تا وقتی حقمان را ندهند مذاکرات نتیجه نخواهد داشت

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر آمریکایی‌ها می‌خواستند پیام ما را بگیرند که باید بعد از ۸ سال دفاع مقدس این پیام را می‌گرفتند.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ 10 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فردا، سه منبع آگاه به آکسیوس گفتند که مقامات آمریکایی و ایرانی ماه گذشته در عمان گفتگو‌هایی غیرمستقیم داشتند؛ مقامات عمانی بین اتاق‌های جداگانه ایران و آمریکا رفت و آمد می‌کردند تا پیام‌ها را تحویل دهند. با توجه به آنکه مذاکرات ایران و آژانس نیز رو به پیش رفت است، حال این سئوال پیش می‌آید که آیا فضای این دور از مذاکرات مثبت است.

محمداسماعیل کوثری در گفتگو با فردا درباره مذاکرات ایران و آمریکا در عمان گفت: مذاکرات زمانی پیشرفت واقعی پیدا می‌کند که آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را بردارد، اما اگر واشنگتن خیال کند هر چه بخواهد می‌تواند به ما تحمیل کند و ما نیز می‌پذیریم، باید بداند که آن دوران گذشت.

وی با بیان اینکه ما حق مان را می‌خواهیم و تا زمانی که حقمان را ندهند مذاکرات نتیجه نخواهد داشت، افزود: اگر آمریکا سر عقل بیاید و {دادن حق ما را} قبول کند، آن وقت نتیجه بخشی مذاکرات شدنی است.

این نماینده مجلس درباره میزان متفاوت بودن فضای دور جدید مذاکرات با آمریکا نسبت به شهریور سال گذشته، اظهار کرد: تفاوتی ندارد و فرقی نمی‌کند. آن زمان هم همین طور بود و چیزی تغییر نکرده است. مگر آن‌ها با ما صادق و رو راست بودند؟ آمریکایی‌ها هیچ گاه با ما صادق و رو راست نبودند و ۴۵ سال است که خباثت شان را به مان نشان می‌دهند. آمریکایی‌ها می‌گویند «مثل قبل انقلاب ما باید ایران را چپاول کنیم»، اما ما می‌گوییم «دیگر آن دوران تمام شده است».

وی درباره این سوال که آیا آمریکایی‌ها پیام مقاومت و ایستادگی ایران بر حقوق حقه خودش را گرفته است؟ گفت: اگر آمریکایی‌ها می‌خواستند پیام ما را بگیرند که باید بعد از ۸ سال دفاع مقدس این پیام را می‌گرفتند. خیر آمریکایی‌ها همچنان فکر می‌کنند قلدر دهه ۱۹۶۰ هستند و هنوز می‌توانند سرمایه‌های ملت‌ها را چپاول کنند.

کوثری تأکید کرد: ما می‌گوییم تعهداتمان را کامل عمل کردیم و هیچ مشکلی نداریم، اما شما مشکل دارید و مشکل هم خودتان هستید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر