بازدید 2934

تیراندازی در الخلیل؛ حداقل دو صهیونیست کشته شدند

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که حداقل دو نفر بر اثر تیراندازی در شهر بیت عمر کشته شدند.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶ 18 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، حداقل دو نفر بر اثر تیراندازی در شهر بیت عمر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

«لوای ارزیقات»، سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی در شمال الخلیل با تأیید کشته شدن دو مرد جوان (۲۲ و ۲۴ ساله) اعلام کرد که تحقیقات در زمینه این تیراندازی آغاز شده است.

جزئیات بیشتری از این خبر اعلام نشده و هنوز مشخصات فرد ضارب اعلام نشده است.

باتوجه به هویت صهیونیستی کشته شدگان این حادثه، همچنین مشخص نیست که آیا این تیراندازی یک عملیات ضداشغالگری بوده است یا یک حادثه معمولی؟

این در حالی است که همزمان رسانه‌های فلسطین گزارش دادند که رزمندگان مقاومت گذرگاه نظامی «الحمرا» در منطقه الأغوار شمالی واقع در کرانه باختری را هدف گلوله‌باران گسترده قرار دادند. گفته شده در پی این حمله مبارزان فلسطینی، نظامیان صهیونیست گذرگاه مذکور را بسته و حالت آماده‌باش برای جستجوی مجریان این عملیات اعلام کردند.

ازسوی دیگر، عبداللطیف قانوع، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی اعلام کرد که روحیه انقلابی روزافزون در کرانه باختری، افزایش عملیات‌های مقاومتی در آن و شجاعت و پایداری ملت فلسطین به ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با مقاومت و از بین رفتن قدرت بازدارندگی آن انجامیده است. القانوع ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با مقاومت را ضربه‌ای بر پیکره دستگاه‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی دانست؛ دستگاه‌هایی که قدرت نظامی و تسلیحاتی این رژیم را تشکیل می‌دهند.

سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با مشکلات و بحران‌های داخلی دست‌وپنجه نرم می‌کند و در میدان‌ها و جبهه‌های متعدد با مقاومت در غزه، کرانه باختری، قدس و لبنان روبروست و ملت فلسطین به همراه نیروهای مقاومت در منطقه برای آزادسازی فلسطین از اشغالگران صهیونیست، در نبرد با این رژیم هستند.

قانوع در ادامه سخنان خود با اشاره به افزایش درگیری‌های و عملیات‌های مقاومتی ادامه داد: با تداوم درگیری‌ها، افزایش عملیات‌های مقاومتی و شدت‌گرفتن آن و همچنین تعدد جبهه‌ها و افزایش قدرت مقاومت، رژیم اشغالگر صهیونیستی قادر به تأمین امنیت خود و مقابله با مقاومت نخواهد بود. ما تا اخراج کامل اشغالگران از اراضی اشغالی فلسطین به مقاومت ادامه خواهیم داد.

همچنین عامی آیالون، رئیس پیشین شاباک، طی مصاحبه با روزنامه عبری‌زبان معاریو، اذعان نمود که عملیات نظامی ضد مقاومت در کرانه باختری، دیگر، کارآیی ندارد.

ایالون اعتراف کرد که تنها دستاورد عملیات نظامی ضد مقاومت در کرانه باختری اشغالی ممانعت از موفقیت چند عملیات مبارزان مقاومت در این منطقه بوده است.

این مقام پیشین صهیونیست گفت که توسل به قدرت، مشکل را حل نمی‌کند، بلکه بر وخامت آن می‌افزاید؛ به ویژه آن‌که ۸۰ درصد از مردم فلسطین به مقاومت باور دارند و از آن به عنوان بهترین راه حل مقابله با اشغالگری حمایت می‌کنند.

وی اعلام کرد: جنگی که اسرائیل درگیر آن است، محدود به چند گروه یا تشکیلات مسلح نیست، بلکه طرف دیگر این جنگ، مردم فلسطین هستند.

ایالون در این مصاحبه از کابینه رژیم صهیونیستی خواست که سیاست‌های خود را در رابطه با مسأله فلسطین تغییر دهد و با کنار گذاشتن ایده پیروزی و سیطره بر مقاومت از طریق عملیات نظامی، راه‌حل‌های دیگری را برای حل‌وفصل آن بیابد.

رئیس پیشین شاباک افزود که کسانی که اعتقاد دارند می‌توان مقاومت را شکست داد، درکی از واقعیت‌های موجود ندارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم