بازدید 4401

افزایش نرخ قتل و خشونت علیه زنان در آلمان

بررسی‌های جدید نشان می‌دهند که روند خشونت علیه زنان در آلمان افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۷۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 13 June 2023

به گزارش تابناک، موضوع خشونت علیه زنان در کشور‌های اروپایی هر سال قربانیان بیشتری را برجای می‌گذارد.

 

بر اساس داده‌های پلیس جنایی فدرال آلمان (BKA)، ۱۱۵ هزار زن در آلمان در سال ۲۰۲۱ شاهد قربانی خشونت شریک زندگی خود بودند.

آلمان همچنین یکی از بالاترین نرخ‌های قتل زنان را در اروپا دارد؛ طبق داده‌های BKA، این بحران در دوره شیوع کرونا گسترش یافت.

یک سوم مردان آلمانی خشونت علین را قابل قبول می‌دانند

به گزارش «سی‌ان‌ان»، بر اساس یک بررسی جدید در آلمان، یک سوم مردان جوان در این کشور خشونت علیه زنان را قابل قبول می‌دانند.

مدافعان حقوق بشر نتایج این نظرسنجی را تکان دهنده خواندند.

نتیجه بررسی مذکور که با جمعیتی شامل هزار زن و هزار مرد ۱۸ تا ۳۵ ساله انجام شد، در روزنامه Westdeutsche Allgemeine Zeitung منتشر شد.

۳۴ درصد از مردان شرکت کننده در بررسی مذکور اعتراف کردند که در گذشته نسبت به همسر خود رفتار خشونت آمیز داشته اند؛ ۳۳ درصد از مردان شرکت کننده در این بررسی نیز گفتند که اعمال خشونت در جریان مشاجره قابل قبول است.

رشد خشونت خانگی در آلمان

در همین حال «آسوشیتدپرس»، در گزارشی نوشت که خشونت خانگی در آلمان طی ۵ سال گذشته افزایش یافته است.

بر اساس آمار دولت آلمان، تعداد قربانیان خشونت خانگی در این کشور در ۵ سال گذشته ۳.۴ درصد افزایش یافته است؛ اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها زن هستند.

همچنین آمار مذکور، می‎گوید که در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۴۳ هزار و ۵۰۰ مورد خشونت خانگی ثبت شد که در قیاس با سال ۲۰۱۷ حدود ۸ هزار مورد افزایش را نشان می‌دهد.

با وجود این، کارشناسان رقم واقعی را بسیار بالاتر می‌دانند، آن‌ها می‌گویند که شمار قابل توجهی از قربانیان از گزارش خشونت خانگی به پلیس هراس دارند.

بر اساس داده‌های گزارش دولت آلمان در زمینه خشونت خانگی در این کشور در سال ۲۰۲۱، بیش از ۸۰ درصد قربانیان زن و بیش از ۷۸ درصد مرد بودند.

یک کارشناس آلمانی، می‎گوید: به طور متوسط در هر ساعت ۱۳ زن از خشونت شریک زندگی خود رنج می‌برند؛ تقریبا هر روز، یک شریک زندگی فعلی یا سابق اقدام به کشتن یک زن می‌کند و این یک واقعیت است.

به گفته وی، واقعیت دیگر این است که بسیاری از قربانیان خشونت از دریافت کمک می‌ترسند.

منتقدان می‌گویند که کمک به زنان قربانی خشونت مانند پناهگاه‌های امن و مشاوره‌های شایسته باید افزایش یابد و مرتکبین با عواقب جنایات خود روبرو شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی