بازدید 2674

جدایی‌طلبان در کامرون ۳۰ زن را ربودند

منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، جدایی‌طلبان در کامرون ۳۰ زن را به دلیل اعتراض آن‌ها به وضع مالیت‌های غیر قانونی ربودند.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴ 24 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روسیا الیوم، به گفته «سیمون امیل مو» یکی از مقامات ارشد منطقه بابانکی، زنان روستایی این منطقه که در شمال غرب کامرون و در امتداد مرز با نیجریه واقع شده است، توسط جدایی طلبان ربوده شدند.

این مقام مسئول گفت: اطلاعات موثقی داریم که ۱۰ نفر از این زنان که عمدتا کشاورز و بازرگان هستند با اسلحه و داس شکنجه شده‌اند.

وی توضیح داد که جدایی‌طلبان ماهانه از کودکان، زنان و مردان مالیات دریافت می‌کنند و برای کسانی که می‌خواهند ازدواج کنند مالیات وضع می‌کنند و خانواده‌ها را مجبور می‌کنند تا ۱۰۰۰ دلار برای دفن عزیزانشان بپردازند.

کامرون که در آفریقای مرکزی واقع شده از زمانی که جدایی‌طلبان انگلیسی زبان در سال ۲۰۱۷ با هدف جدا شدن از منطقه تحت سلطه اکثریت فرانسوی‌ زبان و ایجاد یک کشور مستقل انگلیسی‌زبان شورش کردند، دستخوش خشونت شده است.

اعتراضات جدایی طلبان در سال ۲۰۱۶ (نهم مهر ۱۳۹۵) به دنبال انتصاب معلمان و قضات غیر انگلیسی زبان در منطقه آنگلوفون از سوی دولت، آغاز شد.

جدایی‌طلبان انگلیسی زبان در اول اکتبر ۲۰۱۷ دولتی به نام «آمبوزانیا» تشکیل داده و زبان رسمی آن را انگلیسی اعلام کردند.

مقامات کامرون جدایی طلبان را به ارتکاب جنایات علیه غیرنظامیان انگلیسی زبان متهم کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست