بازدید 2955
۱

واکنش وزارت امور خارجه به نگرانی آمریکا از سفر رئیسی

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در توییتی به ابراز نگرانی آمریکا از سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی به سوریه واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۱۷۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵ 04 May 2023

به گزارش «تابناک»، کنعانی در این توییت نوشت: آمریکا از سفر رئیس جمهور ایران به سوریه و نتایج آن ابراز نگرانی کرده و آنها را شرور توصیف کرد!

وی افزود: البته عصبانیت رژیم شروری که شاخ آن در سوریه و کل منطقه توسط ایران و محور مقاومت شکسته شده و باید به حضور متجاوزانه خود در سوریه پایان دهد، طبیعی است.

‏کنعانی تاکید کرد: عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

گفتنی است، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به سوریه، از تعمیق روابط میان تهران – دمشق ابراز نگرانی کرد.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره واکنش واشنگتن به سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به سوریه، تلاش کرد هراس و نگرانی آمریکا را به سایر کشورها نیز نسبت دهد و گفت: حکومت های ایران و سوریه به گسترش روابط خود ادامه می دهند و این گسترش روابط باید برای آمریکا و کشورهای منطقه و همچنین جهان نگران کننده باشد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم ادعاهای کاخ سفید بدون اشاره به اشغالگری ها و جنگ ها و تحرکات تخریب کننده واشنگتن در منطقه غرب آسیا و جهان مدعی شد: حکومت های ایران و روسیه به انجام اقدامات مخرب و بی ثبات کننده خود در منطقه ادامه داده اند.

پاتل ادامه داد: آمریکا روابط خود را با حکومت بشار اسد عادی سازی نخواهد کرد و از عادی سازی روابط سایر کشورها با سوریه نیز حمایت نمی کند و این امر را به صراحت شرکای خود اعلام کرده ایم.

این مقام وزارت خارجه دولت بایدن اضافه کرد: آمریکا معتقد است راه حل سیاسی که در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت آمده است، تنها راه حل پایان درگیری ها در سوریه است.

آیت‌الله رئیسی روز چهارشنبه به دعوت رسمی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی به این کشور سفر کرد. این سفر، نخستین دیدار یک رئیس‌جمهور اسلامی ایران از سوریه از سال ۲۰۱۱ و زمان آغاز بحران در این کشور است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بندگان خدا آمریکایی ها از ترس خوابشون نمی بره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر