افزایش سرمایه چند نماد بورسی و فرابورسی

طی امروز و روز گذشته شرکت‌های متعددی طی انتشار اطلاعیه‌های مختلف سهامداران را نسبت هریک از مراحل فرآیند افزایش سرمایه خود مطلع کردند که در ادامه به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌ها پرداخته شده است
کد خبر: ۱۱۷۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱ 13 May 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، افزایش سرمایه یکی از راه‌های تامین مالی به منظور توسعه و گسترش و بهبود عملکرد مالی یک شرکت است. این فرآیند برای سهامداران نیز بسیار حائز اهمیت است. طی امروز و روز گذشته نیز اطلاعیه‌های متعددی در خصوص هر یک از مراحل افزایش سرمایه در سامانه کدال منتشر شده است که در این گزارش به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌ها پرداخته ایم.

مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام کگل

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۱ و صورتجلسه هیئت مدیره مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۰۹ با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از مبلغ ۲۸۱,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال  (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۴۸,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال)، مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۳ لغایت تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۲۰ تعیین شده  است.


صدور مجوز افزایش سرمایه ۸۴۷۱ درصدی وآتوس

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت توسعه سرمایه گذاری کشاورزی آرین توسکا  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۲۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۱,۷۷۹,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۱,۷۷۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۱,۷۷۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی جهت تبدیل شرکت به نهاد مالی، سرمایه گذاری در بازار سرمایه، سرمایه گذاری در استارت آپ‌ها و خرید ملک اداری

صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی تپمپی

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت گروه صنایع پمپ سازی ایران  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد

صدور مجوز افزایش سرمایه ۵۰ درصدی کصدف

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت کاشی صدف سرام استقلال آباده  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی.
موضوع افزایش سرمایه:    جبران مخارج سرمایه‌ای و اجرای طرح‌های توسعه‌ای

صدور مجوز افزایش سرمایه ۴۱ درصدی دتولید

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت داروسازی تولید دارو  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی.
موضوع افزایش سرمایه:    تامین سرمایه در گردش

صدور مجوز افزایش سرمایه ۲۴ درصدی صبا

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت گروه مالی صبا تامین  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۹۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۲۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۲۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۲۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر

صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی شرنگی

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش

صدور مجوز افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی ولقمان

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سرمایه گذاری لقمان  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۹۰۵,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۴,۵۲۵,۵۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۴,۵۲۵,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۴,۰۷۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، ۴۵۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش

صدور مجوز افزایش سرمایه ۶۸۲ درصدی حفارس

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت حمل ونقل بین المللی خلیج فارس  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۲,۵۲۳,۹۰۴,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۱۷,۲۲۵,۴۳۵,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۱۷,۲۲۵,۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۱۷,۲۲۵,۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها
موضوع افزایش سرمایه:    اجرای مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالا‌های ایرانی مصوب ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی

ثبت افزایش سرمایه زکشت

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۳۰  افزایش سرمایۀ شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت  از مبلغ ۳۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۶۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۳۰۰۰۰۰ میلیون ریال) در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۱ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

تصمیمات هیئت‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی تفارس

باستناد مصوبة مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۴۰۲/۰۲/۱۰ و اطلاعیه زمان تشکیل جلسه هیئت‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه شرکت تامین سرمایه خلیج فارس، مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۱ موضوع افزایش سرمایه به شرح ذیل مورد تصویب قرار گرفت:

افزایش سرمایه چند نماد بورسی و فرابورسی | افزایش سرمایه سنگین ۸۴۷۱ درصدی یک نماد  


ثبت افزایش سرمایه تملت

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۰۹  افزایش سرمایۀ شرکت تامین سرمایه بانک ملت از مبلغ ۲۱,۶۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲۷,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۵۴۰۰۰۰۰ میلیون ریال) در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام قشرین

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ با توجه به افزایش سرمایهُ  شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان  از مبلغ ۲,۰۶۸,۲۰۸ میلیون ریال به‌مبلغ ۲,۵۰۸,۲۰۸ میلیون ریال  (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۴۴۰,۰۰۰ میلیون ریال) مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۷ لغایت تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۴  تعیین شده  ست.

اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۳۱۸ درصدی کساپا

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۷ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه  شرکت سایپا شیشه از مبلغ ۶۲۸,۱۰۴,۲۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲,۶۲۸,۱۰۴,۲۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور توسعه ماشین آلات و تجهیزات و طرح‌های مصوب در این خصوص ارائه گردید.

تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده رافزا

پیرو تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ مبنی بر تصویب افزایش سرمایه شرکت رایان هم افزا از مبلغ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی، جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده، جلوگیری از خروج نقدینگی و بهبود نسبت‌های مالی و در عین حال بهره مندی از مزایای مالیاتی انجام افزایش سرمایه از محل سود انباشته وفق مفاد بند "ف" تبصره ۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، هیئت مدیره در نظر دارد نسبت به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی، جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده، جلوگیری از خروج نقدینگی و بهبود نسبت‌های مالی اقدام نماید.

پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی دحاوی

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه  شرکت الحاوی از مبلغ ۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته، مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی برای حفظ نقدینگی و جلوگیری از خروج آن به منظور تامین سرمایه درگردش که در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

نتایج حاصل از فروش حق تقدم‌های استفاده نشده شخارک

پیرو افزایش سرمایه  شرکت پتروشیمی خارک  از مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی نتایج حاصل از فروش حق تقدم‌های استفاده نشده به شرح جدول ذیل ارائه می‌گردد.  

افزایش سرمایه چند نماد بورسی و فرابورسی | افزایش سرمایه سنگین ۸۴۷۱ درصدی یک نماد  
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست