بازدید 5944

ماجرای دفن عتیقه ها و طلاهای درون لوله بخاری!

کد خبر: ۱۱۷۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱ 14 June 2023

کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد در حالی حدود 12 میلیارد تومان طلاهای سرقتی را از درون لوله بخاری منزل مستخدم مال باخته بیرون کشیدند که افسران دایره تجسس کلانتری احمدآباد نیز با هوشیاری پلیسی از دفن عتیقه های سرقتی پرده برداشتند و راز زن نقابدار را فاش کردند.

رمزگشایی از دستبرد 12 میلیارد تومانی 

به گزارش خراسان، ماجرای سرقت زیورآلات و سکه های طلا از آن جا در دستور کار پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت که مرد سالخورده ای در تماس با پلیس 110، از دستبرد سارقان به منزلش خبر داد. در پی دریافت این گزارش، گروهی از کارآگاهان زبده، عازم بولوار سجاد مشهد شدند و تحقیقات میدانی خود را در حالی آغاز کردند که بررسی ها نشان می داد چندین سرویس طلا، قالیچه زربافت و نفیس به همراه 90 سکه طلا از درون یکی از اتاق های طبقه دوبلکس ساختمان سرقت شده است که زوج سالخورده به دلیل مشکلات جسمانی کمتر می توانستند به محل سرقت رفت و آمد کنند.

از سوی دیگر بررسی های تخصصی کارآگاهان بیانگر آن بود که در روز وقوع سرقت چندین کارگر حمل و نقل اثاثیه منزل مشغول انتقال لوازم و اسباب و اثاثیه زوج پزشکی بودند که در طبقه دیگر آپارتمان مذکور سکونت داشتند، به همین دلیل فرضیه سرقت توسط کارگران خدماتی مطرح شد اما تحقیقات نامحسوس نشان داد که کارگران مذکور از یک شرکت معتبر حمل و نقل بوده اند و هیچ نقشی در این ماجرا ندارند. بنابراین دامنه بررسی های تخصصی به سوی اطرافیان زوج کهن‌سال کشید چرا که سرقت مذکور بدون تخریب لوازم یا حتی قفل های منزل صورت گرفته بود.
وقتی تحقیقات کارآگاهان روی مستخدم منزل مال‌باختگان متمرکز شد، زوج یاد شده بی درنگ فرضیه پلیس را رد کردند و زن 40 ساله را مستخدمی امین دانستند که از حدود 6 سال قبل در منزل آن ها مشغول کار است و تاکنون نه تنها خطایی مرتکب نشده بلکه یک کپی از کلیدهای کمدها را نیز در اختیار دارد اما کارآگاهان با حفظ آبروی زن جوان، کنکاش های غیرمستقیم خود را ادامه دادند و به سرنخ هایی رسیدند که نقش او را در سرقت طلاها پررنگ تر می کرد. به همین دلیل وی به مقر انتظامی احضار شد و تحت بازجویی های فنی قرار گرفت. زن 40 ساله که در پاسخ به سوالات تخصصی کارآگاهان دچار تناقض گویی شده بود، دقایقی بعد لب به اعتراف گشود و پرده از راز سرقت طلاها برداشت. او اشک ریزان به کارآگاهان گفت از مدت ها قبل نقشه سرقت را طراحی کرده بود تا این که روز اسباب کشی زوج پزشک، نقشه خود را عملی کرد تا چنین وانمود کند که کارگران خدماتی به خاطر تردد زیاد در ساختمان، مرتکب سرقت شده اند. گزارش روزنامه خراسان حاکی است، در ادامه پیگیری این پرونده، کارآگاهان با حکم قضایی عازم منطقه خواجه ربیع مشهد شدند و در بازرسی از منزل زن 40 ساله، طلا و جواهرات و سکه ها را از درون لوله بخاری بیرون کشیدند. آنان همچنین با راهنمایی های سارق مذکور، قالیچه نفیس را نیز از درون یک تشک کهنه بیرون آوردند و در حالی آن ها را تحویل مال باخته دادند که زوج سالخورده، ارزش اموال کشف شده را حدود 12 میلیارد تومان اعلام کردند و بدین ترتیب متهم به سرقت به مراجع قضایی معرفی شد.

دفن عتیقه ها و راز زن نقاب‌دار

در همین حال نیروهای تجسس کلانتری احمدآباد مشهد نیز با هوشیاری پلیسی راز زن نقاب‌داری را فاش کردند که اشیای عتیقه سرقتی را در منزل مسکونی خود دفن کرده بود. به گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، چند روز قبل پزشک یکی از بیمارستان های مشهد، با ارائه شکایتی به عوامل انتظامی، از دستبرد سارقان به منزلش خبر داد و گفت: همسرم در یکی دیگر از شهرهای خراسان رضوی تحصیل می کند و چند روز از هفته را در منزل حضور ندارد. من هم دریکی از بیمارستان های اطراف میدان دکتر شریعتی مشغول خدمت هستم که سارقان با استفاده از همین فرصت به منزلم دستبرد زده اند و تعدادی ظروف عتیقه زیرخاکی را به همراه مقادیری طلا و جواهرات و حتی لپ‌تاپ سرقت کرده‌اند.  

در پی اعلام این گزارش، گروهی از افسران کارآزموده دایره تجسس با نظارت و هدایت مستقیم سرگرد علی عسگری (رئیس کلانتری احمدآباد) وارد عمل شدند و در اولین مرحله از اقدامات پلیسی به بازدید میدانی از محل سرقت پرداختند اما آن ها در حالی در برابر یک معمای پیچیده قرار گرفتند که بررسی‌ها نشان داد، فردی با کلید وارد منزل شده اما طلاهای زیاد دیگری که درون کمد همان اتاق بود، سرقت نشده است!

در حالی که مستخدم جوان این منزل مورد ظن پلیس قرار گرفته بود اما هیچ مدرک مستندی در این باره وجود نداشت و از سوی دیگر هم سرقت نشدن طلاهای درون کمد، این معما را پیچیده تر می کرد. در همین حال بررسی دوربین های مدار بسته نیز نشان می داد که زن جوانی با ماسک و کلاه نقاب‌دار که کیف بزرگی هم بر شانه دارد، وارد آپارتمان شده و دقایقی بعد هم با همان کیف و یک ساک دستی دیگر، آن محل را ترک کرده است. بنابراین زن جوان با هماهنگی های قضایی به دایره تجسس احضار شد ولی او با خونسردی کامل خود را بی گناه دانست و از این که چنین تهمت ناروایی را می شنود، خود را بسیار ناراحت نشان می داد. او مدعی بود که در ساعت «16 تا 18» (زمان وقوع سرقت) در منزل خودش بوده است. از این رو نیروهای انتظامی وی را به دلیل نداشتن مدارک مستند با دستور قضایی در حالی آزاد کردند که زیر چتر اطلاعاتی نامحسوس قرار گرفت و تحقیقات پلیس با استفاده از شگردهای تخصصی ادامه یافت.

در اثنای کنکاش های پلیسی، سرنخ هایی به دست آمد که نشان می داد زن جوان (مظنون) در ساعات وقوع جرم، از قطار شهری برای تردد استفاده کرده است. با این سرنخ مهم، بی‌درنگ افسران تجسس به رصدهای اطلاعاتی پرداختند و همزمان با بازبینی دوربین‌های مداربسته و کنترل کارت های تردد وی به اسنادی رسیدند که نشان می داد او در همین ساعت از منزل خود به طرف خیابان کوهسنگی (محل وقوع سرقت) حرکت کرده است. وقتی تصاویر دوربین های مداربسته در کنار یکدیگر قرار گرفتند، راز سرقت لو رفت و مشخص شد که زن جوان با همان پوشش ماسک و کلاه نقاب‌دار در ایستگاه های مترو تردد کرده و کیف دستی کوچکی را نیز بر شانه داشته است.

این بار وقتی مستخدم جوان مدارک پلیس را دید، دیگر نتوانست دستبرد به منزل صاحبخانه را انکار کند به همین دلیل لب به اعتراف گشود و سرقت اشیای عتیقه و طلاها را  پذیرفت. او گفت: مطمئن بودم که همسر آقای دکتر آن روز در شهرستان است، به همین دلیل به بیمارستان محل خدمت او رفتم و از کارکنان آن جا ساعت خروج دکتر را هم متوجه شدم. سپس با کلیدهایی که از اتاق ها داشتم وارد ساختمان شدم اما نمی‌دانستم که مقداری از طلاها را درون کمد گذاشته اند. من فقط طلاها و ظروف عتیقه و لپ‌تاپ را از زیر تخت برداشتم و از خانه بیرون رفتم و تصور نمی کردم کسی برای سرقت به من مشکوک شود چرا که نقاب به چهره داشتم و در ساعتی به منزل دستبرد زدم که هیچ گاه در آن ساعت به منزل دکتر نمی رفتم!

در پی اعترافات این زن جوان، بلافاصله عوامل انتظامی به منزل متهم رفتند و اموال سرقتی را به همراه ظروف عتیقه از یک جا سازی ماهرانه کشف کردند که وی محل دفن طلاجات و عتیقه ها را گچ کاری کرده بود. بررسی های بیشتر بیانگر آن بود که متهم در سال 88 نیز سابقه سرقت از منزل را دارد. در همین حال با کشف اموال سرقتی که بنا به ادعای مال‌باخته بیش از 2 میلیارد تومان تخمین زده می شود، تحقیقات برای کشف سرقت های احتمالی دیگر این زن نقاب‌دار ادامه یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی