در میان گله گوسفندان وی شناسایی کرد. این مالخر احشام، به کارآگاهان گفت: من از سرقتی بودن گوسفندان اطلاعی نداشتم چرا که به صورت شبانه روزی کار می کنم و گوسفندان زیادی را خریده ام.

در همین حال «هادی- چ» (سارق) مدعی شد گوسفندان سرقتی را به مبالغی بسیار اندک به وی می فروختند! و گوسفندان را نیز در ساعات بامدادی به وی تحویل می دادند!

بنابراین گزارش، با متلاشی شدن این باند سرقت، اعضای آن با  دستور قضایی و با سپردن وثیقه های قانونی تا هنگام تکمیل تحقیقات آزاد شدند اما در همین زمان یکی از اهالی روستاهای شرق مشهد از دستبرد به کندوهای عسل خود خبر داد و مدعی شد که سارقان را شناسایی کرده است. او گفت: از طریق ریش سفیدان محلی با جوانی به نام « ع- ز» صحبت کردیم که او ضمن اقرار به سرقت مذکور، همدست خود را نیز «هادی – ع» معرفی کرد که در پرونده سرقت احشام دستگیر شده بود. هنوز بررسی های کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد در این باره ادامه داشت که زوج کهن سالی نیز با مراجعه به پلیس ادعا کردند دام های آنان در زمین های کشاورزی سرقت شده است و سارقان با استفاده از خودروی پژو 405 گوسفندان سرقتی را انتقال داده اند.

با توجه به گسترش دامنه سرقت های مذکور در روستاهای شرق مشهد، تلاش کارآگاهان با دستورات تخصصی سرهنگ نگهبان و هماهنگی های قضایی برای ریشه یابی پرونده های یاد شده در حالی  ادامه دارد که بررسی های پلیس نشان داد هیچ کدام از اعضای این باند که در یکی از سرقت های خود، سگ مال باخته را با گوشت سمی مسموم کرده اند و سپس همه احشام را به سرقت برده اند، معتاد نیستند و با خودرویی که متعلق به پدر یکی از متهمان است گوسفندان سرقتی را انتقال می دادند.

همچنین ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که سارقان مذکور بیشتر سرقت های خود را در محدوده جاده سرخس، جاده میامی و روستاهای آبروان، اره و آبمال انجام می دادند و در ساعات پایانی شب به گاش ها دستبرد می زدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی