بازدید 8859

در سفر ابراهیم رئیسی به ونزوئلا چه گذشت؟/ امضای 19 سند و تفاهمنامه همکاری میان ایران و ونزوئلا

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نخستین مرحله از یک سفر دوره‌ای کوتاه در صدر هیأتی سیاسی و اقتصادی و در راستای تقویت روابط با کشورهای همسو، عازم کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در آمریکای لاتین شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶ 13 June 2023

در سفر ابراهیم رئیسی به ونزوئلا چه گذشت؟/ امضای 19 سند و تفاهمنامه همکاری میان ایران و ونزوئلا

بین الملل تابناک: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نخستین مرحله از یک سفر دوره‌ای کوتاه در صدر هیأتی سیاسی و اقتصادی و در راستای تقویت روابط با کشورهای همسو، عازم کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در آمریکای لاتین شد.

رئیسی کاراکاس را به مقصد «ماناگوا» پایتخت نیکاراگوئه ترک کرد
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۲۳:۰۳

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی، پس از پایان برنامه‌های سفر به ونزوئلا، با بدرقه وزیر خارجه این کشور، کاراکاس را به مقصد ماناگوا پایتخت نیکاراگوئه ترک کرد.

دیدار برخی اعضای تشکل‌های اسلامی و فرهنگی ونزوئلا با ابراهیم رئیسی
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۲۳:۰۱

سید ابراهیم رئیسی صبح سه‌شنبه به وقت محلی، در دومین روز از سفر رسمی به ونزوئلا که به دعوت رسمی آقای نیکلاس مادورو انجام گرفته است، با تعدادی از فعالان تشکل‌های اسلامی و فرهنگی ساکن در این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار که در محل اقامت دکتر رئیسی صورت گرفت، همکاری و هماهنگی با دولت ونزوئلا را عامل توسعه و تعمیق فعالیت‌های دینی و فرهنگی در این کشور دانست.

در این دیدار فعالان تشکل‌های اسلامی و فرهنگی ونزوئلا پرچم مقدس مضجع حضرت امام حسین (ع) را به رئیسی هدیه دادند.

بازدید رئیس‌جمهور از نمایشگاه علم و فناوری دستاوردهای ایرانی در کاراکاس
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۲۳:۰۰

در دومین روز از سفر رسمی به ونزوئلا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه به وقت محلی، به منظور تسهیل حضور گسترده‌تر شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های بازار ونزوئلا، از نمایشگاه دستاوردهای فعالان دانش‌بنیان و شرکت‌های خصوصی ایرانی در کاراکاس بازدید کرد.

در این نمایشگاه شرکت‌های خصوصی تولید کننده دارو و تجهیزات پزشکی، کشاورزی، دامپروری و … آخرین دستاوردها و تولیداتی را که در بازار ونزوئلا عرضه کرده‌اند، به نمایش گذاشتند.

تحلیلگر ونزوئلایی: آمریکا از سفر رئیس جمهور ایران به آمریکای لاتین خشمگین است
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۱۸:۲۷

 باسم تاخلدین (Basem Tajeldine) تحلیلگر بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک تاکید کرد که دولت‌های کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه، در جریان سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به آمریکای لاتین، قصد دارند به منظور مقابله با تحریم‌های غیر قانونی آمریکا، به توافق‌های دفاعی و نفتی با تهران دست یابند.

وی تصریح کرد: تا جایی که به ونزوئلا مربوط می‌شود، بحث در حوزه نفت است. در این بخش، ایران وارد عمل شده و ما در ونزوئلا تأیید کردیم که این صنعت توانسته است به لطف همکاری با ایران رشد کند. در حوزه دفاعی، ایران دانش عمیقی دارد. در این زمینه به طور مشابه، در کوبا و نیکاراگوئه نیز موضوعات مربوط به نفت و دفاع مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این مشاور سابق وزارت امور خارجه ونزوئلا خاطرنشان کرد: کشورهای نیکاراگوئه، کوبا و ونزوئلا برای غلبه بر آثار منفی تحریم‌های آمریکا تلاش می‌کنند.

تاخلدین تاکید کرد که رئیسی، تور آمریکای لاتین خود را با سفر به کشورهایی انجام می‌دهد که پلیس جهانی (ایالات متحده آمریکا) به دلیل خروج این کشورها از هژمونی مورد نظر خود، آن‌ها را تحریم کرده است و این کشورها همچنین به دنبال روابط متقابل با یکدیگر برای مقابله با این تحریم غیرقانونی هستند.

وی افزود: روز به روز، شمار کشورهایی که قربانی تحریم‌های آمریکا می‌شوند، افزایش می‌یابد؛ کشورهایی که بیشتر و بیشتر، به دنبال ایجاد ارتباط با یکدیگر برای مقابله با این فشارهای امپریالیستی هستند نیز افزایش می‌یابد.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: ایران در مقابله با تحریم‌های آمریکا موفق بوده و سیاست خارجی کاملاً مثمر ثمری داشته است. آمریکا از سیاست دفاعی ایران ترسیده است. این سیاست و این رابطه (میان کوبا، ونزوئلا، نیکاراگوئه و ایران) بسیار فراتر از آن چیزی است که آمریکا انتظار داشت، کشوری که تلاش کرد تا کشورهای ما را نابود کند.

وی در ادامه گفت این سفر در شرایط افول سریع هژمونی ایالات متحده در مواجهه با شکست در فاجعه جنگی که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اوکراین متحمل شده است، انجام می‌شود.

تاخلدین گفت: یک دنیای چندقطبی وجود دارد که هر روز بیشتر نمایان شده و حتی پذیرفته می‌شود. یک ژنرال آمریکایی به تازگی در یکی از سخنرانی‌های خود واقعیت را پذیرفت و گفت که دنیای چند قطبی وجود دارد.

این کارشناس مسائل بین‌المللی با تاکید بر اینکه سفر رئیس جمهوری ایران باعث ناراحتی آمریکا خواهد شد، گفت: واشنگتن اقدام بیشتری برای انجام ندارد.

به گفته تاخلدین، «ایالات متحده، مانند همیشه، متکبر است و هر کاری از دستش بر می‌آمد، پیشتر انجام داده و کودتاهایی علیه ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا انجام داد و هیچ تفاوتی ایجاد نشد. آمریکا همیشه آمریکای لاتین را به عنوان حیاط خلوت خود دیده است. او از حضور رهبری مانند رئیسی که برای رسیدگی به موضوع بسیار حساسی به کشورهای ما می‌آید، بسیار خشمگین خواهد شد، اما او پیشتر هرکاری می توانسته را انجام داده و شکست خورده است.

 رئیسی در بدو ورود و هنگام استقبال نیکلاس مادورو از وی در کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا گفت: «ما دیدگاه های مشترک و دشمنانی مشترکی داریم.»

رئیس‌جمهور ونزوئلا در توییتی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران مرجعی برای کسانی است که به استقلال و عدالت می‌گردند.

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه در توییتی نوشت:

جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی به عنوان یکی از مهم‌ترین قدرت‌های نوظهور جهان جدید ایفا می‌کند. آن‌ها مرجعی برای کسانی هستند که برای استقلال، عدالت، برابری و انسانیت واقعی تلاش می‌کنند.

نیکولاس مادورو روز گذشته در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور، موسوم به «میرا فلورس» به صورت رسمی از سید ابراهیم رئیسی استقبال کرد.

نشست مشترک رئیس جمهور ایران سید ابراهیم رییسی و نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار شد.

همچنین مراسم امضای اسناد همکاری‌های دوجانبه ایران و ونزوئلا در حضور روسای جمهور دو کشور برگزار شد و مقامات عالی‌رتبه حاضر ۱۹ سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند و در ادامه برنامه‌های سفر رسمی رئیسی به ونزوئلا، رئیس جمهوری این کشور نشان افتخار ملی ونزوئلا (نشان درجه یک زنان و مردان آزادی‌بخش ونزوئلا) را به رئیس جمهوری اسلامی ایران اعطا کرد.

جریان دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با همتای ونزوئلایی خود که در جریان برنامه‌های سفر رسمی  رئیس جمهور به این کشور برگزار شد گفت‌وگوهای قابل توجهی انجام شد که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است:

سردیس ژنرال سلیمانی در مقبره سیمون بولیوار

در بخشی از این دیدار رئیسی از سیمون بولیوار تمجید کرد و بعد هم از حاج قاسم گفت که نماد مقاومت در مقابل نظام سلطه و چپاول اموال ملتها بود.

مادورو هم ضمن تایید سخنان رئیس جمهور کشورمان در مقابل به مسئله هک زیرساخت های ونزوئلا توسط آمریکا پرداخت و گفت: «من همواره به یاد ژنرال سلیمانی هستم و به او ادای احترام می‌کنم. حمله وحشیانه‌ای در سال ۲۰۱۸ از آمریکا به زیرساخت‌های انرژی ما کرده بودند. او به اکیپی دستور داد تا حمله سایبری را کشف کنند و کمک زیادی به ما کرد. خیلی‌ها در جریان نیستند. من هم ادای احترام می‌کنم و سردیس ایشان را در مقبره سیمون بولیوار نصب خواهیم کرد».

پیشرفت به جای بی ثباتی

مادورو همچنین در بخش دیگری از این دیدار با لحنی انقلابی و به قول خودشان ضد امپریالیستی گفت: « نه دنیای چند قطبی برعلیه امپریالیسم آمریکا و اروپا خواهد بود و در این سالها آمریکایی و غربی ها هرچه تلاش کردند ایران را بی ثبات کنند ولی ایران قوی تر و پیشرفته تر شد.»

۱۶ ساعت فاصله دوبرادر

در ادامه این دیدار رئیسی از مادورو دعوت کرد که دوباره به ایران بیاید. مادور هم ضمن استقبال از این دعوت گفت: ما و شما گرچه شانزده ساعت با پرواز با هم فاصله داریم ولی باهم برادر هستیم و متحدیم. من به‌زودی در خانه خودم، تهران، خواهم بود!

بریکس به جای دلار!

در این دیدار به مسئله افزایش حجم تجارت دو کشور نیز پرداخته شد و در این بخش نیز زمانی که آیت الله رئیسی گفت در مرحله اول باید حجم تجارتمان را به معادل ده میلیارد دلار برسانیم؛ مادورو در پاسخ گفت: « بله حجم تجارت ما باید در میان مدت به حدود ۱۰ میلیارد دلار برسد و شاید هم دیگر دلاری نباشد مثلا بشود «۱۰ میلیارد بریکس» و یا چیزی دیگر! مرحله بعد سقف ۲۰ میلیارد مطابق دلار!»

رئیسی عصر دوشنبه به وقت محلی در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ونزوئلایی خود که در جریان برنامه‌های سفر رسمی به این کشور برگزار می‌َشد، با تمجید از سال‌ها مقاومت مردم ونزوئلا در برابر امپریالیسم و ادای احترام به قهرمانان ملی این کشور گفت: ایران و ونزوئلا منافع و دیدگاه‌های مشترکی در زمینه‌های استقلال‌طلبی، آزادی و عدالت‌خواهی دارند که باعث شده مردم این دو کشور کنار هم قرار گیرند.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه مردم ایران و ونزوئلا دارای دشمنان مشترکی هستند که نمی‌خواهند ما مستقل زندگی کنیم، افزود: ملت ایران در طول سال‌های گذشته دوستی خود را با مردم ونزوئلا اثبات کرده و همواره نشان داده که دوست روزهای سخت آنان است.

رئیسی با اشاره به اینکه روابط میان ایران و ونزوئلا روابط دیپلماتیک معمولی نیست، بلکه راهبردی است، اظهار کرد: برخورداری از منافع، نگاه و دشمن مشترک، همکاری‌های فیمابین را عمیق و راهبردی کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و ونزوئلا در سال‌های گذشته گام‌های خوبی در جهت توسعه روابط در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی و خدمات فنی و مهندسی برداشته‌اند، تصریح کرد: امروز دو کشور مصمم به توسعه روابط در حوزه‌های مختلف هستند.

رئیسی در ادامه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی، خون مطهر شهدا و ایستادگی و مقاومت ملت ایران توانسته فشارها و تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کرده و از این طریق ظرفیت‌های متنوعی فراهم آورد که آماده به اشتراک گذاشتن آنها با ملت مقاوم ونزوئلا است.

رئیس جمهور با مفید و سازنده توصیف کردن مذاکرات با همتای ونزوئلایی خود در راستای ارتقای سطح روابط دو کشور گفت: در مذاکرات انجام شده هر دو طرف تاکید داشتند که با وجود اقدامات صورت گرفته برای توسعه روابط، همچنان ظرفیت زیادی برای گسترش همکاری‌های فیمابین وجود دارد.

رئیسی با اشاره به افزایش حجم تبادلات تجاری میان دو کشور از ۶۰۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ به بالای ۳ میلیارد دلار در حال حاضر افزود: حجم مبادلات تجاری فیمابین در گام اول به ۱۰ و در گام دوم به ۲۰ میلیارد دلار قابل افزایش است.

رئیس جمهور امضای ۱۹ سند همکاری میان دو کشور در عرصه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، انرژی و علمی و فناوری را جلوه‌ای از اراده دو طرف برای گسترش روابط فیمابین توصیف و تصریح کرد: امیدوارم با اجرای این اسناد بتوانیم گام بلندی در ارتقای سطح روابط دو کشور برداریم.

رئیسی در پایان بار دیگر به قهرمانان ملی ونزوئلا ادای احترام کرد و یاد و نام شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی را گرامی‌داشت و به روح بلند او درود فرستاد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷۹
دو کشور نمی توانند ارزش پول خود را برای حداقل یک ماه حفظ کنند بعد به دنبال حذف دلار هستند!!!!!!
با فقیرترین کشور دنیا قرارداد بستیم! درود بر دولتمردان
بینایی عصا کش بینایی دیگر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
منظورتون همون كور بود ! ترسيدين سانسور بشه !
بنده خدا ناهارشو خورد؟
چند دهه هست که این مسیررا رفته ایم به هیچ نتیجه ای نرسیدیم حالا برای چندمین بار ریسی تکرار می کند بغل کردن احمدی نژاد را یادتان می آید و آن همه سرمایه گذاری که نهایتا معلوم نشد بکجا رسید یک مشت کشورهای ورشکسته .
چی به مردم می فروشید مردم را چی فرض کردید .
همکاری موشکی
با وجود برادریمان با ونزوئلایی ها بهتر است تکلیف بعضی از مسائل از همین الان روشن شود.

مثلاً ما بارها اعلام کرده ایم که بعد از پیروزی کاخ سفید را حسینیه خواهیم کرد. ممکن است مقامات ونزوئلا با توجه به تفاوت های فرهنگی شان با ما، مصرف کاملاً متفاوتی برای کاخ مذکور در نظر گرفته باشند.

امیدوارم در دیدار رئیس جمهور های دو کشور چنین مواردی مورد بررسی و توافق قرار گیرد تا در آینده اختلافی بین برادران پیش نیاید.
هیاهو برای هیچ
کارما فقط اینه که باهرچی کشور بدبخت دردنیا هست رابطه برقرار کنیم یاهر کشوری که فقط باامریکا رابطه نداره
این اصولگراها فقط دنبال این هستن برن ختم مادورو مادرشو بغل کنن
وگرنه از ونزوئلا برا ما آبی گرم نمیشه
خود ونزوئلا درگیر تورم و فقر و فساده چه کمکی به ما میتونه بکنه غیر از اینکه از جیب خودمون برای اونها خرج کنیم
رفته لوکوموتیر دست دوم بخره یک ناهاری هم بخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
انگلیسی حاج خانم هم خوب شه
بیت المال حیف و میل شد
با ونزوئلا چه کار بازرگانی می تونستیم انجام بدیم که تا حالا نکرده بودیم؟!!
مثل آن دفعه نشود که ناوهای کشورمان تا دوازده مایلی سواحل آمریکا پیش رفتند و بعد به آمریکایی های فلک زده رحم کردیم و جلوتر نرفتیم و برگشتیم.

این بار به رئیس جمهور، که قرار است تا کوبا برود، بگویید زحمت این صد کیلومتر اضافی را هم بکشد و یک توک پا تا خود آمریکا برود و این کشور را شکست دهد و برگردد. این طوری در هزینه سفر هم صرفه جویی می شود.
نشستند کنار هم و به امریکا فحش میدن و ناکارامدیهای خودشان را گردن دیگران می اندازند!
آیت الله رئیسی؟؟؟؟؟!!!
مصداق روشن کشورهایی که به امریکاستیزی پرداختند و مردمشان گرفتار شرایط سخت اقتصادی شدند.
آقای رئیسی در روزهایی که نیستی ایران ، آب برخی مناطق شهری قطع است و دارایی جبران کسری بودجه را از جیب مردم می خواهد تامین کنه و کمر مردم را داره لِه می کنه !

خواستم نگران نشی برای مردم ایران !
ما داریم تلاش می کنیم زنده بمونیم !
دقیقا دولت احمدنژادی !!!! سند اول ساخت خانه مجانی در ونزوئلا توسط ایران سند دوم ساخت نیروگاه برق مجانی توسط ایران در ونزوئلا سند سوم ساخت سد مجانی توسط ایران در ونزوئلا و ...... سند اخر باد زدن مجانی ونزوئلا توسط ایران !!!!
این آژانس گردشگری رییسی هم سفرهای خوبی به دور دنیا داره
باسم تاخلدین تحلیلگر بین المللی. خخخخخح
اینو دیگه از کجا پیدا کردید . ماشالله همه در عالم مجاز خخخخ
اخه ونزوئلا چی داره که یه عده راه افتاده رفتن اونجا، عرضهدارید با کشورهای اروپایی و امریکایی و خاور دور مثل ژاپن و کره جنوبی و... قرارداد ببندی ، کشورهای بدبختر از خودمان مثل سودان و لیبی و سوریه و ونزوئلا که سفر رفتن نداره فقط پول مملکتو را هدر دادنه!
کار به جایی رسیده که قرارداد و تفاهم‌نامه با کشور مفلوک و ورشکسته ونزوئلا از افتخارات شده است.
از سفر حاج‌ خانم‌ می نوشتید. واقعاً ادم لذت می بره جمیله خانم‌ با چادر در معیت همسرشان می بینه. چقدر خوب وضعیت زن ایرانی را به نمایش گذاشتند.
بگردین ببینید اون تفاهم نامه هایی که احمدی نژاد امضا کرد،نتیجش چی شد؟
با توجه به دوری مسافت ونزوئلا از آقای رئیسی میخواهیم همان ونزوئلا بماند چون اینطور که مشخص است دولت ایشان خیلی از ونزوئلا خوشش می اید و سالی 3 مرتبه میرود آنجا . اینجوری مردم مجبور نیستند خرج سفر ایشان را هم هر دفعه بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
هدیه ملت ایران به مردم ونزوئلا
این تورهای جهانگردی رییسی یک قرون برای مملکت فایده نداره. همش هزینه بیخوده
رابطه با این کشورها شاید اعتماد به نفس ما رو بالا ببره ولی اروپا و آمریکا مهد تمدن هستند این خط این نشون ، می بینید که اونایی که در زمان روحانی به برجام می تاختند الان به یه توافق کوتاه مدت راضیند
اقای رییسی تا انجا رفتی احوال مادر چاووز را هم بپرس و خبرش را به محمود بده شاید دلتنگ آن شده باشد
درود به رئسی بزرگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
طعنه خوبي بود، ايول
ده بار تجربه کردید هیچ نتیجه ای نداشت دوباره تجربه می کنید
ونزویلا و نیکارگوئه و کوبا کشورهای ورشکسته ای هستند که فقط دستشان برای گرفتن دراز است .
دنیا فقط دوسه تا کشور از نظر کلید ساز ولی نیمدونی اروپا امریکا با همه جا ارتباط میگیرند
جناب رییسی تو سخنرانیش گفته آمریکا میخواهد نفت ونزئلا رو به دزده
سوال من اینه ۴۴ سال اجازه ندادیم تو ایران آمریکا نفت ایران رو به دزده الان این پول کجاست و به عبارت دیگه چه کسی و چه کسانی آن را دزدیده اند؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
مرسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
حرف حق جوابی ندارد
یک سوال ونزوئلا چی داره که رییس جمهور های ما که اونجا میرن قاطی میکنن جناب احمدی نژاد (مادر چاوز) و جناب رییسی سخنرانیش رو گوش کنید
هیچی از طرف رئیسی قرار شد ملت و دولت گدا گشنه و عقب مانده را سیر و کشورشون آباد کنه
زین پس به جای واژه نا مانوس و بدترکیب دلار بگوییم بریکس
بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و ۲۸٪ قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد. در سال ۲۰۱۲ ترکیب‌بندی اسمی تولید ناخالص داخلی این گروه، ۱۳٫۶ تریلیون دلار آمریکا است.
آیا بریکس می تواند جایگزین خوبی برای برجام باشد؟
سفر به کشورهای کمونیست و چپگرا و تحریم شده چه دردی از ما دوا میکنه ای خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
اگر دردی دوام نمی کند بر دردهای ملت که خواهد افزود
خنده داره که دولت ونزوئلای ورشکسته و داغون از پایان آمریکا حرف میزنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
بشر به امید زنده است
ما تا جایی که یادمون این دوستان در دوران ریاستشون دائما به ونزوئلا سفر داشتن و تفاهم امضا کردن و خروجی خاصی جز ضرر برای مردم ایران نداشته .
بالفرض محال آمریکا از این سفر خشمگین باشد چی به ایران و مردم ایران می رسد در حالی که برای هر لیتر بنزینی که به مردم ایران می دهید هر روز منت و تهدید به گران کردن آن می کنید بعد برای حمایت از جریان حاکم بر ونزوئلا کشتی کشتی بنزین مجانی به ونزوئلا می دهید و هر روز منت می‌گذارید که مردم ایران چند برابر جهان سوخت مصرف می کنند شما بذل و بخشش را کم کنید همه چیز درست می شود
آقای رئیسی اوضاع اقتصاد ونزوئلا از ما بدتره.اونا رو به ما آویزون نکن کمرمون شکست زیر بار تورم
پول های آزاد شده و ونزوئلا....
چندتا ناهار خوردن
بیچاره مردم، این آقا زنشو هم با پول بیت المال و بارز ۵۵ هزاذتومانی برده اونور دنیا تفریح! چه نتیجه ای داره این سفر اصلا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
حلا باز گلی به جمال رییسی که فقط زنش را برده. احمدی نژاد همه ایل و تبارش را به نیویورک برد و به هیچ کس هم پاسخگو نشد
حالا این توافقات و اسناد تفاهم برای ما چقد آب می‌خوره. ما که خیری از توافق با این کشورها ندیدیم.
همچین گزارش لحظه به لحظه رفتین انگار آپولو هوا کردن یا اینکه مریخ رو فتح کردن!!!!!! رئیس جمهور دوتا کشور منزوی با هم دیدار کردن !! اینکه دیگه اینقدر هیاهو و شلوغ بازی نداره!!!! سفر به ونزوئلا رو قبلا احمدی نژاد فتح کرد بدبختمون کرد تمام....
رفته خانم را بگرداند و کمی سوقاتی برای فامیل بیاره و احتمالا یک قرارداد نان و آب دار هم برای آقا ساجد در نظر گرفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
آره، یاره! لهجه مشدی گفتم!
ض
اقایه ریسی تورو به جدت همونجا بمون و برنگرد.
دوستی ایران با این کشورها مثل دوستی من با رفیق اصفهانی ام هست لامذهب همیشه فکر تیغ زدن من هست اگر شده با خرید یک چیپس و پفک برای دوستش هم باشد
تمام روسا سند امضا میکنند و در کوزه میگذارند ابشو میخورند
باآرزوی سلامتی وموفقیت برای رپیس جمهورمحترم ومردمی کشورسربلندمان .
با کدام پول بیت المال رفته اند بعد کشوری که ده هزار کیلومتر فاصله و هیچ پایگای اجتماعی در هیچ کجای جهان ندارد چه منفعتی برای ملت مظلوم ایران دارد بعد ونزوعلا دارد به امریکا نزدیک می شود کمکم از ما یادش می رود منفت ان اگر در سازمان ملل یک رای مثبت برای ما باشد و بس
سیمای ما فقط یک خبر در انگلیس دیروز از صبح تاشب و در خبرهایش کارش همین بود دویست بار این خبر را زیرنویس پخش کرد خود کشورمان انقدر بیچارگی و حودادث دارد که مثنوی صد من کاغذ می خواهد
سلام.به امید خدا و کوری چشم دشمنان که نمی خواهند دوستی ها را ببینند و بهر طریقی ... می زنند وقتی می خواهیم با همسایه ها ارتباط داشته یکجوری انتقاد می کنند و وقتی می خواهیم با کشور های مستقل ارتباط بگیریم یک‌جور دیگری انتقاد و ناحت می شوند ولی اگر از آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی که سیاست شان در طول تاریخ برای ما روشن هست و همیشه به ما ظلم می نند صحبت شود بال بال می زنند البته تقصیری ندارند چون آنها حرف خودشان نیست آنها فقط حرفی را می زنند که آمریکا و زورگو های دیگر که رسانه را در دست دارند می زنند .
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
جمع کن شرق پرست
این ونزوئلا پیشرفته ترین کشور دنیا است تمام برندهای معروف مثل بنز بی ام لکسوس فراری، ایرباس بوئینگ تویوتا هیوندای سامسونگ اپل ساخت این کشور هست برای همین هم انتخاب ایران بوده برای تفاهم نامه های بزرگ اقتصادی. راستی تورم صفر درصدی و کیفیت بالای زندگی همه در ونزوئلا رتبه اول را دارد
تابی جون سلام
میشه یک بار هم محض رضای خدا مسئولین کشور با کشوری که سرش به تنش میارزه ارتباط برقرار کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟
آخه همه میدونند که رابطه با ونزوئلا یعنی فقط هزینه و پرداخت پول از جیب ملت.
هیچ خیر تو این رابطه برای مردم نیست . خیری هم باشه فقط برای مسئولینه .
مراوده با این کشور های فقیر جز دادن چیزی نصیب ما نمیشه .
قرارداد با بیچاره تر از خودمان می شود همین وضعیت که دچارش شدیم
بدبخترین و عقب مانده ترین کشور دنیا ونزوئلا میباشد که به چه روزی افتاده که به ما پناه اورده است.....
رییسی یک زمانی چپی ها را زندانی و. می‌کرد و حالا با افتخار با مادورا دست میده
رفته خانم را بگرداند و کمی سوقاتی برای فامیل بیاره و احتمالا یک قرارداد نان و آب دار هم برای آقا ساجد در نظر گرفته.
آقا ساجد دیگه کیه کمک راننده قطار است یا آغا زاده است
کدوم دشمن قربونت برم یخورده دقت کن ببین تا صحبت ورود یک نفر از عمان میشه سکه ودلار یزش میکنه ولی رئیس جمهور ما رفته اونجا آب از آب تکون نمی خوره چرا.
رییسی خیلی پیشرفت کرده چون راهی که احمدی نژاد 16 سال پیش رفته را البته با سرعت بیشتر می رود !!!
بدبخترین و عقب مانده ترین کشور دنیا ونزوئلا میباشد که به چه روزی افتاده که به ما پناه اورده است.....
جالب اینکه ایران و لیبی و ونزوئلا دارای منابع عظیم نفت هستند ، فقط عربستان و امارات با تدبیر از این منابع استفاده میبرند و مردمشان در رفاه هستند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم