بازدید 5629
معاون آموزشی وزارت علوم:

حدود ۴۰ درصد رشته‌های دانشگاهی حذف می‌شوند

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رشته‌های تحصیلی که شغلی برای آنها وجود ندارد از دفترچه کنکور حذف می‌ شوند.
کد خبر: ۱۱۷۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ 08 May 2023

 

به گزارش تابناک از ایرنا، آقای قاسم عموعابدینی روز دوشنبه در حاشیه نشست کمیته آمایش رشته‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۲ هزار رشته تحصیلی در این کمیته بررسی می شود و رشته هایی تحصیلی که شغلی برای آنها وجود ندارد و استقبالی از آنها نمی‌شود از دفترچه کنکور حذف می‌شوند.

وی یادآور شد: فکر می کنم حدود ۴۰ درصد از این دو هزار رشته تحصیلی، اگر قطعی شود که شغل ندارند و مورد استقبال نیستند از دفترچه کنکور حذف می شوند.

وی تصریح کرد: همچنین تصور می کنم کمیته آمایش مابقی رشته های تحصیلی را هم مشروط می‌کند که اگر نیازمحوری از سوی صنعت، جامعه یا دولت اعلام شود مبنی بر اینکه به این رشته نیاز است و دانشجو هم مطمئن باشد که در آینده تا ۹۰ درصد شغل برای این رشته ها وجود دارد، این رشته ها وارد دفترچه کنکور می‌شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۵
وقتی درهرکوچه پس کوچه ای یک خانه 2 طبقه رابکنند دانشگاه وتعداددانشگاههای ما ازچین 1/5 میلیاردی بیشتربشه وتعدادمهندسان ازامریکای صنعتی ترین کشوردنیا بیشتر نتیجه اش همین میشه واین مغازه های مدرک فروشی دیگه انقدرزیادشدند که اینجوری بتدریج ورشکسته میشن.
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
احسنت درود به شرفت
وقتي نيازسنجي بدرستي انجام نگردد و وقتي هيچ تناسبي بين رشته هاي دانشگاهي و نيازمندي هاي ادارات و سازمان ها وجود نداشته باشد ، آخرش مي شود همين ! . حذف ٤٠ درصد رشته هاي دانشگاهي !
بهترین کاری که میشه کرد همین
وقتی رکود در بازار حاکم باشه برای همون رشته های اصلی هم شغلی وجود نداره وگرنه هیچ رشته ای نیست که بدرد نخور باشه حتی هوا فضا و ستاره شناسی
اما کنکور همچنان هست.
شغل آینده و بازار کار، ربطی به سیستم آموزشی ندارد. اگر رشته‌ای داوطلب دارد باید آموزش ارائه شود و اگر رشته‌ای داوطلب نداشته باشد آموزش آن خود به خود متوقف می‌شود.
به شرط وجود متقاضی، سیستم آموزشی باید کار آموزشی خودش را به خوبی و به درستی انجام بده.
این هم یک کار احمقانه دیگر است. کجای جهان رشته ای دانشگاهی را حذف می کنند. مثلا شما میخواهید ریاضی را چون شغل ندارد جمع کنید؟ چون کشور داغونه و شغل نیست چرا صورت مسئله را پاک می کنید.
ان شاالله رشته های مهندسی کشاورزی تو تمام شاخه ها حذف بشه.
اینا دیگه دانشجو ندارن ... وگرنه این دکان ها رو تعطیل نمی کردن .... می خوان هزینه استاد و ... ندن
بله رشته های دانشگاهی تراز اول را حذف کنید. بعد در دانشگاه های غیر انتفاعی و آزاد را باز کنید.
نوشدارو بعد از مرگ سهراب .....
حذف کافی نیست واقعا باید مسببین این وضعیت آموزش و پژوهش که بسیار نابسامان است محاکمه شوند.
مسئولین شورای گسترش باید محاکمه شوند و هرچه زودتر جلوی این نابسامانی گرفته شود.
ایکاش کلیه دانشگاه های پولی را حذف می کردند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر