بازدید 10509
۱
دومین بازی در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ هم با شکست همراه شد

بازی برده را به لهستان باختیم؛ افسوس بزرگ والیبال

بهروز عطایی تیمی متفاوت از مصاف نخست مقابل ژاپن را با روحیه جنگندگی بالا به میدان فرستاد و دو ست را با همین انگیزه بالا برد اما تیم جوان ایران تجربه لازم برای تمام کردن بازی بزرگ را نداشت
کد خبر: ۱۱۷۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ 08 June 2023

تیم جوان‌شده والیبال ایران پیروزی بزرگ مقابل تیم نخست رنکینگ جهانی را از دست داد و بازی برده را واگذار کرد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود از هفته اول لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ از ساعت ۱۲:۳۰ امروز (پنجشنبه) به مصاف لهستان رفت و ست‌های اول و دوم این دیدار را با نتیجه مشابه ۲۵ بر ۲۳ برنده شد و در ست سوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ شکست خورد. ست چهارم نیز با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ سود لهستان خاتمه یافت تا کار به ست پنجم کشیده شود. در این ست با وجود رقابت نزدیک دو تیم، این لهستان بود که با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ به برتری رسید.

بازی برده را به لهستان باختیم؛ افسوس بزرگ والیبال

لهستان در رده نخست رنکینگ جهانی قرار دارد و تیم ملی ایران در این رده‌بندی دهم است.

ترکیب ابتدایی ایران: سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، محمدجواد معنوی‌نژاد، پوریا حسین‌خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور

سرمربی: بهروز عطایی

ترکیب ابتدایی لهستان: یاکوب شیمانسکی، گژگوژ لوماچ، متئوش بینیک، کارول اوربانوویچ، کارول بوترین و کمیل سمنیوک

سرمربی: نیکولا گربیچ

تیم ایران، طبق وعده‌ای که بهروز عطایی داده بود، شرایط روحی و فنی متفاوتی با بازی اول مقابل ژاپن داشت. ویژگی خاص تیم ایران در ست نخست، روحیه جنگندگی در امتیاز‌های بالای 20 و دفاع روی تور موثر بود. تیم ملی اگرچه دو سرویس بدون بازگشت به حریف داد اما 4 امتیاز مستقیم هم از دفاع روی تور گرفت تا در نهایت 25 بر 23 برنده شد.

لهستانی‌ها در ست دوم، عزم خود را جزم کرده بودند تا به عنوان فینالیست 3 دوره متوالی مسابقات قهرمانی جهان، بازی بهتری ارائه‌ دهند و برنده شوند. حملات آنها همچنان بهتر از ایران بود ولی شاگردان بهروز عطایی کم اشتباه‌تر بازی کردند و دفاع روی تور موثرتری داشتند. همچنین بازیکنان ذخیره نیز عملکرد قابل قبولی داشتند. حضور 2 مربی لهستانی در کادر فنی تیم ایران نیز در پیروزی 25 بر 23 در ست دوم نیز قطعا بی‌تاثیر نبود.

شعله حملات تیم ملی ایران در ست سوم با توجه به پیروزی در ست‌های قبل و البته طبق پیش‌بینی، فروکش کرد که با تذکر جدی بهروز عطایی مواجه شد. او در نخستین وقت استراحت خودبه شاگردانش متذکر شد که بی‌تفاوت بازی نکنند. جبران امتیازات از دست رفته برای بازیکنان ایران در ادامه غیرممکن بود و ست سوم با حساب 25 بر 21 به سود حریف اروپایی تمام شد.

روش بازی تیم ایران در ست چهارم از «بی‌تفاوت» به «عجولانه» تغییر کرد. لهستانی‌ها از همان ابتدای ست به قصد قدرت‌نمایی وارد زمین شدند و فاصله امتیازات را زیاد کردند تا اینکه در نهایت 25 بر 15 پیروز شدند.

از لهستانی که شکست در ست‌های اول و دوم را با پیروزی در ست‌های سوم و چهارم عوض کرده بود، انتظار می‌رفت در ادامه روند صعودی خود در این بازی، ست پنجم را هم به سود خود تمام کند. این اتفاق افتاد و شاگردان نیکولا گربیچ در ست پنجم 15 بر 13 و در نهایت 3 بر 2 پیروز شدند.

تیم ایران در بازی بعدی خود نیز که در شهر ناگویا برگزار می‌شود از ساعت 10:10 روز شنبه به مصاف چین خواهد رفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
این تیم با این مربی از این مرحله این نخواهد شد یعنی عبور نخواهد کرد اینه دیگه!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی