بازدید 6773
بسته ویدیویی «تابناک»

سخنرانی موسولینی برای مردم آمریکا / موضع صدام حسین قبل از سقوط / حیله هیتلر به نویل چمبرلین نخست‌وزیر بریتانیا و تمسخر او در انگلیس / نوناووت از نمای نزدیک / روش برخورد با عدم رضایت از ظاهر

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۷۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱ 26 May 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

سخنرانی موسولینی برای مردم آمریکا

همه از شرارت‌های موسولینی در جنگ جهانی دوم خبر دارند؛ اما حقیقت کمتر گفته شده این است که او به سه زبان فرانسوی، انگلیسی و آلمانی تسلط داشته و در یک فیلم خبری از فاکس در سال ۱۹۲۹ موسولینی به عنوان اولین شخصیت خارجی که فیلم مصوتی از او گرفته شده است حرف می‌زند و دوستی خود با میلیون‌ها شهروند آمریکایی را اعلام می‌کند. جدای از طعنه تاریخی این اعلام دوستی که با آغاز جنگ جهانی دوم به لطیفه‌ای تلخ شبیه است، نکته جالب این سخنرانی، استفاده موسولینی از عبارت Make America great (به شکوه رساندن آمریکا) است که بعد‌ها با اضافه کردن واژه "دوباره" Make America great again شعار کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده شد. این ویدیو را با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید.

 


موضع صدام حسین قبل از سقوط

عراق تحت کنترل صدام حسین پس از حمله به کویت به عنوان یک تهدید از سوی آمریکا طبقه بندی شد و روند تضعیف این کشور با تحریم‌های منتهی به نفت در برار غذا و خلع سلاح این کشور تا مرز عدم برخورداری از موشک، عراق را به شدت در موضع ضعف قرار داد. با این حال، صدام حسین یک ماه پیش از حمله آمریکا در جریان یک گفت‌وگو موضع گیری‌هایی داشته که نشان می‌دهد، او تصور نمی‌کرده آمریکا چنین حمله وسیعی انجام دهد و اوج حملات آمریکا را بمباران ارزیابی می‌کرده است. صدام در این گفت‌وگو تا حدودی همچنان از موضع قدرت سخن می‌گوید. دیکتاتور معدوم عراق که با تونی بن گفت‌وگو می‌کند، توضیح می‌دهد که ارتباطی با القاعده نداشته و عراق سلاح‌های کشتار جمعی ندارد. حرفی که درستی آن بعد از حمله آمریکا به عراق ثابت شد. اما صدام استدلال‌های منطقی می‌آورد که نشان می‌دهد، قبل از حمله هم این روشن بوده و در واقع این حرف‌ها بهانه‌ای بیش برای تهاجم به عراق نبود. این گفت‌وگو را با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید.

 


حیله هیتلر به نویل چمبرلین نخست‌وزیر بریتانیا و تمسخر او در انگلیس

نویل چمبرلین نخست‌وزیر بریتانیا در سخنرانی خود پس از امضای توافق مونیخ در سی ام سپتامبر ۱۹۳۸ که در جهت سیاست مماشات او با آدولف هیتلر بود، بعد از ابراز خوش بینی از گفت و گوی خود با آدولف هیتلر در فرودگاه و خواندن متن نامه امضا شده توسط هر دو آن‌ها از پنجره محل اقامت نخست وزیر در خیابان داونینگ پلاک ده گفت، این دومین بار در تاریخ ماست که بازگشتی از آلمان با صلح افتخارآمیز اتفاق افتاده. من باور دارم که این صلح برای زمانه‌مان است. ما از صمیم قلب از شما تشکر می‌کنیم. حالا من پیشنهاد می‌کنم که شما به خانه بروید و آرام در تخت خود بخوابید. تقریبا یک سال بعد جنگ جهانی دوم که یکی از مرگبارترین جنگ‌های تاریخ بشر است، توسط هیتلر در آلمان شروع شد. ساده اندیشی چمبرلین و جمله او که طعنه تاریخی بزرگی با خود دارد، توسط هنرمندان و سیاستمداران بسیاری مورد تمسخر و تامل قرار گرفته و درس عبرت آموز خوبی برای نسل‌های بعد به جای گذاشته است. در ادامه ویدئو طنز این واقعه که توسط کمدین‌های بریتانیایی اجرا شده ببینید.



نوناووت از نمای نزدیک

«نوناووت / Nunavut» جدیدترین و بزرگ‌ترین قلمروی کاناداست که پنجمین بخش (زیرشاخه کشور) بزرگ دنیا محسوب می‌‍‌شود. مساحت نوناووت از اروپای غربی بیشتر است و شمالی‌ترین سکونتگاه دائمی انسانی دنیا به نام آلرت در این قلمروست. تابستان‌های نوناووت می‌توانند معتدل باشد؛ اما زمستان آن یعنی وقتی که دمای هوا به منفی ۳۰ یا حتی منفی ۴۰ درجه سانتی گراد برسد، بسیار سرد است و به همین دلیل جمعیت ساکن این منطقه وسیع، نسبتی با ابعاد این جغرافیا دارد. اکنون تصور کنید، در این پهنه وسیع برفی، روی یک سورتمه متصل به یک اسنومبیل به تماشای این منطقه زیبا بنشینید. این تجربه متفاوت را با تماشای این ویدیو با کیفیت ۴K می‌توانید داشته باشید.

 

 

روش برخورد با عدم رضایت از ظاهر

بسیاری از ما با بدن و چهره‌ای متولد شده‌ایم که همیشه آن طور که دوست داریم نیستند. این انیمیشن کوتاه چند دقیقه به این موضوع که مشکلی انسانی و فراگیر است، می‌پردازد و راه‌کارهایی را پیشنهاد می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید با ظاهر خود کنار بیایید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر