تمام منویات رهبری در لایحه برنامه هفتم لحاظ شد

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره برنامه هفتم توسعه و نقاط قوت آن پرداخت.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱ 17 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، امیر حسین بانکی پور فرد درباره نقاط قوت و ضعف برنامه هفتم توسعه گفت: اولین برنامه هفتم توسعه که قبل از عید ارسال شد اصلا رضایت بخش نبود زیرا بخش زیادی را سیاست هایی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده بودند را در برنامه لحاظ نکرده بودند.

وی در ادامه بیان کرد: در رویکرد جدید در برنامه هفتم توسعه، فصل بندی ها بر اساس منویات مقام معظم رهبری انجام شده است و اصلاح قالبی در آن انجام شده است ولی باز هم از نظر محتوایی هنوز برنامه هفتم توسعه غنای لازم را پیدا نکرده است.

وی توضیح داد: به طور ویژه در بحث قانون جوانی جمعیت با گروه قبلی تدوین کننده برنامه هفتم مشاجره داشتیم  و تمام مباحث مربوط به جمعیت در این برنامه حذف شده بود. گروه جدید چند مورد را درباره جمعیت در برنامه هفتم توسعه قید کرده اند ولی باز هم ضعیف است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس توضیح داد: اصلاحات لازم را به آنها اعلام کرده ایم که در این برنامه قید کنند. به عنوان مثال بر اساس منویات رهبری و قانون نرخ باروری باید به ۲.۵ برسد ولی این مسئله انجام نشده بود و به آنها اعلام کردیم که چه اصلاحاتی انجام دهند.

وی توضیح داد: پیشنهادهایی برای تقویت بخش فرهنگی و بخش آموزش و پرورش برنامه هفتم توسعه اعلام کرده ایم ولی هنوز از نتایج آن بی اطلاع هستیم.

بانکی پور تاکید کرد: اتفاق مبارکی که در برنامه هفتم توسعه به وقوع پیوست این بود که از نظر شکلی و فصل بندی به اصول سیاستی رهبر معظم انقلاب توجه شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم