بازدید 8577
۷

سن بازنشستگی چه تغییری می‌کند؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم، این اصلاحات پیش‌بینی شده که برخی از آن‌ها به سن بازنشستگان برمی‌گردد و تحت تدابیری، سن بازنشستگی تا پایان برنامه هفتم، به تدریج افزایش خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ 04 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، داوود منظور با اشاره به افزایش سن بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: صندوق‌های بازنشستگی ناترازی‌های شدیدی دارند و منابع و مصارف آن‌ها با هم سازگاری نداشته و دچار کسری هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: بنابراین باید برخی از اصلاحات، که اصطلاحاً اصلاحات سنجه‌ای نامیده می‌شوند، در ضوابط بازنشستگی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: در پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم، این اصلاحات پیش‌بینی شده که برخی از آن‌ها به سن بازنشستگان برمی‌گردد و تحت تدابیری، سن بازنشستگی تا پایان برنامه هفتم، به تدریج افزایش خواهد داشت.
منظور از وجود اصلاحاتی دیگری در همین زمینه خبر داد و گفت: امیدواریم مجموعه این اصلاحات به کسانی که در سن کار هستند به اندازه‌ای به افزایش منابع صندوق‌های بازنشستگی کمک کنند که صندوق‌ها بتوانند خدمات شایسته‌ای را به بازنشستگان ارائه کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع صندوق‌های بازنشستگی، خدماتی که بازنشستگان انتظار دارند دریافت کنند، عملاً تحقق پیدا نمی‌کند که باعث عدم رضایتمندی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در طول برنامه هفتم تلاش خواهیم کرد با اصلاحاتی که انجام می‌دهیم، منابع صندوق‌های بازنشستگی بهبود و افزایش پیداکند و ورودی‌ها بیشتر شود و طبیعتاً صندوق‌ها بتوانند خدمات شایسته و پایداری را به بازنشستگان ارائه دهند.

منظور همچنین درباره تأثیر افزایش سن بازنشستگی در بکارگیری نیروی کار جوان، گفت: باید برای جوانان فرصت‌های شغلی جدید ایجاد شود. اگربخواهیم جوانی را شاغل کنین، قاعدتاً نباید کسی که هنوز در سن کار است و توانایی کار کردن دارد، از بازار کار خارج کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: حتماً باید برای جوانان فکر کنیم، فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کنیم. این از هدف‌گذاری‌های دولت است که درهر سال تا ۱ میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۷
خوب بالاخره چگونه سن بازنشستگی تغییر می کند؟؟؟
ظاهرا خود آقایان هم هنوز نمی دانند!!!
سلام-نمیخوادهرروز یک قانونی راتصویب کنید وروی قوانین دیگر تو بایگانی تلنبارش کنید.همین قانون فعلی را اجراکنیدقانون جدید پیشکش....
الان کلی بازنشسته بدون هرگونه کارایی وعملکرد مثبت صندلی وجای جوانان بیکار وتحصیلکرده را اشغال کرده اند شما که مجری قانون هستید لطفا اینها را جابجاکنید .همشون هم جاشان معلوم هست ومن یک نمونه کوچک آدرس میدم بفرمایید شرکت های تابعه بانک کشاورزی که اصطلاحا خصولتی میگن محل تجمع این افراد بازنشسته محترم وبدون هرگونه کارایی هست.
باز نشستگی کلیه افراد در پستهای دولتی اعم از کارمندان ، مدیران ارشد حتی رده های نظامی ارشد حداکثر طبق آنچه در فانون تعریف شده (حداکثر 35 سال) بدون هیچگونه تبعیض یا امتیازی اجرایی شود و میتواند خیل عظیمی از نسل جوان را دارای شغل نماید . مطمئن باشیم که افراد جوان و تحصیلکرده این مملکت به لحاظ کاربری و مدیریت شایستگیها و برتریهایی نسبت به نسل فعلی خواهند داشت .
شما از دزدی هایتان کم کنید منابع صندوق ها خودش درست می شود . آنوقت نیازی نیست که برای سن بازنشستگی افراد تصمیم گیری غلط بکنید
از جیب مردم بر میدارن، میگن دو سال بیشتر کار کنین. نخیر، دستتون تو جیب مردم نکنین، نیاز نیست بیشتر کار کنن
پارادوکس

باافزایس سن بازنشستگی برای جوانان شغل ایجاد می شود!!!
خنده داره. می‌خوان هزینه های بازنشستگی را کم کنند، بهانه خدمات دهی به بازنشستگان را مستمسکی قرار می دن. کدوم خدمات!!؟؟؟ می خوان جیب خودشون را پر کنند. اینهمه جوان بیکار!!! اونوقت حضور نیروهای ناکارآمدی که توانایی کار در خارج دوایر دولتی را ندارند و هنوز میزها را اشغال کرده اند را قانونی می کنند.
اگر این نیروها کارآمد باشند، تجربیات سی ساله خود را در بخش غیر دولتی بکار می برند تا در کنار حقوق بازنشستگی، درآمد منفی دیگری داشته باشند.
بوق دولت در اشتغالزایی و لزوم ازدواج و فرزند آوری گوش فلک را کر کرده، آنوقت سازمان برنامه اش قانون استمرار کارمندان معمر می نویسد.
دم خروس و قسم حضرت عباس!! اینگونه یک بخش دولت ، بخش دیگر را خنثی می کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل