بازدید 2401
۲

اتهام جاسوسی به تولیدکنندگان گوشی ازسوی مدودف

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت که برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند با سرویس‌های مخفی همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 03 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور سابق روسیه به دارندگان گوشی‌های هوشمند توصیه کرده است که باور نکنند که سازندگان گوشی‌های هوشمند آنها می‌توانند از همکاری با سرویس‌های مخفی کشورشان خودداری کنند.

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) روز پنجشنبه اعلام کرد که با همکاری سرویس حفاظت فدرال روسیه (FSO) یک عملیات اطلاعاتی ایالات متحده را کشف کرده است که از یک بدافزار در دستگاه‌های تلفن همراه شرکت اپل استفاده می‌کرد.

از سوی دیگر شرکت اپل در واکنش به این خبر مدعی شد که با اطلاعات آمریکا همکاری نمی‌کند.

مدودف در پاسخ به خبرنگاران درباره اینکه آیا به اظهارات شرکت اپل اعتقاد دارد یا خیر؟، گفت: زمانی که هر شرکتی، حتی بزرگ‌ترین شرکت فناوری پیشرفته می‌گوید که به دلایل ایدئولوژیک از همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی ملی کشورش خودداری می‌کند، می‌تواند به معنای یکی از این دو چیز باشد؛ یا بی‌شرمانه دروغ می‌گوید و یا در شرف رفتن (تعطیلی) است.

وی افزود: هیچ معجزه‌ای وجود ندارد. دارندگان هر گوشی هوشمند، چه محصولات شرکت اپل با سیستم عامل iOS که سیستم عاملی بسته است و چه شرکت سامسونگ با سیستم عامل اندروید که برای برنامه‌های شخص ثالث باز است، باید این موضوع را در نظر داشته باشند.

مدودف: برخی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند با سرویس‌های مخفی همکاری می‌کنند

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز در اظهارنظری در رابطه با این موضوع، تاکید کرد: تمامی کارمندان ستاد ریاست جمهوری روسیه از استفاده رسمی از گوشی‌های آیفون منع شده‌اند.

به گفته سرویس امنیت فدرال روسیه، چندین هزار گوشی آیفون متعلق به مشترکان روسی و کاربران خارجی با استفاده از سیم کارت‌های ثبت‌شده در نمایندگی‌های دیپلماتیک و سفارتخانه‌ها در روسیه از جمله کشورهای ناتو و همچنین رژیم اشغالگر قدس، چین و سوریه آلوده شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری تاس، سرویس امنیت فدرال روسیه نتیجه گرفت که شرکت اپل، فرصت‌های گسترده‌ای را در اختیار کاخ سفید می‌گذارد تا افراد مورد نظرش را از طریق گوشی‌های ساخت این شرکت کنترل کند.

روز پنجشنبه گزارش شد که آزمایشگاه کسپرسکی یک حمله سایبری هدفمند را شناسایی کرده که با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه آیفون انجام شده است.

در پی این حمله سایبری، چند ده آیفون متعلق به کارمندان شرکت اپل به یک نرم‌افزار جاسوسی آلوده شدند و گفته شد که هنوز هیچ راه موثری برای حذف چنین نرم‌افزاری ابداع نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
اینقدر دلم به حال مدودوف میسوزه طفلکی رو تو بازی نمیارن هی پرت و پلا میگه مطرح بشه
فقط اپل؟ فقط تلفن همراه؟ سامسونگ هم امریکایی است فقط در کره تولید می شود. پردازشگر اینتل هم امریکایی اسرائیلی است فقط ده درصد تکنولوژی جاسوسی غرب را بگویم سرتان سوت می کشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان