بازدید 4096

اظهارنظر پزشک سابق کاخ سفید درباره سلامت جو بایدن

رونی جکسون پزشک سابق کاخ سفید در مصاحبه‌ای با بیان اینکه زمین خوردن اخیر رئیس جمهور آمریکا نشان می‌دهد که او از لحاظ جسمی یا روحی، صلاحیت لازم برای تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری ایالات متحده را ندارد، تاکید کرد: جو بایدن دیگر شایسته انجام وظایف ریاست‌جمهوری نیست.
کد خبر: ۱۱۷۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ 05 June 2023

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از فاکس نیوز، بایدن روز پنجشنبه در حالی که مدرک فارغ التحصیلی آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده را در کلرادوی آمریکا به یکی از فارغ‌التحصیلان این آکادمی تحویل می‌داد، پایش به یک کیسه‌ی شن که روی سکوی این مراسم بود گیر کرد و بر زمین افتاد.

بعد از این حادثه، مدیر ارتباطات کاخ سفید مرتب در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که حال بایدن خوب است.

از سوی دیگر بایدن در ماه آوریل به‌طور رسمی اعلام کرد که به دنبال دوره دوم در کاخ سفید است و نظرسنجی‌ها از شانس بالای او نسبت به سایر نامزدهای حزب دموکرات که حضور خود را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام کرده‌اند، برای نمایندگی حزب دموکرات در این انتخابات حکایت دارند.

بنابراین انتظار می‌رود سلامت جسمی و هوش روانی بایدن پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ به شدت مورد بررسی قرار گیرد.

در این حال، رونی جکسون که از سال‌ ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ (دوران باراک اوباما و دونالد ترامپ) و قبل از منصوب شدن به عنوان مشاور ارشد پزشکی ترامپ در سال ۲۰۱۹، به عنوان پزشک رئیس‌جمهور خدمت می‌کرد، در گفت‌ وگو با شبکه‌ محافظه‌کار نیوزمکس از سلامتی روحی و جسمی بایدن انتقاد کرد و گفت که او دیگر شایسته انجام وظایف ریاست‌جمهوری نیست.

پزشک سابق کاخ سفید که بعد از پایان سمت‌ خود به عنوان مشاور ارشد پزشکی ترامپ، وارد سیاست شد و در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ به نمایندگی از تگزاس وارد کنگره آمریکا شد، افزود: این مرد از نظر جسمی یا روحی مناسب نیست که رئیس جمهور ما شود. این مساله نه‌ تنها برای خودش بلکه برای ایالات متحده شرم‌آور است و از همه مهم‌تر اینکه برای ما یک مساله امنیت ملی است.

وی تاکید کرد: رهبران در سراسر جهان از جمله دشمنان ما این موضوع را تماشا می‌کنند و این مساله برای کشور ما خوب نیست.

جکسون اظهار نظر مشابهی را در فاکس نیوز هم انجام داد، جایی که به شان هانیتی مجری این شبکه خبری، گفت: افت جسمی بایدن اکنون موجب جلب توجه‌ همه به زوال عقل وی نیز شده است که ما مدت‌هاست شاهد آن بوده‌ایم.

این نماینده کنگره افزود: اگر ما اجازه بدهیم مردی ۸۰ ساله که اکنون با این مشکلات دست به گریبان است تصور کند می‌تواند در سن ۸۶ سالگی نیز رئیس جمهور آمریکا شود، یک اشتباه مهلک از سوی ما است.

جکسون در ادامه هر دو مصاحبه خود را در توییتر به اشتراک گذاشت، جایی که بیش از ۶۴۰ هزار دنبال‌کننده دارد و هر دو مصاحبه به‌طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی دیده شدند، به‌طوری که کلیپ مصاحبه وی با نیوزمکس بیش از ۹۶ هزار بازدید داشت و مصاحبه او با فاکس نیوز هم تا یکشنبه شب بیش از ۵۸ هزار بازدید را جذب کرد.

به گزارش پولیتیکو، در ماه فوریه کاخ سفید گزارش سلامت بایدن را پس از معاینه فیزیکی در مرکز پزشکی والتر رید منتشر کرد که طی آن به این نتیجه رسید بایدن رئیس جمهور از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار است.

کوین اوکانر پزشک کنونی رئیس جمهور در گزارش خود درباره سلامت بایدن، نوشت: بایدن یک مرد ۸۰ ساله سالم و نیرومند است که برای اجرای موفقیت‌‎آمیز وظایف ریاست جمهوری از جمله ریاست اجرایی، ریاست دولت و فرماندهی کل ارتش آمریکا مناسب است.

ماه گذشته، یک نظرسنجی مشترک ای‌بی‌سی نیوز/واشنگتن پست نشان داد که ۶۸ درصد از مردم آمریکا معتقدند که بایدن پیرتر از آن است که برای دومین بار در کاخ سفید مسئولیت را بر عهده بگیرد.

این نظرسنجی همچنین نگرانی‌هایی را در مورد سلامت ترامپ نشان داد که تنها چهار سال از بایدن جوان تر است و در پایان دومین دوره ریاست جمهوری ۸۲ ساله خواهد شد.

در نوامبر گذشته، ترامپ اعلام کرد که به دنبال نامزدی جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است. در مجموع، ۴۴ درصد از آمریکایی‌ها گفته‌اند که ترامپ به دلیل سنش نباید به دنبال انتخاب شدن برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری ایالات متحده باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر