بازدید 4689

کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول

کد خبر: ۱۱۷۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸ 06 June 2023

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۶ خردادماه) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۱۶ خردادماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودروها بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود. افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، با این حال افزایش دما در ساعات بعدازظهر سبب تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق می‌شود.

تقویت ناپایداری جوی همراه با رگبار پراکنده و وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی سه‌شنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود، هرچند وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات می‌تواند سبب گسیل گرد و خاک در برخی مناطق مستعد شود.

در روز چهارشنبه (۱۷ خردادماه) کاهش نسبی تندی باد تا صبح فردا هم‌زمان با افزایش تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد می‌شود. افزایش تدریجی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند احتمال گسیل گردوخاک ناشی از وزش باد نسبتاً شدید در مناطق مستعد وجود دارد.

با توجه به ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت چهارشنبه از میزان غلظت ذرات معلق کاسته می‌شود که برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق را در پی خواهد داشت.

 به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۱۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۳ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان