بازدید 6226
۱

هیلی: با شکست کی‌یف جنگ جهانی سوم درمی‌گیرد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا می‌گوید که شکست اوکراین در جنگ با روسیه در میدان نبرد، به وقوع جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد!
کد خبر: ۱۱۷۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ 06 June 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از راشاتودی، نیکی هیِلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا بر این باور است که تسلیح اوکراین، فقط و فقط برای «جلوگیری از جنگ» از طریق ارسال «یک پیام» به رقبای واشنگتن است.

فرماندار پیشین کارولینای جنوبی مدعی شد: پیروزی اوکراین در جنگ، برای چین در مواجهه با تایوان، پیامی مخابره می‌کند. همچنین برای کره شمالی که موشک‌ها بالستیک آزمایش می‌کند هم پیام می‌فرستد و به روسیه هم پیام می‌دهد که ماجرا تمام شده است.

وی که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، نماینده واشنگتن در سازمان ملل بود و همواره همگام با کاخ سفید، علیه تهران مواضع خصمانه اتخاذ می‌کرد، در بخش دیگری از اظهاراتش، ادعای بی‌اساس آمریکا درباره تلاش ایران برای دستیابی به بمب هسته‌ای را تکرار کرد و مدعی شد که پیروزی اوکراین در جنگ با روسیه، برای «ایران که به‌دنبال ساخت بمب اتمی است هم پیامی مخابره خواهد کرد!»

هیلی افزود: پیروزی اوکراین به سود آمریکا و امنیت ملی ما است. باید همچنان به این کار (تسلیح اوکراین) ادامه داده و کار را تمام کنیم.

نامزد ریاست جمهوری آمریکا درباره اینکه جنگ ممکن است به چه شکل پایان یابد، صراحت کمتری به خرج داد و اضافه کرد: جنگ روزی تمام می‌شود که روسیه (از اوکراین) خارج شود. اگر اوکراین تسلیم شود، آنگاه همگی در انتظار جنگ جهانی خواهیم نشست و برای جلوگیری از آن، کی‌یف به تعداد خیلی زیادی سلاح احتیاج دارد.

هیلی ادامه داد: پیروزی اوکراین، پیروزی همه ماست، زیرا مستبدان خودشان دقیقا گفته‌اند که برنامه بعدی‌شان چیست. روسیه گفته که لهستان و منطقه بالتیک هدف بعدی‌اش است. اگر اوکراین سقوط کند، ما با جنگ جهانی چشم در چشم خواهیم بود.

گرچه گزارش و یادداشت و تحلیل‌های زیادی درباره احتمال حمله روسیه به لهستان با کشور‌های حوزه بالتیک نوشته شده اما، اکثر کارشناسان آمریکایی اذعان کرده‌اند که چنین اتفاقی غیرمحتمل است. حمله به هرکدام از این کشورها، ماده پنجم پیمان ناتو (بند دفاع مشترک) را فعال و جنگی که بسیاری آن را جنگی نیابتی بین روسیه و بروکسل می‌دانند، به رویارویی مستقیم قدرت‌های هسته‌ای بدل خواهد کرد.

هیلی در ادامه به سرعت از مواضع ترامپ در حوزه سیاست خارجی فاصله گرفت؛ نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه اوایل امسال گفته بود کشوری که نیاز به «تغییر رژیم» دارد، آمریکا است نه روسیه.

هیلی از دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواسته تا به درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و ارسال اف-۱۶ تن دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱
فقط همه چیز باید به سود شما باشد بقیه ملت هاهم بمیرند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر