بازدید 44869

واکنش رییس سازمان تبلیغات اسلامی و عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب به اظهارات جنجالی امام جمعه رشت

در سومین جشنواره ملی تئاتر کودک نوجوان و عروسکی ایثار ـ که زنده از شبکه باران پخش می‌شد ـ فلاحتی امام جمعه رشت با انتقاد از حجاب حاضرین در مراسم گفت: از همه زنان و دخترانی که اینجا حجاب را رعایت نکرده‌اند، بیزارم و به نشانه اعتراض مراسم را ترک کرد.
کد خبر: ۱۱۷۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴ 06 May 2023

تابناک _ امام جمعه رشت که در اختتامیه جشنواره تئاتر کودک ایثار شرکت کرده بود، بعد از این که دید چند خانم حاضر در سالن حجاب ندارند، پشت تریبون رفت و گفت: سایت ها فردا می زنند که نماینده ولی فقیه در جلسه ای شرکت کرد که یک عده دختران در آن کشف  حجاب کردند. از همه زنان و دخترانی که اینجا حجاب را رعایت نکردند، بیزارم. سایت ها بزنند، فردا عیله من نگویند.

این اظهارات بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و طیف واکنش ها گسترده بود. در همین ارتباط، رییس سازمان تبلیغات اسلامی در واکنش به سخنان اخیر امام جمعه رشت نوشت: برای این دختران من و شما باید روشن‌گر باشیم، پدرانه دعا کنیم و از سر محبت تذکر بدهیم.

حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در واکنش به سخنان اخیر امام جمعه رشت مبنی بر بیزاری از افراد بدحجاب نوشت:

برای این دختران من و شما (به تعبیر حاجیِ شهید) باید روشن‌گر باشیم، پدرانه دعا کنیم و از سر محبت تذکر بدهیم، خصوصاً این اشخاصی که برای برنامه‌ی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آمده‌اند. مع‌الأسف با کوتاهی‌های امثال بنده، خباثت و دشمنی در نبرد پیچیده راحت دیده نمی‌شود.

همچنین یک عضو دفتر رهبر انقلاب ضمن بازنشر سخنانی از رهبر انقلاب به سخنان امام جمعه رشت در جشنواره تئاتر کودکان هم واکنش نشان داد.

مهدی فضائلی، عضو دفتر رهبر انقلاب در توییتر نوشت: رهبر انقلاب: رفتار امام جمعه باید همانند رفتار پدر با فرزندان خود باشد و باید همه را بر سر سفره معنویت و دین بنشاند.

ببینید:

البته حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی هم به سخنان اخیر امام جمعه رشت، مبنی بر بیزاری از افراد بدحجاب به تبیین ده اشکال پرداخت.

حجت الاسلام روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در واکنش به سخنان اخیر امام جمعه رشت مبنی بر بیزاری از افراد بدحجاب با اشاره به ده اشکال وارده به این رفتار در صفحه خود در توئیتر نوشت: وقتی نهی از یک منکر موجب ترویج منکرهای متعدد می‌شود؛

۱. بیزاری از افراد خاطی، نه عمل خطا

۲. بی توجهی به ابعاد مثبت و معنوی آنان

۳. طرد فرزندان این سرزمین

۴. دو قطبی سازی و تکمیل برنامه دشمن

۵. بهانه دادن به دست دشمن و پوشاندن نقشه او

۶. رها کردن فریضه تبیین و اکتفا به بیزاری

۷. کوتاهی در ابراز رحمت و شفقت دینی

۸. نا امید سازی جوانان نسبت به پدری روحانیت

۹. زمینه سازی برای مقابله به مثل مردم

۱۰ حرکت بر خلاف مواضع صریح امام جامعه و رهبر حکیم انقلاب اسلامی

 

 

تعداد بازدید : 4411
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۹۴
آن امام جمعه درست گفتند و غیرت داشت آفرین و این شخص هم دوقطبی سازی نکند همانند دفعات قبل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
غیرت کسی داره که وقتی بدبختی مررم کشورش رو میبینه استعفا بده و در قدرت ننونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
اين حس متقابله ما هم همين حس رو داريم غيرت واسه دريافتي ماشين مجلسيها به خرج بده نه دختران مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
غیرت
خخخخ
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
ژست نیا و خودت رو لوس نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
ما هم از امثال او بیزاریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
منتظرم به زن و بچم تذکر بدی ببینم چقدر غیرت داری پسرم
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
ایشون در برابر تن فروشی دختران ،بخاطر بدبختی ونداری و کلیه و قلب و کبد فروشی جوانان بخاطر همین دلیل ،نظر خاصی ندارند؟@
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
یا نظراصلییم را پاک کن یا جواب این نظراتی که دادم را منتشر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
خوش به حال اونایی که طرد شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
یک سوال.
ایشون از روزنامه ها و فضای مجازی بیشتر هراس دارد یا عملکرد و وجدان خودش؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
صبح تا شب جلوی چشممون زن و مرد و بچه تو سطل زباله دنبال غذا میگردن، همه هم دیدیم، اون موقع غیرتمون کجا رفت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
500 تا منفی همه چیز واضح است
بی حیایی رواج یابد دیگر مانند اقتصاد نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
من هم از مثل تویی بیزارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
ساندیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
از اینکه هم دستور خدا را نادیده بگیری و هم از اینکه بی حجاب در سطح شهر دنبال چی هستی بیزار جان!
چون مدینه فاضله یادت دادن؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
پس کشورعای دیگه که همه جور ازادی دارند غرق در مشکلات اقتصادی و رانت و اختلاس و رشوه و دزدی مسولین نالایق هستن عجب چرا حرف بیراه میزنید اگه اینجور بود که ایران باید در این چندین سال یکی از بزرگترین قطب‌های اقتصادی دنیا بود و بقیه کشورها باید مشکلات ما رو داشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
شما مدعی هستید کشورهای دیگر در رفاه هستند ولی چرا هرچی بی حیا تر و بی حجاب تر مشکلات اخلاقی و خانوادگی بیشتر هست در هر کشورهای دیگر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
رانتخوری واختلاس وپارتی بازی وبی عدالتی وتظاهر وریا رواج داره اشکال نیست
بنظرم این امام جمعه کار خیلی خوبی کرد وحرف دلش را زد
مثل بعضی ها که درجایی بی حجاب به نفعشان هست ازش حمایت میکنن ودرجای دیگه دستور برخورد رامیدن .درواقع ماهیت اونهایی که گاهی میگن افراد بی حجاب دخترانمون هستند ولی بعد میگن دستگیرشون کنید را مشخص کرد
پاسخ ها
CR7
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
مگه شما و رفقای ارزشی اجازه میدید بقیه مردم هم حرف دلشون رو بزنند؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
امام جمعه رفتار خوبی از خود نشان نداد
ایکاش ائمه جمعه برای سایر مشکلات نیز جلسه را ترک میکردند . گرانی بیکاری ، تورم فقر ، ارز ، بانکداری اسلامی ، بورس ، خودرو ، سفره خالی، شرم پدران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
فقط حجاب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
خوب است ، امامان جمعه برای رانت و فساد اقتصادی و روابط فامیلی در پست های سازمانی (ژن خوب) خطابه داسته باشند ،

این در صورتی است که خداوند انسان را آزاد آفریده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
هزاران افرین
یک سئوال اساسی و خیلی مهم همیشه بی جواب مانده است . چرا امر به معروف را فقط در حوزه حجاب خلاصه کرده اند ؟ مگر دراین کشور اختلاس و ارتشا و خوردن و پایمال کردن حق الناس وجود ندارد ؟ یکی از این حضرات درمورد حیف و میل بودجه و فروش خاک کشور به بیگانه حرفی زده است ؟ شاید زورشان به چند زن و دختر دست خالی می رسد ؟ شاید از ترس بعضی ها نمی توانند در همه زمینه ها امر به معروف کنند ؟ خودتان قضاوت کنید .
تابناک ، ان شاء ا... با توصیه های ذکر شده مشکل حل شود ولی به نظر شما کمی دیر نشده برای این روش حل معضل بی حجابی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
امامان جمعه با چنین تفکراتی ، هیچگونه جایگاه اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان ندارند .
ای کاش امام جماعت از تمام جنبه ها و کارها نگاه کنند موقع مردم کمذر شان زیر بار گرانی خورد خمیر شده اینگونه بر افروخته و جلاسات ترک نمی کنند
امثال این حاج آقا فلاحتی زیاد داریم که برای منافع شخصی خودشون حتی حاضرند بی آبرو بشن. رهبر معظم انقلات فرمودند، دختر بی حجاب و با حجاب فرزندان گرامی ایم کشور هستند. فلاحتی ما هم از تو بیزاریم که به فرزندان ما توهیم کردی.
با این فرهنگ سامح و تساهل شما هیچگاه بی حجاب برچیده نمی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
هروقت اختلاس ورانتخوری وپارتی بازی وبی عدالتی وتظاهر وریا برچیده شد بعدش نوبت حجاب میرسه
قهر مرد به این سن و سال واقعا این سوال را به ذهن میآورد که سایر کارها و برخوردهای ایشان با مسائل نمی‌تواند مبتنی بر هیجانات باشد و برخوردشان عموما صابی و قهری است؟؟؟؟ واقعا ایشان شایستگی رسیدگی به مسائل عموم مردم با سلایق و عقاید مختلف هستند؟؟؟
پیشنهاد می کنم ائمه جمعه مخصوصا شهر فرهنگی مانند رشت و استان گیلان علاوه بر مطالعات دینی در باره روان شناسی و جامعه شناسی بطور کل مخصوصا مردم استان خود بیشتر مطالعه کنند تا چنین مواضع ناصوابی را نگیرند که با نظر حضرت اقا در خصوص جذب حداکثری و این افراد را فرزندان این مرز و بوم دانستند در تضاد قرار گیرد. با این موضعگیری چه مشکلی حل خواهد شد ؟ائمه جمعه نقش مردمی خودشان را فراموش نکنند .این بیت را مامن و پناهگاه همه قرار بدهند هر چند مطابق با باورها و اعتقادات انها عمل نکند .
جالبه که
هیچ امام جمعه ای نگران اختلاس و دزدی گستره
تورم افسار گسیخته و نابودی کشور نیست
دغدغه همه انها فقط حجاب است
چون فعلا نون تو حجاب است
از امامان جمعه انتظار دیگری نداشته باشید .مدتهاست ارتباط خود را با جامعه از دست داده اند ‌.
امر به معروف در امر به معروف شده ماجرا.

اینکه نخبگان حوزوی و دانشگاهیان طرفدار حجاب از تولید محتوای علمیِ دارایِ قابلیت اقناعی در جامعه هدف (بی حجابان و بدحجابان) ناتوانند به یک بحث است (اگر به این جمله ایراد دارید بد نیست محتواهای تولیدی طی چند ماه اخیر را بررسی کنید. تقریباً هیچ منبر و تریبونی نیست که در آن درباره حجاب مطالبه گری شود ولی میزان محتوای تولیدی در قابل مقاله، کتاب، بولتن، گزارش، نوشتار و غیره دقیقاً صفر است) اما اینکه الان موضوع از مساله حجاب عبور کرده و نیازمند تولید محتوا برای مساله "امر به معروف و نهی از منکر" آنهم در سطح نخبگانی شده ایم بحث دیگری است.

چرایی اینکه امام جمعه رشت و بسیاری از نخبگان حوزوی و مقامات الزاماً باید تذکرِ امر به معروف و نهی از منکر بگیرند جای سوال دارد!! اینکه چرا فردی عالم از حدود شرعی امر به معروف و نهی از منکر عدول می کند و حدود شرعی مساله را برای تحقق هدف مکفی نمی داند نیازمند تحقیق است.
شاید دلیل گرایشِ پلیسی حاکمیت به موضوع مقابله با بدحجابی دقیقا همین باور باشد که با امر به معروفِ اسلامی، نمی توان ابعاد گسترده مساله بی حجابی را کنترل کرد.

سوال: آیا مجموع کنشگری ِ کنشگران مختلف عرصه امر به معروف و نهی از منکر در سطح نخبگانی و حاکمیتی، دلالت بر باور ایشان به ناکارآمدی امر به معروفِ شرعی برای مقابله و کنترل پدیده بدحجابی است و اگر در تخلف از حدود شرعی امر به معروف، تذکری داده می شود مربوط به مواردی است که مثل مورد امام جمعه رشت، عدول از این حدود به صورت بسیار شاذّ صورت می گیرد.
به این می گویند سیاست یک بام ودو هوا - چنانچه جلسه را ترک نمی کرد در این صورت خیلی از انتقادات بر این محور بود که چرا امام جمعه در جلسه ای که بعضی از از حاضران آن حجاب کامل نداشتند حضور یافته است بالاخره ادم می ماند که به چه سازی برقصد .در هر صورت بایستی پاسخ بدهد چه می ماند وچه حالا که رفته است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
همانطور که زنها در حجاب خود اختیار دارند ، ایشان هم بدون ابراز تنفر و بیزاری ، جلسه را ترک می کردند .

موسی به دین خود ، عیسی به دین خود
قدری زندگی مسالمت آمیز با اندیشه های متفاوت و مخالف را یاد بگیریم
برای دزدی چطور؟
درود بر امام جمعه شجاع اینقدر محافظه کاری کردن مسئولان که کار به اینجا کشید حالا دیگه جرات جمع کردنش رو ندارن اگر در برخورد با فساد و رشوه واختلاص و... قاطعیت داشتن الان جامعه به این بی بندوباری و به این بی دینی که الان دچارش شده نمیرسید پدر همه بدبختیها فقره و بی عدالتیه که متاسفانه توی مملکت ما بدجوری رخنه کرده هردو مورد یکی از پرخوری داره میمیره ویکی از نداری .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
اگر ممکنه توضیح بدهید شجاعت ایشان در چه بوده است؟ چرا برای منکرات دیگر جلسه را ترک نمی کنند؟ تازه این هم از ترس مقام خودشان بوده است.
آقای فلاحتی نه هیجانی شدند و نه به منافع شخصی خودشان فکر کردند چون اگر منافع شخصی در میان بود نباید هیچوقت از جلسه بیرون می رفتند. به نظر بنده او یک کار منطبق بر اساس دین انجام دادند. کار بد علنی یک عده را دیدند و گفتند بیزار هستند. این اعلام هم نوعی تبیین است مگر بگیر و ببند راه انداختند؟ گفتند من از این کار بدم میاد... عده ای که خیلی راحت در نظام جمهوری اسلامی در روی سن آمفی تئاتر روسریشون رو انداختند، کارشان آن قدر بد و زشت بوده که در مقابل این کار امام جمعه لازم داشته است. همیشه نمیشه که هر کاری بکنند ناز و نوازش کنیم که...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
البته گفت از آدما بیزاره نه کار اشتباه.
این جمله برای کسی که لباس روحانیت پوشیده نشان دهنده هیجان و ... است.
وقتی کسی نماینده شخصی هست دقیقا باید در رفتار گفتار وکردار مانند آن شخص باشد.کجا سراغ دارید که رهبر چنین رفتاری با کسی حتی خطا کار داشته باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
بنظرت نماینده رو کی انتخاب میکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
چون قدرت تحلیل نداریم ، نمی تونیم پاسخ شما را بدهیم .
همه از این بیزارن
این از همه !!!
حضرت علی میگوید وای بر مسلمانی که بداند فردی در همسایگی او سر گرسنه یه بالین بگذارد . ولی مسولین باعث بدبختی مردم یک کشور شده اند و فقط چند تار مو را میبینند
امام جمعه رشت فیش حقوقی اش رو منتشر کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
مردم از نجومی یگیرای بی درد بیزار هستند و متنفر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
بسیار موافقم .
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
دوست عزیز کاملا با اطلاع هستم که فیش امامان جمعه بسیار ناچیزتر از آن مبلغی هست که فکرش رو می کنید
آقای فلاحتی اگریک واعظ بی اختیاری فقط تذکرمیدادی ولی نه تنها بی اختیارنیستی بلکه صاحب جلال وجبروتی ولی ازاختیارت درجاهای دیگه استفاده میکنی مثلا استاندارو......عوض میکنی .... پس شیوه اون رو ادامه بده سنگین تری
انتقاد از امام جمعه رشت مانند زدن گل به دروازه خود است. شما از چه کسی انتقاد می کنید. امام جمعه رشت نمودی از دیگر نمونه های موجود در این کشور است که دست چین شده و به کار گمارده شده اند. بی خود وقت مردم را نگیرید.
بهش بگید ما هم از شما بیزاریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
اینها از روحانیت فقط لباسش را می پوشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
چطوری میرن کشورهای ذیگه مثل سوریه زنان بیحجاب میبینند سلام و ارادت و لبخند میزنند وفقط در ایران ابراز بیزاری میکنن از زنان مگه زنان ایران با زنان روسیه و لبنان و .. فرق دارند
امام جمعه محترم کار بسیار درستی کردند
بی حجابی مثال بارز قانون شکنی است
شما وقتی میری تو یک جمع پر از دزد و قاچاقچی و معتاد نمیگی من از شما بیزارم؟
قانون شکنی به هر صورت قانون شکنی است و باید مجرمان به هر صورت از جامعه طرد شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
دزدی و قاچاقچی بودن و رانت و اختلاس و همه حا دنیا بد و زشت است ولی لچک سر نکردن در هیچ جای دنیا حتی در سرزمین وحی و کشورعای عربی هم جرم نیست پس سفسطه نبافید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
سفسطه یعنی وقتی قانون هست باید اجرا کنی حال ممکن هست یک کشور دیگر قانون دیگری داشته باشد و شما نداشته باشی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
قانون نمیتونه در تضاد با منافع مردم باشه حالا هر قانونی میخاد باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
حکومت کارگزار مردم است .

وقتی مردم مخالف قانونی هستند ، حکومت باید بپذیرد و اصلاح قانون را انجام دهد .
با احترام به همه، من هم از بی حجابی متنفرم ولی از بی حجاب ها متنفر نیستم و انشاالله خداوند همه ما رو به راه راست هدایت کنه.
یک مورد در سیره پیامبر ص نشان بدهید که در تبلیغ از دین گفته باشند از کسی بیزارند .
دوستان می پرسند چرا از شاسی بلند مجلسیها بیزار نیست؟ آخه بودجه و پول و بیمه و ماشین و... از مجلس میاد و ما مردم عادی، منفعتی براشون نداریم، جز حضور حماسی در صحنه! که اونم هنوز وقتش نرسیده!!! البته قدرت تشخیص در مواقع خاص هم نداریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
حرف حساب
به نظر وقت آن رسيده كه در انتصاب ائمه جمعه يك تجديد نظري صورت بگيرد . گويا بعضي از اين أقايون نه شناختي نسبت به مقتضيات زمان دارند و نه با روش هاي اثربخشي كه دين به آن توصيه كرده است ، آشنا هستند .
اينگونه سخنان و اينطور رفتارها ، جز محدود كردن چتر حاكميت و راندن افراد ، پيامد مثبتي نخواهد داشت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
به نظر می رسد می بایست اختیارات امام جمعه محدود گردد و فقط در امور دینی قرار گیرد و در حوزه های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی صاحب قدرت و نفوذ نباشند
بالاخره بدتون میاد یا خوشتون؟ تکلیف اتش به اجتیارها رو روشن کنید
پدری روحانیت برای مردم؟
تاکید ایشان بر اینکه فردا سایت ها تیتر می‌زنند..نشان میده ایشان به شدت نگران جایگاه و منصب هستند .برکناری ایشان درس عبرتی برای کسانیکه برای خدمت به مردم کار نمیکنن میتونه باشه
چیزی که از فرمایش ایشان برداشت می شود نگرانی ایشان برای جایگاه خودشان است نه چیز دیگر!
این امام جمله از ترس سایتها جلسه رو ترک کرد . ترسید شغلش رو از دست بده . کاش از ترس آخرت ترک می کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
تو از کجا فهمیدی. علم غیب داری شیطون
تك تك اين مردم عاقل و با شعور هستند
چه انانى كه دزدى و چپاول و خيانت به اين مرز و بوم ميكنند
و چه انانى كه اجازه ميدهند دزدان دست در جيبشان كنند
روز روشن نمایندگان پارلمان شاسی بلند رشوه گرفتن ، بیزار نیستی امام جمعه؟
بهتر نیست برای عقل و شعور و خواست و اراده دیگران هم کمی احترام قائل شویم ؟
به اینکه چرا در سایر مسائل اینطور بی پرده اعلام نظر نمیکنه یا اینکه نظرش در خصوص حجاب اجباری درسته یا نه اصلا کاری ندارم فقط و فقط با اصل کارش موافقم.همینکه به ظاهر مث خیلی دیگه از مردم(آخوند، معلم، کارمند، بازاری و ...) پشت نقابش قایم نشده(البته در این مورد) یه پیشرفت محسوب میشه.
برای ریاست و معاون سازمان تبلیغات اسلامی متاسفیم تا حالا کجا تشریف داشتید. اگر شماها به وظیفه خودتان در فرهنگ و هنر عمل می کردید این وضعیت اسفناک فرهنگی در جامعه بروز نمی کرد. آن امام جمعه شجاعت داره ولی شماها فاقد صلاحیت هستید
آخ که چقدر نفرت می آفرینید. بخدا من مذهبیم که اینو می نویسم.
با سخن‌پراکنی این نوع از پیشنمازها مردم بیشتر از از آنان منزجر شده و نهایتا از شرکت‌ها نماز جماعت روی برمی‌گردانند.
اگر بی حجابی اینقدر بد است چرا از رژیم اسد که در کشورش علاوه بر حجاب مشروبات الکلی هم آزاد هست دفاع کردیم
ایشون دقیقا مشخص کرده از چه چیزی میترسه
به صراحت گفته از سایتهای خبری میترسه و اقدامش هیچ ربطی به خدا و مذهب نداره
ما هم از خیلی چیزها بیرزاریم مثل اختلاس مثل گرونی مثل تورم مثل بیکاری مثل اعتیاد مثل پشت بام خوابی مثل اتوبوس خوابی مثل رشوه عیان و غیر عیان مثل گرونی مرغ و تخم مرغ و گوشت و صدها مشکلات و بدبختی دیگر
شما باید از مسؤلان دزد بيزار باشید نه موی زنان . جناب امام جمعه اگه شما باید استعفا بدهید بخاطر عدم مدیریت
حرف دلش را گفته. از این که مورد مواخذه قرار بگیره که چرت در این جمع عکس الملی نشون نداده ترسیده. در واقع از مواخذه و گرفتن پستش به خاطر بی توجهی به حجاب ترسیده نه از این که دختران حدود شرعی را رعایت نمی کنند.
ای کاش اینها کمی به فقر مردم سر هموطنان در زباله بودن تکدی کودک کار و این خودروهای شاسی بلند که دولتی ها و مجلسی ها براش رقابت می کنند می گفتند تو قضیه خودروها صدای یکی از این امام جمعه ها بلند نشد.
اغلب نویسندگان کامنت در تابناک دچار نوعی توهم و جهل مرکب هستند میگویند چرا فقط بخاطر حجاب اینکار را کرد؟ ج: مگر شما دیگر رفتارهای این شخص را رصد کردید
میگویند بیزاری از زنان بیحجاب اولویت نیست؟ ج: اولویت را شما مشخص میکنید یا دین شما اگر پدر خوبی نباشی استعفا میدهی؟
میگویند: ما از چیزهای دیگر غیر بی حجاب بیزاریم. ج: مگر ایشان بیزار نیست از کجای رفتار ایشان به این نکته رسیدید.
اگر یک نفر به وظیفه خودش عمل کرد شما نباید تخطئه نکنید بلکه باید تشویق کنید.
و ...
یه معما اون کیه که با ۶ کلاس سواد میگفت ما برای مسئولین گشت ارشاد میذاریم
خدایا همیشه عقلم را زیاد کن که منطقی تصمیم بگیرم و منطقی حرف بزنم .همه ما ایرانی هستیم و همه را مانند خواهر و برادر خود میدانیم از هر مذهب و فرقه و طرز فکر باشن فرقی نمیکند .
به نظر بنده که خودم روحانی هستم، ادبیات آقای امام جمعه نادرست و غیر منطقی بود. برائت و بیزاری از کسی که فقط یک واجب را ترک کرده از نظر شرعی و تاریخی ملاک و مستند درستی ندارد. زن بی حجاب نه ملحد است و نه معاند و نه مرتد و کافر، در جهان پر هستند زنان بی حجابی که در کارهای خیر شرکت و از انسان های بی سرپرست، فقیر، یتیم و نیازمند دستگیری می کنند، اهل نماز و روزه اند، و در عین حال افرادی با عفت هستند و فقط حجاب واجب را ترک کرده اند و اصولا بی حجابی مستلزم بی عفتی و ناپاکی نیست. حجاب بر اساس آنچه در قرآن و روایات و تاریخ اسلام وارد شده، برای زنان یائسه و مسن، کنیزان و مشرکان در صدر اسلام اختیاری بوده است و حتی بر اساس برخی روایات و نقل های تاریخی، پوشش کنیزان ممنوع بوده است و هیچ مستند شرعی و تاریخی وجود ندارد که در صدر اسلام با زنان بی حجاب برخورد شده و مجازات شده باشند!
غیرت وتعصب بی جا سم مهلکی است برای روح انسان (رئوف عبید)
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار