بازدید 10526

جلسه اضطراری اوکراین در پی انفجار نیروگاه کاخوفسکایا

در پی تخریب سد کاخوفکا پس از وقوع انفجار و جاری شدن سیلاب در شهر، رئیس‌جمهور اوکراین به دنبال برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت ملی است.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ 06 June 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، در شرایطی که اوکراین و روسیه یکدیگر را عامل انفجار سد «کاخوفکا» می‌دانند، «اولکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت اوکراین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در صدد برگزاری یک نشست اضطراری شورای امنیت ملی (NSDC) در رابطه با انفجار سد «نووا کاخوفکا» بر روی رودخانه دنیپرو در خرسون است.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» در این خصوص گزارش کرد، دانیلوف در شبکه اجتماعی نوشت: «ولودیمیر زلنسکی در رابطه با انفجار سد کاخوفکا تصمیم به برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین گرفته است».

صبح امروز، نیروهای روسیه و اوکراین اعلام کردند یک سد بزرگ متعلق به دوره شوروی سابق در بخش تحت کنترل روسیه در جنوب اوکراین منفجر و باعث ایجاد سیلاب در سراسر منطقه جنگی شده است.

«الکساندر پروکودین» رئیس دولت نظامی منطقه‌ای خرسون که توسط کی‌یف منصوب شده است، گفته است که ظرف پنج ساعت آینده، سطح آب پس از تخریب نیروگاه برق آبی «کاخوفسکایا» به یک سطح بحرانی می‌رسد.

وی همچنین خواستار تخلیه ساکنان کرانه راست دنیپرو که با تهدید سیلاب مواجه است، شده است. وی از ساکنان مناطق ساحلی درخواست کرد تا اسناد و اموال مهم خود را بردارند و برای تخلیه این منطقه منتظر رسیدن اتوبوس باشند.

پیش از این، «ولادیمیر لئونتیف» رئیس اداره منطقه شهری نواکاخوفکا گزارش کرد که حدود ۳۰۰ خانه در کورسونکا و دنیپریانی پس از تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا در معرض قرارگیری در مسیر سیلاب قرار دارند.

وی تصریح کرد بخش فوقانی نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا تخریب شده است و آب در شهر در حال حاضر تا ۲.۵ تا ۴ متر بالا آمده است.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در این خصوص گزارش کرده است که نیروگاه کاخوفسکایا در پنج کیلومتری شهر نوایا کاخوفکا در منطقه خرسون قرار دارد و تخریب آن می تواند منجر به مرگ هزاران نفر شود. پیش از این، روسیه در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل خواستار توقف اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین در گلوله‌باران نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل