سوال از تک‌تک نمایندگان درباره خودروهای شاسی‌بلند

تاکنون ۲۲۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ­به صورت شفاف و روشن هرگونه دریافت خودروی خارج از نوبت از خودروسازان را تکذیب کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۷۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰ 06 May 2023

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این تکذیب‌ها در پی آن اعلام‌ شد که خبرنگاران صدا و سیما در هشت روز گذشته تلاش کردند در تماس تلفنی یا پیامکی با تک تک نمایندگان مجلس از آن‌ها بپرسند که «آیا در دوره نمایندگی از خودروسازان خارج از نوبت خودرو دریافت کرده‌اند» و «آیا اعضای خانواده، دوستان و آشنایان را به صورت خارج از نوبت به خودروسازان معرفی کرده‌اند؟»

این دو سؤال را خبرنگاران در پی ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر تحویل تعدادی دستگاه خودروی شاسی بلند به نمایندگان در جریان استیضاح سال گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت، از نمایندگان مجلس پرسیدند.

مجلس ۲۹۰ کرسی دارد که پنج کرسی آن به علت فوت و استعفا خالی است. خبرنگاران صدا و سیما هنوز به دلایل مختلف از جمله خاموش بودن گوشی، پاسخ ندادن به پیامک، اعتماد نکردن نماینده به خبرنگار تماس گیرنده و رد تماس دادن نماینده موفق به کسب پاسخ از ۴۸ نماینده مجلس نشده‌اند.

بنابراین بدیهی است نبودن نام برخی نمایندگان محترم مجلس در لیست یاد شده و یا لیست‌های منتشر شده قبلی از سوی خبرگزاری صدا و سیما الزاما به معنی دریافت خودروی خارج از نوبت توسط آنان نیست.

۱۰ نماینده مجلس هم علیرغم پاسخ دادن به تماس خبرنگاران حاضر به پاسخ دادن به سوالات آن‌ها نشدند. تعدادی از این ده نماینده این پرسش خبرنگاران صدا و سیما را مغایر با وظایف این رسانه دانسته‌اند و برخی نیز آن را پرسشی «غیرحرفه‌ای» نوعی «بازجویی» ارزیابی کردند.

تعدادی از نمایندگان هم پس از پاسخ دادن به سؤالات خبرنگاران، پرسیدن این سؤالات را یک اقدام انقلابی و درست توصیف کرده‌اند.

فهرست اسامی ۲۲۷ نماینده‌ای که به صورت شفاف و صریح هرگونه دریافت خودرو، خارج از نوبت از خودروسازان را تکذیب کرده‌اند، در خبرگزاری صدا و سیما موجود است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل