بازدید 6682

مگر پیامبر بی‌حجاب‌ها را جریمه نقدی می‌کردند؟

یک نماینده مجلس در مخالفت با دو فوریت «لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف» گفت: معتقدیم این لایحه بیشتر از اینکه مشکل حجاب را حل کند، پوست خربزه‌ای زیر پای مجلس است. قوه قضائیه این لایحه را طراحی کرده اما تاختن آن بر ما است که می‌گویند چرا دین و خدا را قبول ندارید.
کد خبر: ۱۱۷۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵ 14 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، جلیل رحیمی جهان آبادی به عنوان مخالف دو فوریت «لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف»، با تأکید بر اینکه هیچ شکی در اجرای احکام الهی از سوی مردم نیست، گفت: یکی از وظایف حکومت اسلامی اجرای احکام الهی در جامعه و هدایت آن به سمت انجام قوانین الهی است.
 
نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه لایحه حمایت از عفاف و حجاب را راهکاری برای حل این مشکل در جامعه ندانست و گفت: معتقدیم این لایحه بیشتر از اینکه مشکل حجاب را حل کند، پوست خربزه ای زیر پای مجلس است. قوه قضائیه این لایحه را طراحی کرده اما تاختن آن بر ما است که می‌گویند چرا دین و خدا را قبول ندارید.
 
وی در ادامه کار فرهنگی در کشور را دارای ضعف توصیف کرد و افزود: اگر به وضعیت مساجد و صفوف نماز در این مکان ها بنگرید می بینید که کسی در آنها حضور ندارد. جایگاه والدین در خانواده ها را ببینید، رابطه اخلاقی را بنگرید؛ اسلام مجموعه ای از احکام به هم پیوسته است. شما نمی توانید از مساجد و افراد مؤمن و مکان های فرهنگی حمایت نکنید اما بخواهید برای حجاب جریمه نقدی تعیین کنید. آیا خداوند از صدر اسلام نمی توانست برای مردم جریمه نقدی تعیین کند؟ کار اخلاقی و دینی و جهادی، کار دل است و مردم باید به صورت دلی به آن اعتقاد داشته باشند.
 
رحیمی جهان آبادی در ادامه با بیان اینکه شکی در این نیست که مسأله بی حجابی امروز به یک بحران تبدیل شده و خانواده ها را نگران کرده است، عنوان کرد: اما این لایحه یک لایحه غیرکارشناسی است و نتوانسته است درد جامعه را ریشه یابی کرده است. این لایحه جریمه بی حجابی را همچون جریمه رانندگی تعیین کرده است که با تصویب دو فوریت و اجرای آن، مشکل بی حجابی حل نمی شود.
 
عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در ادامه بررسی دو فوریت این لایحه را مورد تأیید ندانست و افزود: این لایحه یک امر اعتقادی، الهی، جهادی و اخلاقی را که خدا، رسول(ص) و همه بزرگان دین بر آن تأکید کرده اند به موضوعی مانند نبستن کمربند خودرو تبدیل کرده که دردی را دوا نمی کند و بیشتر توهین به جامعه، دین و اعتقادات دینی است.
 
وی در ادامه تأکید کرد: لایحه ای باید بیاید و فوریت آن تصویب شود که کار عمیق فرهنگی را در یک نظام اسلامی اجرا کند و باور انسان را رشد دهد. خانواده های ما پیش از انقلاب اسلامی هم چادر به سر می کردند چون به آن اعتقاد عمیق داشتند. امروز با صرف بودجه و هزینه و با ده ها سازمان عریض و طویل موازی هنوز مشکل فرهنگی داریم که باید آن را آسیب شناسی کنیم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: باید لایحه ای بررسی شود که باور دینی در مردم تعمیق شده و بدانند که این هستی خالقی دارد که این خالق، امری دارد که باید نماز و روزه ادا شده و حجاب رعایت شود. امروز در بسیاری از کشورها که چنین قانونی ندارند رعایت حجاب به خوبی انجام می گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۳۲
بی حجابی بحران نیست
اختلاس بحران است
بی آبی بحران است
بیش از شش ماه وام ندادن بحران است
فقر بحران است
مگه پیامبر نفرموده وقتی فقر از دری وارد می شود دین از در دیگر خارج می شود!
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
گرانی بحران است
بیکاری جوانان بحران است
انزوای بین المللی بحران است
محدود شدن تمام پست های قدرت به یک عده بسیار معدود بحران است
چه با شخصیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
نفهمیدی واقعا :نزدیکه انتخابات هستش
من هم بعنوان یک شهروند ایرانی فکر نمیکنم با تحکم و زور بشه امری را اجرایی نمود که مردم بهش اعتقادی ندارند، کسی که لایحه رو داده فکر کرده بنام قانون میشه هر امری رو قانونی جلوه داد و بمردم تحمیل کرد، در صورتیکه قبل از حجاب باید قانونگذار بفکر معیشت و زندگی مردم باشه نه ظاهر مردم، بفرمایش پیامبر رحمت، شکم خالی ایمان ندارد
بی حجابی آن زمان نبوده ولی برای روزه نگرفتن جریمه نقدی بوده . اصلا کفاره شان نزولش همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
آخه آدم حسابی چرا فکر نکرده حرف میزنی ؟ جریمه نقدی ؟ اصلا اون زمان تو شبه جزیره عربستان مگه پول رایج وجود داشته که کسی رو به توسط اون جریمه کنن ؟ مبادله همه کالاها پایاپای بوده. بی حجابی اون زمان نبوده ولی برای روزه نگرفتن جریمه نقدی بوده ؟ شما سوار ماشین زمان شدی به اون زمان سفر کردی خبر داری ؟ به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
حالا تومفسر دین شدی مثلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
کفاره هم جنبه شخصی داره .. هیچ وقت پیامبر کسی را با زور شمشیر و چماق مجبور نمی کرد کفاره روزه های نگرفته اش را بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
بی حجابی در آن زمان هم بوده و اصلا به همین دلیل آیه حجاب برای الزام همسران پیامبر نازل شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
پس بر اساس استدلال شما برای بی حجابی هم یک کفاره در نظر بگیرند و بگیر و ببند و جریمه نقدی در نظر گرفته نشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
یعنی این جوابهای بی ربط آماده تون را چطور سر هم می کنید؟ کفاره با زور حکومت گرفته نمی شده و کاملا فردی بوده و هست و خواهد بود. اگه امثال شماها بگذارید و این را هم تبدیل نکنید به یک راه کسب درآمد دولت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
کفاره پول نقد نیست یک مد طعام یا سیر کردن هفتاد فقرا
هر چیزی که میخواهید درست کنید فقط خرابکاری کردید .به دلیل دیدگاه کاملا دور از واقعیت و ناآگاهی و بعضا ترکیب منافع شخصی .
درود بر نماینده شجاع و مردمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
نمی دانم چرا وقتی نزدیک انتخابات می شود یواش یواش همه مسئولین از آرمانگرایی دست برداشته و واقع گرا می شوند
شیوه زندگی و ساده زیستی مسئولین می تواند الگوی مردم باشد
والا خود پیامبر هم بیاد توی این کشور از خودش مسلمان تر اینقدر داریم که محکوم اش میکنن
حرف حساب جواب ندارد.احسنت باین نماینده آگاه منطقی وژرف اندیش ولی حیف وصدحیف که ظاهرا گوش شنوایی وجودنداردچون این مطالب را خیلی وقت پیش دلسوزان جامعه گفته اندولی کسی به حرفشان گوش نداده ویا اینکه نمی خواهندبدهندچون معتقدندمرغ یک پادارد.
احسن !
"رحیمی جهان آبادی در ادامه با بیان اینکه شکی در این نیست که مسأله بی حجابی امروز به یک بحران تبدیل شده و خانواده ها را نگران کرده است"

مشکل اصلی این مملکت اینه که مسوولینش ، چه آنهایی که اعصاب مردم را رنده می کنند و چه آنهایی که همانند جناب عالی ظاهرا با مردم همراه هستند ، از خودشان آمار در می آورند گویی تک تک آنها یک سازمان آماری عریض و طویل پیشرفته شخصی دارند که ساعت به ساعت از تک تک مردم و خانواده ها آمارگیری می کند !!!

آخه مومن .. شما از کجا اینقدر مطمئنی که مساله حجاب ، خانواده ها را نگران کرده یا مساله حجاب بحران شده ؟؟؟؟؟

قطعا اون چیزی که بحران شده و خانواده ها را نگران کرده ، اختلاس و زورگویی و بی کفایتی مسوولین و سیاست خارجی تنش زای تندروها است که باعث تحریم های ویرانگر بی سابقه بر علیه ایران و ایرانی شده نه موهای دختران مدرسه ای !!!
آن زمان بی حیایی نبود که به ملا عام بیایند و تبلیغ برای آن هم بشود که کاری خوبی هست!
از این جور نماینده ها که عاقلانه فکر کنند خیلی کم هستند
مگر در زمان پیغمبر زن هم در حکومت بود چه برسد به قاضی شدن؟ یا حق طلاق دادن به زن که اگر درخواست شود توسط زن ایرادی ندارد؟!!!
یا مثلا وام دادن که اگر ندهی دیر کرد گرفته می شود یا مالیات برای خرج اداره جامعه ندهی جریمه می شوی؟!!!
سعدی میگه: زمین شوره سنبل برنیارد-----دراو تخم وعمل ضایع مگردان. کشور رو به شوره زار تبدیل کردن انتظاردارن با اینهمه فساد ورانت وبی کفایتی وبی عدالتی و قدرت طلبی ،مردم به سمت معنویات برن
چیتون شبیه پیامبر خدا و خانواده ایشانه که همش خودتونو با پیامبر و دین خدا مقایسه میکنید؟!!!!!!!!! چرا فکر میکنید شماها نماینده خدا و رسولش روی زمینید؟!!!!!!!!!
این شد حرف و حساب درود بر تو ای مرد فهیم که خیلی خوب در یکی دو بند مشکلات فرهنگی کشور را جراحی کردی
بخدا مردم اینقدر که اینها حساسیت دارند به موضوع اهمیت نمی دهند در یک خانواده سه نفره زن و مرد با یک اولاد شبانه روز دارندکار می کنندتا آخر ماه دوام بیارند آبرویشان را حفظ کنند.
انقدر ساده نباشیم دوستان :
نزدیکه انتخاباته
مگر درزمان پیامبر کسی بی حجاب بوده است/
از معدود نمایندگان به درد بخور مجلس ،ایشون هست ‌
بیشتر از اینکه بی حجابی خانواده رو نگران کرده باشه وضعیت اقتصادی جامعه و بیکاری و اجاره خانه های سربه فلک کشیده نبود پدر و مادرهای که باید تا دیر وقت کار کنند تا خرج بخور و نمیر خانوداه رو بدن کنار فرزندان و ... نگران کرده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست