بازدید 2833

آب و برق روستاهای سیل‌زده گرمی وصل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اشاره به قطع آب و برق ۲۵ روستای گرمی در ‌سیل اخیر، از وصل شدن آب و برق این روستاها به غیر از ۲ روستا خبر داد.‌
کد خبر: ۱۱۷۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳ 16 June 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مهدی خدمتی ‌با اشاره به فوت 6 نفر از اهالی بر اثر وقوع سیل در گرمی، تلاش نیروی انتظامی، گروه‌های جهادی و مردمی و دستگاه‌های خدمات‌رسان را یادآور شد و اظهار داشت: با تلاش‌های انجام‌گرفته جهت کشف جسد، تمامی اجساد کشف و به خانواده‌ها تحویل داده شد.

وی افزود: آب و برق حدود 25 روستای گرمی بر اثر وقوع سیل قطع شده بود که به غیر از 2 روستا، آب و برق باقی روستاها وصل شده و با تلاش شرکت‌های مرتبط، مشکل قطعی آب و برق این 2 روستا نیز امروز حل می‌شود و در خصوص گاز نیز مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل به مسدود شدن جاده گرمی - بیله‌سوار اشاره کرد و ادامه داد: مسیر جایگزین برای عبور و مرور از طریق روستای بنه به اجیرلو انتخاب و خودروها به این سمت هدایت می‌شوند.

خدمتی تصریح کرد: با این‌که سیل خسارت چندانی به دام‌های اهالی وارد نکرده، ولی زمین‌های کشاورزی خسارت بالایی دیده است.

وی با بیان این‌که اخطارهای لازم مبنی بر وضعیت نارنجی داده شده بود، برخی بی‌توجهی‌ها باعث بروز حوادث شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل ضمن تأکید بر توجه اهالی به هشدارهای داده شده، گفت: اخطار سطح نارنجی حتما خطر وقوع سیل را به‌دنبال دارد و لازم است اهالی پیشگیری‌های لازم را اعمال کنند.

طبخ روزانه 5 هزار پرس غذای گرم در مناطق سیل زده

سردار محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان گرمی و بیله سوار،تصریح کرد: زیرساخت‌های تخریب شده از جمله تخریب پل‌ها و راه‌های ارتباطی با اقدامات جهادی در اسرع وقت بازسازی و تحویل اهالی شریف منطقه خواهد شد.

وی افزود : با لطف الهی و تلاش نیروهای جهادی و پاسداران شاغل و بازنشسته و همکاری سایر دستگاه‌ها همه مفقودشدگان سیل دیروز پیدا و تحویل نیروهای امدادی شدند.

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل بابیان این نکته به حضور گسترده رزمندگان بسیجی در کمک به مردم سیل زده شهرستان گرمی و بیله سوار اشاره کرد و افزود: از ساعات اولیه روز حادثه پس از فروکش کردن سیل گروه های جهادی به منطقه اعزام شدند و با کمترین امکانات به کمک مردم آسیب دیده و سیل زده شتافتند و در این امر خداپسندانه حماسه آفریدند.

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل با توجه به بی سابقه بودن گستردگی سیل حداقل در پنجاه سال اخیر، مشارکت همگان و کلیه دستگاه ها و نهادها را در ساماندهی مناطق سیل زده و کمک به جریان عادی زندگی مردم ضروری دانست و خواستار سرعت عمل هرچه بیشتر کلیه دستگاه ها در این خصوص شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل ابراز کرد:‌ ما به عنوان سپاه پاسداران همه امکانات خود را برای مشارکت در ساخت و یا ترمیم و مرمت خانه‌های آسیب دیده و تجهیز خانه‌هایی که اسباب و اثاثیه آنها دچار آسیب شده، بسیج می‌کنیم.

سردار محمدی اصل ابراز داشت: مردم عزیز اصلأ نگران نباشند ما تا آخر کنار این مردم نجیب می ایستیم و اینجا را ترک نمی‌کنیم تا شرایط به مانند قبل و و بهتر از آن شود و این مهم نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌ها است.

فرمانده سپاه استان با اشاره به اینکه از ظرفیت ها و امکانات سپاه تا بازگشت شرایط عادی به زندگی مردم در خدمت هم استانی‌های عزیز است،تصریح کرد: بسیج سازندگی سپاه در کنار آوار برداری ،بازسازی خانه های آسیب دیده، آبرسانی و اصلاح و ترمیم راه‌های شهری و روستایی آسیب دیده نسبت به توزیع بسته های معیشتی بین اهالی مناطق سیل زده اقدام می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست