بازدید 4754

اختلاف نظر درباره تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اختلاف نظر در مورد انتخاب روز پنج‌شنبه یا شنبه به عنوان تعطیلات آخر هفته در کمیسیون اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳ 07 June 2023

به گزارش «تابناک»، کیومرث سرمدی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با بخشی از لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری که به موضوع تعطیلات آخر هفته مربوط می شود، بیان کرد: در کشور ما پنج شنبه ها تعطیل است و تعطیلات جهانی شنبه و یکشنبه است و همین باعث می‌شود که ما در کشور اختلاف ۴ روزه ای در ارتباطاتمان با بازارها و مسائل جهانی داشته باشیم. بنابراین تعطیلی پنج‌شنبه ها خیلی به نفع نیست و پیشنهاد ما تعطیلی روز شنبه است.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی در عین حال خاطرنشان کرد: اگر شنبه ها را تعطیل کنیم یک روز از این فاصله و اختلاف را با بازارهای جهانی کم می کنیم اما این پیشنهاد که تعطیلی روز پنج شنبه عملیاتی شود یا در مورد تعطیلی روز شنبه تصمیم گیری شود، هنوز به صورت قطعی در کمیسیون مطرح نشده است.

سرمدی تصریح کرد: ما در کمیسیون در مورد روز تعطیلی و اینکه این روز، پنجشنبه باشد یا شنبه، اختلاف نظر داریم که باید در کمیسیون درباره آن به نتیجه برسیم و سپس اعلام کنیم.

سرمدی تصریح کرد: این موضوع باید در دستورکار جلسات هفته آینده کمیسیون اجتماعی قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۰
با سلام
اگر خواهان موفقیت در اقتصاد کشور یاشیم، باید روزهای شنبه و یکشنبه را تعطیل باشیم همانند بیش از نود درصد کشورها . ترکیه هم از زمانی که این دو روز را تعطیل اعلام کرد وضع اقتصادی آن تغییر و به امروز رسید.
جای بسیار تعجب است که هنوز در بدیهی ترین مسائل دچار گمراهی هستیم، آخر حداقل فایده تعطیلی روز شنبه این است اندکی از عدم هماهنگی با سیستم جهانی کاسته می شود. ارتباطات بین المللی بیشتر می شود همه و همه به نفع مردم است. امان از این تعصبات بی جای یه عده از نمایندگان.
باسلام و احترام
جناب آقای عضو کمیسیون اجتماعی مجلس
آیا شما با دنیا در ارتباط هستید که وقت خودتان را به جای حل مشکلات اساسی مملکت به جابجایی تعطیلی می افتید. به نظر بنده پیشنهاد میکنم که کشور را که در منجلاب گیر کرده است را نجات دهید. در حال حاضر حل مشکلات داخلی در مد نظرتان قرارگیرد نه چیزهای فرعی.
چند ساله تهران که مرکزه و باید بیشتر فعال باشه پنج شنبه ها تعطیله و رسما کار شرکت های خصوصی و دولتی هم معطل میمونه و میره تا شنبه چرا؟ حالا که بحث یکسان سازی تعطیلات شده امروز فردا می کنن!
اختلاف نظر مهمیه خب! چطوره یه ماه مجلسو تعطیل کنین برید یه گشتی بزنین یه استراحتی بکنین بعد بیاین با خیال راحت اگه دوس داشتین تصمیم گیری کنین اگرم حال نکردین که هیچ فدای سرتون
به عنوان کسی که بیش از سی سال است با طرفهای خارجی کار میکنم
و
براساس تجربه سایر کشورهای اسلامی (وهمسایه)

میگویم شک نکنیم که:

تعطیلی آخرهفته را جمعه و شنبه قراردهیم.
شنبه تعطیلات یهودی هاست، اصلا چرا باید دو روز تعطیل شود؟
بابا وقتی تعطیلی 5 شنبه به اقتصاد کشور آسیب میزنه خب این تعصبات نابجا چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما کشور اسلامی هستیم و پنجشنبه ها که دیدار اهل قبور و زایارات امازاده ها و ... است بیشتر بکار میاد تا شنبه . مگر اینکه با جابجائی آن بخواهیم عادات بد از زیارات را از بین ببریم
این مجلس به اصلاح انقلابی ، کدام تصمیم درستی گرفته که دلمان به ان خوش باشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها