بازدید 22620

قطعی آب در برخی نقاط تهران و کرج؛ اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب تهران در مورد علت و زمان حل مشکل

گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد از روز جمعه در برخی مناطق تهران و کرج موضوع قطعی آب و یا افت فشار رخ داده و تأمین آب شرب شهروندان با مشکل رو به رو شده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱ 12 June 2023

قطعی آب در برخی نقاط تهران؛ دلیل بروز مشکل چیست و چه زمانی مرتفع می‌شود؟

به گزارش «تابناک»، از روز شنبه تماس‌های مکرر مردمی با رسانه‌ها مبنی بر قطعی آب و یا افت فشار آغاز شده و بیانگر ایجاد مشکل جدی در تأمین آب شرب برخی مناطق پایتخت به ویژه در غرب تهران و شهر کرج است.

آنطور که «فارس» نوشته است سیلاب جمعه ۱۹ خرداد قسمتی از جاده چالوس را تخریب و برخی تونل‌های این مسیر را پر از گل و لای کرد و بروز برخی مشکلات فنی در انتقال آب از خروجی سد کرج بر اثر این سیلاب‌ها به تصفیه‌خانه‌های شهر تهران علت قطعی آب در غرب تهران است.

در همین رابطه مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: در پی سیلاب و گل آلود شدن آب رودخانه سهمیه آب شرب شهرستان از سد کرج کاهش جدی پیدا کرده و قطعی آب گسترده در برخی مناطق را در پی داشته به گونه ای که در روزهای گذشته در برخی محلات ۱۰ تا ۲۰ ساعت با قطعی آب مواجه بودیم.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل اینکه شهرستان کرج و پردیس مخزن آب شرب به میزان کافی ندارد با قطعی های مکرر آب مواجه هستیم بنابراین از وزارت نیرو می خواهیم به سرعت ورود و این مشکل را برطرف کند..

مستند به این خبر تلاش‌های شبانه روزی تیم‌های عملیاتی برای مرتفع کردن سریع مشکل ادامه دارد و با توجه به افت ایجاد شده در مخازن به دلیل مصارف بالای مردم و همچنین کاهش ورودی‌ها، همزمان با حل مسئله زمینه افزایش تراز مخازن مهیا شده و شبکه آب با گذشت زمان به صورت کامل پایدار خواهد شد.

در این بین صرفه‌جویی در مصرف آب با توجه به شرایط یاد شده میتواند در پایدار شدن هرچه سریع‌تر شبکه آبرسانی موثر باشد.

اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب تهران در مورد قطعی آب تهران

در پی بروز مشکل در آبرسانی به برخی مناطق تهران، شرکت آب و فاضلاب اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

به استحضار شهروندان محترم می‌رساند، مشکل افت فشار در محلاتی از شهر که در روزهای اخیر اتفاق افتاده بود، تا ساعاتی دیگر برطرف می‌شود.بر اثر بارش باران، جاری شدن سیلاب و رانش گسترده زمین و کوه در حوالی جاده چالوس، مسیر انتقال آب از سد امیرکبیر به تاسیسات آبرسانی تهران در بستر رودخانه کرج مسدود شده بود.
در پی این حادثه، بلافاصله گروه‌های عملیاتی به همراه تجهیزات و ماشین‌آلات در منطقه حاضر شدند و عملیات رفع انسداد مسیر باتلاقی رودخانه آغاز شد.
با تلاش شبانه‌روزی و بسیج امکانات، هم‌اکنون مسیری از میان توده‌های عظیم سنگ به همراه گل و لای در بستر رودخانه ایجاد و آب در مسیر رودخانه جاری شده است.
افزون بر این اقدامات در این مدت بخش قابل توجهی از نیاز شبکه از طریق سامانه‌های دیگر آبرسانی تامین شد تا از گسترش محدوده‌های افت فشار جلوگیری شود.
ضمن تشکر از شکیبایی مردم، روند توزیع آب در شبکه و محدوده‌های دارای افت فشار تا ساعاتی دیگر عادی می‌شود.
گفتنی است در جریان رفع انسداد مسیر انتقال آب از آنجا که تغییر ناگهانی رفتار مصرف، تعادل شبکه توزیع آب را تحت تاثیر قرار می‌داد، تمهیداتی برای توزیع مدیریت‌شده آب اندیشیده شد، لذا با پوزش از شهروندان عزیز، ابعاد رفع این رخداد متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۶۸
ما منطقه 5 هستیم آب قطره قطره میاد اصلا نمیشه هیچی شست !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
ما منطقه 6 هستیم
آب داریم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
در کشوری که با کمبود جدی آب مواجه است و هرسال بدتر میشود مقامات محترم وزارت نیرو تا دیر نشده باید برنامه اول خود را به تغییر وسایل سرمایشی از کولر ابی که متوسط مصرف 400 لیتر آب را دارد به کولرهای گازی و تامین برق آن که بمراتب راحت تر و امکان پذیر است بگذارند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
لطفا مطالعه کنید و ببینید بیشترین مصرف آب در کشور، متعلق به چیست
بعد بیایید و نظرات غیر کارشناسانه بدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
ناشناس|Netherlands|۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
منطقه ۶ آب قطع نشده است ، مسئولین فوری رسیدگی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
ما هم منطقه هیچیم! اینجا اصلا قطعی آب و افت فشار آب نداریم ! اینجا فشار واقعی داریم !یعنی در طول زمان که نمیدانم چطوری با ما حساب میکنند ! هر چند یکبار چند نفر میان ما را میبرن و در آتش میاندازند و بعد از اینکه کلی درد و سختی کشیدیم دوباره به محل قبلی میاندازند!! نمیدانم چرا اینکار را با میکنند! بعضی از این دوزخی ها میگن ما در زمان زنده بودنمان حلال و حرومی را رعایت نکردیم! بعضی میگن دزدی از بیت المال کردیم بعضی میگن حق کسی را خوردند ! بعضی میگن مسئولیت داشتیم و درست انجام وظیفه نکردیم !! اینجا منطقه هیچ است!!!
ناشناس
| Luxembourg |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
کمتر کشوری در جهان میتوان یافت که همزمان هم مشکل سیلاب دارد هم مشکل کمبود آب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
ماسهروردی هستیم آب این منطقه هم از دیروز عصر قطع شده
ما منطقه 5 هستیم. 2 روز هست که کلاً آب قطع هست. نه اطلاع رسانی کردند نه کسی جوابگو هست. کارمندیم وقتی تو گرمای هوا میریم خونه نه آب داریم نه اینترنت درست و حسابی و حتی مکالمه تلفن همراه هم مشکل داریم. واقعاً آدم روانی میشه... الله اکبر از اینهمه بی برنامگی و عدم جوابگویی دستگاههای ذیربط...
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
نیازی نیست کولر آبی حذف کنیم همین که هندونه و گندم نکاریم میتونیم حتی آب هم صادر کنیم ولی یه عده بیسواد راس کار هستن که ۲۰۶ با لندکروز یکی میدونن دیگه چه توقعی هستش
در مجله جنت اباد جنوبی ما از ظهر جمعه اب نداریم بطور مداوم. از شرکت ابفا پیگیری زیادی کردیم پاسخ قانع کننده نمی دهند و نهایتا میگن میتونید پمپ بذارید. مسولین عزیز لطفا خودتونو فقط یک روز جای ما بذارید. زندگی بدون آب بسیار وحشتناکه. از همشهریان عزی هم عاجزانه درخواست میکنم قدری در مصرف آب مراعات کنند بلکه این ناترازی حل بشه شاید به ما هم آب برسه
مدیران بخش های مختلف برای کدام مدیریتشان حقوق های ..... می گیرند؟ با بارندگی و بدون بارندگی بحران داریم!!!!
مسولین عزیزی که همین چند روز پیش میگفتید ما اب 2 میلیارد نفر رو هم میتونیم تامین کنیم. مردم منطقه 5 تهران از بی آبی 4 روزه کلافه شده اند لطفا فعلا همینو تامین کنید باقی پیشکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
اون اقا شکر خورد....شما ببخشید
عظیمیه کرج خیابان ماندانا 10 ساعت آب قطع میشه و بعداز ظهر و شبها آب قطعه البته این قطعی آب سال قبل هم بوده امسال بیشتر شده داخل منزل رو پر از دبه آب کردیم تو این اوضاع اونوقت شهرداری مجوز های ساخت ساختمون های 7 طبقه و.. رو میده و هرسال اوضاع خراب تر میشه
ما هم فردوس غرب هستيم حتى تو حياط هم آب فشار نداره و به طبقه ١ هم نميرسه. اى كاش با صداقت و اطلاع رسانى تكليف ما رو روشن كنن. بخدا دل خودكشى نداريم اى كاش مسئولين بيان ما رو به رگبار بگيرن هم اونها راضى هم ما راحت ميشيم از اين شرايط. ٤٠ سال بى خودى عمر كرديم و با اميد واهى گذرونديم كه بهتر ميشه ٤٠٠ سال ديگه هم بگذره بدتر ميشه كه بهتر نميشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
ماهم فردوس غرب ۳ روزه آب نداریم و با سختی و مشقت زنده موندیم .برای نمازکه تیمم کردم هیچ آب برای نظافت هم نیست!ولی خدانکنه اینایی که گفتین!زندگی حق همه ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
ما هم منطقه یک هستیم مثل ابشار نیاگارا از دوش حمام اب میومد
دولت انقلابی با مسئولین بی عرضه برخورد عبرت آموز کن
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
دولت انقلابی خودش باید بره پای تخته یه پاشو بگیره بالا
ما ساکن خیابان نامجو (منطقه 7 تهران) هستیم، بیش از یکماهه که ساعت 11 شب به بعد آب نداریم، تماس که گرفتم، اداره آب میگن که پمپ بگیرین، امساب به خاطر کم آبی مجبوریم آب رو قطع کنیم. علاوه بر اون جمعه کاملا آب قطع بود و دیروز هم از بعدازظهر تا آخر شب آب نداشتیم،
زندگیمون مختل شده، واقعا نمیخوان فکری بکنن؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
در ادامه کامنت روز قبل: از دیروز صبح تا الان که ساعت 6 صبحه، آب خیابان گرگان (نامجو) قطعه! والله اگر مملکت داری اینه، که همه میتونن مسئول و مدیر باشن. دست مریزاد آقایون.
جواب ساده است آب نیست بخاطر مدیریت غلط و چاه ها هم خشکیده. ایزی ایزی تمام تمام.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
تامام تامام
متاسفانه مسئولین و سازمان آب و فرماندار و استاندار و..... هیچ پاسخی نمی دهند و اصلا اطلاع رسانی ندارند .... میدان شهدا و خیابان مظاهری همچنان قطع و و صل بدون آگاهی و اطلاع مردم ... !!
بیشتر مناطق کرج و بلوار بلال و خیابان مطاهری و میدان شهدا همچنان فشار پائین و قطع و وصل میشه بدون هماهنگی و اطلاع رسانی ...
بدترازهمه مشکلات (نظافت و ...)فکرکنم ازکارافتادن کولرهای آبی هست!کاش بخاطر این روزهای وحشت آوری که برامون درست کردن توضیح یا حداقل عذرخواهی می شنیدیم!حق ما ملت مسلمون و شریف این هست ؟!ما بچه مریض هم داریم که برای روند درمان هرروزش به آب احتیاج داریم
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
الحمدلله که آب وصل شد و زندگی به جریان افتاد
دیگه همه مون باید ترای کنیم که خاطرات این ۳ روز فراموش بشه .با تشکرازپرسنل محترم ی که مشکل رو حل کردن
مسئول حراست آبفای تهران بسیار مغرور و متکبرانه به اعتراض شهروندان پاسخ میدهد حتی تهدید به بازداشت میکند این آقای ر. م گمان میکند با اقتدار ، صرفه جویی میشود؟
شما که ادعای توانایی تامین آب دو میلیارد نفر رو دارید چرا حق آبه باغات کلاک کرج رو قطع کردید و تمام باغات که ریه های شهر کرج هستند در حال خشک شدن می باشند
چه سیستمی داریم
بابا عرضه ندارین ازکشور دوست و برادر چین کمونیسم وروسیه کمونیسم کمک بگیرید .
ما الان جزیره کیش هستیم در بعضی مجتمع ها که با تانکر ابرسانی می شوند شدیدا با کمبود اب مواجه شدیم.این که دیگه به جاده چالوس ربط نداره آیا کسی نیست رسیدگی کند؟
ما توانیر هستیم . سه روز هست اب نداریم و هر چه زنگ میزنیم جواب درست و حسابی نمی دن . حتی قره قطره هم نمیاد. قاعدتا پمپ هم جواب نمی ده تو این حالت . چون ابی نیست که بخواد پمپ بشه . به خدا زندگیمون مختل شده .
ما بالای میدان آرژانتین خیابان سیاوش هستیم همین الان حدود ۲۴ ساعته که آب نداریم ..دوروز گذشته هم همینطور ..یعنی درسه روز گذشته شاید فقط ۵ساعت دیروز آب داشتیم ..الان مدت هاست وضع ما همینه هر چه هم تماس میگیریم جواب درستی به ما نمی‌دهند.. با این بی آبی و گرما چه لاید کرد. دیگه کلافه شدیم ..لطفا اطلاع رسانی کنید..باتشکر
از جمعه ساعت 8 صبح یکدفعه آب منطقه ما قطع شد کاملا . و خدا شاهده تا دیروز هر چه همسایه های ساختمان و محله به شماره مربوط به آب یعنی 122 زنگ زدیم فقط بوق اِشغال شنیدیم!!دست مسئولین درد نکنه که به درد و مشکل مردم ذره ای اهمیت نمیدهند که حداقل اطلاع رسانی به موقع کنند!! واقعا جایگاه مردم در مملکت داری دقیقا کجااااااااااااااااااست!؟
همش مشکل ، اختلال و..... چرا باید این مشکلات برای آب شرب مردم پیش بیاد به خدا یه آبه چیز مهمی نیست
کوچه مطهری و مهشید در قلهک هم همینطور هست 3 روز تمام بدون حتی یک قطره آب
اقا عظیمیه کرج افتضاح شده اصلا اب نیست اونوقت شما از تهران صحبت میکنید جالبه سد کرج لبریز اب شده وبغل دست ماست اونوقت همه از مشگلات تهران میگن اول بداد کرج برسید اگر دنبال عدالت هستید
فرزند اوری کنید
منطقه ۱۰ تهران قصرالدشت دامپزشکی ۳ روز متوالی از ساعت ۱۱ تا ۸ شب آب قطع شده سامانه ۱۲۲ از قصد از دسترس خارج شده به اداره آب مراجعه کردیم گفتن درست میشه اثلا طبقه ۳ و ۴ آب نمیاد وقتی انشعاب فروختید باید فشار آب رو هم تامین کنید مثل این میمونه که اداره گاز بگه برو مخزن بگیر گاز رو تو مخزن ذخیره کنید آب نباشه خبری هم از پرداخت قبض آب نخواهد بود چون کلا قطعه
جنت اباد شمالی ۳ روز یک قطره اب نیست حتی اب معدنی سوپر مارکت هم تموم شده زمستان سخت به تابستان داغ تبدیل شده
ما شهرک غربیم اب داریم فراوان... خنک و گوارا
ما گرمدره کرج هستیم. روزی دو سه ساعت اب وصل میشه. هیچ برنامه خاصی هم نداره. مخزن های ساختمون هم کوچیکه نهایت یک ساعت جواب میده بعد از قطع برق. از ترس اینکه کولر نسوزه استفاده نمی کنیم. موندیم تو گرما
چند روز پیش آب منطقه زرگنده از ساعت ۱/۳۰ الی ۱۹ بدون اطلاع قبلی قطع و با شماره ۱۲۲ هم نمیشد تماس گرفت معلوم نیست این شماره برای چی گذاشتن؟؟؟؟!!!!! نمیگن ادم مریض داره یا احتیاج به ...... داره ، ان موقع یادم اومد یکی از مسئولین آبی کشور میگفت ما برای یک میلیارد جمعیت میتوانیم اب رسانی کنیم!!!!!!!!!!! شماها زحمت بکشید برای همین چند میلیون جمعیت ایران آبرسانی منظم داشته باشید ، بقیه اش پیشکش
در همه جاده های شمالی مخصوصا کندوان صاحبان رستوران ها و مغازه دارها و.... با پمپ آب رو میکشند و بیجهت مصرف میکنند و همینجوری رها میکنند که مثلا جذابیت ایجاد کنند برای مسافران ، تصور بفرمایید با اونهمه پمپ چقدر آب هرروز هدر میره
ساعت 18:40 دقیقه است هنوز آب ستارخان و کارگر شمالی که من می‌دونم قطع هست زنگم میزنی 122 کلا بوق اشغال میزنه
ميدونى چرا ؟ چون مى خواييم رو پاي خودمون وايسيم
ما کرج عظیمیه هستیم پریروز ۷ ساعت، دیروز ۱۲ ساعت و امروز تا حالا ۶ ساعت آب قطع بوده.. به جای موشک هایپرسونیک وزیرساختهای هسته‌اي، زیرساخت‌های آبی رو درست کنید اگه زحمتی نیست
ما کرج عظیمیه هستیم پریروز ۷ ساعت، دیروز ۱۲ ساعت و امروز تا حالا ۶ ساعت آب قطع بوده.. به جای موشک هایپرسونیک وزیرساختهای هسته‌اي، زیرساخت‌های آبی رو درست کنید اگه زحمتی نیست
مسئولین مربوطه لطفا تدابیری بیندیشید مکانیسمی اتخاذ کنید که حداقل این آبهای بارشی رو مدیریت کنید ببرید تصفیه کنید همینطور تو خیابونا ول میشه اسباب زحمت ملت میشه .یه مورد دیگه این جوب جدیدا واقعا استفادشون چی بود سه گوش کردید بارون میاد ول میشه تو حیابون هم آسفالت از بین میره هم ملت به زحمت میوفتن واقعا اینا مدیریت نیست بلد نیستین برین چندتا متخصص بیارین حداقل به حرف اونا برید مگه ما وارد خشکسالی نشدیم چرا واقعا آب بارون همینطور باید هدر بره ؟!چرااااا بسه دیگهخسته شدیم
گوهردشت کرج،هم شنبه و هم دوشنبه،حدود ۱۰ ساعت آب نداشتیم. شرکت آب، حتما برای قطع آب محلات مختلف، برنامه دارد و مدیران بالاتر باید اجازه دهند. خب چرا این برنامه را به مردن اطلاع نمی دهند؟! حتما باید اذیت شویم؟!!
ما منطقه ۶ هفت تیریم. از دیروز بعدازظهر اب قطعه.
آب دو میلیارد نفر پیشکش!
وزیر نیرو گفت عجب زمستانی میشه برای اروپا برعکس شد معاون فلانی گفت ما برای دو میلیارد نفر آب میتوانیم تولید کنیم برعکس شد الان آب نداریم لطفا میشه حرف نزنید
ستارخان تهران ویلا ,۳ وزه آب نداریم .
به زیر نویس تلویزیون نگاه کنید مشگل آب حل میشه،،،،حادثه امنیتی در انگلیس مهمتر از قطعی ابه
فهم اینو ندارید که اب رو سهمیه ای کنید به جاهای دیگه هم برسه ،نه اینکه یک منطقه اب داره به یک منطقه دیگه اب نمیرسه،اگر شعور داشتید تقسیم بندی میکردید قطعی اب رو تا مشمل سد حل بشه
ولی ما که منطقه 19 هستیم آب خیلی خوب و پرفشار میاد. مشکلی نداره.
ما منطقه ۷ ایم آب از دیروز عصر قطعه این خبر هم که برا دیروزه حداقل یه زمان درست بگید ببینیم چه قدر باید صبر کنیم یا تانکر های آب رو به محله هایی که کلا اب قطعه بفرستید... خیلی شرایط سخته
چرا سازمان آب تانکر آب نذاشته؟؟؟
حداقل در طول ۲۴ ساعت یک ساعت اب وصل کنید حداقل یه دستشویی بچه رو بشه برد و تمیزش کرد ،گرما و غذا پیشکش از ما که گذشت و ذره ای دلخوشی و امید نیست
خیابان قائم مقام هستیم ازدیروزآب قطع هست دریغ ازیک قطره
اینهمه بارندگی که از پاییز و زمستون اتفاق افتاد ، چی شد اونهمه آب؟؟ دیگه مسئولین نمیتونن بگن بارندگی کم بوده ، الان بی آبی هست ، منتها جمع آوری آبها متخصص میخواد و دانش و مسئولان دلسوز که درست عمل کنن نه اینکه به هدر بدن این نعمت خدادادی را
خیابان هاشمی یا فشار آب پاینه یا آب نداریم
همین الان ساعت ۲۲ قطعه
از روز جمعه تا الان که
روز یکشنبه ست آب نداریم.
محله ی بهجت اباد

لطفا رسیدگی فرمایید
منطقه ی بهجت آباد از روز جمعه آب قطعه
ما توس متری جی هستییم از جمعهه ازساعت یازده صبح تا اخر شب اب نداریم
ما منطقه بهار شیراز هستیم الان یک روز بیشتر است که آی نداریم پوزش شما دردی از ما را دوا نمی کند مدیریت را بسپارید به باسوادان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست