بازدید 4613

ترامپ بار دیگر متهم شد

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که در تلاش برای به دست آوردن مجدد ریاست جمهوری ایالات متحده در سال آینده است بار دیگر و این بار در جریان تحقیقات در مورد نگهداری اسناد محرمانه متهم شده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰ 09 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این موضوع در مورد ترامپ اتفاقی خیره‌کننده است چرا که برای اولین بار است یک رئیس جمهور سابق آمریکا با اتهامات فدرال مواجه می‌شود.

به نوشته سی‌ان‌ان، ترامپ در کیفرخواست مطرح شده از سوی بازپرس ویژه تحقیقات در مورد نگهداری اسناد محرمانه توسط وی با هفت مورد اتهام جنایی مواجه شده است.

رئیس‌جمهور سابق در رسانه اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشیال» نوشت که وزارت دادگستری به وی اطلاع داده است که او متهم شده و برای تفهیم اتهام باید سه‌شنبه هفته آینده در دادگاه فدرال در میامی حضور پیدا کند.

ترامپ تصریح کرد: دولت فاسد بایدن به وکلای من اطلاع داده‌ است که ظاهرا به دلیل اسناد محرمانه متهم شده‌ام؛ در حالی که بایدن ۱۸۵۰ جعبه از این اسناد را در نقاط مختلف آمریکا از جمله در دانشگاه دلاور، جعبه‌هایی در «شهر چینی» (واقع در شهر منهتن)، واشنگتن دی سی و ... نگهداری می‌کند.

از سوی دیگر، ترامپ در سخنانی که در حساب توئیتری شبکه نیوزمکس (NEWSMAX) منتشر شده است با تاکید بر اینکه مردم آمریکا تحت سیطره یک دولت پلیسی زندگی می‌کنند، تصریح کرد: این ایده که شما در یک جمهوری دموکراتیک زندگی می‌کنید را بگیرید و همانند یک دستمال کثیف دور بیندازید.

وی افزود: دولت پلیسی چیزی نیست که برای آمدنش باید تا هفته آینده یا سال بعد صبر کنیم بلکه همین الان و در حال حاضر تحت سیطره یک دولت پلیسی هستیم.

ترامپ تاکید کرد: دولت پلیسی سال‌هاست که در آمریکا حکمفرما است.

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: اتخاذ این تصمیمات از سوی آنها دو دلیل دارد، دلیل نخست اینکه مطمئن هستند که در انتخابات پیش رو، شکست خواهند خورد.

ترامپ گفت: در مورد دلیل دوم باید بگویم که مساله زمان‌بندی این جریانات، اتفاقی نیست. اکنون دلایل محکمه‌پسند و سفت و سختی وجود دارد که رئیس جمهور کنونی آمریکا، در زمانی که معاون باراک اوباما رئیس جمهور پیشین ایالات متحده بود، در بزرگ‌ترین رشوه‌گیری سیاسی تاریخ بشریت و در بزرگ‌ترین رسوایی سیاسی دست داشت.

وی تاکید کرد: همه این داستان‌ها درباره این است که ترامپ را از صحنه محو کنند تا نه‌تنها کارهای غیرقانونی بایدن را بپوشانند بلکه قصد دارند با این کار، اقدامات خلاف قانون اوباما را هم بپوشانند.

ترامپ خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشید که بایدن در آن زمان معاون رئیس جمهور بود و اگر برای اتخاذ یک تصمیم سیاسی رشوه دریافت کرده باشد، او چگونه می‌توانست آن تصمیم سیاسی را اتخاذ کند؟ او به خودی خود و به تنهایی نمی‌توانست تصمیم سیاسی بگیرد زیرا معاون اوباما بود.

رئیس جمهور سابق آمریکا تصریح کرد: همه این مسائل به خاطر پوشش دادن رژیم «اوباما - بایدن» است. این کاری است که قصد انجام آن را دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار