بازدید 4735
۲

تویوتا در تولید خودروهای برقی تاریخ‌ساز می‌شود!

تویوتا در تلاش است خودروی برقی جدیدی تولید کند که در ۱۰ دقیقه شارژ می‌شود و مسافت ۱٬۲۰۰ کیلومتری طی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰ 16 June 2023

به گزارش تابناک، زومیت نوشت: تویوتا، خودروساز بزرگ ژاپنی، در پی تولید خودرویی برقی است که از باتری حالت جامد استفاده می‌کند و در تنها ۱۰ دقیقه شارژ می‌شود. این خودرو پس از شارژ کامل، مسافت ۱٬۲۰۰ کیلومتری طی خواهد کرد.

ایستگاه‌های سوپرشارژ تسلا پس از ۱۵ دقیقه شارژ، به خودروها امکان می‌دهند که حدودا ۳۲۰ کیلومتر طی کنند.

بر اساس آنچه ایندیاتایمز می‌نویسد، تویوتا همچنین مشغول کار روی باتری لیتیوم-یون قدرتمند جدیدی است که در سال ۲۰۲۶ وارد نسل جدید خودروهای برقی این شرکت می‌شود. این باتری‌ها سریع‌تر شارژ می‌شوند و دامنه‌ی حرکتی ۱٬۰۰۰ کیلومتر را برای خودروها امکان‌پذیر می‌کنند. اگر این هدف دست‌یافتنی شود، خودروهای تویوتا در زمینه‌ی دامنه‌ی حرکتی تمامی رقبا را پشت سر می‌گذارند.

سال گذشته مرسدس بنز خودروی مفهومی جدیدی به نام Vision EQXX رونمایی کرد که دامنه‌ی حرکتی بیش‌از ۱٬۰۰۰ کیلومتر داشت. تا پیش از Vision EQXX هیچ خودروی برقی دیگری دامنه‌ی حرکتی ۱٬۰۰۰ کیلومتری ارائه نمی‌داد. مرسدس بنز قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ تمامی خودروهایش را برقی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
دارن پا جاپا206 میذارن
ما هم منتظریم آیا مجمع تشخیص درد مردم را تشخیص خواهد داد یا نه. آیا اجازه می دهد خودروی دست دوم وارد شود یا نه. دغدغه ما این است. البته دشمنان خارجی کم نداریم. اونا چشم دیدن این همه پیشرفت را ندارند. و ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست